Vastattu

Elisa Valokuitu tilaus ei etene

  • 9 March 2024
  • 5 kommenttia
  • 300 katselukerrat

Kunniamerkki +1

Hei, 

Kuitu tilattu 08.09.2023 osoitteeseeni ja ilmoitettu asennus vain jatkaa odotteluaan.

Ensin luvattiin 2024 lopulle, mutta nyt menee jo 2025 lopulle.

Kilpailija aloittaa jo rakentamisen alueellani aivan pian ja elisa odotuttaa asiakkaitaan tällä tavalla.

Mahdollisesti joutuu ottamaan kilpailijan tarjouksen kun ovat jo valmiina kaivamaan kuitua maaperään…

Miten otatte huomioonne tämän tilanteen ja saatte pidettyä asiakkaanne?

 

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Anspandeemus 11 March 2024, 10:16

Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Kannattaa katsoa myös mihin on tullut sitouduttua, jos nyt otat toiselta kuidun, joudut luultavasti sen ottamaan/maksamaan myös Elisalle, jos sen rakentavat. Näyttäisi olevan usein  2 vuotta aikaa tilauksesta se toimittaa tai sitten sopimus purkautuu.

Viime kesästä seurannut tilannetta yhden osoitteen osalta ja Melkoista touhua tuo kyllä on, varsinkin jos alueelle tulee kerralla useita tarjoajia (Meillä 4 operoijaa tuli kerrasta). Tarjouksissa tiukka määräaika sitoutua tilaukseen ja sitten jatkavat sitä aina pari kuukautta kerralla kuitenkin.

Nyt meilläpäin on alkanut kanssa tuo kirjeiden lähettely noilla uusilla otsikoilla: "Rakentamispäätös tehty" "Kaivaminen aloitettu". Jommasta kummasta noista kysyin että tuleeko se nyt varmuudella jos tilauksen tekee, niin eipä tule edelleenkään. Kaivavat kyllä päälinjan, mutta sivukadut vain silloin jos sillä on tarpeeksi tilaajia.

Itse en sitoutunut vielä mihinkään, odotellaan kevättä ja maansulamista ja katsotaan keneltä sen varmuudella saisi myös toimitukseen asti.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4

Minulle lupailtu rakentamista 2026 loppuun. Saa nähä tuleeko ennen 2030 lukua.

Tässä odotellessa ovat kaivaneet kuidun katua pitkin mastolle ja tuoneet siihen 5G romut. Myös uusi masto pystytettiin tuohon 500m päähän ja sinne myös 5G romut. Minulle elisan myyjä soittanut 3 kertaa elisaviihdeasioissa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Pahoittelut mahdollisista viivästyksistä. 🙏 Suosittelen soittamaan matalalla kynnyksellä asiakaspalveluun ja tiedustella tarkemmin syytä viivästykselle. 

https://elisa.fi/netti/omakotitalot/valokuitu/
 

Asiakaspalvelu pientaloasiakkaille

010 190 280

(ma-pe 8-18, mpm / pvm)

 

Kunniamerkki +1

Pahoittelut mahdollisista viivästyksistä. 🙏 Suosittelen soittamaan matalalla kynnyksellä asiakaspalveluun ja tiedustella tarkemmin syytä viivästykselle. 

https://elisa.fi/netti/omakotitalot/valokuitu/
 

Asiakaspalvelu pientaloasiakkaille

010 190 280

(ma-pe 8-18, mpm / pvm)

 

Olen käyttänyt matalaa kynnystä, mutta siitä ei ollut mitään apua...🙏

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Vaikea sanoa suoraan mikä tässä tapauksessa on syynä viivästykselle, mutta yleisesti ottaen kuvittelisin, että kyseessä on ihan fyysiseen verkonrakentamiseen liittyvät viivästykset. Tilasin itse valokuidun puolisen vuotta sitten, ja toimitusaika on tämän vuoden lopulla - kyseessä on uusi valokuitualue ja liittyy varmasti tähän, että toimituksessa kestää. 

 

Ikävää totta kai, että toimitus viivästyy noinkin kovasti 🙁 Pahoittelut tilanteesta!

Osallistu keskusteluun