Hieman vastaavalla aiheella Arris TG2492S firmispäivityksiä on muissa keskusteluissa asiaa pohdittu, mutta päädyin seuraavaankaltaiseen ongelmaan. Kaapelimodeemiliittymäni oli yritysliittymänä LL tunnuksella kotiosoitteessani CMACilla 50:75:F1:F5:43:21, liittymää ei ollut mahdollista muuttaa kuluttajaliittymäksi, joten otin käyttöön pidempään käyttämättömänä olleen samanmallisen kaapelimodeemin CMACilla 2C:99:24:3B:24:63, joka liitettiin uuteen kuluttajayhteyteeni, jonka toivoin lähtevän käyttöön, kun yritysliittymästä sopimus loppui. Näin ei kuitenkaan käynyt ja laitteen bootti jäi aina sillatussa tilaan:
CM State:Docsis-Data Reg Complete
Docsis-Data Reg Complete In Progress

ja kaapelimodeemin Cable portti down tilassa.

Tuki pystyi etänä boottaamaan modeemin, mutta verkkoon ei ollut asiaa:
Auth Reject - Unauthorized CM;CM-MAC=2c:99:24:3b:24:63;CMTS-MAC=2c:55:3c:02:82:a2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Erona toimivan ja epätoimivan modeemin osalta on ainakin ohjelmisto:
Hardware Information
System: ARRIS EuroDOCSIS 3.0 / EuroPacketCable 1.5 Touchstone Residential Gateway
HW_REV: 4
VENDOR: ARRIS Group, Inc.
BOOTR: 4.2.0.45
SW_REV: 9.1.103DE2.EURO
MODEL: TG2492S-85
Serial Number: 86P2SZ568404847
Options:
Firmware Build and Revisions
Firmware Name: TS0901103DE2_031219_24XX.GW
Firmware Build Time: Tue Mar 12 13:33:29 EDT 2019
eSAFE 0 FW Revision: TS0901103DE2_031219_ARRIS_GW
Hardware Information
System: ARRIS EuroDOCSIS 3.0 / EuroPacketCable 1.5 Touchstone Residential Gateway
HW_REV: 4
VENDOR: ARRIS Group, Inc.
BOOTR: 4.2.0.45
SW_REV: 9.1.103FF.EURO
MODEL: TG2492S-85
Serial Number: 9942NN223400359
Options:
Firmware Build and Revisions
Firmware Name: TS0901103FF_072320_24XX.GW
Firmware Build Time: Thu Jul 23 08:05:34 EDT 2020
eSAFE 0 FW Revision: TS0901103FF_072320_ARRIS_GW
Uudemmalla FF -firmwarella verkkoon pääsy onnistui ja Arriksen tuestahan ei ohjelmistoa ole offline ladattavaksi / päivitettäväksi ole saatavana.
Kysymys lienee, onko firmwarea mahdollista saada offline päivitettyä, jotta modeemin toiminnan voisi todentaa, ilman erillistä toista kuluttajaliittymää ja mikäli modeemin macia ei ole provisioitu taustajärjestelmään, pitäisikö sen kuitenkin mennä Docsis-Data Reg Complete -vaihetta pidemmälle?
Laitteen factory reset ei tässä tilanteessa ole auttanut. Ja tietysti haluaisin vahvistuksen onko tämä laite, joka ei verkkoon pääse, kierrätystä vaille, vai yhä käyttökelpoinen.