Skip to main content

Elisa nosti laajakaistan hintaa ihan itse

  • 11. helmikuuta 2025
  • 57 kommenttia
  • 1432 katselukerrat

Forum|alt.badge.img+1

Elisa ilmoitti, että hinta nousee 100% ja lupasi, että nopeus nousee 100%. Hinta nousi hienosti, mutta nopeus ei. Olisiko tuo sopimusrikkomus kun minä en ole mitään pyytänyt tai tilannut?

Oliko tästä hyötyä?

  • 11. helmikuuta 2025
Mansesta myös kirjoitti:

Elisa ilmoitti, että hinta nousee 100% ja lupasi, että nopeus nousee 100%. Hinta nousi hienosti, mutta nopeus ei. Olisiko tuo sopimusrikkomus kun minä en ole mitään pyytänyt tai tilannut?

 

Tee vika/häiriöilmoitus, niin eiköhän nopeuskin siitä nouse:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Soittakaa minulle / Häiriöilmoitus

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa › /Häiriöilmoitus

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset

 


Forum|alt.badge.img+1

Jouduin lopulta soittamaan ja maksamaan odottelusta, kun piti tallettaa puhelut asiakaspalvelun parantamiseksi :) En oikein löytänyt häiriöilmoituslomakkeita ja robotti oli ihan tyhmä.

No sitten linjoille tuli sometiimi. Nyt olen muutamaan kertaan resetoinut vehkeitä ja mittaillut nopeuksia, mutta ei se vaan Messengerillä nouse se nopeus.

Odotellaan nyt kuinka se käännetään vielä minun syyksi, että hinta nousi, mutta nopeus ei.

Ehdotin jo, että pudotetaan hinta takaisin vanhaksi ja annetaan vanhan nopeuden olla. Mutta ei se kai käy, kun joltain päälliköltä menee bonukset.

Paljon ei ole maljassa enää tilaa... 


Sokrates
  • 11. helmikuuta 2025
Mansesta myös kirjoitti:

 En oikein löytänyt häiriöilmoituslomakkeita ja robotti oli ihan tyhmä.

No tässähän tämä yhteyslomake.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/


Forum|alt.badge.img+1

No siitähän se löytyy. Tuossa etsiskelin edelleen Elisan sivuviidakosta tuota, niin ei heti löytynyt.

Eli on se niin hyvin piilotettu, että ihmiset eivät jaksa sitä etsiä vaan soittavat maksulliseen numeroon. Mikä lienee tarkoituskin (Elisan).


Forum|alt.badge.img+8
  • Valmentaja
  • 11. helmikuuta 2025
Mansesta myös kirjoitti:

No siitähän se löytyy. Tuossa etsiskelin edelleen Elisan sivuviidakosta tuota, niin ei heti löytynyt.

Eli on se niin hyvin piilotettu, että ihmiset eivät jaksa sitä etsiä vaan soittavat maksulliseen numeroon. Mikä lienee tarkoituskin (Elisan).

Pääset myös Elisan asiakaspalveluchattiin kirjautumalla OmaElisa ja sieltä asiakaspalvelu. Chat ilmestyy oikeaan alanurkkaan. Siellä juttelu asiakaspalvelijalle ei maksa mitään.

Tai OmaElisa sovelluksessa muut > asiakaspalvelu.


  • 11. helmikuuta 2025
Mansesta myös kirjoitti:

No siitähän se löytyy. Tuossa etsiskelin edelleen Elisan sivuviidakosta tuota, niin ei heti löytynyt.

Eli on se niin hyvin piilotettu, että ihmiset eivät jaksa sitä etsiä vaan soittavat maksulliseen numeroon. Mikä lienee tarkoituskin (Elisan).

OmaElisa on erinomaisen hyvä kanava (yhteyslomaketta parempi.)

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset

(Liitteitäkin voi laittaa.)

Ja tuosta suoraan:

Varaa soittoaika OmaElisassa › /Häiriöilmoitus

Tai:

Omaelisa /Asiakaspalvelu/Varaa soittoaika/Häiriöilmoitus


Forum|alt.badge.img+1

Mutta asiahan oli:

 

Elisa ilmoitti, että hinta nousee 100% ja lupasi, että nopeus nousee 100%. Hinta nousi hienosti, mutta nopeus ei. Olisiko tuo sopimusrikkomus kun minä en ole mitään pyytänyt tai tilannut?


Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 11. helmikuuta 2025

Sometiimi katsoo tätä asiaa kanssasi, niin eiköhän hommat lutviudu nopeuksien osalta pian! 👍


Forum|alt.badge.img+1
Team_Finland kirjoitti:
Mansesta myös kirjoitti:

No siitähän se löytyy. Tuossa etsiskelin edelleen Elisan sivuviidakosta tuota, niin ei heti löytynyt.

Eli on se niin hyvin piilotettu, että ihmiset eivät jaksa sitä etsiä vaan soittavat maksulliseen numeroon. Mikä lienee tarkoituskin (Elisan).

Pääset myös Elisan asiakaspalveluchattiin kirjautumalla OmaElisa ja sieltä asiakaspalvelu. Chat ilmestyy oikeaan alanurkkaan. Siellä juttelu asiakaspalvelijalle ei maksa mitään.

Tai OmaElisa sovelluksessa muut > asiakaspalvelu.

 

Juu se Esa Pekka ei tiedä mistään mitään ja toisessa Chatissa on ruuhkaa.

 

Elisa ilmoitti, että hinta nousee 100% ja lupasi, että nopeus nousee 100%. Hinta nousi hienosti, mutta nopeus ei. Olisiko tuo sopimusrikkomus kun minä en ole mitään pyytänyt tai tilannut?


Forum|alt.badge.img+8
  • Valmentaja
  • 11. helmikuuta 2025
Mansesta myös kirjoitti:
Team_Finland kirjoitti:
Mansesta myös kirjoitti:

No siitähän se löytyy. Tuossa etsiskelin edelleen Elisan sivuviidakosta tuota, niin ei heti löytynyt.

Eli on se niin hyvin piilotettu, että ihmiset eivät jaksa sitä etsiä vaan soittavat maksulliseen numeroon. Mikä lienee tarkoituskin (Elisan).

Pääset myös Elisan asiakaspalveluchattiin kirjautumalla OmaElisa ja sieltä asiakaspalvelu. Chat ilmestyy oikeaan alanurkkaan. Siellä juttelu asiakaspalvelijalle ei maksa mitään.

Tai OmaElisa sovelluksessa muut > asiakaspalvelu.

 

Juu se Esa Pekka ei tiedä mistään mitään ja toisessa Chatissa on ruuhkaa.

 

Elisa ilmoitti, että hinta nousee 100% ja lupasi, että nopeus nousee 100%. Hinta nousi hienosti, mutta nopeus ei. Olisiko tuo sopimusrikkomus kun minä en ole mitään pyytänyt tai tilannut?

Botin voi skipata kirjoittamalla chattiin asiakaspalvelu. Niin oon aina tehny ja se on tepsiny. Pääsen joka kerta juttelee oikealle asiakaspalvelijalle. Joo, kun siel on ruuhkaa niin ne yrittää saada sut juttelee botille asiakaspalvelijan sijasta mut noil mun ohjeil voit skipata. Se on Elisan tapa hämätä ihmisiä joilla olisi asiaa asiakaspalveluun.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 11. helmikuuta 2025
Team_Finland kirjoitti:

Se on Elisan tapa hämätä ihmisiä joilla olisi asiaa asiakaspalveluun.

Ei ole mistään hämäämisestä kyse.

Chatbotin kanssa pystyy montaakin asiaa hoitamaan, joten ei silloin kaikkea kannata ensimmäisenä ihmispalvelijoille laittaa. Saa asiakas nopeampaa palveluakin.

Saman asian voi eri ihmiset esittää monella tavalla, mutta botit eivät vielä kaikkia variaatioita tunnista. 


  • 11. helmikuuta 2025

Bottia kannattaa harjoitella, sillä kyllä pärjää monessa asiassa erinomaisen pitkälle.

monesti maaliin saakka.

Useimmiten riittää yksi sana, (kolme korkeintaan). Esim. Lasku, laskutus, liittymä, nettiliittymä, niin tulee kyllä jos jonkinmoista vaihtoehtoa ja jos ei luonnistu, niin pääsee asiakaspalvelijalle.

 

 


Forum|alt.badge.img+1

Eli uusinta tälle, kun en saanut vastausta kysymykseeni. Tilanne on edelleen sama. Elisa nosti hintaa, mutta hidasti liikennöintiä. 

 

Elisa yksipuoleisesti ilmoitti, että hinta nousee 100% ja lupasi, että nopeus nousee 100%. Hinta nousi hienosti, mutta nopeus ei. Olisiko tuo sopimusrikkomus kun minä en ole mitään pyytänyt, tilannut tai sopinut?


Forum|alt.badge.img+8
  • Valmentaja
  • 5. maaliskuuta 2025
Mansesta myös kirjoitti:

Eli uusinta tälle, kun en saanut vastausta kysymykseeni. Tilanne on edelleen sama. Elisa nosti hintaa, mutta hidasti liikennöintiä. 

 

Elisa yksipuoleisesti ilmoitti, että hinta nousee 100% ja lupasi, että nopeus nousee 100%. Hinta nousi hienosti, mutta nopeus ei. Olisiko tuo sopimusrikkomus kun minä en ole mitään pyytänyt, tilannut tai sopinut?

Voithan sä koittaa olla yhteydessä myös KKV:n kuluttaja-asiamiehelle: https://www.suomi.fi/palvelut/ilmoituksen-tekeminen-kuluttaja-asiamiehelle-kilpailu-ja-kuluttajavirasto/41e7aacb-bf86-436f-8612-74bbf3ce5c1b


Forum|alt.badge.img+15
  • Älykkö
  • 5. maaliskuuta 2025

Ei välttämättä ole sopimusrikkomus. Kun  olet tehnyt aikoinaan sopimuksen Elisan kanssa, on ehdoissa melko suurella todennäköisyydellä ollut mainittuna että Elisalla on oikeus muuttaa palvelua. Samoissa ehdoissa on myös todennäköisesti kerrottu palvelun vaihteluväli ja pahimmassa tapauksessa nykyinen nopeutesi täyttää vaihteluvälin. Teknisesti ottaen kaikki on mennyt todennäköisesti sopimusehtojen mukaan, mutta eihän niitä kukaan lue eikä Elisa edes halua niitä luettavan. Ehdot kun ovat monen sivun mittaisia pienellä printillä tehtyjä sepustuksia, joita vain lainoppinut ymmärtää. Kohtuullista ? Teknisesti kyllä, mutta kuluttajan kannalta ei. Kuluttaja kun ei pysty vaikuttamaan ehtoihin mitenkään, muuten kuin että ei allekirjoita sopimusta.


Jaakop
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 5. maaliskuuta 2025

Elisan yleiset sopimusehdot löytyy vielä täältä


Forum|alt.badge.img+1

Kiitos vaan Valmentajalle ja Älykölle vastauksista

 

Ehdottelin, että palautetaan vanha sopimus, jolloin sopimuksen nopeus -20% toteutuu ja hinta asetetaan sen mukaiseksi. Mutta ei käynyt “sometiimille” millään. 

Nyt sometiimi sanoi (ilman mittauspöytäkirjoja tms.), että meillä on piuhoissa vikaa, vaikka todellisuudessa johdot ovat vaan Elisan nopeuslupauksille liikaa. 100M ei vaan kuparissa kulje 100 metriä.

Saatan tehdä “tiketin” myös kuluttaja-asiamiehelle, niin näkevät sielläkin, että taas Elisa huiputtaa asiakkaitaan. 

Jaloilla äänestystä harkitsen vakavasti.


Forum|alt.badge.img+1
Jaakop kirjoitti:

Elisan yleiset sopimusehdot löytyy vielä täältä

 

 

Kiitos ​@Jaakop

Sopimusehdoissa lukee, että yhtiö voi muuttaa sopimusta niin, että asiakas ei siitä kärsi. Eli kyseessä on sitten sopimusrikkomus. 


Forum|alt.badge.img+2
  • Avulias
  • 5. maaliskuuta 2025

koita irtisanoa tai siirtää kilpailijalle. silloin yleensä kiinnostuvat parhaiten. operaattoreilla on joku ihme prosessi että ainoastaan uusi asiakas on arvokas


Forum|alt.badge.img+1
wellu_76 kirjoitti:

Ei välttämättä ole sopimusrikkomus. Kun  olet tehnyt aikoinaan sopimuksen Elisan kanssa, on ehdoissa melko suurella todennäköisyydellä ollut mainittuna että Elisalla on oikeus muuttaa palvelua. Samoissa ehdoissa on myös todennäköisesti kerrottu palvelun vaihteluväli ja pahimmassa tapauksessa nykyinen nopeutesi täyttää vaihteluvälin. Teknisesti ottaen kaikki on mennyt todennäköisesti sopimusehtojen mukaan, mutta eihän niitä kukaan lue eikä Elisa edes halua niitä luettavan. Ehdot kun ovat monen sivun mittaisia pienellä printillä tehtyjä sepustuksia, joita vain lainoppinut ymmärtää. Kohtuullista ? Teknisesti kyllä, mutta kuluttajan kannalta ei. Kuluttaja kun ei pysty vaikuttamaan ehtoihin mitenkään, muuten kuin että ei allekirjoita sopimusta.

 

@wellu_76 kyllä se on sopimusrikkomus. Katso ​@Jaakop in sopimusehtosetistä. Siellä lukee, että Teleyrityksellä on oikeus muuttaa sopimusehtoja, palvelun ominaisuuksia ja maksuja siten, ettei muutos ole asiakkaan vahingoksi.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 5. maaliskuuta 2025
Mansesta myös kirjoitti:

Elisa ilmoitti, että hinta nousee 100% ja lupasi, että nopeus nousee 100%. Hinta nousi hienosti, mutta nopeus ei. Olisiko tuo sopimusrikkomus kun minä en ole mitään pyytänyt tai tilannut?

Laitoin sinulle yksityisviestin, käy katsomassa kun ehdit.


Forum|alt.badge.img+1
sakarialanne kirjoitti:
Mansesta myös kirjoitti:

Elisa ilmoitti, että hinta nousee 100% ja lupasi, että nopeus nousee 100%. Hinta nousi hienosti, mutta nopeus ei. Olisiko tuo sopimusrikkomus kun minä en ole mitään pyytänyt tai tilannut?

Laitoin sinulle yksityisviestin, käy katsomassa kun ehdit.

@sakarialanne kyllä näitä voidaan täällä puhua, niin asiakkaat näkevät miten Elisa toimii.

Täällä on kaiketi käynyt asentaja ja hän kertoi puhelinsoitolla vian olevan kaapelissa. Sometiimi olisi halunnut ensin minulta 100€ siitä, että tutkitaan näitä Elisan tekemän sopimusrikkomuksen taustoja. Aikaisemmin vanhan (yhdessä tehdyn) sopimuksen mukainen nopeus ylittyi juuri ja juuri. Ratkaisuksi ehdotin sen vanhan sopimuksen palauttamista, mutta sometiimi ei sitä halunnut tehdä. Eli nyt olen sitten maksanut turhasta kun Elisa yksipuolisesti muutti sopimusta.

Sometiimi “mussutti” vastaan kaiken aikaa, kun minä pyysin taloyhtiötä varten dokumenttia “asentajan” mittaustuloksista joiden perusteella kaapeli on huono. Vai onkohan kaapeli liian pitkä 100M nopeuksille kun 50M sieltä tulee juuri ja juuri (40M+/-)?

 

“Teleyrityksellä on oikeus muuttaa sopimusehtoja, palvelun ominaisuuksia ja maksuja siten, ettei muutos ole asiakkaan vahingoksi”


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 6. maaliskuuta 2025
Mansesta myös kirjoitti:
sakarialanne kirjoitti:
Mansesta myös kirjoitti:

Elisa ilmoitti, että hinta nousee 100% ja lupasi, että nopeus nousee 100%. Hinta nousi hienosti, mutta nopeus ei. Olisiko tuo sopimusrikkomus kun minä en ole mitään pyytänyt tai tilannut?

Laitoin sinulle yksityisviestin, käy katsomassa kun ehdit.

@sakarialanne kyllä näitä voidaan täällä puhua, niin asiakkaat näkevät miten Elisa toimii.

Täällä on kaiketi käynyt asentaja ja hän kertoi puhelinsoitolla vian olevan kaapelissa. Sometiimi olisi halunnut ensin minulta 100€ siitä, että tutkitaan näitä Elisan tekemän sopimusrikkomuksen taustoja. Aikaisemmin vanhan (yhdessä tehdyn) sopimuksen mukainen nopeus ylittyi juuri ja juuri. Ratkaisuksi ehdotin sen vanhan sopimuksen palauttamista, mutta sometiimi ei sitä halunnut tehdä. Eli nyt olen sitten maksanut turhasta kun Elisa yksipuolisesti muutti sopimusta.

Sometiimi “mussutti” vastaan kaiken aikaa, kun minä pyysin taloyhtiötä varten dokumenttia “asentajan” mittaustuloksista joiden perusteella kaapeli on huono. Vai onkohan kaapeli liian pitkä 100M nopeuksille kun 50M sieltä tulee juuri ja juuri (40M+/-)?

 

“Teleyrityksellä on oikeus muuttaa sopimusehtoja, palvelun ominaisuuksia ja maksuja siten, ettei muutos ole asiakkaan vahingoksi”

Jos asentaja on jo käynyt ja rajannut hitauden johtuvan kiinteistön sisäverkosta niin sitten pitäisi isännöitsijän suuntaan olla yhteydessä ja hoitaa asia sieltä. Sisäverkko ei ole operaattorin vastuulla.


Forum|alt.badge.img+1

@sakarialanne 

Sanonko isännöitsijälle, että joku hemmo soitti ja sanoi meidän sisäverkon olevan rikki 100M nopeuksilla, mutta ei 50?

No miksette sitten ahneuksissanne muuttanut nopeutta vaikka 1000M ja alkanut laskuttaa sen mukaan? 

“Teleyrityksellä on oikeus muuttaa sopimusehtoja, palvelun ominaisuuksia ja maksuja siten, ettei muutos ole asiakkaan vahingoksi”


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 6. maaliskuuta 2025
Mansesta myös kirjoitti:

@sakarialanne 

Sanonko isännöitsijälle, että joku hemmo soitti ja sanoi meidän sisäverkon olevan rikki 100M nopeuksilla, mutta ei 50?

Tietämättä koko tapausta, oletan että kiinteistö on puhelinkaapeloitu ja nettiyhteys VDSL2-tekniikalla toteutettu ?

Ei suinkaan ole harvinaista, että 50M nopeus toteutuu, mutta 100M ei.

Jos yhteys toimii talojakamossa sopimusehtojen mukaisesti, vika on taloyhtiön vastuulla saattaa kuntoon.

Se, että yksittäisessä huoneistossa nopeus jää alhaiseksi, ei tarkoita että koko sisäverkko pitäisi uusia, mutta edelleenkin vastuu kuuluu taloyhtiölle.

Jos haluat, voimme laittaa asentajan testaamaan yhteyden huoneistosi pistorasialta asti.


Osallistu keskusteluun