Mielenkiintoinen homma menossa..
Tein muuton toiseen osoitteeseen ( Saunalahden ja Elisan asiakas ollut 25 vuotta) jolloin netin tyyppi ja päätelaite vaihtuivat. Nooh, Osoitteenmuutos tehtiin ja laitteet tulivat kun niitä pari kertaa soitteli perään. Elisalta sanottiin päätelaitteen hinnaksi ( Kapelimodeemi) ensin 180€ joka pitäisi maksaa. Nooh samalla kun itse selasin nettiä löysin kamppiksen, missä laite kuului sopimukseen hintaan 24kk osalta. Aspa siihen että, no joo. Ehkä voit ottaa sen kamppiksena… Elisa viihde oli jo kamppiksena mihin kuului vanha adsl modeemi :)
Vehkeet tuli mutta linja ei lähtenyt toimimaan.. Soitto Elisalle joka nippa nappa pääsi päätelaitteelle, mutta yhteys pätki ja ei oikeastaan muodostanut kunnon nettiä. Perinteiset vikadiagnoosit aspan kanssa johtojen ja pistokkeiden osalta. Ei tulosta. Sanottiin että vika varmasti alakerrassa ja tässä osoitteessa ei ikinä ole ollut ennen toimivaa kaapelimodeemi asiakkuutta. Lähetti asentajan paikalle.
Asentaja hääräsi tuossa 30min jonka jälkeen totesi että antennipistorasia on vanhanmallinen eikä tuota ole vaihdettu silloin kun taloyhtiöön on tullut mahdollisuus käyttää kaapelimodeemi yhteyksiä.Homma korjaantui, Kiitos Elisa
Nooh, Laskulla 100€ asentajan työtä.. Asunto siis vuokrakämppä johon netti (halvin) kuuluu hintaan eli taloyhtiö maksaa Elisalle nettiyhteydestä sekä kaapelitelevisiosta..
Elisan aspassa sanottiin perinteiset opetetut jargonit, että talon sisäpuolelle verkot diipadaapa pistokkeet ovat kuluttajan vastulla ja aina asiakas maksaa jos epäselvyyttä laskussa..
Soitin taloyhtiöön ja he sanoivat että lasku kuuluu heille jos taloyhtiön pistokkeessa on ongelmia ja sanoivat että lasku on tullut selvästi väärin vuokralaiselle.
Mitä tekee Elisa?
- Ilmoittaa että eivät pysty pilkkomaan laskua niin että pelkkä korjaus lasku olisi erillään jonka voisi suoraan lähettää taloyhtiöön
- Eivät pysty lähettämään laskua taloyhtiöön ilman että taloyhtiö tekee tilauksen jo tehdystä työtä vaikka taloyhtiö sanoo, että laskua tänne vaan???
- Elisa ei pysty tekemään tarkempaa työnkuvausta työn suoritteesta vaan, asentajakäynti 99€ . Jos kuvaus olisi tarkempi, Taloyhtiö näkisi minun laskulta tuon työsuoritteen ja sen että se on koskenut nimenomaan kaapelipistorasiaa.
- Elisa pysyy kannassaan ja jättää kuluttajan yksin välikäteen selvittelyissä johon on nyt kulunut jo jonotuksineen noin 3 tuntia
Summarum: Lempäälän Vuokrakodit Oy odottaa Elisalta laskua ( varmaan suhteellisen iso asiakkuus Elisalle) mutta Elisaa ei kiinnosta hoitaa asiaa vaan heittää laskun tylysti oman asiakkaansa asukkaalle. Toivottavasti meillä operaattori vaihtuisi pian.
Asiakkuutena laskeskelin että 19 800€ euroa olen Elisan kärryyn tässä vuosien saatossa heittänyt. Asiakkuutena Scifin ajoista, Saunalahdelle. Yrityspalvelut ja doimainit, Saunavisiot. wippies kehittäminen yms. Elisa viihteet ja netit, mobiilit ja tottakai päätelaitteet. Tämän molemminpuolisen arvostuksen voi tuhota väliinpitämättömyydelle joka tästä huokuu.
mulla on nyt 100€ pistorasia joka kuuluu taloyhtiölle.
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Porkkana
Katso alkuperäinen viesti