Arris TG2492s firmwarepäivitys 9.1.103CM



Näytä ensimmäinen kirjoitus

332 kommenttia

Millonkahan tuo päivitys tulee jotta USB portti alkaisi toimimaan. En haluaisi maksaa laitteesta jonka päivityksistä pidetään huolta näin leväperäisesti!
Käyttäjätaso 1
Aspasta lupailtiin elokuun puolella kun olin asiasta yhteydessä, että kyllä syyskuun puoleenväliin mennessä päivitykset on saatu ajettua. No hiljaista on kuin huopatossutehtaalla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Aspasta lupailtiin elokuun puolella kun olin asiasta yhteydessä, että kyllä syyskuun puoleenväliin mennessä päivitykset on saatu ajettua. No hiljaista on kuin huopatossutehtaalla.
Olen jo lopettanut odottamisen.

Seuraava vaihe kuluttajaneuvonta? Miksi? Elisan laiskuutta...

"Virheen ensisijainen oikaisukeino on korjaus

  • Yrityksellä on oikeus korjata tavaran virhe, jos korjaaminen tapahtuu kohtuullisessa ajassa, alentamatta tavaran arvoa ja aiheuttamatta ostajalle huomattavaa haittaa.
  • Korjaus on tehtävä kohtuullisessa ajassa (yleensä korkeintaan 2 viikkoa). Kohtuullista korjausaikaa määriteltäessä on otettava huomioon tavaran välttämättömyys taloudessa ja kuluttajan tilanne sen käyttäjänä.
  • Korjaamisesta ei saa aiheutua huomattavaa haittaa tai maksuja asiakkaalle."
Miksi Elisalla kestää firmwaren korjaus ajan tasalle enemmän kuin kaksi viikkoa?

Jos korjaaminen tai tavaran vaihtaminen ei onnistu, virhe voidaan hyvittää hinnanalennuksella. Kaupan purkaminen on usein viimeinen hyvityskeino. Sitä voi vaatia, jos virhe ei ole vähäinen ja virhettä ei voi hyvittää muilla keinoilla. Mitä Elisa aikoo tehdä nyt, että säästytään kunelta?

Kune = kuluttajaneuvonta.

Sekin maksaa kun sinne aspaan soittaa, eikä kukaan tiedä Arris-päivityksistä mitään, "odottele rauhassa, kyllä se sieltä tulee". "En vielä lähtisi kiirehtimään, meillä tehdään asian parissa töitä". "Kohtuullista hyvitystä voidaan arvioida, kunhan valmistuu päivitys." Lohduttavaa, eikö?

Paras oli kun asiakaspalvelija Elisalla kysyi puhelinlangan toisessa päässä, Arris? Mikä Arris? Joutui ihan alkuun selitellä mikä on Arris ja mitä sillä tehdään. Sitten selitin mitä tarkoittaa Firmware-päivitys ja perään vielä toki mikä firmis nyt on ja minkä pitäisi tulla.

Vastaus oli, jos on sivustolla tuo uusin firmis kerrottuna jettavana pienissä erissä, niin mikä siinä odottamisessa on niin vaikeaa? Kuukausien odottamisessa? Hei haloo!

Ja näitä selityksiä on nyt ollut kuukausien ajan. Pikkuhiljaa täynnä näitä.

Päivittäkää nyt jo kaikki nuo Arrikset, ei enää yhtään tyhjää lupausta, kiitos.
Ei vissiin vaikka uus netti Arriksella nyt kannata alkaa pitään hengitystä firmwareen asti 😃
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Ei vissiin vaikka uus netti Arriksella nyt kannata alkaa pitään hengitystä firmwareen asti :D
Ei kannata ei, kyllä tässä kuluttajaneuvoja saa Elisalle soitella valtion piikkiin, minä en maksullisia puheluita soita Elisalle enää yhtäkään -- jotka ovat vieläpä hyvin hyödyttömiä. Luvataan, pahoitellaan, luvataan, siiretään aikataulua, tätä samaa ympyrää. Tässäkö kaikki mihin Elisa pystyy. Nyt täytyisi oikeasti myöntää Arris-omistajien edessä että me ei nyt oikein osata tätä hommaa ja heitetään pyyhettä kehään. Sen jälkeen voitaisiin puida korvaavista laitteista.
Siis perusjuttu on et uudet laitteet on uus firmis. Eikö siitä lähetä.. Tää muu on lisäpaskaa.. Ei niitä ees tarvi niin päivitellä jos 3v sisään tulleet on uusimmas ees 😃 Kuka ees jälleenmyy boxia jossa 2016 vipa update? Miksei ne suoraa Arriksella pistä uutta nykyään?

EDIT: Ei kuulu firmwareen mut sanotaan nyt niin tosiaan tein vikailmoituksen offlinestä et ne soittaa takas tyylillä. Hyvä asiakaspalvelu mut puhelun perään pv et ees kävi netti online ja kaikki lupaa tekstaria ku vika korjattu en siihenkään pidä hengitystä mut itse netti onneks pelaa hyvin laitan lisäks debian linux download linkin jos haluu testaa saan 118mt/s max joka kerta.
Ja siis tää on kans eri asia mut 60min pingaan vaikka elisa.fi niin alkaa 15ms mut on joka minuutti pari 30-170ms pakettia. Mut turha miettiä vikoja ku 2016 firmis. Uus ja ehkä mietin..

https://cdimage.debian.org/cdimage/weekly-builds/amd64/iso-bd/debian-edu-testing-amd64-BD-1.iso
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
@OmaYhteisö-tiimi

Todella hyviä selityksiä kiitos... vieläkin odotellaan firmistä!!!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Ei hyvää päivää.

Soitin työpuhelimella Elisan aspaan maksuja välttäessä. Vastattiin heti. Minä avasin.

Minä: Hei. Teiltä laajakaista, modeemi Arris TG2492s. Ei vain tule päivitystä, vaikka on luvattu sivuillainne ja palstalla. Miksi ja kuka hidastaa. Ostin modeemin teiltä ja toivon että se on ajan tasalla.
Aspa: Joo, oletko soittanut Omaguruun, mie en näe täältä päivityksiä. Voin ohjata tästä puhelun suoraan sinne, koska me ei tosiaan nähdä päivityksiä ja miten ne tehdään.
Minä: Hei oikeasti, ostin modeemin Elisalta, enkä halua Omagurua päivittämään sitä, kun Elisan pitäisi tehdä se. Elisalta ostettu modeemi ja haluan firmware-päivityksen. Miksi maksaisin Omagurusta?
Aspa: Voin kyllä yhdistää tekniselle puolelle, mutta jos hekään eivät voi sitä päivittää, niin Omaguruun ohjataan sieltäkin. Meillä on vain tällainen käytäntö, että Omaguru teknisempään.
Minä: Yhdistä vikapalveluun, jos siellä joku tietäisi tästä ilman kalliita guruja.
Aspa: Okei, siinä on kymmenen minuutin jono tällä hetkellä, jonotatko?
Minä: Anna mennä, työliittymästä soitan.
Aspa: Kerro vielä nimesi ja syntymäaikasi ja yhdistän.

Hohhoijaa, kutsutteko tätä palveluksi!!!

Minä soitin firmiksen päivityksestä, oltiin ohjaamassa guruille!!!

Sitten vielä hissimusiikkia, pikkaisen ******aa taas vaihteeksi!!!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Vieläkin jonotetaan, kohta akkukin loppuu. Siis yli vartin jo jonotan... pitkät minuutit Elisalla ja Omaguru-mainos langoilla aina välillä, pidättekö asiakkaitanne ihan tyhminä siellä??

DNA:n vikapalvelu ilmaista ja pääsee heti...

Ottakaa oikeasti mallia sieltä, ei tämä voi olla näin, että 30 minuuttia jonottaa @ 0,09€ / min. Ja en käytä takaisinsoittoa, kun haluan vastauksen heti enkä joskus tuntien päästä.

Ja tuo soitettava musiikki saa aikaan ajatuksia parvekkeelta hyppäämisestä.

Hyvää palvelua, kiitos Elisa. Ilo olla teidän arvostettu asiakas!

Koskaan en enää tule Elisalle soittamaan jos palvelu on tätä. Kamalaa musiikkia, pitkät jonot, lasku juoksee, palvelija ei tiedä mistään mitään -- ainoastaan Omaguruja osaa mainostaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
25 minuutin jonotus ja miten päättyi?

Minä: samat kun edellisessä.
Tekninen tuki: Oletko katsonut modeemista että näkyykö sieltä uusinta päivitystä, painat vaan päivitä?
Minä: Jos se vain olisi niin helppoa... Modeemi ei voi päivittää itse, se pitää tehdä Elisan toimesta, sivuillanne lukee että kun saat viestin päivityksestä:
  1. Sammuta modeemisi n.10 sekunniksi
  2. Käynnistä uudelleen, niin päivitys alkaa.
  3. Päivitys kestää noin 5-10 minuuttia ja tämän jälkeen voit jatkaa netin käyttöä normaalisti.
Minä odotan tällaista viestiä jo kuukauden ajan.
Tekninen tuki: Tuota... Omagurua suositeltiin sinulle? Tota... minä en tiedä miten tätä päivitetään. Mutta Omaguru saattaisi kyl tietää. Minä voin ottaa selvää käytäntö ja olla yhteydessä kun modeemin ääressä olet, huomenna 17 jälkeen?
Minä: Kyllä, tiedot otitkin jo talteen, muut huomenna modeemin äärestä. Mutta huomaa etten ole ainoa, teidän foorumilla muitakin asiakkaita ilman päivitystä, vaikka sivunne väittää jo viikkoja että päivitys jaossa, missä kestää ja miksi en saa päivitystä. Ostin laitteen teiltä ja Omaguruille en ala soittelemaan tai Elisa saa maksaa koko puhelin. Aspassa teillä ei tiedetty mitään asiasta, niin vaikuttaisi, että teknisessäkin oltaisiin pihalla. Tiedätkö ketään kuka voi sanoa suoraan onko päivitys oikeasti jaossa?
Tekninen tuki: Tuota minä otan selvää ja soittelen huomenna... Kiitoksia soitosta, moi!

No niin eli pari soittoa, lähes 4 euron lasku Telian puhelinliittymälle, TULOKSETON!

Elisan asiakaspalvelu voi muuttaa puolestani muotoon Elisan palveluton asiakaspalvelu.

Sinänsä en hauku vastaajia, koska ongelma on Elisan kyvyssä kommunikoida asiakkaisiin ja työntekijöihin päin, mutta... saisiko palstalla joku joka oikeasti tietää asiasta esiin!!!

Ja jos tulee kyselyä yhteydenodosta ja sen laatu, niin tiedätte miten vastaan...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Päivän kohokohta:



Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5


Halpaa tämä Elisalle soittaminen, 3,97 euroa tyhjästä.

Olisin voinut FM-radiota kuunnella ilmaiseksi vastaavalla musiikilla.

Itse puhelu kahden eri henkilön kanssa 5 min. Ei kumpikaan pystynyt ottamaan kantaa onko päivitys edes jaossa, vain Omaguru saattaisi ehkä tietää. Ja huomatkaa "ehkä".

Mutta se olisi jo 100 euron puhelu.

Kukaan ei tiennyt asiasta mitään, mutta sai sentään vireille.

Lopulta ärsyttää vain enemmän.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Sen verran täytyy nyt kiitosta antaa että se hyödytön puhelu €3,97 hyvitettiin.
  • Karoliina: Tervetuloa asiakaspalveluun!
  • Sinä: Terve, soitin äsken Elisan asiakaspalveluun ja lopputulos on että minua ärsyttää enemmän kuin ennen sinne soittamista 😞
  • Sinä: Tietääkö Elisassa kukaan milloin Elisan myymä kaapelimodeemi Arris TG2492s päivitetään?
  • Sinä: Ensimmäinen asia kun soitin, minua yritettiin passittaa teidän Omaguruille Elisalle kuuluvassa asiassa.
  • Karoliina: Terve!
  • Sinä: Ja se puhelu 25.09.2019 kello 10:55 kesti musiikkineen yli 30 minuuttia ja maksoi 3,97 euroa - lopulta en saanut mitään tietoa asiasta kun kaksi asiantuntijaa eivät tienneet asiasta mitään kuin sen että Omaguru saattaisi ehkä tietää. En koe hyväksi maksaa kyseisestä puhelusta mitään, voisiko sen hyvittää
  • Sinä: Sivuillanne luvataan https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/kotiboksi-tg2492s/ jo viikkokaupalla päivitystä, ei vain tule ja kohtelu oli teillä että soittakaa guruille
  • Karoliina: Tuossa asiasta tiedustelin ja se mikä meillä on tiedossa niin päivityksiä tehdään koko ajan, mutta se on valitettavasti hidasta.
  • Sinä: Ei siinä kyllä viikkoja voi mennä ja asiakaskohtaus luurissa maksoi 3,97 joka ei johtanut mihinkään...
  • Karoliina: Mitään tarkkaa aikataulua ei ole tiedossa milloin se sinun laitteellesi tullaan tekemään. Pahoittelen!
  • Sinä: Ei ollut mitään tietoa asiantuntijoillakaan siitä ja pitää vielä maksaa siitä
  • Sinä: 3,97 meni puheluun, joka ei ollut hyödyllinen
  • Sinä: Eikö sitä voisi hyvittää laskulle, sillä oletin että puhelu antaisi selvyyden, kun teidän foorumeilla ei modet ota kantaa
  • Sinä: Luvattiin kyllä soittaa vielä mutta koko puhelusta jäi kuva ettei ratkea tämä koskaan ja ylipäätään kun kuukausia noita päivityksiä lupailtu
  • Karoliina: Ilmeisesti oletkin jo tuolla meidän yhteisössä asiasta keskustellut. Mutta fakta on, että kukaan ei täällä asiakaspalvelussa tiedä tuon päivityksen tarkkaa aikataulua.
  • Sinä: No olisi siitä toki voinut mainita ostovaiheessa ettei kannata sijoittaa modeemiin, jota ei päivitetä. Mutta voitko ottaa kantaa siihen voiko sitä hyödytöntä puhelua hyvittää
  • Karoliina: Se tiedetään, että niitä koko ajan tehdään.
  • Karoliina: Onko sinulla meidän liittymä?
  • Sinä: Puhelu soitettu Telian liittymästä
  • Sinä: Mutta minulla on teillä talokaista ja mokkula 50 Mb
  • Sinä: Tämän päivän mielikuva että en hetkeen ole Elisalle soittamassa, oli sen verran ikävä kokemus, ennen kaikkea Omaguru-tyrkytys kun eivät itse osanneet sanoa miten menetellään asiassa
  • Karoliina: Telian liittymään en nyt mitään hyvityksiä tosiaankaan pääse tekemään. Mutta voin tietysti samalla antaa hyvän tarjouksen puhelinliittymästä täällä meillä. Kerrotko miulle siun nimen, puhelinnumeron sekä henkilötunnuksen loppuosan niin pääsen noita nykyisiä sopimuksia katsomaan.
  • Sinä: Minulla on siirrossa se teille ihan hyvään hintaan
  • Sinä: Eli muuten ei saa tarjousta?
  • Sinä: siis tuota hyvitystä
  • Sinä: Etunimi Sukunimi 0401XXXXXX XXXX
  • Karoliina: Ok, hyvä juttu että se on jo hoidossa. Mie voin laittaa siun tuohon tulevaan laskuun 4 euron hyvityksen tuost apuhelusta. Se menee tuosta mobiililaajakaistan kuukausimaksusta. Sopiiko?
  • Sinä: Sopii hyvin, toivon että päivitysasia ratkeaa jollain aikataululla, koska en ole ainoa odottaja 🙂
  • Karoliina: Ymmärrän ja koko ajan asian eteen tehdään töitä.
  • Sinä: Kiitos, oliko tämä tällä selvä, mielestäni liittymät on ajan tasalla minulla
  • Sinä: Siirrossa on 15e kk Huoleton 10M
  • Karoliina: Juu ihan ajantasalla ovat 🙂
  • Sinä: Kiitos, hyvää päivän jatkoa ja kiitos avusta
  • Karoliina: Kiitos siulle yhteydenotostasi! Jätäthän miulle vielä palautetta kohta tulevan linkin kautta miten olen sinua palvellut 🙂
Käytännössä voisi sanoa, että kukaan ei tiedä, mutta ovat tulossa. Ei tuokaan lohduta, mutta se lohduttaa, ettei tarvitse maksaa 3,97 euroa tyhjästä puhelusta jossa syyteltiin ja aggressiivisesti tyrkytettiin Omaguru-palvelua €2 min hintaan. Silti toivon että mode kommentoisi asiaa.

Avatkaa edes mikä tässä kestää?

Tämä Karoliina on 1. asiakaspalvelija joka edes pahoitellut hidasta päivitystä. Mutta tulosta ei hänkään pikaisesti luvannut. Mutta häntä lainatakseni jokin tässä kestää. Mikä?

Päivitetäänkö näitä manuaalisesti Arris kerrallaan?
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +2
Aspasta lupailtiin elokuun puolella kun olin asiasta yhteydessä, että kyllä syyskuun puoleenväliin mennessä päivitykset on saatu ajettua. No hiljaista on kuin huopatossutehtaalla.
Elisan asiakaspalvelun kanssa asioidessa pitää aina kysyä tarkennusta siitä minkä vuoden kuukautta tarkoittavat.
Käyttäjätaso 3
Pahoittelut että päivityksiä joutuu odottelemaan. Päivitykset tehdään pienissä erissä mutta lopulta ne kaikille tulevat 🙂
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Pahoittelut että päivityksiä joutuu odottelemaan. Päivitykset tehdään pienissä erissä mutta lopulta ne kaikille tulevat 🙂

Mitenkäs tapaukset, joissa laite on hankittu kertamaksulla suoraan Elisan liikkeestä, saatu veloituksetta taloyhtiösopimuksien myötä tai hankittu jotenkin muuten niin, ettei kyseiset modeemit näy jotenkin siellä Elisan modeemikannassa jostain syystä, mutta ovat kuitenkin autorisoituina ja provisioitu Elisan linjoille? Mistä Elisan kautta modeeminsa saanut tai hankkinut Arris-asiakas voi nyt varmistua, että hänen modeeminsa ei jää paitsi päivityksistä?

Lisäksi sen sijaan, että toistatte täällä samaa mantraa, että laitteet päivitetään pienissä erissä ja rivien välistä voimme lukea, että on ongelmia, resurssipulaa ja asian prioriteetti on hyvin matalalla, voisitte kertoa syitä seikkaperäisesti, minkä takia asia on venynyt ja venynyt. Ymmärrettävästi asian perään ei huutele kaikista Arris-asiakkaista kuin ehkä promille, mutta se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö näitä syitä nyt voisi avata. Mainosarvo on huonompi olla kertomatta syitä. Lunastakaa vastuunne ja hoitakaa homma nyt maaliin vihdoin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Pahoittelut että päivityksiä joutuu odottelemaan. Päivitykset tehdään pienissä erissä mutta lopulta ne kaikille tulevat 🙂
Kiitos vastauksesta, mutta lisätietoa kaipaan.

Ostin modeemin vuosi sitten Elisan myymälästä ja tässä on 9.1.103CM firmware.

Mistä voin olla varma, että uusin päivitys 9.1.13DE2 tavoittaa minut?

Ja ennen kaikkea kuinka kauan minun tulee vielä odottaa lisää, kun olen jo odottanut tätä päivitystä, yli kuukauden ajan. Mitataanko odotus Elisalla vuosissa?

Kuten yllä, niin joillekin on sanottu, että kaikkia ei voitaisi päivittää - koska erä on "viallinen". Onko minulla tämä erä? Jos päivitysversioni CM ei vastaa E2 loppuista päivitystä niin toivon että minulle tulee sellainen modeemi jossa on tuo E2 tai hyvitätte rahat ja käyn ostamassa tässäkin ketjussa mainostetun Fritzboxin. Tiedonkulku asiakkaalle päin on ollut todella niukkaa.

Kaikki eivät ole saaneet CM-päätteistäkään firmistä, vaan sen jakelu pistettiin jäihin. Minulle ehti tulla, kukaan ei sanonut miksi se meni jäihin. Onko minulla mahdollisesti jotenkin viallinen firmis, vai miksi sen jakelu on keskeytetty? Sitäkään tietoa ei Elisan asiantuntijoilta saa. Nyt kun päivitykset jatkuvat uudella firmiksellä, en ole saanut sitäkään. Mistä jään paitsi? Ei Elisan asiantuntijat sitäkään kerro. Koska edellinen firmis CM meni jäihin, niin pakkohan siinä jotain on olla, olisiko kiirekin saada uusin E2. Ei saa, vaikka kuinka odottaa.

Paljon on ollut asiakkaillanne kysymyksiä ilman vastauksia. Osa on jo saanut tuon E2:n, kun taas osa odottaa vieläkin, ei mikään päivitys voi 2019 kestää näin kauan. Päivitättekö siellä laitetta kerrallaan vai silloin kun aikaa on jollakin? Vai mikä on homman nimi.

Ei asiakkaan pitäisi odotella kuukausia uutta firmwarea.

Selitys että kyllä se joskus hoituu ei meitä enää lämmitä... ollaan jo kuultu tarpeeksi.

Se nyt oli ihan huutonaurua kokemus, että kun soittaa teidän tekniselle asiantuntijalle, jonka pitäisi tietää noista, joka sanoo että jos soittaisit Omagurulle. Omagurut saattaisivat tietää.

"Omaguruillamme on paras käsitys siitä miten laajakaistan mukana tulleita reitittimiä päivitetään tapauksissa, joissa et itse löydä asetuksista laitteen päivitystä, luulisin ainakin".

Se vain, että jos se Arris olisi itse päivitettävissä, en olisi varmaan soittanut teille...

Minä kyllä olen valmis menemään kuluttajaneuvojiin asti, jos ei tästä Arriksesta tule tietoturvaltaan ajantasaista, päivitettyä laitetta, jota olisi huoletonta käyttää.

Ei ole olemassa termiä hidas päivitys, on olemassa laiskoja päivittäjiä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Aspasta lupailtiin elokuun puolella kun olin asiasta yhteydessä, että kyllä syyskuun puoleenväliin mennessä päivitykset on saatu ajettua. No hiljaista on kuin huopatossutehtaalla.Elisan asiakaspalvelun kanssa asioidessa pitää aina kysyä tarkennusta siitä minkä vuoden kuukautta tarkoittavat.

Niinpä.

Ei täältä saa vastausta asiaan. Asiakkaat on jätetty täysin oman onnensa nojaan.

Vielä siteeraan Chat-keskustelusta, joka ketjussa aiemmin ja alleviivaan tärkeimmät.
  • Sinä: Sivuillanne luvataan https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/kotiboksi-tg2492s/ jo viikkokaupalla päivitystä, ei vain tule ja kohtelu oli teillä että soittakaa guruille
  • Karoliina: Tuossa asiasta tiedustelin ja se mikä meillä on tiedossa niin päivityksiä tehdään koko ajan, mutta se on valitettavasti hidasta.
  • Sinä: Ei siinä kyllä viikkoja voi mennä ja asiakaskohtaus luurissa maksoi 3,97 joka ei johtanut mihinkään...
  • Karoliina: Mitään tarkkaa aikataulua ei ole tiedossa milloin se sinun laitteellesi tullaan tekemään. Pahoittelen!
  • Sinä: Ei ollut mitään tietoa asiantuntijoillakaan siitä ja pitää vielä maksaa siitä
  • Sinä: 3,97 meni puheluun, joka ei ollut hyödyllinen
  • Sinä: Eikö sitä voisi hyvittää laskulle, sillä oletin että puhelu antaisi selvyyden, kun teidän foorumeilla ei modet ota kantaa
  • Sinä: Luvattiin kyllä soittaa vielä mutta koko puhelusta jäi kuva ettei ratkea tämä koskaan ja ylipäätään kun kuukausia noita päivityksiä lupailtu
  • Karoliina: Ilmeisesti oletkin jo tuolla meidän yhteisössä asiasta keskustellut. Mutta fakta on, että kukaan ei täällä asiakaspalvelussa tiedä tuon päivityksen tarkkaa aikataulua.
Päivityksiä tehdään koko ajan, mutta se on hidasta ?

Tarkkaa aikataulua ei kannata kysyä !

Mutta se on sentään fakta.

Kukaan ei täällä asiakaspalvelussa tiedä tuon päivityksen tarkkaa aikataulua.

Eli sama kun sanoisi, mitä odotat, et saa kumminkaan...

Eilen jo pyysin lisätietoa, meitä askarruttaviin ongelmiin, hiljaista kuin hautajaisissa.

Ei ole olemassa termiä hidas päivitys, on olemassa laiskoja päivittäjiä.

Nyt soi Ehren Stowers & Simon Bostock - Sudden Impact (Ron Malakai Remix).
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1


Aspasta lupailtiin elokuun puolella kun olin asiasta yhteydessä, että kyllä syyskuun puoleenväliin mennessä päivitykset on saatu ajettua. No hiljaista on kuin huopatossutehtaalla.Elisan asiakaspalvelun kanssa asioidessa pitää aina kysyä tarkennusta siitä minkä vuoden kuukautta tarkoittavat.
Niinpä.

Ei täältä saa vastausta asiaan. Asiakkaat on jätetty täysin oman onnensa nojaan.

Vielä siteeraan Chat-keskustelusta, joka ketjussa aiemmin ja alleviivaan tärkeimmät.
  • Sinä: Sivuillanne luvataan https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/kotiboksi-tg2492s/ jo viikkokaupalla päivitystä, ei vain tule ja kohtelu oli teillä että soittakaa guruille
  • Karoliina: Tuossa asiasta tiedustelin ja se mikä meillä on tiedossa niin päivityksiä tehdään koko ajan, mutta se on valitettavasti hidasta.
  • Sinä: Ei siinä kyllä viikkoja voi mennä ja asiakaskohtaus luurissa maksoi 3,97 joka ei johtanut mihinkään...
  • Karoliina: Mitään tarkkaa aikataulua ei ole tiedossa milloin se sinun laitteellesi tullaan tekemään. Pahoittelen!
  • Sinä: Ei ollut mitään tietoa asiantuntijoillakaan siitä ja pitää vielä maksaa siitä
  • Sinä: 3,97 meni puheluun, joka ei ollut hyödyllinen
  • Sinä: Eikö sitä voisi hyvittää laskulle, sillä oletin että puhelu antaisi selvyyden, kun teidän foorumeilla ei modet ota kantaa
  • Sinä: Luvattiin kyllä soittaa vielä mutta koko puhelusta jäi kuva ettei ratkea tämä koskaan ja ylipäätään kun kuukausia noita päivityksiä lupailtu
  • Karoliina: Ilmeisesti oletkin jo tuolla meidän yhteisössä asiasta keskustellut. Mutta fakta on, että kukaan ei täällä asiakaspalvelussa tiedä tuon päivityksen tarkkaa aikataulua.
Päivityksiä tehdään koko ajan, mutta se on hidasta ?

Tarkkaa aikataulua ei kannata kysyä !

Mutta se on sentään fakta.

Kukaan ei täällä asiakaspalvelussa tiedä tuon päivityksen tarkkaa aikataulua.

Eli sama kun sanoisi, mitä odotat, et saa kumminkaan...

Eilen jo pyysin lisätietoa, meitä askarruttaviin ongelmiin, hiljaista kuin hautajaisissa.

Ei ole olemassa termiä hidas päivitys, on olemassa laiskoja päivittäjiä.


Pahoittelemme, että päivitykset etenevät hitaasti. Ja olisi meillekin mukavampaa, kun voisimme kertoa ainoastaan hyviä uutisia jatkuvasti.

Kun päivityksiä tehdään, on niiden kohteena aina iso asiakasjoukko. Ymmärrän kuluttajan näkökulman enemmän kuin hyvin, että on aika rasittavaa kuukaudesta toiseen kuunnella samaa viestiä "kerromme heti, kun on kerrottavaa" ja miksi päivitystä ei vieläkään ole saatavilla.

Päivityksiä tehtäessä meillä on tästä huolimatta haasteita, jotka on aivan pakko tässä vielä kertoa erikseen:
1) päivityksen idea on parantaa olemassa olevaa laitteistoa ja sen ominaisuuksia. Joskus on käynyt niin, että on kiirehditty päivityksen kanssa ja sen seurauksena onkin menty ojasta allikkoon ja päivitykseen on jäänyt paljon vikoja ja päivitys on aiheuttanut enemmän ongelmia kuin positiivisia asioita
2) vaikka päivitys on olemassa niin koko tietokannan päivitys tehdään porrastetusti ja asiakkaat saavat päivityksensä, jotka toivottavasti tällä rytmillä eivät aja heikompaan tilanteeseen kuin alun perin

On myös huomioitava, että pelkästään modeemin ajantasainen päivitys ei ole varsinainen "ihmelääke" erilaisia tietoturvan aukkoja vastaan ja modeemeista huolimatta suosittelemme edelleen virustorjuntaa kaikilla mahdollisilla laitteilla, jotka netin kautta ovat käytössä. Tietoturvan ollessa ajan tasalla ja nykyisen modeemin toimiessa on päivityksen viivästyminen raivostuttavaa, mutta samalla kuitenkin tärkein eli yhteyden toimivuus säilyy.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Edelleen mikäli modeemi ei jostain syystä ole tietokannassanne, mutta kuitenkin autorisoituna linjoillenne - jonka olen käsittänyt olevan mahdollista erinäisistä syistä, joista kirjoitin aiemmassa tämän säikeen viestissäni, miten toimitaan?

Eikö firmwaren voisi jakaa halukkaille itseasennettavaksi omalla vastuulla, siis tyylillä, että jos haluaa itse asentaa manuaalisesti ja tiilettää laitteensa, vastaa asiakas siitä itse? Näin pääsisitte tästä meidän marginaaliryhmän vinkumisesta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Luvattiin soittaa Elisan teknisestä tuesta jo 17 tänään. Eipä ole kuulunut.

No ei hän eilenkään paljoa mistään tiennyt. Epäili heti ensimmäiseksi, että vain Omagurun neuvoilla Arris on päivitettävissä. Kädenväännön jälkeen lupasi palata asiaan viisaampana.

Kai se on sitä luovuttamista, että "game over".

Ei minulla ole koko iltaa aikaa päivystää modeemin luona ja odottaa Elisan teknistä tukea, joka ei tiedä edes että ko. modeemin on päivitys. Ja jos hänen vastaus, että Omaguru voi päivittää...

Ihmeisiin pystyvät Elisan Omagurut, kun voivat päivittää asiakkaitten modeemit, joita ei voi itse päivittää mitenkään. No onpahan saanut huumoria elämään vaihteeksi, jatkakaa.

Taitaa olla koko Elisan business tuo, että myydään kalliilla muovi rihkamaa, jota ei ole aikomusta päivittää. Kukaan ei tiedä mistään mitään, ja ohjataan Omaguruille päivittämään Arriksia. Omagurut käyvät vaihe vaiheelta päivityksen, jota ei voi tehdä, hitaasti niin kauan että laskutus asiakkaalla juoksee vähintään 99 euroon. Sitten pistetään peli poikki.

Tässä pelissä asiakas maksaa, Elisa kerää rahaa taskuihin.
Meikäläisellä tällainen firmware. Osaako joku sanoa että onko tämä ajan tasalla vai ei? Ja miksi Arriksen kello näyttää väärin? Yritin kytkeä ne kelloserverit päälle mutta aika menee vielä enemmän väärin. Nyt manuaalisesti oikea aika mutta eihän noissa mitään atomikelloa ole joten jossain vaiheessa menee väärin kuitenkin, viimeistään talvi- / kesäaikasiirroissa.

Firmware Name:TS0901103V_012116_24XX.GW
Firmware Build Time: Thu Jan 21 13:46:56 EST 2016eSAFE 0
FW Revision:TS0901103V_012116_ARRIS_GW
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Meikäläisellä tällainen firmware. Osaako joku sanoa että onko tämä ajan tasalla vai ei? Ja miksi Arriksen kello näyttää väärin? Yritin kytkeä ne kelloserverit päälle mutta aika menee vielä enemmän väärin. Nyt manuaalisesti oikea aika mutta eihän noissa mitään atomikelloa ole joten jossain vaiheessa menee väärin kuitenkin, viimeistään talvi- / kesäaikasiirroissa.

Firmware Name:TS0901103V_012116_24XX.GW
Firmware Build Time: Thu Jan 21 13:46:56 EST 2016eSAFE 0
FW Revision:TS0901103V_012116_ARRIS_GW

Hei.

Sinulla on firmware 9.1.103.V joka on VUODELTA 2016!!!

Eli ei ole ajan tasalla, kohta on 2020. Näetkö tämän Elisan toiminnan?

Täysin naurettavaa!!! 9.1.103.CM tuli tänä vuonna, joka sittemmin meni jäihin ja korvattiin tuolla, 9.1.13DE2 firmiksellä. Sitä on jotkut saaneet, mutta minulla on esim. CM firmis.

Nyt kysymys sinulle, kun Elisa ei vaan voi vastata. Kun sinulla oli/on V tai CM versio, oletko ostanut ELISAn SHOPITista. Ne jotka sai E2-päätteisen, OSTITTEKO Elisan VERKOSTA? Minä ja joku muu muistaakseni SAI tuon CM:n, ja osti tietysti SHOPITISTA, mutta entäs mistä nuo jotka sai uusimman E2-firmiksen. Oliko Elisan verkosta? Vaikuttaisi, että eri ostokanavista eri firmikset? Ja arvasitte oikein, luvatusta soitosta Arris-firmiksiin liittyen Elisan vikapalvelusta tänään kello 17-18 ei ole kuulunut mitään. Elisan palvelu täysin ala-arvoista.

Ei tee mieli liittymää siirtää tänne tammikuussa, kun palvelu on tätä luokkaa.

DNA:lla saanut aina hyvää palvelua ilmaisesta numerosta, Elisalla ei tiedetä muusta kuin guruista, €2/min -- sekö on sitä asiakaspalvelua. Ei ne gurutkaan tiennyt mitään koko aiheesta. Kuulin vaan sivukorvalla, kun yksi suostui "ohjautumaan" teknisestä tuesta guruille jotka ihan kädet levällään pitkittivät puhelua, josta sitten tuli iso lasku ei mistään.

Tietenkin, Arris jäi ilman päivitystä, koska kukaan ei siellä saanut sitä päivitettyä. Puhelun alussa tietenkin asensivat Omaguru-etäohjelma, sitten kirjauduttiin Arriksen hallintaan ja etsittiin päivitysvalikkoa 10 minuuttia. Lopulta guru googlasi "arris firmware".

Puhelun hinta Arris-käyttäjälle naapurista kymppejä. Vaikka tämä Omaguru ei voinut sitä päivittää ja totesi että taitaa Elisan foorumilla olla muutama muukin...

Jäi soittajalta Arris päivittämättä, vaikka vikapalvelussa sanottiin, että siellä paras tieto...

Paras tieto rahastaa. Taitaa olla Elisan business model.

Älkää nyt hyvät ihmiset guruille soita, ne on kalliita guruja, vievät jopa eläkkeen. Vaatikaa Elisan vikapalvelusta oikeita toimia Arris-päivityksiin, ei gurupuheluita.

Nyt soi Harris & Ford - Hard, Style & Volksmusik (feat. Addnfahrer) (Extended Mix).
V päätteinen firmis. Kuukausi sitten sopimus Elisan chatissä. Sieltä arris ja sanoivat että valmiit asetukset muuta kuin plug and play.

Minua kismittää kuitenkin tuo kello ongelma. Aiheuttaako se minun nettiongelmat?
Siksi ajattelin päivittää fw:n mutta kun ei voi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
V päätteinen firmis. Kuukausi sitten sopimus Elisan chatissä. Sieltä arris ja sanoivat että valmiit asetukset muuta kuin plug and play.

Minua kismittää kuitenkin tuo kello ongelma. Aiheuttaako se minun nettiongelmat?
Siksi ajattelin päivittää fw:n mutta kun ei voi.

En usko, että modeemissa olisi vikaa, mutta firmis parantaa joitakin asioita. En tiedä miten se niin hitaasti tulee, luulenpa että jonotetaan tuota firmistä kuin köyhät leipäjonossa leipää, vielä joulunakin. Jos sait nettimyynnistä V-firmiksen niin kaikki viittaa siihen että myydään noita alun alkaen näin, mutta tuo päivityssotku sekoittaa firmiksiä. Kenellä mikäkin. Elisalta on turha odottaa teknistä neuvontaa esim. miten eroaa CM firmis tuosta E2 firmiksestä. Heidän aspan mukaan kukaan ei tiedä päivityksistä mitään. Mitä tarkalleen tarkoitat kello-ongelmalla. Onko modeemi väärässä ajassa? Todella surullista Elisalta, että noin palvellaan meitä asiakkaita.


Täytyy tästä muutenkin häipyä lähistölle, kunhan katsoo bussin aikataulut... Koitin myös käynnistää uudelleen modeemin heti kun täällä joku sai viestin ja kertoi että buuttauksella tuli firmis. Se ei ole auttanut minua, ehkä varmaan siksi, koska en ole saanut sitä viestiä.

Minkä perusteella viestin saa? Voisiko joku lähettää sellaisen minulle?

Nyt soi Dee-1 - No Car Note (Radio Edit).

Osallistu keskusteluun