Vastattu

Arris TG2492S käyttöliittymään pääsy

  • 12 August 2023
  • 21 kommenttia
  • 261 katselukerrat

Laiteohjelmistoversiopäivityksen jälkeen Arris TG2492S-kaapelimodeemin käyttöliittymän oletussalasana vaihtui laitteen Wi-Fi PSK:ksi. PSK tieto pitäisi olla tarrassa laitteen kyljessä. Tämän tarran tilalla on laitteen MAC-osoitetietoja, muttei tietoakaan kyseisestä PSK:sta. Laitteeseeenpääsyyn on olemassa takaportti toista tietä ”password of the day”-toiminnolla.

Onko tietoa mikä a) laitteen oletus PSK voisi olla? b) Onhan laitteelle saatavissa yhden päivän salasana, esim. Elisan osaajilta?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Burnett 16 August 2023, 07:43

Katso alkuperäinen viesti

21 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Eikä tuollaista tarraa ole.

Kannattaa kysäistä

tuolta, tai vaikka tehdä vika/häiriöilmoituksen:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la-su 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti Twitterissä  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle Häiriöilmoituksetkin.

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Omaelisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

(Häiriöilmoituksetkin onnistuu)

Esittämäsi tarran tilalla on MAC-osoitetarra. Eli SSD, ym. tiedot puuttuvat. 

Käyttäjätaso 7

Esittämäsi tarran tilalla on MAC-osoitetarra. Eli SSD, ym. tiedot puuttuvat. 

Harmillista. Pitäisihän sen oikeankin tarran siinä laitteessa jossakin

olla.

Tee vikailmoitus vaikka tuosta asiakaspalvelunumerosta: 010 190 240.

niin asia hoituu, jos on hoituakseen pikapuoliin. Muista kuunnella nauhoite

loppuun saakka.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +17

En ole vielä tähän päivään nähnyt meillä mitään ylimääräistä listaa laitteiden salasanoista.

Se on siinä laitteessa tarrassa.

En ole kuullut myöskään mistään päivän salasanasta, tai työkalusta millä sellaista asiakkaille voisi luoda.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

Päivän salasanaa kysytään Advanced menuun pääsyssä. Siellä lienee mahdollisuus päivittää firmware paikallisesti.

 

Laitteen pakkauksessa voi olla täydellisemmät tiedot tarrassa jos tallella.

 

Ok, kiitos kommentoijille. Laitan soittoa vikapalveluun. Ohessa pari kuvaa vielä:

 

Vääränlainen tarra

​​Viimeinen oljenkorsi? http://192.168.100.1/cgi-bin/adv_pwd_cgi

 

Käyttäjätaso 7

 Laitteeseeenpääsyyn on olemassa takaportti toista tietä ”password of the day”-toiminnolla.

Onko tietoa mikä a) laitteen oletus PSK voisi olla? b) Onhan laitteelle saatavissa yhden päivän salasana, esim. Elisan osaajilta?

Googlettamalla esim.  Password of the day arris

löytyy kosolti osumia.

Näytti lukevan tuollaistakin:

“Huomaa, että monet Internet-palveluntarjoajat ovat muuttaneet modeemiasetuksiaan tavalla, joka estää täällä luotuja salasanoja toimimasta.”

Varmaan jo tuttua juttua.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Onkos tuossa laitteessa pohjassa toista tarraa? @TB_123 🤔

Onkos tuossa laitteessa pohjassa toista tarraa? @TB_123 🤔

Pohjassa on tarra, jossa on samat MAC-tiedot kuin kuvassa.

 Laitteeseeenpääsyyn on olemassa takaportti toista tietä ”password of the day”-toiminnolla.

Onko tietoa mikä a) laitteen oletus PSK voisi olla? b) Onhan laitteelle saatavissa yhden päivän salasana, esim. Elisan osaajilta?

Googlettamalla esim.  Password of the day arris

löytyy kosolti osumia.

Näytti lukevan tuollaistakin:

“Huomaa, että monet Internet-palveluntarjoajat ovat muuttaneet modeemiasetuksiaan tavalla, joka estää täällä luotuja salasanoja toimimasta.”

Varmaan jo tuttua juttua.

 

Jep. Näitä salasanageneraattoreita tuli vastaan mutta tälle mallille ei löydy sopivaa. Arriksen kotisivuilla selvisi, että tämän mallin tuotetuki on ISP:llä. Täytyy koittaa tuota antamaasi vikarinumeroa jos apu löytyisi sieltä. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Vielä viimeisenä oljenkortena, niin olisiko tuo PSK-tarra liimattuna Arriksen - laatikkoon tai ohjekirjaan? Tämäkin oletuksella, että nuo ovat vielä tallessa. 🤔

Käyttäjätaso 7

Tarrat kai voi olla missä sattuu.

Tuossa toisaalta ohjeesta:

ARRIS TG2492S

TYYPPIKILPI JA LAITETUNNUKSET
Modeemin pohjasta löytyy laitteen tyyppikilpi (1) .
Tyyppikilvestä löytyy modeemin MAC-tunnus, jota
tarvitset saadaksesi modeemin toimimaan oman
operaattorisi verkossa.
Vasemman sivupaneelin yläosassa on
tarra (2) joka sisältää muut tärkeät laitetunnukset.
Tarvitse näitä langattoman verkon käyttöönotossa.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +17

Omassa vanhemmassa Arriksessa on juuri kuten yllä olevassa kuvassa. 2. kohdalla on sarjanro sekä wifi-nimi ja salasana joilla laitehallintaan pääsee.

Pohjassa on MAC tarra.

Muistelen että paketissa olisi ollut MAC-osoitteet vielä ylimääräisenä tarrana jonka sai liimata, minne haluaa.

 

Vielä viimeisenä oljenkortena, niin olisiko tuo PSK-tarra liimattuna Arriksen - laatikkoon tai ohjekirjaan? Tämäkin oletuksella, että nuo ovat vielä tallessa. 🤔

Hei, valitettavasti laitteen oheismateriaali ei ole käytettävissä. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Vielä viimeisenä oljenkortena, niin olisiko tuo PSK-tarra liimattuna Arriksen - laatikkoon tai ohjekirjaan? Tämäkin oletuksella, että nuo ovat vielä tallessa. 🤔

Hei, valitettavasti laitteen oheismateriaali ei ole käytettävissä. 

Alkaa loppua sitten vaihtoehdot tässä. Onko laite hankittu mistä? Itsekin joskus satuin hankkimaan Ciscon kaapelimodeemin käytettynä ja huomasin sitten kotosalla, että siitähän puuttui kokonaan laitteen tietotarra. Eipä sillä sitten tehnyt mitään. 😐

Käyttäjätaso 7

Vielä viimeisenä oljenkortena, niin olisiko tuo PSK-tarra liimattuna Arriksen - laatikkoon tai ohjekirjaan? Tämäkin oletuksella, että nuo ovat vielä tallessa. 🤔

Hei, valitettavasti laitteen oheismateriaali ei ole käytettävissä. 

Jos se Mac- tarra on sattumoisin laitettu sen toisen tarran päälle,

ja jos ei saa terävällä veitsellä erotettua toisistaan(tuskin saakaan, ainakin saa kulmasta auki), niin sitähän voisi vähän varovasti raaputella, tai hienolla hiomapaperilla hioa hiljalleen, että alkaa alimmaisen tiedot hahmottua.

Ensin tietysti Mac- tarran tiedot paperille.

Vielä viimeisenä oljenkortena, niin olisiko tuo PSK-tarra liimattuna Arriksen - laatikkoon tai ohjekirjaan? Tämäkin oletuksella, että nuo ovat vielä tallessa. 🤔

Hei, valitettavasti laitteen oheismateriaali ei ole käytettävissä. 

Jos se Mac- tarra on sattumoisin laitettu sen toisen tarran päälle,

ja jos ei saa terävällä veitsellä erotettua toisistaan(tuskin saakaan, ainakin saa kulmasta auki), niin sitähän voisi vähän varovasti raaputella, tai hienolla hiomapaperilla hioa hiljalleen, että alkaa alimmaisen tiedot hahmottua.

Ensin tietysti Mac- tarran tiedot paperille.

Sekin tuli tarkistettua, ettei MAC-tarran alla ole toista tarraa. 

Vielä viimeisenä oljenkortena, niin olisiko tuo PSK-tarra liimattuna Arriksen - laatikkoon tai ohjekirjaan? Tämäkin oletuksella, että nuo ovat vielä tallessa. 🤔

Hei, valitettavasti laitteen oheismateriaali ei ole käytettävissä. 

Alkaa loppua sitten vaihtoehdot tässä. Onko laite hankittu mistä? Itsekin joskus satuin hankkimaan Ciscon kaapelimodeemin käytettynä ja huomasin sitten kotosalla, että siitähän puuttui kokonaan laitteen tietotarra. Eipä sillä sitten tehnyt mitään. 😐

Asian kanssa ei aiemmin ollut ongelmaa, kunnes laiteohjelmistoversion päivityksen yhteydessä oletussisäänkirjautumistunnuksia muutettiin. Se, että tunnukset määritellään jonkun tarran perusteella johtaa juuri tällaisiin tilanteisiin jo käytössä olevissa laitteissa. Parempaa tuuria ensi kerralla. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Vielä viimeisenä oljenkortena, niin olisiko tuo PSK-tarra liimattuna Arriksen - laatikkoon tai ohjekirjaan? Tämäkin oletuksella, että nuo ovat vielä tallessa. 🤔

Hei, valitettavasti laitteen oheismateriaali ei ole käytettävissä. 

Alkaa loppua sitten vaihtoehdot tässä. Onko laite hankittu mistä? Itsekin joskus satuin hankkimaan Ciscon kaapelimodeemin käytettynä ja huomasin sitten kotosalla, että siitähän puuttui kokonaan laitteen tietotarra. Eipä sillä sitten tehnyt mitään. 😐

Asian kanssa ei aiemmin ollut ongelmaa, kunnes laiteohjelmistoversion päivityksen yhteydessä oletussisäänkirjautumistunnuksia muutettiin. Se, että tunnukset määritellään jonkun tarran perusteella johtaa juuri tällaisiin tilanteisiin jo käytössä olevissa laitteissa. Parempaa tuuria ensi kerralla. 

Huono homma tosiaan. 😐 Yleistä tuo on, että nuo tiedot laitteissa tarroissa ovat. 🤔

Käyttäjätaso 7

Asian kanssa ei aiemmin ollut ongelmaa, kunnes laiteohjelmistoversion päivityksen yhteydessä oletussisäänkirjautumistunnuksia muutettiin. Se, että tunnukset määritellään jonkun tarran perusteella johtaa juuri tällaisiin tilanteisiin jo käytössä olevissa laitteissa. Parempaa tuuria ensi kerralla. 

Tämä voi kuulostaa vähän jälkiviisaudelta , mutta itse olen käyttänyt sellaista tapaa jo vuosia , että heti hankittuani jonkin laitteen kerään laitteen kaikkien tarrrojen ja pakkausten tarrojen sekä ensikirjautumisen jälkeen suoraan käyttöliittymästä hallinnan kannalta oleelliset tiedot tiedostoon , jonka talletan kotipalvelimelle.

Silloin ohjelmistopäivityksien muutokset eivät tuota ongelmia , kun aina voi resetoida laitteen oletuksiin ja pääsee sisään hallintaan ainakin kaapeliyhteydellä.

Jos näin ei tee , niin liemessä ollaan.

Asian kanssa ei aiemmin ollut ongelmaa, kunnes laiteohjelmistoversion päivityksen yhteydessä oletussisäänkirjautumistunnuksia muutettiin. Se, että tunnukset määritellään jonkun tarran perusteella johtaa juuri tällaisiin tilanteisiin jo käytössä olevissa laitteissa. Parempaa tuuria ensi kerralla. 

Tämä voi kuulostaa vähän jälkiviisaudelta , mutta itse olen käyttänyt sellaista tapaa jo vuosia , että heti hankittuani jonkin laitteen , niin kerään laitteen kaikkien tarrrojen ja pakkausten tarrojen sekä ensikirjautumisen jälkeen suoraan käyttöliittymästä hallinnan kannalta oleelliset tiedot tiedostoon , jonka talletan kotipalvelimelle.

Silloin ohjelmistopäivityksien muutokset eivät tuota ongelmia , kun aina voi resetoida laitteen oletuksiin ja pääsee sisään hallintaan ainakin kaapeliyhteydellä.

Jos näin ei tee , niin liemessä ollaan.

Jep, esimerkillistä toimintaa. 

Osallistu keskusteluun