Vastattu

Cisco EPC3928 - Pitäsikö uusia ?

  • 30 September 2023
  • 9 kommenttia
  • 499 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

Moi,

kyselen iäkkään ystäväni puolesta, hänellä siis tuo Cisco EPC3928 ja välillä pätkii yhteydet. Onko tuo kuinka kurrenttilaite tänäpänä ? Vai meneekö ilmaiseen vaihtoon uudenpaan laitteeseen ? Hänellä siis Elisa Viihde.

Kiitos jo etukäteen !

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Porkkana 30 September 2023, 17:40

Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Vaikka onkin iäkäs modeemi niin mielestäni on kuranttia tavaraa edelleen. Ystäväsi kannattaisi jättää häiriöilmoitus, jotta voidaan tutkia se kaapelinettiyhteyden toimivuus, ettei pätkiminen johdu siitä.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

Vaikka onkin iäkäs modeemi niin mielestäni on kuranttia tavaraa edelleen. Ystäväsi kannattaisi jättää häiriöilmoitus, jotta voidaan tutkia se kaapelinettiyhteyden toimivuus, ettei pätkiminen johdu siitä.


Oli soittanut. Jonottanut hävyttömän kauan. Ja saanut vastauksen että lienee jotain vikaa digiboxissa. “Olethan käynnistellyt sitä...”.

Ymmärsi ettei vika voi siinä olla ja lupasin auttaa.

Hän ei halua mitään kalliita puhelinpäivystyksiä/omaguruyhteyksiä.

Kysyn siis uudelleen, koska vastaus ei aivan vakuuttanut (“ Vaikka onkin iäkäs modeemi “) onko oikeus uudempaan laitteeseen ?

 

Ja vähän noista ongelmista ja niiden tutkimisista. Minulla myös siis teidän yhteydet. Ja katkeilee tasaisesti. Mutta tutkiminen vaikeaa ja ymmärrän _täysin_ sen koska pätkiminen saattaa kestaa muutaman sekunnin, näkee vain että nyt meni yhteydet poikki. Soita siinä tukeen, venaa tunti jonossa ja apua kun saat yhteydet kunnossa. Tätä hippaspeliä on pelattu tässäkin taloudessa ja mitään selvää syytä ei ole saatu. Vain se että mulla pomppii kolmen eri tukiaseman välillä ja saattaa (siis saattaa) pätkästä sen takia poikki välillä.

 

Siksi mä lähtisin helpoimmasta. Jos asiakkaalla oikeus uuteen (parempaan ?) laitteeseen antakaa se hänelle, hän sen maksaa laskuissaan. Jos ongelmat jatkuu niin edetään siitä. Ei tää voi olla (taas) näin vaikeaa !

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Vaikka onkin iäkäs modeemi niin mielestäni on kuranttia tavaraa edelleen. Ystäväsi kannattaisi jättää häiriöilmoitus, jotta voidaan tutkia se kaapelinettiyhteyden toimivuus, ettei pätkiminen johdu siitä.


Oli soittanut. Jonottanut hävyttömän kauan. Ja saanut vastauksen että lienee jotain vikaa digiboxissa. “Olethan käynnistellyt sitä...”.

Ymmärsi ettei vika voi siinä olla ja lupasin auttaa.

Hän ei halua mitään kalliita puhelinpäivystyksiä/omaguruyhteyksiä.

Kysyn siis uudelleen, koska vastaus ei aivan vakuuttanut (“ Vaikka onkin iäkäs modeemi “) onko oikeus uudempaan laitteeseen ?

 

Ja vähän noista ongelmista ja niiden tutkimisista. Minulla myös siis teidän yhteydet. Ja katkeilee tasaisesti. Mutta tutkiminen vaikeaa ja ymmärrän _täysin_ sen koska pätkiminen saattaa kestaa muutaman sekunnin, näkee vain että nyt meni yhteydet poikki. Soita siinä tukeen, venaa tunti jonossa ja apua kun saat yhteydet kunnossa. Tätä hippaspeliä on pelattu tässäkin taloudessa ja mitään selvää syytä ei ole saatu. Vain se että mulla pomppii kolmen eri tukiaseman välillä ja saattaa (siis saattaa) pätkästä sen takia poikki välillä.

 

Siksi mä lähtisin helpoimmasta. Jos asiakkaalla oikeus uuteen (parempaan ?) laitteeseen antakaa se hänelle, hän sen maksaa laskuissaan. Jos ongelmat jatkuu niin edetään siitä. Ei tää voi olla (taas) näin vaikeaa !

Kun tässä halutaan ilmaista modeemia, niin katsokaapa onko sitä sopimusta päivitetty jossain välissä. Modeemi ei ole viihteeseen kuulunut vissin vuosiin enään. Johonkin todella vanhaan "viihde netillä" sopimukseen se voisi vielä kuuluakkin.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

Vaikka onkin iäkäs modeemi niin mielestäni on kuranttia tavaraa edelleen. Ystäväsi kannattaisi jättää häiriöilmoitus, jotta voidaan tutkia se kaapelinettiyhteyden toimivuus, ettei pätkiminen johdu siitä.


Oli soittanut. Jonottanut hävyttömän kauan. Ja saanut vastauksen että lienee jotain vikaa digiboxissa. “Olethan käynnistellyt sitä...”.

Ymmärsi ettei vika voi siinä olla ja lupasin auttaa.

Hän ei halua mitään kalliita puhelinpäivystyksiä/omaguruyhteyksiä.

Kysyn siis uudelleen, koska vastaus ei aivan vakuuttanut (“ Vaikka onkin iäkäs modeemi “) onko oikeus uudempaan laitteeseen ?

 

Ja vähän noista ongelmista ja niiden tutkimisista. Minulla myös siis teidän yhteydet. Ja katkeilee tasaisesti. Mutta tutkiminen vaikeaa ja ymmärrän _täysin_ sen koska pätkiminen saattaa kestaa muutaman sekunnin, näkee vain että nyt meni yhteydet poikki. Soita siinä tukeen, venaa tunti jonossa ja apua kun saat yhteydet kunnossa. Tätä hippaspeliä on pelattu tässäkin taloudessa ja mitään selvää syytä ei ole saatu. Vain se että mulla pomppii kolmen eri tukiaseman välillä ja saattaa (siis saattaa) pätkästä sen takia poikki välillä.

 

Siksi mä lähtisin helpoimmasta. Jos asiakkaalla oikeus uuteen (parempaan ?) laitteeseen antakaa se hänelle, hän sen maksaa laskuissaan. Jos ongelmat jatkuu niin edetään siitä. Ei tää voi olla (taas) näin vaikeaa !

Kun tässä halutaan ilmaista modeemia, niin katsokaapa onko sitä sopimusta päivitetty jossain välissä. Modeemi ei ole viihteeseen kuulunut vissin vuosiin enään. Johonkin todella vanhaan "viihde netillä" sopimukseen se voisi vielä kuuluakkin.

Ei tässä mitään haluta.

Kysyttiin onko oikeus. Minä en tiedä, eikä tiedä hänkään. Eli pitänee vaikka chätätä kun tarkistamme hänen  Elisa Viihde tilaus statuksen. OK. Tämä selvä. Näillä mennään.

Taustaksi, minä lähdin siitä liikkeelle että saatta olla oikeus, kun minulle ILMAISEKSI pari/kolme kertaa päivitettiin uusi modeemi kun oli tuo Elisa Viihde. (joka sittemmin irtisanottu). Lisäksi tämän modeemmin sivuilla todetaan että vanhan modeemin päivittämisestä uudempaan elisan liikkeessä oikein boldilla.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +17

Mikäli on ennen 2016 tehty viihde laajakaistalla sopimus jossa tuli digiboxin lisäksi modeemi, silloin siihen voi kuulua ilmainen modeemi.

Mikäli viihdeosuus päivitetty Premiumiin niin ilmaisvaihtoa ei ole päivitettyjen sopimusehtojen mukaan.

Tämä selviää kyllä vikailmoituksiin yhteyttä ottamalla. Katsotaan, mitä linjasta etänä selviää ja jatketaan siitä.

Ciscon modeemin vaihtaisin kyllä itse jos se alkaa oireilemaan.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

Mikäli on ennen 2016 tehty viihde laajakaistalla sopimus jossa tuli digiboxin lisäksi modeemi, silloin siihen voi kuulua ilmainen modeemi.

Mikäli viihdeosuus päivitetty Premiumiin niin ilmaisvaihtoa ei ole päivitettyjen sopimusehtojen mukaan.

Tämä selviää kyllä vikailmoituksiin yhteyttä ottamalla. Katsotaan, mitä linjasta etänä selviää ja jatketaan siitä.

Ciscon modeemin vaihtaisin kyllä itse jos se alkaa oireilemaan.

Erittäin vahvasti epäilen että ON ennen 2016 tehty soppari.

Viikolla otamme yhteyttä tukeen.

Päivitän tänne kuin kävi. Kiitos kaikista vastauksista ...

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +17

Vikailmoitukset päivystää kellon ympäri. Yhteydessä voi olla sunnuntainakin. Ruuhkaa varmasti vähemmän kuin arkena.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +8

Saitko tuohon jotain vastusta häiriöpuolelta? @nefilim 😊

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

Saitko tuohon jotain vastusta häiriöpuolelta? @nefilim 😊

Menen keskiviikkona tämän henkilön luo ja alamme selvitellä asiaa. Ei siis kyse omasta laitteestani.

Osallistu keskusteluun