Arris TG2492s firmwarepäivitys 9.1.103CM
Modeemin ohjesivuilla (https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/kotiboksi-tg2492s/) ilmoitetaan seuraavasti: "Sammuta modeemisi n.10 sekunniksi ja käynnistä uudelleen, niin päivitys alkaa". Päivitys ei siis boottaakaan modeemia automaattisesti, vaan käyttäjän on erikseen käynnistettävä modeemi uudelleen?
Lisäksi toivoisin, että kun laajakaistalaitteille lähetetään verkon yli Elisan toimesta automaattisia ohjelmistopäivityksiä, tulisi niistä ennakkon hyvissä ajoin informaatio esimerkiksi SMS-viestin ja sähköpostin muodossa liittymän haltijalle.
Vaihdoin pätkivän Ciscon modeemin tähän Arriksen modeemiin. Nyt se on kytketty, mutta nopeus jää langalla ja langattomasti alle 100M vaikka liittymä on 250M. Vanha modeemi toimi lähelle tuota 250m nopeutta ja samat johdot ovat Arriksessa kiinni mitkä olivat myös vanhassakin modeemissa. Tässä mallissa firmware on tuo 2016 vuoden SW_REV: 9.1.103V.EURO . Onko kenelläkään tietoa voiko tuo vanha firmis vaikuttaa tuohon nopeuteen? Porttiohjauksista olen katsonut että johdot tukevat tuota 1000M nopeutta. Onko asetuksissa kenties jotain minkä takia nopeus ei nouse yli tuon 100M:n?
Vaihdoin pätkivän Ciscon modeemin tähän Arriksen modeemiin. Nyt se on kytketty, mutta nopeus jää langalla ja langattomasti alle 100M vaikka liittymä on 250M. Vanha modeemi toimi lähelle tuota 250m nopeutta ja samat johdot ovat Arriksessa kiinni mitkä olivat myös vanhassakin modeemissa. Tässä mallissa firmware on tuo 2016 vuoden SW_REV: 9.1.103V.EURO . Onko kenelläkään tietoa voiko tuo vanha firmis vaikuttaa tuohon nopeuteen? Porttiohjauksista olen katsonut että johdot tukevat tuota 1000M nopeutta. Onko asetuksissa kenties jotain minkä takia nopeus ei nouse yli tuon 100M:n?
Moi
Vaihdoin pätkivän Ciscon modeemin tähän Arriksen modeemiin. Nyt se on kytketty, mutta nopeus jää langalla ja langattomasti alle 100M vaikka liittymä on 250M. Vanha modeemi toimi lähelle tuota 250m nopeutta ja samat johdot ovat Arriksessa kiinni mitkä olivat myös vanhassakin modeemissa. Tässä mallissa firmware on tuo 2016 vuoden SW_REV: 9.1.103V.EURO . Onko kenelläkään tietoa voiko tuo vanha firmis vaikuttaa tuohon nopeuteen? Porttiohjauksista olen katsonut että johdot tukevat tuota 1000M nopeutta. Onko asetuksissa kenties jotain minkä takia nopeus ei nouse yli tuon 100M:n?
Moi
Näinhän siinä sitten loppujen lopuksi kävi👍 Nyt modeemi puskee taas tuon 250M. Itseäni vain arvelutti kun langattomasti ja langalla nopeus oli kokoajan melkein 100M.
Puolvuotta on nyt odoteltu tekstiviestiä ja päivitystä modeemin firmikseen
Puolvuotta on nyt odoteltu tekstiviestiä ja päivitystä modeemin firmikseen
Helpompi ostaa oma modeemi johon saa päivitykset asennettua itse. Tuo arris on muutenkin aika huonosti toimiva laite.
Puolvuotta on nyt odoteltu tekstiviestiä ja päivitystä modeemin firmikseen
Moi
Puolvuotta on nyt odoteltu tekstiviestiä ja päivitystä modeemin firmikseen
Moi
Laitettu
Puolvuotta on nyt odoteltu tekstiviestiä ja päivitystä modeemin firmikseen
Moi
Laittakaa samalla tulemaan tännekkinpäin firmistä. Profiilistani löytyy SN ja CMAC.
Puolvuotta on nyt odoteltu tekstiviestiä ja päivitystä modeemin firmikseen
Moi
Laittakaa samalla tulemaan tännekkinpäin firmistä. Profiilistani löytyy SN ja CMAC.
Vinkattu eteenpäin tieto tästä
Puolvuotta on nyt odoteltu tekstiviestiä ja päivitystä modeemin firmikseen
Moi
Oliko tää läppä et tälle asialle tapahtuu jotain?
Äh
Ei ole tullut. Aika monesti on resettii tehty.
Jotain on tapahtunut. En kyllä pääse modeemin sivuille tarkistaa versioo. Lataa vaan sivua ja joku error tracktrace viesti. Netti kyllä pelaa. Kokeilin kerran jo resettii
Jotain on tapahtunut. En kyllä pääse modeemin sivuille tarkistaa versioo. Lataa vaan sivua ja joku error tracktrace viesti. Netti kyllä pelaa. Kokeilin kerran jo resettii
No johan on merkillistä :o
Millä IP:llä yrität siihen modeemiin ottaa nyt kiinni? Ja oliko WiFi yhteys nyt käytössä? :)
Jotain on tapahtunut. En kyllä pääse modeemin sivuille tarkistaa versioo. Lataa vaan sivua ja joku error tracktrace viesti. Netti kyllä pelaa. Kokeilin kerran jo resettii
No johan on merkillistä :o
Millä IP:llä yrität siihen modeemiin ottaa nyt kiinni? Ja oliko WiFi yhteys nyt käytössä? :)
Omaelisa modeemi paikallisen hallinnan kautta yritän. Ja on siis wifi. Tuolta kautta oon aina päässy modeemiin
Jotain on tapahtunut. En kyllä pääse modeemin sivuille tarkistaa versioo. Lataa vaan sivua ja joku error tracktrace viesti. Netti kyllä pelaa. Kokeilin kerran jo resettii
No johan on merkillistä :o
Millä IP:llä yrität siihen modeemiin ottaa nyt kiinni? Ja oliko WiFi yhteys nyt käytössä? :)
Omaelisa modeemi paikallisen hallinnan kautta yritän. Ja on siis wifi. Tuolta kautta oon aina päässy modeemiin
Taidan olla vähän kujalla näissä. 256.256.256.256 tuo taitaa olla koneen ip
Edit // Piiloteltu IP -Patomiäs
Jotain on tapahtunut. En kyllä pääse modeemin sivuille tarkistaa versioo. Lataa vaan sivua ja joku error tracktrace viesti. Netti kyllä pelaa. Kokeilin kerran jo resettii
No johan on merkillistä :o
Millä IP:llä yrität siihen modeemiin ottaa nyt kiinni? Ja oliko WiFi yhteys nyt käytössä? :)
Omaelisa modeemi paikallisen hallinnan kautta yritän. Ja on siis wifi. Tuolta kautta oon aina päässy modeemiin
Taidan olla vähän kujalla näissä. 256.256.256.256 tuo taitaa olla koneen ip
Noniin nyt pääsin modeemin sisään, On päivittynyt ohjelmisto.
Heippa
Olikos täällä joku, joka pystyi taikomaan Arriksen TG2492S-85 alkuperäisen 2016 julkaistun 9.1.103V.EURO firmiksen päivittymään uudempaan? Elisan tukisivun mukaan uusin firmin pitäisi olla 9.1.103DE2 eli jotain on varmaan korjattu alkuperäisen firmiksen julkaisun jälkeen ja tuota alkuperäistä ei kyllä pysty kehumaan ongelmitta toimivaksi. Tämäkin keskustelu on jo yli vuoden vanha eikä ilmeisesti vieläkään ole kaikkia modeemeita päivitetty eli onko vain jotkin jääneet väliin vai onko päivityksissä jotain isompiakin ongelmia?
Sami
Moro
Kiitos. Modeemi on ollut linjoilla koko elinikänsä eli pari vuotta ja boottailtu sitä on säännöllisen epäsäännöllisesti takkuilujen korjaamiseksi vaihtelevalla menestyksellä. Tehdasasetusten palautusta en ole tehnyt sille ja toki laite on sillattuna, jotta sen takana oleva palomuuri toimisi fiksummin eikä tarvitsisi ihmetellä kahden nattauksen läpi kulkevaa liikennettä.
Onko siis ymmärrettävä, että Elisa ei kykene päivittämään modeemeita, jota on sillattuina ja modeemi on sellaista sontaa, että se ei kestä käyttökunnossa ilman säännöllistä tehdasasetusten palautusta?
Onko oletettavaa, että tehdasasetusten palautuksen (ja reitittävään moodiin vaihdon) jälkeen se löytäisi päivityksen kohtuullisessa ajassa ihan omatoimisesti vai pitääkö sitten vaan kumartaa joka suuntaan ja toivoa parasta, että Elisa keksisi modeemin ja laittaisi päivityksen jakoon ja lähettäisi tässäkin ketjussa kerrotun päivityksestä kertovan tekstiviestin, jonka jälkeen ilmeisesti päivitys saattaa hyvällä tuurilla ilmestyä?
Onko siis ymmärrettävä, että Elisa ei kykene päivittämään modeemeita, jota on sillattuina ja modeemi on sellaista sontaa, että se ei kestä käyttökunnossa ilman säännöllistä tehdasasetusten palautusta?
Onko oletettavaa, että tehdasasetusten palautuksen (ja reitittävään moodiin vaihdon) jälkeen se löytäisi päivityksen kohtuullisessa ajassa ihan omatoimisesti vai pitääkö sitten vaan kumartaa joka suuntaan ja toivoa parasta, että Elisa keksisi modeemin ja laittaisi päivityksen jakoon ja lähettäisi tässäkin ketjussa kerrotun päivityksestä kertovan tekstiviestin, jonka jälkeen ilmeisesti päivitys saattaa hyvällä tuurilla ilmestyä?
Modeemin tulee tosiaan olla reitittävässä tilassa jotta voimme ohjelmistopäivityksen sille lähettää. Jos laite ei sitä päivitystä omatoimisesti löydä niin tuolla tehdasasetusten palautuksella potkitaan laitetta vielä sen löytämiseksi. Ei tietenkään oletuksena ole se, että laitetta tulee tehareille palautella usein ja toistuvasti sen toiminnan takaamiseksi, vaan tässä tilanteessa päivityksen etsimiseksi.
Jos päivitystä ei noillakaan toimilla vielä löydy niin kumartelulle ei ole tarvetta, vaan kun nykäiset meitä moderaattoreita hihasta yksityisviestin muodossa modeemin tietojen kera(SN, MAC), niin katsotaan vielä tätä kautta uusinta ohjelmistoversiota laitteellesi.
Modeemin tulee tosiaan olla reitittävässä tilassa jotta voimme ohjelmistopäivityksen sille lähettää.
Missähän vaiheessa päivityksen jakelu on alkanut vaatia reitittävän tila? Noin vuosi sitten kun päivitys omaan Arrikseen tärähti, oli se ihan siltaavassa tilassa (kuten on ollut alusta asti, koska käytän omaa erillistä reititintäni).
Täällä pitäisi yrittää tehdä etätöitä koronaviruksen takia huonosti toimivalla firmwarella vuodelta 2016!
Firmware 9.1.103V edelleen boksissa ja siinä oleva paha videoneuvotteluja haittaava bugi:
Nyt sitä firmware-päivitystä pitää alkaa työntämään minulle tai tulen sinne Pasilaan itse räyhäämään asiasta ja en tule lähtemään sieltä kuin poliisin kantamana pois! Nyt riittää!
Täällä pitäisi yrittää tehdä etätöitä koronaviruksen takia huonosti toimivalla firmwarella vuodelta 2016!
Firmware 9.1.103V edelleen boksissa ja siinä oleva paha videoneuvotteluja haittaava bugi:
Nyt sitä firmware-päivitystä pitää alkaa työntämään minulle tai tulen sinne Pasilaan itse räyhäämään asiasta ja en tule lähtemään sieltä kuin poliisin kantamana pois! Nyt riittää!
Eipä taida moiset räyhäreissut kannattaa mutta tee ostosreissu vaikka tuonne niin saat aina uusimmalla firmiksellä ajella kun on omassa hallinnassa päivitykset. Puhun 5v kokemuksella oheisesta KAMO laitteesta.
https://www.jimms.fi/fi/Product/List/000-0XN/verkkotuotteet--kaapelimodeemit
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi