Vastattu

Arris TG2492S uudelleenkäynnistää itsensä aina yhdistäessään verkkoon

  • 6 September 2022
  • 4 kommenttia
  • 178 katselukerrat

Hankin uuden (käytetyn) kaapelimodeemin asuntooni jonne Elisa tarjoaa kaapelimodeemia. Kaapelimodeemi on merkiltään ja malliltaan Arris TG2492S.

Itse ongelma on sellainen että kun laite käy läpi internetiin yhdistämistä, se uudelleenkäynnistää itsensä siinä vaiheessa kun hakee ip-osoitetietoja. Modeemi siis (valojen vilkkumisen perusteella) löytää kyllä DS/US-yheyden (valo jää palamaan), jonka jälkeen boksi lähtee hakemaan ip-osoitetietoja minuutin tai kahden verran (ensin online-valo vilkkuu hitaasti, tämän jälkeen nopeammin), mutta jonka jälkeen boksi uudelleenkäynnistää itsensä aloittaen koko prosessin uudelleen. Eli on jonkinlaisessa bootloop-tilassa.

Jos taas kaapelimodeemin ottaa irti, boksi pysyy hyvin pystyssä ilman uudelleenkäynnistymisiä. Asiakaspalveluun olen ilmoittanut laitteen CMAC-osoitteen jo useita tunteja sitten. Resetointeja olen tehnyt useita.

Mikä vika, miten korjaan?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 6 September 2022, 14:32

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Moro @ekufi ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Ootko kuinka kauan antanut purkin rullata tuota luuppiaan? Vaikka nykyisin noi pääasiassa ottaakin itsensä linjoille yleensä ihan parissa minuutissa, voi kaapelimodeemiyhteyden hierominen ottaa kuitenkin jopa 2 tuntia etenkin ensimmäisellä kerralla. Tämä käytännössä nollautuu mikäli laitetta resetoi tai uudelleenkäynnistelee.

Tuo että se hakee DS ja US jonka jälkeen vilkuttaa Online ja palaa alkuun viittaa että se on kyllä provisioitu oikein ja että keskus tunnistaa laitteen. Enemmänkin mietin sitten että jos tuo ei tuosta rahoitu ja kytkeydy linjoille niin voi olla linjalla jotain häsmäkkää. Saitko modeemin mukana käytetyn haaroittimen ja antennijohdon vai haitko uudet? Ja onko sulla siinä jotain omia jatkoja antennijohdolle viriteltynä väliin?

 

Jos et vielä oo lisännyt, niin kannattaa laittaa omaan profiiliin asiakasnumero sille varattuun paikkaan sekä modeemista löytyvä CMAC vaikka yksityisiin muistiinpanoihin niin moderaattorit voi vilkaista linjaa etänä

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Tervetuloa @ekufi vielä omastakin puolestani OmaYhteisöön! 😊

@Patomiäs antoikin jo hurjan hyviä vinkkejä, eli ihan ensi töikseen olisi tärkeää antaa modeemin rullailla yhdistystä keskukseen sen parikin tuntia ilman että laitteeseen koskee sen kummemmin.

Jos tämä ei auta ja purkki ei rauhoitu tästä bootloopistaan niin lisäilepä tosiaan ihmeessä modeemin CMAC sekä Elisan asiakasnumero (löytyy mm. OmaElisasta, kaapelimodeemiyhteyden tilausvahvistuksesta sekä jokaisen kuukausilaskun oikeasta yläkulmasta) OmaYhteisö -profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin niin me päästään vilkaisemaan tilannetta tarkemmin. 🙂 

Olen antanut purkin olla itsekseen päivänkin, ilman että olisi tehnyt muuta kuin bootloopannut. Olen kokeillut toisella johdollakin kun toisaalla pohdittiin josko johto olisikin viallinen. Mitään viritelmiä ei ole boksin tai rasian välissä johon kaapelimodeemi yhdistetään.

Viikkoa aikaisemmin yhteys kyllä toimi toisella käytetyllä boksilla (Beawan iBox C5200) suoraan kun laitoin vain piuhat kiinni vaikken ollut mitään sopimustakaan tehnyt mihinkään suuntaan, mutta kun otin viikonlopuksi johdot pois seinästä (paitsi kaapelimodeemijohtoa) ja palatessani laitoin johdot takaisin kiinni, mikään ei toiminut kuten edellisellä viikolla. Modeemissa paloi pelkkä virtavalo eikä näyttänyt mitään muita elonmerkkejä tai antanut yhdistää kaapelimodeemiin.

Tässä vaiheessa tein sopimuksen kaapelimodeemiyhteydestä, ilmoitin tuon Beawan mac-osoitteen tilauksen yhteydessä, ilman että kaapelimodeemille olisi käynyt mitään. Tämän jälkeen kävin ostamassa jo toisen käytetyn kaapelimodeein modeemin, tämän Arris TG2492S:n jonka CMAC-osoitteen ilmoitin aspaan.

Onko mahdollista että on niin huono tuuri käynyt että olen ostanut kaksi kaapelimodeemia jotka sattuvat hajoamaan käsissäni? Onko ainoa tapa edetä ostaa kolmas kaapelimodeemi, vai mitä tässä voisi tehdä?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@ekufi - Katsoin tuon linjan läpi - kieltämättä linjalla on nyt sen verran heikkoa arvoa, että tätä voisi vähän tarkemmin vielä tutkia. Suosittelen olemaan asiasta meihin yhteydessä joko puhelimitse tai esimerkiksi Facebookin tai Twitterin kautta, niin voidaan katsoa tilannetta tarkemmin ja tarvittaessa ihan vikailmoitusta tehdä 🙂 https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Sellaiset jutut tuli vielä mieleen mitä varmuuden vuoksi voisi testailla - olitko tuota kaapelimodeemia kokeillut toisessa antennipistokkeessa? Ja oliko tuossa Arriksessa ohjelmistopäivitykset ajantasalla?