Skip to main content
Vastattu

Asus DSL-N16 internet asetukset.


Forum|alt.badge.img
Hyvää päivää. Osaisko joku fiksu kertoa, mitä asetuksia pitäisi modeemiin syöttää manuaallisesti jottai saisi yhteyden toimimaan. Verkkohan tulee elisalta ja on siis puhelinpistokkeen päässä. Palvelun tarjoalta varmennettu, että linja on toki auki. Mutta modeemk tarvisi asetuksia ja minä ymmärrän näistä yhtä paljon, kuin Sipilä politiikasta. Kiitos!

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God

Modeemiin pitää määrittää seuraavat asetukset:
VPI: 0
VCI: 100
Protokolla: RFC 2684 (aiemmin RFC 1483) Bridged
Framing: LLC/SNAP
Kättelyprotokolla: ADSL2+ (ADSL-liittymissä) tai VDSL2+ (VDSL-liittymissä)

Pikaoppaassa sivulta 33 alkaen pientä vinkkiä tuohon.
Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 26. maaliskuuta 2018
Modeemiin pitää määrittää seuraavat asetukset:
VPI: 0
VCI: 100
Protokolla: RFC 2684 (aiemmin RFC 1483) Bridged
Framing: LLC/SNAP
Kättelyprotokolla: ADSL2+ (ADSL-liittymissä) tai VDSL2+ (VDSL-liittymissä)

Pikaoppaassa sivulta 33 alkaen pientä vinkkiä tuohon.

Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 26. maaliskuuta 2018
Mistä tommosseet asetukset löytää et pääsee vaihtaa 😂 kiitos ja anteeks

Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 26. maaliskuuta 2018


Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 26. maaliskuuta 2018
Onezero88 kirjoitti:
Mistä tommosseet asetukset löytää et pääsee vaihtaa 😂 kiitos ja anteeks


Ehdin juuri muokata aiempaa viestiäni ja pistin sinne linkin pikaoppaaseen, jossa on kerrottu laitteen käyttöönotto lyhyesti.

Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 26. maaliskuuta 2018
Onezero88 kirjoitti:



Tuossa vasemmassa yläkulmassa on "Quick Internet Setup". Kokeile lähteä sillä liikenteeseen.

Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 26. maaliskuuta 2018
Ei löydy vieläkään kohtaa mist sais noit asetuksia laitettuu 😕 quick setupist ei mitää hyötyy

Sokrates
  • 26. maaliskuuta 2018
Laitteen dokumentaatiossa on maininta , että modeemin pitäisi tunnistaa WAN-yhteyden tyyppi automaattisesti (ADSL2+ tai VDSL2).

Jos pelkkä modeemin buuttaus ei auta , niin resetointi voisi auttaa.

Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 26. maaliskuuta 2018



Jotai tommossii??, ei toimi silti 😂

Sokrates
  • 26. maaliskuuta 2018
Hmmmm...

Onko kyseessä uusi vai vanha (jo toiminnassa) oleva liittymä ja mikä tyyppi (ADSL vai VDSL)???

Jos kyseessä on uusi liittymä , niin oletko saanut Elisalta kuittauksen , että liittymä on kytketty?

Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 26. maaliskuuta 2018
Onezero88 kirjoitti:



Jotai tommossii??, ei toimi silti 😂


Alimmassa kohdassa on väärä protokolla, pitäisi olla "RFC 2684 Bridged". Ja sitten valitset "Transfer Mode" -kohtaan oikean yhteystyypin ADSL tai VDSL, kumpi sinulla on tilattuna.

Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 26. maaliskuuta 2018
Olen saanut. En mää tie kumpi 😂 taitaa olla vdsl. Lankapistokkeessa kuitenkin. Juuri soitti sieltä päästä aamulla että yhteys tulee, mutta asetukset vaatii laitteeseen..... Oon iha solmus tää kaa 😊

Sokrates
  • 26. maaliskuuta 2018
Onezero88 kirjoitti:
Oon iha solmus tää kaa 😊


Jaahas.

Kokeilepa resetoida purkki tehdasasetuksille. Sen pitäisi tunnistaa WAN-yhteys automaattisesti ja pääset ainakin alkuruutuun takaisin. :)

PS. Takapaneelin reset-nappia kun painaa vähintään 5 sek , niin siitä se lähtee.

Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 26. maaliskuuta 2018
Ei täst mitää tule. Ei toimi. Prkl.

Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 26. maaliskuuta 2018
Resetoitu ja vitut

Sokrates
  • 26. maaliskuuta 2018
Onezero88 kirjoitti:
Resetoitu ja vitut


Alkaa vaikuttaa , että yhteyttä ei ole kytketty huoneistoosi , vaikka Elisa ilmeisesti niin väittää. Toinen mahdollisuus on , että puhelinpiuha on rikki. Jos yhteys on , niin modeemin DSL- ja Internet-LEDien kuuluisi palaa.

Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 26. maaliskuuta 2018
Dsl palaa mutta ei se internet valo

Sokrates
  • 26. maaliskuuta 2018
Onezero88 kirjoitti:
Dsl palaa mutta ei se internet valo


Eli laite ei saa IP-osoitetta. Onko osoitteenhaku automaatilla ja IP-version IPv4?

Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 26. maaliskuuta 2018
On se.

Sokrates
  • 26. maaliskuuta 2018
Onezero88 kirjoitti:
On se.


Taitaa olla Elisalla jokin konffausvirhe liittymässä.

Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 26. maaliskuuta 2018
Onko huoneistossa muita puhelinpistokkeita? Jos on, kokeile modeemia niissä. Kannattaa myös kokeilla toista puhelinpiuhaa modeemin ja pistokkeen välissä.

Kannattaa tietty kilauttaa myös Elisan asiakaspalveluun ja varmistaa sitä kautta, että kaikki on varmasti ok. Se, että modeemi ei saa IP -osoitetta lainkaan viittaa joko vikaan linjassa/kytkennässä/ADSL tai VDSL -profiilissa tai sitten itse laitteen asetuksissa.

Elisan asiakaspalvelu:
010 190 240 (mpm/pvm)
Avoinna ma-pe klo 8-19, la klo 10-16.30.
Vikailmoituksia otetaan vastaan 24h. Jos soitat aspan aukioloajan ulkopuolella, pitää ensin kuunnella nauhoite loppuun, jonka jälkeen puheluyhdistyy vikapuolelle.

Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 26. maaliskuuta 2018



Oisko noista ny mitää apuu

Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 26. maaliskuuta 2018
Ainut puhelin pistoke. Ja asiakaspalvelusta sanottiin että linja on kyllä auki.......

Sokrates
  • 26. maaliskuuta 2018
Hmmmm...

Alempi vasen kuva ja siellä DNS-server asetus pitää olla automaatilla.

Forum|alt.badge.img
  • Osallistuja
  • 26. maaliskuuta 2018
Sokrates kirjoitti:
Hmmmm...

Alempi vasen kuva ja siellä DNS-server asetus pitää olla automaatilla.


Laitoin. Ei toimi

Sokrates
  • 26. maaliskuuta 2018
Onezero88 kirjoitti:
Sokrates kirjoitti:
Hmmmm...

Alempi vasen kuva ja siellä DNS-server asetus pitää olla automaatilla.


Laitoin. Ei toimi


No johan nyt on vaikeata. Laita vielä IP-versioksi IPv4 ja buuttaa modeemi. Jos ei auta , niin sitten yhteyttä vikapalveluun.