Laiteohjelmistoversiopäivityksen jälkeen Arris TG2492S-kaapelimodeemin käyttöliittymän oletussalasana vaihtui laitteen Wi-Fi PSK:ksi. PSK tieto pitäisi olla tarrassa laitteen kyljessä. Tämän tarran tilalla on laitteen MAC-osoitetietoja, muttei tietoakaan kyseisestä PSK:sta. Laitteeseeenpääsyyn on olemassa takaportti toista tietä ”password of the day”-toiminnolla.
Onko tietoa mikä a) laitteen oletus PSK voisi olla? b) Onhan laitteelle saatavissa yhden päivän salasana, esim. Elisan osaajilta?
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Burnett
Vielä viimeisenä oljenkortena, niin olisiko tuo PSK-tarra liimattuna Arriksen - laatikkoon tai ohjekirjaan? Tämäkin oletuksella, että nuo ovat vielä tallessa. 🤔
Hei, valitettavasti laitteen oheismateriaali ei ole käytettävissä.
Alkaa loppua sitten vaihtoehdot tässä. Onko laite hankittu mistä? Itsekin joskus satuin hankkimaan Ciscon kaapelimodeemin käytettynä ja huomasin sitten kotosalla, että siitähän puuttui kokonaan laitteen tietotarra. Eipä sillä sitten tehnyt mitään. 😐
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Laitteeseeenpääsyyn on olemassa takaportti toista tietä ”password of the day”-toiminnolla.
Onko tietoa mikä a) laitteen oletus PSK voisi olla? b) Onhan laitteelle saatavissa yhden päivän salasana, esim. Elisan osaajilta?
Googlettamalla esim. Password of the day arris
löytyy kosolti osumia.
Näytti lukevan tuollaistakin:
“Huomaa, että monet Internet-palveluntarjoajat ovat muuttaneet modeemiasetuksiaan tavalla, joka estää täällä luotuja salasanoja toimimasta.”
Varmaan jo tuttua juttua.
Jep. Näitä salasanageneraattoreita tuli vastaan mutta tälle mallille ei löydy sopivaa. Arriksen kotisivuilla selvisi, että tämän mallin tuotetuki on ISP:llä. Täytyy koittaa tuota antamaasi vikarinumeroa jos apu löytyisi sieltä.
Vielä viimeisenä oljenkortena, niin olisiko tuo PSK-tarra liimattuna Arriksen - laatikkoon tai ohjekirjaan? Tämäkin oletuksella, että nuo ovat vielä tallessa. 🤔
TYYPPIKILPI JA LAITETUNNUKSET Modeemin pohjasta löytyy laitteen tyyppikilpi (1) . Tyyppikilvestä löytyy modeemin MAC-tunnus, jota tarvitset saadaksesi modeemin toimimaan oman operaattorisi verkossa. Vasemman sivupaneelin yläosassa on tarra (2) joka sisältää muut tärkeät laitetunnukset. Tarvitse näitä langattoman verkon käyttöönotossa.
Vielä viimeisenä oljenkortena, niin olisiko tuo PSK-tarra liimattuna Arriksen - laatikkoon tai ohjekirjaan? Tämäkin oletuksella, että nuo ovat vielä tallessa. 🤔
Hei, valitettavasti laitteen oheismateriaali ei ole käytettävissä.
Vielä viimeisenä oljenkortena, niin olisiko tuo PSK-tarra liimattuna Arriksen - laatikkoon tai ohjekirjaan? Tämäkin oletuksella, että nuo ovat vielä tallessa. 🤔
Hei, valitettavasti laitteen oheismateriaali ei ole käytettävissä.
Alkaa loppua sitten vaihtoehdot tässä. Onko laite hankittu mistä? Itsekin joskus satuin hankkimaan Ciscon kaapelimodeemin käytettynä ja huomasin sitten kotosalla, että siitähän puuttui kokonaan laitteen tietotarra. Eipä sillä sitten tehnyt mitään. 😐
Vielä viimeisenä oljenkortena, niin olisiko tuo PSK-tarra liimattuna Arriksen - laatikkoon tai ohjekirjaan? Tämäkin oletuksella, että nuo ovat vielä tallessa. 🤔
Hei, valitettavasti laitteen oheismateriaali ei ole käytettävissä.
Jos se Mac- tarra on sattumoisin laitettu sen toisen tarran päälle,
ja jos ei saa terävällä veitsellä erotettua toisistaan(tuskin saakaan, ainakin saa kulmasta auki), niin sitähän voisi vähän varovasti raaputella, tai hienolla hiomapaperilla hioa hiljalleen, että alkaa alimmaisen tiedot hahmottua.
Vielä viimeisenä oljenkortena, niin olisiko tuo PSK-tarra liimattuna Arriksen - laatikkoon tai ohjekirjaan? Tämäkin oletuksella, että nuo ovat vielä tallessa. 🤔
Hei, valitettavasti laitteen oheismateriaali ei ole käytettävissä.
Jos se Mac- tarra on sattumoisin laitettu sen toisen tarran päälle,
ja jos ei saa terävällä veitsellä erotettua toisistaan(tuskin saakaan, ainakin saa kulmasta auki), niin sitähän voisi vähän varovasti raaputella, tai hienolla hiomapaperilla hioa hiljalleen, että alkaa alimmaisen tiedot hahmottua.
Ensin tietysti Mac- tarran tiedot paperille.
Sekin tuli tarkistettua, ettei MAC-tarran alla ole toista tarraa.
Vielä viimeisenä oljenkortena, niin olisiko tuo PSK-tarra liimattuna Arriksen - laatikkoon tai ohjekirjaan? Tämäkin oletuksella, että nuo ovat vielä tallessa. 🤔
Hei, valitettavasti laitteen oheismateriaali ei ole käytettävissä.
Alkaa loppua sitten vaihtoehdot tässä. Onko laite hankittu mistä? Itsekin joskus satuin hankkimaan Ciscon kaapelimodeemin käytettynä ja huomasin sitten kotosalla, että siitähän puuttui kokonaan laitteen tietotarra. Eipä sillä sitten tehnyt mitään. 😐
Asian kanssa ei aiemmin ollut ongelmaa, kunnes laiteohjelmistoversion päivityksen yhteydessä oletussisäänkirjautumistunnuksia muutettiin. Se, että tunnukset määritellään jonkun tarran perusteella johtaa juuri tällaisiin tilanteisiin jo käytössä olevissa laitteissa. Parempaa tuuria ensi kerralla.
Vielä viimeisenä oljenkortena, niin olisiko tuo PSK-tarra liimattuna Arriksen - laatikkoon tai ohjekirjaan? Tämäkin oletuksella, että nuo ovat vielä tallessa. 🤔
Hei, valitettavasti laitteen oheismateriaali ei ole käytettävissä.
Alkaa loppua sitten vaihtoehdot tässä. Onko laite hankittu mistä? Itsekin joskus satuin hankkimaan Ciscon kaapelimodeemin käytettynä ja huomasin sitten kotosalla, että siitähän puuttui kokonaan laitteen tietotarra. Eipä sillä sitten tehnyt mitään. 😐
Asian kanssa ei aiemmin ollut ongelmaa, kunnes laiteohjelmistoversion päivityksen yhteydessä oletussisäänkirjautumistunnuksia muutettiin. Se, että tunnukset määritellään jonkun tarran perusteella johtaa juuri tällaisiin tilanteisiin jo käytössä olevissa laitteissa. Parempaa tuuria ensi kerralla.
Huono homma tosiaan. 😐 Yleistä tuo on, että nuo tiedot laitteissa tarroissa ovat. 🤔
Asian kanssa ei aiemmin ollut ongelmaa, kunnes laiteohjelmistoversion päivityksen yhteydessä oletussisäänkirjautumistunnuksia muutettiin. Se, että tunnukset määritellään jonkun tarran perusteella johtaa juuri tällaisiin tilanteisiin jo käytössä olevissa laitteissa. Parempaa tuuria ensi kerralla.
Tämä voi kuulostaa vähän jälkiviisaudelta , mutta itse olen käyttänyt sellaista tapaa jo vuosia , että heti hankittuani jonkin laitteen kerään laitteen kaikkien tarrrojen ja pakkausten tarrojen sekä ensikirjautumisen jälkeen suoraan käyttöliittymästä hallinnan kannalta oleelliset tiedot tiedostoon , jonka talletan kotipalvelimelle.
Silloin ohjelmistopäivityksien muutokset eivät tuota ongelmia , kun aina voi resetoida laitteen oletuksiin ja pääsee sisään hallintaan ainakin kaapeliyhteydellä.
Asian kanssa ei aiemmin ollut ongelmaa, kunnes laiteohjelmistoversion päivityksen yhteydessä oletussisäänkirjautumistunnuksia muutettiin. Se, että tunnukset määritellään jonkun tarran perusteella johtaa juuri tällaisiin tilanteisiin jo käytössä olevissa laitteissa. Parempaa tuuria ensi kerralla.
Tämä voi kuulostaa vähän jälkiviisaudelta , mutta itse olen käyttänyt sellaista tapaa jo vuosia , että heti hankittuani jonkin laitteen , niin kerään laitteen kaikkien tarrrojen ja pakkausten tarrojen sekä ensikirjautumisen jälkeen suoraan käyttöliittymästä hallinnan kannalta oleelliset tiedot tiedostoon , jonka talletan kotipalvelimelle.
Silloin ohjelmistopäivityksien muutokset eivät tuota ongelmia , kun aina voi resetoida laitteen oletuksiin ja pääsee sisään hallintaan ainakin kaapeliyhteydellä.
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.