Arris TG2492s firmwarepäivitys 9.1.103CM
Modeemin ohjesivuilla (https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/kotiboksi-tg2492s/) ilmoitetaan seuraavasti: "Sammuta modeemisi n.10 sekunniksi ja käynnistä uudelleen, niin päivitys alkaa". Päivitys ei siis boottaakaan modeemia automaattisesti, vaan käyttäjän on erikseen käynnistettävä modeemi uudelleen?
Lisäksi toivoisin, että kun laajakaistalaitteille lähetetään verkon yli Elisan toimesta automaattisia ohjelmistopäivityksiä, tulisi niistä ennakkon hyvissä ajoin informaatio esimerkiksi SMS-viestin ja sähköpostin muodossa liittymän haltijalle.
Entäpä kun modeemi on maksettu elisalle ja omistusoikeus siirtyy ?
Maksettu tai ei , niin ei se vaikuta päivityksiin. Operaattoreiden myymissä laitteissa on softassa lukko eli ne hyväksyvät vain operaattorin omat päivitykset. No niitä tulee tai on tulematta ja asentuvat lupaa kysymättä.
Itse olen ollut mukana modeemini valmistajan vikaselvityksissä yms. ja olen voinut vaikuttaa mitä asioita korjataan tai jopa määrittelemässä uusia ominaisuuksia.
Pistäpä heille ehdotusta, että rupeavat tuottamaan kaapelimodeemeita.
Itse olen ollut mukana modeemini valmistajan vikaselvityksissä yms. ja olen voinut vaikuttaa mitä asioita korjataan tai jopa määrittelemässä uusia ominaisuuksia.
Pistäpä heille ehdotusta, että rupeavat tuottamaan kaapelimodeemeita.
Itse asiassa olen jo sitä ehdottanutkin , mutta ei ottanut tulta. Rajansa kaikella.
Tänään viimeksi tuuletin virtajohtoa ja edelleen tehtaalta lähtenyt v.2016 firmware laitteessa.
Ensimmäisen kerran Arrisin oston jälkeen (n. 3,5v sitten) tuli nyt tekstiviesti firmware-päivityksestä tänä iltana klo 22 jälkeen. Saapas nähdä onnistuuko.
Tänään viimeksi tuuletin virtajohtoa ja edelleen tehtaalta lähtenyt v.2016 firmware laitteessa.
Ensimmäisen kerran Arrisin oston jälkeen (n. 3,5v sitten) tuli nyt tekstiviesti firmware-päivityksestä tänä iltana klo 22 jälkeen. Saapas nähdä onnistuuko.
Vihdoinkin 103V → 103FF . Muutamaa päivää vaille vuosi kului siitä kun asiakaspalvelussa Pekka laittoi laitteeni manuaalisesti jonoon. Tekstiviestissä mainittua salasanan muuttumista laitteen tarrassa olevaksi ei tapahtunut.
Itel päivittyi DE → FF nätisti kans toissapäivänä
Täällä pitäisi yrittää tehdä etätöitä koronaviruksen takia huonosti toimivalla firmwarella vuodelta 2016!
Firmware 9.1.103V edelleen boksissa ja siinä oleva paha videoneuvotteluja haittaava bugi:

Nyt sitä firmware-päivitystä pitää alkaa työntämään minulle tai tulen sinne Pasilaan itse räyhäämään asiasta ja en tule lähtemään sieltä kuin poliisin kantamana pois! Nyt riittää!
Eipä taida moiset räyhäreissut kannattaa mutta tee ostosreissu vaikka tuonne niin saat aina uusimmalla firmiksellä ajella kun on omassa hallinnassa päivitykset. Puhun 5v kokemuksella oheisesta KAMO laitteesta.
https://www.jimms.fi/fi/Product/List/000-0XN/verkkotuotteet--kaapelimodeemit

Kerran tuossa firmwaressa on laajalti dokumentoitu ongelma jonka firmwarepäivitys pääosin korjaa niin haluaisin vain sen toimivan firmwaren kun tästä purkista on 150 euroa maksettu.
Toimiva firmware riittää mutta Elisan on lähetettävä se minulle NYT kerran asiakkailta on itsetehtävät firmwarepäivitykset estetty! Tulen Helsinkiin keskiviikkona työasioille ja käyn Itä-Pasilassa kyllä räyhäämässä koska mikään muu ei enää toimi.
Ottaa niin paljon päähän ettei edes unilääkkeillä saa nukuttua nyt!
9.1.103FF firmware tuottaa paljon asiallisemman tuloksen Puma 6 testissä 👍:

Näillä firmware-päivityksillä on ihan oikeasti väliä kuten kuvista saattaa huomata. Nyt tämä on riittävän hyvä videoneuvotteluun ja jos haluaa paremman niin aina voi ostaa Fritzboxin.
Osallistu keskusteluun
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu Elisa Tunnuksella
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi