Kysymys

Arris TG2492s firmwarepäivitys 9.1.103CM

  • 19 marraskuu 2018
  • 113 kommenttia
  • 10115 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

113 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Milloinkohan päivitykset taas jatkuvat? Tuleekohan siitä tekstiviestiä, vai pitääkö aina silloin tällöin koittaa boottailla?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Olen jo lopettanut odottamisen, koska onhan tässä varmaan jo puolisen vuotta odoteltu. Ikävä vain muiden ominaisuuksien lisäksi kun niissä yleensä on tietoturvapäivityksiä. Sama kun odottelee näitä puhelinvalmistajia, että päivittäisivät uuteen androidiin, niin odotella saa eikä siltikään mitään kuulu. Sitten tuki loppuukin jo täysin.
Nyt taas päivitykset jäissä... varmaan täytyy itsekin lopettaa odottaminen.

Nyt oli jaossa joku uudempi firmis, mutta ei enää.
Käyttäjätaso 3
@helento1 Sitten kun päivitykset jatkuvat niin siitä tulee tekstiviestiä niin tietää boksia käynnistellä uudelleen 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
@helento1 Sitten kun päivitykset jatkuvat niin siitä tulee tekstiviestiä niin tietää boksia käynnistellä uudelleen :)
Sitten kun kalenterissa on 2020, 2025 tai 2031?

Nyt soi Devin Wild - It Feels So Good (Radio Edit).
Jospa Elisa laittelisi johonkin Arris tukisivulle ja ylläpitäisi sitä: firmisversiot ja julkaisuajankohdat elikkäs kun on laitettu jakeluun. Varsinkin kun en esimerkiksi tiedä yksiselitteisesti että onko 9.1.103V uusin. Vai lieneeköhän tuollainen logi jo jossain?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
9.1.103CM on toiseksi uusin. Se on jäissä ollut heti julkistuksen jälkeen ja tämä mitä päivitetään nyt on vissiin korvaava päivitys. Sekin on nyt jäissä. Kuten sanoin olen jo lopettanut odottamisen ja olisi pitänyt ostaa Elisalta riippumattoman mallin.... no tietääpä jatkossa, jos Elisa vaan pesee kädet kun päivitystä ei tule viikkojen odotteluista huolimatta. Ei muuta kuin hyvää joulua kaikille, toivottavasti saamme päivityksen jouluaatoksi. Silloin lupaan avata paketin ja kiittää.

Nyt soi Wasted Penguinz - Make It One Day (Extended Mix).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kyselin taas päivityksen perään, viimeisimmän tiedon mukaan mitä itselleni on kuulunut niin oltaisiin kai valmiita taas pikkuhiljaa jatkamaan päivityksiä uudella (toivottavasti paremmalla) yrityksellä 🙂
Onkohan päivityksestä apua sellaiseen "ominaisuuteen", että jostain syystä ainakin oma modeemi paljastaa grc.com shields up! testissä portin 25 olevan suljettu?. Kaikki muut portit on kivasti "stealth" ei vastaa ping scannauksiin ja paljasta heti jollekin botille, että IP:n takana onkin potentiaalinen kohde.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
ROLLAATTORILLAKO nämä päivitykset ajetaan Elisalla!!!

Vieläkin oli vanha firmware, palkatkaa IHMISIÄ tekemään töitä.

Täytyykö ostaa uusi modeemi että saa tietoturvan ajan tasalle ?

Nyt soi Warface - The Drop (Radio Edit).
Käyttäjätaso 3
ROLLAATTORILLAKO nämä päivitykset ajetaan Elisalla!!!

Vieläkin oli vanha firmware, palkatkaa IHMISIÄ tekemään töitä.

Täytyykö ostaa uusi modeemi että saa tietoturvan ajan tasalle ?

Nyt soi Warface - The Drop (Radio Edit).


Laitoin tästä uudelleen tiedustelua eteenpäin. Ikävän kauan tässä on kieltämättä kyllä kestänyt 😕
Käyttäjätaso 3
Palailen vielä tähän, eli valitettavasti näitä päivityksiä ei olla päästy vielä aloittamaan. Kerromme heti, kun päivitykset aloitetaan. Pahoittelut, että tämä ei ole meiltä mennyt niin kuin kuuluisi. 😕
Onko tämä päivitysrumba nyt alkanut jossainmuodossaan vai mitä tämä Arriksen purkki(TG2492-s) nyt höpöilee. Nyt viime viikkoina tuon purkin verkkoon synkronoituminen on mennyt aivan tautisen hitaaksi... Voi kestää kertaluokkaa 20-30min, kun sähkökatkoksen jälkeen purkin saa takaisin tulille.
(Sattuneesta syystä näitä katkoksia nyt vaan tulee tälle koneelle vähän eri tahtiiin kun normiverkossa)

Jossain vaiheessa purkin hallintaan kun on koettanut mennä, niin ilmoittaa päivittämisestä...
Vai päivittääkö se nyt vain jotain asetuksia... Mene ja tiedä. Vanhaa V-version softaa se kuitenkin ajaa. Purkki itseasiassa käynnistyy tuossa hitauden aikana ainakin kolmeen kertaan uudelleen, ja jopa yhteys toimii siinä väleissä muutaman sekunnin, kunnes taas buuttaa itsensä omia aikojaan uudelleen. Sitten kolmannen... neljännen bootin jälkeen laite käynnistyy, ja pelaa sen jäleen mitä pelaa tässä tukkoises verkosa. Sitten taas seuraavan sähkökatkon jälkeen sama rumba.


Systeemi logia kun tuijottaa, niin tulee sellainern kuva että jonkin "Improper configuratio File CVC Format" virheen jälkeen tuo boottaus tapahtuu.... Mutta miksi hitossa ????

Alla pätkä systeemilogia (Mac osoitteet peitetty). Selviääkö tuosta osaavalle jotain syytä miksi pitää buuttailla moneen kertaan ???



Date Time Event ID Event Level Description
8/8/2019 18:13 73040100 6 TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:13 69020600 4 Improper Configuration File CVC Format
8/8/2019 18:14 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:15 82000300 3 Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=8xx:xx:xx:xx:x:xx:d9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:15 82000800 3 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 3;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=8xx:xx:xx:xx:x:xxvv9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:15 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=cxx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:15 82000300 3 Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:15 82000800 3 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 4;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=8xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:15 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:15 82000300 3 Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:15 82000800 3 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 1;CM-MAC=cxx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=8xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:15 82000300 3 Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:15 82000800 3 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 2;Cxx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:15 85010100 4 TCS Fail on all Upstream Channels;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:16 73040100 6 TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:16 69020600 4 Improper Configuration File CVC Format
8/8/2019 18:17 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:18 82000300 3 Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:18 82000800 3 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 3;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:18 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=8xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;19:20 08-Aug-19

8/8/2019 18:18 82000300 3 Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:18 82000800 3 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 4;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:18 82000300 3 Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:18 82000800 3 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 1;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:18 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=cxx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:19 82000300 3 Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:19 82000800 3 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 2;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=8xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:19 85010100 4 TCS Fail on all Upstream Channels;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:19 73040100 6 TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:x:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
8/8/2019 18:19 69020600 4 Improper Configuration File CVC Format

Edit // Sensuroitu MAC-osoitteesta osanen sekä muokkailtu kirosana pois -Keinotekoinen
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
"Pian" on niin valtavan suhteellinen käsite. Joissain suuryrityksessä se on esimerkiksi "puolen vuoden päästä".

Ei ole tarkoitus kaataa suolaa kenenkään haavoihin, joten antakee anteeksi tämä pilkki silmäkulmassa kirjoitettu humoristinen kevennys.

Tämän ketjun perusteella "pian" on vähintään 2 kuukautta, ja "pikkuhiljaa" on sekin ainakin kuukausi.

Eli ymmärrän kyllä hyvin, miksi koetetaan linjata, ettei anneta asiakkaille mitään päivämääriä tai aikaennusteita, kun ne niin usein tahtovat mennä lepikkoon. Siis ne ennusteet - ja joskus asiakkaatkin. 😛
Käyttäjätaso 3
@amakynen - Mitään selkeää syytä tälle ongelmalle ei noista logeista löydy. Onko sinulla miten TV-kanavat toimineet? Varmistan vielä, että olitko kokeillut tuolle modeemille ihan resetointia tuon vian alkamisen jälkeen? Oliko tällä mitään vaikutusta ongelmaan?

Lisäiletkö myös asiakasnumeron profiiliisi kohtaan Asiakasnumero tai puhelinnumero (ei julkinen) ja modeemin MAC-osoitteen profiilisi Yksityisiin muistiinpanoihin, niin tutkitaan asiaa? 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Palailen vielä tähän, eli valitettavasti näitä päivityksiä ei olla päästy vielä aloittamaan. Kerromme heti, kun päivitykset aloitetaan. Pahoittelut, että tämä ei ole meiltä mennyt niin kuin kuuluisi. :/

Kannattaa ostaa laite vapailta markkinoilta niin saa päivitykset suoraan vaimistajalta, silloin ei olla operaattorin hitaan palvelun varassa ja välttyy tältä palstalla kerjuusta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

>> @amakynen - Mitään selkeää syytä tälle ongelmalle ei noista logeista löydy. Onko sinulla miten
>> TV kanavat toimineet?

AMä>> TV kanavat ovat toimineet,,, Samoin modeemin omat signaalimittarit näyttää asiallista tasoa:


>> DCID Freq Power SNR Modulation Octets Correcteds Uncorrectables
>> Downstream 1 2482.00 MHz- 2.30 dBmV 37.36 dB 256QAM178891159170
>> Downstream 16 16594.00 MHz- 6.10 dBmV 35.60 dB 256QAM1876120372020

Lisäiletkö MAC osoitteen myös Yksityisiin muistiinpanoihin, niin tutkitaan asiaa? :)

AMä>> Mac osoite lisätty puhelinnumeron paikalle
Käyttäjätaso 3

>> @amakynen - Mitään selkeää syytä tälle ongelmalle ei noista logeista löydy. Onko sinulla miten
>> TV kanavat toimineet?

AMä>> TV kanavat ovat toimineet,,, Samoin modeemin omat signaalimittarit näyttää asiallista tasoa:

>> DCID Freq Power SNR Modulation Octets Correcteds Uncorrectables
>> Downstream 1 2482.00 MHz- 2.30 dBmV 37.36 dB 256QAM178891159170
>> Downstream 16 16594.00 MHz- 6.10 dBmV 35.60 dB 256QAM1876120372020

Lisäiletkö MAC osoitteen myös Yksityisiin muistiinpanoihin, niin tutkitaan asiaa? :)
AMä>> Mac osoite lisätty puhelinnumeron paikalle



Kiitokset vastauksesta! 🙂 Mittailin linjaasi ja mittausten puolella tuosta laajakaistastasi ei häiriötä löytynyt. Varmistelen vielä, että olitko tuolle modeemille ihan resetointia koittanut? 🙂
Tuli taas tekstari, muttei mikään asennu. Voi olla ehkä myös ruuhkaakin. Odotellaan...
Käyttäjätaso 2
Tänne tuli myös tekstari. Boottausta pääsen kokeilemaan vasta neljän jälkeen. Toivottavasti eivät ehdi perua asennusta ennen sitä.
Hei

Tänään tuli viesti, että Elisa asentaa uuden softapäivityksen Arris modeemille (sammutus, odota 10 s, käynnistä, uuden softan asennus 5-10 min).

Tein toimenpiteet ja eipä enää lähde toimimaan koko roska. Tehdasasetukset resetoitu muutamaan kertaan, mutta ei vaan lähde toimimaan. Tehty vikailmoitus Elisalle, voi mennä muutama päivä oli viesti Elisalta...

Onko muilla samoja ongelmia?

Kuha
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Minullekin tuli tänään tekstari aamupäivällä. Boottauksen jälkeen meni noin varttitunti, kun Arris päivitteli itseään. Nyt kaikki tuntuisi toimivan normaalisti! 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Tännekin sitä viestiä?!
Vikapuolen mukaan mun Arris ei ole Elisan etähallinnassa vaan vapaa laite Arris:n softalla 9.1.103V eikä sitä voi päivittää kaapelin kautta, vaikka Elisalta lähetetty KAMO. Se siitä Joulusta ja tällä mennään hamaan hautaan saakka. KAMO näkyy vain Elisan verkossa, muttei sille voi tehdä mitään ennen kuin se hajoaa ja pitää vaihtaa. 🤥🤢😱😭😭😭
Käyttäjätaso 2
Softa päivittyi ja tyytyväinen olen. Puma6 testi antaa paljon paremman tuloksen, kuin vanhalla softalla ja muutenkin pingin heittelyt ja vasteajat paranivat selvästi.

http://www.dslreports.com/tools/puma6

Osallistu keskusteluun