Vastattu

Arris TG2492s vanha firmware 9.1.103V


Hei, sain käyttöön Elisan vanhemman kaapelinettisopimuksen modeemin, jossa on vanha firmware käytössä. Olen yrittänyt boottailla ja käynnistää uudelleen uuden päivityksen toivossa, mutta mitään ei ole tapahtunut. Nettini myös pätkii vähintään kaksi kertaa tunnissa n. 5 sekunniksi, jonka uskon/toivon korjaantuvan päivityksen myötä.

Miten saisin uudemman päivityksen käyttöön?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JJesseJ 5 August 2021, 15:42

Katso alkuperäinen viesti

46 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Moro @elllux Tervetuloa OmaYhteisöön. 

Sulla olikin tuolla profiilitiedoissa nuo modeemin tiedot jo laitettu niin minä laitoin tästä päivityspyyntöä eteenpäin, että saataisiin tuo sunkin modeemi nyt ajantasalle :) Kuittaillaan sitten tänne kun se on tehty. 

Jes, kiitos!

Käyttäjätaso 5

Jes, kiitos!

Meille tuli ilmoitus, että uusin firmware on saatu modeemille lähetettyä niin onko Arris ottanut sen käyttöön? :slight_smile:

Jes, kiitos!

Meille tuli ilmoitus, että uusin firmware on saatu modeemille lähetettyä niin onko Arris ottanut sen käyttöön? :slight_smile:

On ottanut käyttöön! Toivotaan, että netin pätkiminen loppuu päivityksen ansiosta :) Kiitos!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Jes, kiitos!

Meille tuli ilmoitus, että uusin firmware on saatu modeemille lähetettyä niin onko Arris ottanut sen käyttöön? :slight_smile:

On ottanut käyttöön! Toivotaan, että netin pätkiminen loppuu päivityksen ansiosta :) Kiitos!


Kerrohan sitten kuinka kävi :)

Sain tänään uuden Arris TG2482 modeemin temppuilevan Ciscon tilalle. Siinä on softa 9.1.103ES, joka lienee jo vanha versio. Tuleeko siihen päivitys automaattisesti ja mikä on viimeisin saatavilla oleva softaversio?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Pit

Sain tänään uuden Arris TG2482 modeemin temppuilevan Ciscon tilalle. Siinä on softa 9.1.103ES, joka lienee jo vanha versio. Tuleeko siihen päivitys automaattisesti ja mikä on viimeisin saatavilla oleva softaversio?

Pitäisi tulla. 9.1.103FF:

Kotiboksi Arris TG2482

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Sain tänään uuden Arris TG2482 modeemin temppuilevan Ciscon tilalle. Siinä on softa 9.1.103ES, joka lienee jo vanha versio. Tuleeko siihen päivitys automaattisesti ja mikä on viimeisin saatavilla oleva softaversio?

Jeps, kuten Grounded0 kerkesikin kertomaan niin päivitysten pitäisi tulla automaattisesti :slight_smile:  ne ajetaan automaatilla läpi yleensä öisin. Voit halutessasi varmuuden vuoksi resetoida modeemin eli palauttaa sen tehdasasetuksille, minkä yhteydessä laite voisi päivittyä sitten jo ripsakammin.

Sain tänään uuden Arris TG2482 modeemin temppuilevan Ciscon tilalle. Siinä on softa 9.1.103ES, joka lienee jo vanha versio. Tuleeko siihen päivitys automaattisesti ja mikä on viimeisin saatavilla oleva softaversio?

Jeps, kuten Grounded0 kerkesikin kertomaan niin päivitysten pitäisi tulla automaattisesti :slight_smile:  ne ajetaan automaatilla läpi yleensä öisin. Voit halutessasi varmuuden vuoksi resetoida modeemin eli palauttaa sen tehdasasetuksille, minkä yhteydessä laite voisi päivittyä sitten jo ripsakammin.

Kiitos molemmille vastauksesta! Odotellaan innolla päivitystä:)

Hei!

Käytän nyt tätä samaa postausta. Minulla on samanlainen vanha, otsikon firmwarella varustettu kaapelimodeemi, jonka yritin ottaa nyt käyttöön, mutta firmware ei enää suostu päivittymään uusimpaan, vaan modeemi käynnistyy uudestaan joka kerta, kun yhdistän sen kaapeliverkkoon ja päivitys alkaa. Verkkoon liittämisen jälkeen modeemi käynnistelee itseään uusiksi joka kerta, kun yhteys muodustuu uudestaan, eli noin kahden kolmen minuutin välein - maailman tappiin saakka. Eli uusin firmware ei suostu latautumaan. Onko tälle tehtävissä mitään vai viskaanko modeemin suoraan ser-laatikkoon?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

@NackeX Kun liität modeemin verkkoon niin kokeiles sille tehdä tehdasasetusten palautus ensimmäisenä? Auttaako se mitään?

@NackeX Kun liität modeemin verkkoon niin kokeiles sille tehdä tehdasasetusten palautus ensimmäisenä? Auttaako se mitään?

Ei ollut apua. Oon muutaman kerran jo koettanut sitäkin. 

Logissa on seuraavanlaisia virheilmoituksia:

Event ID | Event Level | Description

73040100 |6 | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=’modeemin mac’;CMTS-MAC=’joku muu MAC’;CM-QOS=1.1;CM-VER=3,0;

66030108 |4 | Auth Reject - Permanent Authorization Failure;CM-MAC=’modeemin mac’;CMTS-MAC=’joku muu MAC’;CM-QOS=1.1;CM-VER=3,0;

Liekö näillä merkitystä?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@NackeX Kun liität modeemin verkkoon niin kokeiles sille tehdä tehdasasetusten palautus ensimmäisenä? Auttaako se mitään?

Ei ollut apua. Oon muutaman kerran jo koettanut sitäkin. 

Logissa on seuraavanlaisia virheilmoituksia:

Event ID | Event Level | Description

73040100 |6 | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=’modeemin mac’;CMTS-MAC=’joku muu MAC’;CM-QOS=1.1;CM-VER=3,0;

66030108 |4 | Auth Reject - Permanent Authorization Failure;CM-MAC=’modeemin mac’;CMTS-MAC=’joku muu MAC’;CM-QOS=1.1;CM-VER=3,0;

Liekö näillä merkitystä?

Lisäätkö vielä modeemin CMAC-osoitteen profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin niin voitaisiin tuota päivitystä vähän vilkaista?

@NackeX Kun liität modeemin verkkoon niin kokeiles sille tehdä tehdasasetusten palautus ensimmäisenä? Auttaako se mitään?

Ei ollut apua. Oon muutaman kerran jo koettanut sitäkin. 

Logissa on seuraavanlaisia virheilmoituksia:

Event ID | Event Level | Description

73040100 |6 | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=’modeemin mac’;CMTS-MAC=’joku muu MAC’;CM-QOS=1.1;CM-VER=3,0;

66030108 |4 | Auth Reject - Permanent Authorization Failure;CM-MAC=’modeemin mac’;CMTS-MAC=’joku muu MAC’;CM-QOS=1.1;CM-VER=3,0;

Liekö näillä merkitystä?

Lisäätkö vielä modeemin CMAC-osoitteen profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin niin voitaisiin tuota päivitystä vähän vilkaista?

 

@Keinotekoinen  Lisäsin.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

@NackeX Kun liität modeemin verkkoon niin kokeiles sille tehdä tehdasasetusten palautus ensimmäisenä? Auttaako se mitään?

Ei ollut apua. Oon muutaman kerran jo koettanut sitäkin. 

Logissa on seuraavanlaisia virheilmoituksia:

Event ID | Event Level | Description

73040100 |6 | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=’modeemin mac’;CMTS-MAC=’joku muu MAC’;CM-QOS=1.1;CM-VER=3,0;

66030108 |4 | Auth Reject - Permanent Authorization Failure;CM-MAC=’modeemin mac’;CMTS-MAC=’joku muu MAC’;CM-QOS=1.1;CM-VER=3,0;

Liekö näillä merkitystä?

Lisäätkö vielä modeemin CMAC-osoitteen profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin niin voitaisiin tuota päivitystä vähän vilkaista?

 

@Keinotekoinen  Lisäsin.


Laitatko meille yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi , jatketaan asian käsittelyä sitä kautta. 🙂

Hei

 

Minulla olisi kanssa tulossa kuun vaihteessa samanlainen keissi kun tuossa ylempänä, eli olen muuttamassa osoitteeseen mihin saa vain kaapelin kautta kiinteän netin. Vanha modeemi tulossa käyttöön, ja modeemissa luonnollisesti joku ikivanha firmis sisällä. Saisikohan sitä päivitettyä jo etukäteen ennen muuttoa? Nykyisessä osoitteessakin on Elisan kaapeli-tv, mutta netti on kuidun kautta. 

 

Hei

 

Minulla on ollut Arris TG2482 modeemi käytössä viime syksystä 9/2021 asti. Siinä on softa 9.1.103ES.

Päivityspyyntöjä olen tehnyt tätäkin kautta. Ei ole onnistunut.

 

Tehdasasetukset palautettu enemmän kuin kymmenen kertaa.

Profiilissa tiedot kunnossa (CMAC ym.)

 

Tuon WiFin pätkiminen hermostuttaa.

 

Kun tätä ketjua lukee, niin ei pitäisi olla vaikea juttu.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Hei

 

Minulla olisi kanssa tulossa kuun vaihteessa samanlainen keissi kun tuossa ylempänä, eli olen muuttamassa osoitteeseen mihin saa vain kaapelin kautta kiinteän netin. Vanha modeemi tulossa käyttöön, ja modeemissa luonnollisesti joku ikivanha firmis sisällä. Saisikohan sitä päivitettyä jo etukäteen ennen muuttoa? Nykyisessä osoitteessakin on Elisan kaapeli-tv, mutta netti on kuidun kautta. 

 


Moikka!

 

Millainen modeemi sinulla on? 🤔 Voit myös laittaa yksityisviestiä, että jatketaan sitä kautta @OmaYhteisö-tiimi 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Hei

 

Minulla on ollut Arris TG2482 modeemi käytössä viime syksystä 9/2021 asti. Siinä on softa 9.1.103ES.

Päivityspyyntöjä olen tehnyt tätäkin kautta. Ei ole onnistunut.

 

Tehdasasetukset palautettu enemmän kuin kymmenen kertaa.

Profiilissa tiedot kunnossa (CMAC ym.)

 

Tuon WiFin pätkiminen hermostuttaa.

 

Kun tätä ketjua lukee, niin ei pitäisi olla vaikea juttu.

 


Moikka @hts123 !

 

Laitoin päivityksen tulemaan laitteellesi. Kannattaa käynnistellä laite uudelleen jossain kohtaa tänään. 🙂

Hei!

Käytän nyt tätä samaa postausta. Minulla on samanlainen vanha, otsikon firmwarella varustettu kaapelimodeemi, jonka yritin ottaa nyt käyttöön, mutta firmware ei enää suostu päivittymään uusimpaan, vaan modeemi käynnistyy uudestaan joka kerta, kun yhdistän sen kaapeliverkkoon ja päivitys alkaa. Verkkoon liittämisen jälkeen modeemi käynnistelee itseään uusiksi joka kerta, kun yhteys muodustuu uudestaan, eli noin kahden kolmen minuutin välein - maailman tappiin saakka. Eli uusin firmware ei suostu latautumaan. Onko tälle tehtävissä mitään vai viskaanko modeemin suoraan ser-laatikkoon?

 

Saitteko ratkaisua tämän jotenkin?  Mulla täysin sama ongelma.. TG2492s-modeemin firmis 9.1.103V. Häiriötuesta väitettiin MAC-osoitetta tarkastelemalla, että olisi jo uusin, vaan eihän tuo ole?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Hei!

Käytän nyt tätä samaa postausta. Minulla on samanlainen vanha, otsikon firmwarella varustettu kaapelimodeemi, jonka yritin ottaa nyt käyttöön, mutta firmware ei enää suostu päivittymään uusimpaan, vaan modeemi käynnistyy uudestaan joka kerta, kun yhdistän sen kaapeliverkkoon ja päivitys alkaa. Verkkoon liittämisen jälkeen modeemi käynnistelee itseään uusiksi joka kerta, kun yhteys muodustuu uudestaan, eli noin kahden kolmen minuutin välein - maailman tappiin saakka. Eli uusin firmware ei suostu latautumaan. Onko tälle tehtävissä mitään vai viskaanko modeemin suoraan ser-laatikkoon?

 

Saitteko ratkaisua tämän jotenkin?  Mulla täysin sama ongelma.. TG2492s-modeemin firmis 9.1.103V. Häiriötuesta väitettiin MAC-osoitetta tarkastelemalla, että olisi jo uusin, vaan eihän tuo ole?


Moikka @Raivis ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Lisäätkö profiilin tietoihisi asiakasnumerosi, voin tarkistaa sitten asiaa. 🙂

Hei

 

tänään 17.6 olen tehnyt seuraavat:

Restart (ei päivitystä)

Reboot (ei päivitystä)

sähköt pois (30s - ei päivitystä)

tehdasasetusten palautus (salasana vaihtui Preshared Key:stä  password :ksi)

Firmware edelleen 9.1.103ES

 

Hei

 

tänään 17.6 olen tehnyt seuraavat:

Restart (ei päivitystä)

Reboot (ei päivitystä)

sähköt pois (30s - ei päivitystä)

tehdasasetusten palautus (salasana vaihtui Preshared Key:stä  password :ksi)

Firmware edelleen 9.1.103ES

 

Mikähän tässä on niin vaikeeta. Syksystä 9/2021 alkaneet ongelmat alkoivat kunElisan verkkoinsinöörit korjasivat toimivan kaapelimodeemi yhteyden. Joutuivat toimittamaan tälläisen Arris TG2482, no epäkuntoinen sekin on.

Voisko joku edes vastata, tuleeko sitä päivitystä vai ei?

 

 

Hei

Onko täällä joku miten nyt edetään?

Kuten edellä on selvinnyt, olen lähes puolivuotta odottanut päivitystä Arris TG2482 kaapelimodeemille. Olen kärsivällisesti odottanut wifi ongelmien johdosta.

Täälläkin joku innokas on päivitystä yrittänyt, siinä onnistumatta.

Nyt sitten ajattelin yrittää OmaGurun kautta. Ei onnistunut mutta maksoin 60€ saamatta mitään vastineeksi.

Harmittaa kun Elisa on tehnyt Tampereen Iidesrannan kaapeliverkosta sellaisen ettei muut kuin Arriksen modeemit toimii. (minulla Fritz!box 6660 joka ei meillä toimi)

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Hei

Onko täällä joku miten nyt edetään?

Kuten edellä on selvinnyt, olen lähes puolivuotta odottanut päivitystä Arris TG2482 kaapelimodeemille. Olen kärsivällisesti odottanut wifi ongelmien johdosta.

Täälläkin joku innokas on päivitystä yrittänyt, siinä onnistumatta.

Nyt sitten ajattelin yrittää OmaGurun kautta. Ei onnistunut mutta maksoin 60€ saamatta mitään vastineeksi.

Harmittaa kun Elisa on tehnyt Tampereen Iidesrannan kaapeliverkosta sellaisen ettei muut kuin Arriksen modeemit toimii. (minulla Fritz!box 6660 joka ei meillä toimi)


Moikka @hts123 !

Onpa kumma homma, kun päivitys ei tunnu menevän läpi laitteeseen. Laitatko yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi ja jatketaan sitä kautta tämän selvittelyä. 🙂

Osallistu keskusteluun