Skip to main content

Elisalle myyntiin tulleen Technicolor CGA437 kaapelimodeemin kokemuksia? Saako sillattua?

  • 4. helmikuuta 2025
  • 47 kommenttia
  • 1730 katselukerrat

Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

47 kommenttia

Forum|alt.badge.img+5
  • Valmentaja
  • 124 kommenttia
  • 22. helmikuuta 2025
Annya kirjoitti:

Salasanassani ei ole mitään ns epäsopivia merkkejä, vaan kaikki on joko pieniä ja isoja kirjaimia tai numeroita, jotka on sallittu asetuksissa.

 

Aika monessa paikassa nykyään vaaditaan se erikoismerkki salasanaan, mutta onhan tuo nyt Wifi-salasanaan täysin turha toimenpide. 

Vaatisi omaltakin kohdalta uuden salasanan syöttämistä n.100 laitteeseen, joten toivoa täytyy ettei tälläinen typeryys yleisty laitteissa.


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Kommentaattori
  • 20 kommenttia
  • 22. helmikuuta 2025
MultiSIMmi kirjoitti:
Annya kirjoitti:

Salasanassani ei ole mitään ns epäsopivia merkkejä, vaan kaikki on joko pieniä ja isoja kirjaimia tai numeroita, jotka on sallittu asetuksissa.

 

Aika monessa paikassa nykyään vaaditaan se erikoismerkki salasanaan, mutta onhan tuo nyt Wifi-salasanaan täysin turha toimenpide. 

Vaatisi omaltakin kohdalta uuden salasanan syöttämistä n.100 laitteeseen, joten toivoa täytyy ettei tälläinen typeryys yleisty laitteissa.

Ei mutta tässä on se ongelma, että 15 merkkiä tallentuu ilman erikoismerkin laittoa, mutta jos laitan 16 merkkiä niin tulee virhe että salasana on liian heikko, kunnes taas 15 on kuulemma täysin hyvä. Laitoin toisenkin postauksen tästä tuon perään, jossa kävin läpi toista ongelmaa Administration asetusten puolelta, jossa erikoismerkit yhtäkkiä päätti lakata toimimasta, vaikka kokeileekin hyväksyttyjä. Tuo postaus näemmä meni Elisan tiimille hyväksyttäväksi, koska laitoin liian nopeasti ilmeisesti aiemman viestin perään. Noh näette sitten kun tuo viesti hyväksytään tänne.

Lyhyesti silti jos tuo viesti ei päädy tulemaankaan tänne, Administration asetukset on vielä enemmän rikki.


  • 4632 kommenttia
  • 23. helmikuuta 2025
Annya kirjoitti:

Okei, päätin ottaa tämän Technicolorin käyttöön ja alkaa konfiguroimaan omia asetuksia kuntoon, kuten wifi nimeä ja salasanaa nyt alkajaisiksi.

Täytyy kyllä sanoa, että heti tuli mutka matkaan, joka on aivan järjettömän outo asia, ja jos olisin tiennyt tämän aikaisemmin, olisin harkinnut palauttamista vielä kovemmin. Nyt on palautusaika ohi kun elämässä on ollut muutakin kuin tämän säätö, ja pitää vain tyytyä tähän sitten.

 

Modeemeja/reitittimiähän on saanut/tarjottu kokeiltavaksikin liki kuukaudeksi:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/sopimukset/sopimuksen-peruuttaminen/

“Laitteet (pois lukien televisio /kodinkone/tietokone/tehoakullinen puhelin ja Elisa Viihde)

Jos peruutus koskee pelkkää laitetta ja laite on täysin ehjä ja myyntikelpoinen, sinun ei tarvitse ilmoittaa siitä meille erikseen. Tällöin voit lähettää alla olevan peruutuslomakkeen ja laitteen takaisin 28 vuorokauden kuluessa laitteen vastaanottamisesta.”

(Eikä pitäisi mennä arvonalenemaakaan.)


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2096 kommenttia
  • 23. helmikuuta 2025

Kertokaas nyt vielä että mikä tässä on se perimmäinen ajatus karsia asetuksia laitteista?


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Kommentaattori
  • 20 kommenttia
  • 24. helmikuuta 2025
Kimblez kirjoitti:
Annya kirjoitti:

Okei, päätin ottaa tämän Technicolorin käyttöön ja alkaa konfiguroimaan omia asetuksia kuntoon, kuten wifi nimeä ja salasanaa nyt alkajaisiksi.

Täytyy kyllä sanoa, että heti tuli mutka matkaan, joka on aivan järjettömän outo asia, ja jos olisin tiennyt tämän aikaisemmin, olisin harkinnut palauttamista vielä kovemmin. Nyt on palautusaika ohi kun elämässä on ollut muutakin kuin tämän säätö, ja pitää vain tyytyä tähän sitten.

 

Modeemeja/reitittimiähän on saanut/tarjottu kokeiltavaksikin liki kuukaudeksi:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/sopimukset/sopimuksen-peruuttaminen/

“Laitteet (pois lukien televisio /kodinkone/tietokone/tehoakullinen puhelin ja Elisa Viihde)

Jos peruutus koskee pelkkää laitetta ja laite on täysin ehjä ja myyntikelpoinen, sinun ei tarvitse ilmoittaa siitä meille erikseen. Tällöin voit lähettää alla olevan peruutuslomakkeen ja laitteen takaisin 28 vuorokauden kuluessa laitteen vastaanottamisesta.”

(Eikä pitäisi mennä arvonalenemaakaan.)

Kappas niinpä näemmä olikin. Kävin jo tuolla peruutus sivulla aiemmin, mutta lannistuin kun huomasin ensimmäisenä tekstin “Etämyynnissä tekemälläsi tilauksella on 14 vuorokauden etämyynnin peruutusoikeus” ja totesin että nojoo eli tämä on se perus 14 päivää minkä laki vaatii, eipä siinä sen enempää. Näemmä kun lähti klikkailemaan valikoita auki, niin homma olikin eri.

Pitää harkita tosissaan.

Varsinkin kun nyt mitä enemmän kokeilee, sitä enemmän tässä tulee hiomattomuuksia lisää vastaan.

Tänään ajattelin vain sen verran, että vaihdan 2.4ghz wifi nimen ja kokeilen että vaihtuuko nimi oikein, mutta sekin oli liikaa pyydetty, koska tuli tällainen ihana viesti pelkän nimen vaihdon jälkeen:
 


Mutta eipä siinä, kävi ilmi, että nimi muuttui silti, mutta jokin koodissa kuitenkin petti ja en tiedä mikä meni rikki vai menikö mikään. Tällainen jatkuva virheilmoitusten tarjoaminen ei vain herätä luottamusta.

Sitten on hauska miten wifi asetuksissa on kaksi eri valikkoa samalle toiminnolle. Löytyy “Devices” ja “Clients”, ja kummassakin kohdassa kun painaa niin on sama alateksti: “Primary Connected Devices”. En tiedä onko tämäkin hutiloidessa vain jätetty vähän miten sattuu, vai onko niillä eri funktio, mutta hassusti vain listattu.

Pikku nipotusaihe oikeinkirjoituksesta taas: Tässä on valikot pääosin amerikan englannilla, mutta yhtäkkiä wifi asetusten “analyser” on britti englannilla. Mietin mainitsenko edes, koska eihän tämä käytettävyyteen vaikuta, enkä oikeasti välitä, mutta yksi kohta lisää epäammattimaisuus bingoon.

Nyt näemmä tuli näkyviin nuo omat aiemmat viestitkin. Postasin kaksi viestiä liian nopeasti toistensa perään, niin Elisa totesi että menee tarkastettavaksi. Joten viime sivulla on lisää mitä kirjoitin asetuksista. Tässä vaiheessa tämä on enemmän minulle analysointia, että mikä toimii ja mikä ei. Mutta yleisestihän jos näkisin jonkun arvostelun, että laitteessa on näin paljon mutkia matkassa, niin en ostaisi.

Siron näköinen laite kyllä, ja ominaisuudet on paperilla ihan hyvät, mutta jestas tämän rinnalla tuo aiempi Arris oikeasti näyttää luksus laitteelta, eikä sekään ollut mitään muuta kuin perus purkki pitkän aikaa.


Sokrates
  • 6405 kommenttia
  • 24. helmikuuta 2025

Vähän vaikeasti näytti tuosta Technicoror-laitteiden valmistajasta löytyvän tietoa. No kun aikani kaivelin , niin tuo Technicolor-modeemien tuotemerkki näyttää kuuluvan entiselle Thomsonille ja se taas on ranskalainen ja pääkonttori on Pariisissa.

No mitäpä ranskalaiselta tietotekniikalta voi odottaa?? Tuon CGA437:n kokemusten perusteella ei oikein mitään.


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Kommentaattori
  • 20 kommenttia
  • 24. helmikuuta 2025

Laitetaan nyt huvin vuoksi vielä graafisen käyttöliittymän puolelta epäammattimaisuuksia, jos sitä ruvetaan jakamaan ihan joka juttua mitä tulee mieleen:

 

 

Jos ottaa yksinkertaistetun näkymän esiin, niin Devices kohdassa näkyvät osoitteet eivät näy kuin kuin pieni osa, ja teksti leikkautuu todella tympeän näköisesti. Tulee tunne, että tekstin olisi voinut jaotella vähän paremmin, että näkyisi edes “Connection” ja “Ethernet” kokonaan vakionäkymässä, ja sitten loput löytyy skrollaamalla.

Toinen mainitsemisen arvoinen juttu on se, että tässä valikossa nuo “Access Control” kaksi ylintä nappia toimii kyllä, mutta jos yritän painaa “Wireless” kohdan nappeja, vaikka ne näyttävätkin, että niitä voi säätää, niin mitään ei tapahdu. Ne on tässä näkymässä toimimattomia, ja pitää poistua näkymästä omaan asetusvalikkoon, ja sitten ne toimii. Myöskin ei yllätyksenä kenellekään, “Device Filter” nappi on harmaana ja sitä ei pysty säätää ollenkaan. Miksi olla nappi olemassa, jos se ei anna mitään funktiota ulos...


 

Sitten on tämä perus näkymä, johon lisäsinkin tekstit. Pientä nipottelua vain, mutta asioita joita huomaa kun on suunnitellut itsekin grafiikka hommia. Tulee vain tunne, että tämä on kallis myynnissä oleva laite, miksi tässä on osa tekstistä ihan perus tekstillä ja osa serif tekstillä, jota näkyy enimmäkseen kiina laitteissa vakio fonttina, ihan niin kuin ei olisi konfiguroitu oikein tuota laitteiden listaus valikkoa oikealle fontille. Sitten se että välillä tuo sininen valintaruutu näkyy täysin ja välillä ei täysin, lisää vain epäammattimaisuus fiilistä.

Mutta nyt sai loppua pikkuviilailu mun osalta 😁 Älkää ottako liian tosissaan näitä, haluan tarjota lähinnä informaationa, koska Arriksessa ei mitään tällaisia outouksia ollut ja kaikki tuntui peruslaadukkaalta tuotteelta. Suurinosa mitä sanon näissä ei vaikuta peruskäyttäjän toiminnallisuuteen, mutta haluan silti lisätä kun huomaan näitä.


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Kommentaattori
  • 20 kommenttia
  • 24. helmikuuta 2025
Uuh, löysin lisää kivaa. Jos valitsee, että menu näkyy vasemmalla puolella, niin päävalikon grafiikka menee rikki ja “CABLE CONNECTED” leikkaantuu niin ettei koko tekstiä enää näy, mainiota.

Myös mainitsen ihan näin pikaisesti viime viestiin lisäten, että kirjautumisruudun grafiikka ei täytä koko sivua vasemmalta ja oikealta, ja vasemmalla on enemmän valkoista tyhjää viivaa kuin oikealla, joka näyttää vain oudolta.

Noin, nyt sain tyydytyksen, että nämäkin on mainittu 😁


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Kommentaattori
  • 20 kommenttia
  • 27. helmikuuta 2025

Okei se siitä palautusoikeudesta, mulla on vielä tuosta 28 päivästä jäljellä aikaa ihan hyvin, mutta kun menin tunnukseni laite sivulle ja klikkasin Technicolorin tilausta, lukee “Sopimuksen päättäminen” -kohdassa: “Laitesopimusta ei pysty päättämään.”

Pitää vielä tutkia asiaa, mutta onpa tämäkin tympeää. Ollut aikaisemminkin sopimuspuolella vaikeuksia Elisan kanssa, yllättävän paljonkin, niin paljon ettei edes kehtaa sanoa 😅

Jos en saa palautettua niin annanpa äitille tämän sitten käyttöön, kun sinne pitää uusi kaapelimodeemi myös hankkia. Enpä vain olisi halunnut laittaa melkein kolmensadan euron laitetta kun olisi peruskäyttöönkin riittänyt joku halvempi.

Ei tätä omaan käyttöön näiden kaikkien hiomattomuuksien kanssa edes kehtaa laittaa, vaadin jonkun verran tasaista laatua tuotteilta joita laitan omaan setuppiini.

Aikaisemminkin olin harkinnut Technicolorilta yhtä laitetta, joka olisi pelkästään modeemi, eikä gateway kaikilla ominaisuuksilla, mutta näiden kokemusten jälkeen, jos laatu on tätä, jäi kyllä varmaan viimeiseksi Technicoloriksi tässä talossa.

Todennäköisesti on ihan vakaa laite, mutta aina jos näen näin paljon vikoja ympäriinsä, niin se aiheuttaa epäilystä, että miten ne ydin ominaisuudet on toteutettu myöskään, joiden kuuluu toimia vakaasti ja luotettavasti. Vähän sama kuin jos otan selvää, voiko johonkin verkkokauppaan luottaa, josta en ole kuullut ennen, ja sivustolla on paljon typoja ja rikkinäisiä valikoita, niin automaattisesti tunnen, ettei siellä välttämättä toimi asiakaspalvelukaan tai toimitukset oikein. Se on se yleisilme minkä tällaiset asiat antaa, ja jos moni asia on pielessä, se vie luoton tuotteeseen tai palveluun pois. Tämä usein perustuu kokemukseenkin, että jonkun palvelun kanssa on vaikeuksia, ja sitten sitä rupeaa miettimään, että “nojoo nyt kun miettii, niiden sivu oli vähän oudosti toteutettu ja sitä oli paljon merkkejä huonosta toimivuudesta muutenkin...”

JOS joku haluaa, otin tästä tuotteesta silti paljon kuvia sitä varten, että tekisin tästä kunnollisemman arvostelun ja vertailun, niin voin pistää kuvia millainen tämä laite on oikeasti, eikä vain myyntikuvissa. Valitettavasti nyt kunnollisemman arvostelun läpikäyminen ei ole kovin motivoivaa, kun fiilis tuotteesta jäi hieman puolivillaisesti toteutetuksi.

En nyt anna tuotteelle ihan 1/5 tähteä kuitenkaan, en ole liian elitistinen vaikka tarjoankin paljon informaatiota siitä mikä on pielessä, mutta ei tämä hiomattomuutensa vuoksi yllä kovin korkeisiin lukemiin, kun monien perus asetusten säätäminen tarjoaa virheitä tai ei ole mahdollista säätää ollenkaan.

Yritän silti pitää mielessä, että kuinka peruskäyttäjä kokisi tämän tuotteen, eikä vain miten minä analysoin. Valitettavasti myös ihan peruskäyttäjä tulee törmäämään tämän tasoisiin ongelmiin ja kyselemään sitten myöhemmin foorumeilla, että hei mitä tämä tarkoittaa kun wifi nimen vaihtaminen sanoo virhettä; hei miksi en pysty vaihtamaan tätä asiaa; hei missä on tämä asetus jota kaikki neuvoo…

Tämä koskettaa ihan peruskäyttäjiäkin. Elisalle vain onnea asiakaspalvelun kanssa tälle laitteelle. Foorumeilla varmaan tulee olemaan postauksia vuosien päästä siitä, että mikä tässä ja tässä mättää. Toivon, että suurinosa korjataan niin ettei tämä tule olemaan päänvaiva liiaksi.

Taidan ottaa itse yhteyttä asiakaspalveluun silti tämän palauttamisesta. Se on vain sääli kun olen kysynyt yli viiden vuoden ajan myyntiin uutta modeemia tämän Arriksen tilalle, ja sitten tässäkö tämä odotuksen ja hypetyksen lopputulos 😓

Se on joko Intel Puman kanssa pelleilyä Arriksella, tai sitten “FRITZ!Box” lelun kanssa leikkimistä, joka näyttää lasten suunnittelemalta tuotteelta myöskin ilman virallista siltaus tukea, tai sitten tämä Technicolor joka on enemmän rikki kuin äitin puhelin jossa on klikkailtu mitä sattuu viruslinkkejä.

Ei pitäisi mennä liian kovin odotuksin. Mutta lopulta jos mietin, ei tämä välttämättä Elisankaan vika nyt varsinaisesti ole, tuotetta on varmasti testattu toimivaksi, mutta suosittelisin silti Elisalle testaamaan valikoiden perus ominaisuuksien toimivuutta vähän pitempään, ennen kuin ottaa laajaan myyntiin tällaisen tuotteen.

Nämäkin olisi voitu välttää sillä, että joku olisi kokeillut vain napautella asetuksia päälle ja pois, niin aika nopeasti sitä huomaa, että onpa oudosti toimiva ominaisuus.

Pieni räntti, eipä mitään hyödyllistä sanottavaa tässä vaiheessa valitettavasti. Pahoittelen pitkää tekstiä, mutta tunnen silti, että moni asia jonka sanon on paikallaan.


error404
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 379 kommenttia
  • 28. helmikuuta 2025
Annya kirjoitti:

Okei se siitä palautusoikeudesta, mulla on vielä tuosta 28 päivästä jäljellä aikaa ihan hyvin, mutta kun menin tunnukseni laite sivulle ja klikkasin Technicolorin tilausta, lukee “Sopimuksen päättäminen” -kohdassa: “Laitesopimusta ei pysty päättämään.”
 

 

Laitesopimusten lopetukset menevät laitepalautuksen kautta. Laite tulisi lähettää takaisin meille, ja kun palautus on käsitelty niin päätetään laskutus ja sopimus myös. Lähetämme myös erillisen tekstiviestin kun palautus on käsitelty. Tukisivuiltamme löytyy ohjeet ja osoite palautusta varten 👍


Forum|alt.badge.img+1
  • Keskustelun aloittaja
  • Kommentaattori
  • 20 kommenttia
  • 28. helmikuuta 2025
error404 kirjoitti:
Annya kirjoitti:

Okei se siitä palautusoikeudesta, mulla on vielä tuosta 28 päivästä jäljellä aikaa ihan hyvin, mutta kun menin tunnukseni laite sivulle ja klikkasin Technicolorin tilausta, lukee “Sopimuksen päättäminen” -kohdassa: “Laitesopimusta ei pysty päättämään.”
 

 

Laitesopimusten lopetukset menevät laitepalautuksen kautta. Laite tulisi lähettää takaisin meille, ja kun palautus on käsitelty niin päätetään laskutus ja sopimus myös. Lähetämme myös erillisen tekstiviestin kun palautus on käsitelty. Tukisivuiltamme löytyy ohjeet ja osoite palautusta varten 👍

Kiitos vastauksesta 😊

Tosiaan joo otin eilen asiakaspalveluun yhteyttä ja kysyin tästä. Sieltäkin vahvistettiin, että on tosiaan 28 päivän palautusoikeus, ja kerkesin jo viedä paketin postiin.

Uskon kyllä, että tuota tuotetta tullaan päivittelemään ja parantelemaan vielä, mutta en sellaisella ehkä lupauksella silti viitsinyt omaan käyttööni nyt ottaa ja odottaa pitkään, että tuleeko jutut toimimaan hyvin vai ei.

------------------

Pientä ränttiä tähän väliin asiasta tosin…

Voisin silti sanoa, että jos oman profiilin sivulla lukee suoraan tekstillä, että sopimusta ei pysty päättämään, niin kyllä se vähän antaa eri kuvaa, ja moni todennäköisesti päätyy ajattelemaan, että asia ei onnistukaan. Tämä on mielestäni lähes harmaan alueen markkinointia, jolla saadaan yrityksellä tappiot pienemmäksi. Sitä tasoa, että oikea tieto kerrotaan kyllä asiakaspalvelusta tai jos valikoita tarpeeksi tonkii, mutta ensisijaisesti tarjottu tieto viittaa siihen suuntaan, että ei voi mitään, jolloin suurinosa ihmisistä jotka ei jaksa nähdä vaivaa enemmän, luovuttaa vain ja pitää tuotteen tai palvelun. Tätä näkee paljon eri markkinoinnissa, että tehdään peruutuksesta tahallaan harhaanjohdettua tai vaikeaa.

Vaikka asiakaspalvelusta sanottaisiin, että “teknisesti palautus ja peruutus on eri asia ja vaikka siellä lukee, että sopimusta ei pysty peruuttamaan, niin tämän pystyy kyllä vielä palauttamaan.” Tai vastaavaa, niin tässä on hieman asiakaspalvelulla ja markkinointipuolella ehkä viilattavaa. Ei se oikein riitä, että on eri kuuloisia vastauksia, jotka voi tulkita eri tavoin, ja asiakkaalle vain kerrotaan, että “tämä kyllä oikeasti tarkoittaa tätä.” Jättää liikaa tulkinnan varaa, jossa yrityksellä on enemmän pelivaraa voittaa jos tulee jotain tappelua pienestä präntistä.

Tässä on myös se, kun menee katsomaan tietoja tuotteiden palautuksesta, ja ensimmäisenä tekstinä lukee, että etämyynnissä on 14 päivän palautusoikeus, mutta 28 päivän palautusoikeuden tieto löytyy vasta kun klikkailee valikoita auki, niin ei vain auttanut asiaa. En näe, että olisin edes sokea asian kanssa, vaan yllättävän suuri osa ihmisistä jotka näkee yhden selkeän kuuloisen vastauksen asialleen, pysähtyy siihen ja toteaa, että jahas tämä oli sitten tässä.

Mutta sepä siitä. Yritän nähdä aina vähän näiden asioiden läpi ja puolustaa meitä kuluttajia. Sitä voisi moni asiakaspalvelija sanoa, että ei tuossa silti mitään valehdella ja tälle on tekninen ja järkevä syy jne, mutta fakta on että monella asiakkaalla menee varmasti näissä tilanteissa jaksaminen ja se on yritykselle vain voitto ja asiakastyytyväisyys kärsii, mutta ei tarpeeksi että menettää asiakkaan.

------------------

Huh huh, kyllä sai miettimään tätä aihetta vähän negatiivisemmin. Toivottavasti silti ymmärrätte mistä lähden liikkeelle. Ei ollut kovin hohdokas kokemus nyt vain tämä. Kyllä tästä rauhoittuu ja paljon ostelen muita juttuja aktiivisesti Elisalta, niin ei tässä olla asiakkaana mihinkään lähtemässä, ja palveluita edelleen suosittelen. Se vain, että tiedot palautuksesta ei ollut myöskään ihan vain mitä toivoin ja se lisäsi asian turhauttavuutta. Vähän niin kuin lumipallovyöryefekti, että jos olisi ollut vain yksi ongelma niin en olisi ollut moksiskaan, mutta kun ongelmia tuli sieltä ja täältä ja meni vielä tämä ja tuokin pieleen ja fiilis oli jo aika huono aihetta kohtaan, niin siinä vaiheessa yksikin pieni ongelma saa kyllä kiristämään hampaita kahta kauheammin. En jaksaisi normaalisti valittaakaan edes jostain palautus jutuista, kunhan homma toimii muuten.

Toivottavasti sain silti näissä keskusteluissa tarjottua myös hyödyllistä informaatiota ongelmista, joita havaitsin, niin niitä voidaan sitten toivottavasti käyttää asian tutkimiseen ja korjaamiseen jatkoa miettien. Näen, että olin tässä vähän sellainen beta-testaaja. Jos tuote on tulevaisuudessa hiottu paremmaksi ja ainoa mitä on saatavilla, ehkä sitten annan sille uuden mahdollisuuden.

Jotenka, pahoitteluni tuohtuneisuudesta ja hieman kärsivällisyyden menettämisestä, nyt menen keskittymään muihin kivempiin asioihin ja en aja tätä keskustelua enempää eri suuntaan kuin tarve 🙂

Voin vastailla kysymyksiin jatkossa vielä, jos jollakin on mietittävää tuosta laitteesta. Opettelin kuitenkin valikoita aika paljon.

------------------

No hyvä on, tuli minulla yksi juttu mieleen, joka pitää mainita vielä kun tähän lisään:

Arriksessa näkee statistiikka sivustolta corrected ja uncorrected arvot yhteydelle. Technicolor ei tarjoa mitään näistä arvoista. Tämä on huono asia siltä osin, että jos yhteys oireilee välillä ja on epäselvä kuinka vakavasti tai pitkään se oireilee, niin Arriksella pystyin useaan otteeseen kertomaan asiakaspalveluun, että modeemi on tarjonnut tuhansia uncorrected arvoja lyhyen ajan sisään, joten jotain on varmasti pielessä, niin se on ollut tarpeeksi perustetta jo sille, että asia on lähetetty tekniseen tukeen tutkittavaksi ja korjattu. Sieltä on minulle muutamaan kertaan opetettukin, että no jos näkyy paljon uncorrectedeja ja toistuvasti, niin kyllä sitä pitää sitten tutkia. Tämä on vain ollut hyödyllinen apuväline ongelmien diagnosointiin, että pystyn tarjoamaan apua asian tutkinnassa. Voi olla, että Elisalle nuo arvot näkyvät kun he etäyhdistävät johonkin kuluttajalta piilotettuun valikkoon, mutta se vie pois sen, että pystyy itse seuraamaan ja vakuuttamaan, että kyllä tämä oikuttelee enemmän kuin pitäisi.


Anspandeemus
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 544 kommenttia
  • 3. maaliskuuta 2025

Hyvä homma, että sait tuon palautuksen tehtyä ja kiitos vielä palautteestasi koskien palautusta ja kuinka tuosta näkee tietoa. Viedään palautetta etiäpäin aiheesta!


Forum|alt.badge.img+2
  • Avulias
  • 48 kommenttia
  • 5. maaliskuuta 2025
MultiSIMmi kirjoitti:
Annya kirjoitti:

Salasanassani ei ole mitään ns epäsopivia merkkejä, vaan kaikki on joko pieniä ja isoja kirjaimia tai numeroita, jotka on sallittu asetuksissa.

 

Aika monessa paikassa nykyään vaaditaan se erikoismerkki salasanaan, mutta onhan tuo nyt Wifi-salasanaan täysin turha toimenpide. 

Vaatisi omaltakin kohdalta uuden salasanan syöttämistä n.100 laitteeseen, joten toivoa täytyy ettei tälläinen typeryys yleisty laitteissa.

tämä onkin aika huono asia kun monilla on myös niin surkeat järjestelmät että salasanassa on pituusraja. jos pakotetaan vaikka joku 8-16 merkkiä rajaksi niin ne pari @ merkkiä siellä seassa tekee siitä paljon heikomman kuin kirjain joka voi lisäksi olla vielä iso tai pieni


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 13. maaliskuuta 2025

En ymmärrä, miten USB-porttiin voi päästä käsiksi. Haluaisin liittää USB-muistitikun ja käyttää sen tiedostoja kaikilla verkon laitteilla.


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 13. maaliskuuta 2025
Annya kirjoitti:
Max- kirjoitti:
Patomiäs kirjoitti:

Eli toivottavasti ei haittaa ikuisesti broadcastata “Tch-Guest3-2.4”. 

EDIT: 14.3.2025 // Poistettu kuva, jossa näkyi MAC-tieto -Snouppi


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 13. maaliskuuta 2025

En ymmärrä, miten USB-porttiin voi päästä käsiksi. Haluaisin liittää USB-muistitikun ja käyttää sen tiedostoja kaikilla verkon laitteilla.


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 13. maaliskuuta 2025

Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 1324 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025

Tein tämän ketjun aiheista ja oikuista koosteen ja vein sen eteenpäin selvitettäväksi. Katsotaan mitä saadaan kehiteltyä laitteeseen näiden keskusteluiden pohjalta. Kiitoksia aktiivisesta keskustelusta!


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025

Patomiäs kirjoitti:

Eli toivottavasti ei haittaa ikuisesti broadcastata “Tch-Guest3-2.4”.

 


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 25. maaliskuuta 2025

Saako tätä  kaapelimodeemia Technicolor CGA437 Elisan ohjelmistolla :

  1. Sillattua?
  2. Tai avattua tarpeellisia portteja muuten sisäverkkoon UTP ja TPC?

 

Laitteen olisi tulossa Elisan taloyhtiönetin mukaan. 

Vanha F-3686ACv2 DNA:n firmiksellä olisi valmiina, jossa porttiohjaus toimii halutuissa noin kahdessa portissa. Eli sitä käytän jatkossakin jos siltausta en saa toimimaan tuossa. 
 


  • 4632 kommenttia
  • 25. maaliskuuta 2025
ikmj kirjoitti:

Saako tätä  kaapelimodeemia Technicolor CGA437 Elisan ohjelmistolla :

  1. Sillattua?

 


 

Edellisellä sivulla kuukauden takaa:

“Eipä tue CGA437 ainakaan Elisalta tulleen firmiksen kanssa siltausta.”

“Nykyisessä firmiksessä siltaus on piilotettu, mutta työn alla että siltatilan asetukset saataisiin näkyviin kun laitetta otetaan käyttöön, eli päivitystä ilmeisesti pukkaisi jossain kohtaa tuohon.”

 

 


  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 25. maaliskuuta 2025
Kimblez kirjoitti:
ikmj kirjoitti:

Saako tätä  kaapelimodeemia Technicolor CGA437 Elisan ohjelmistolla :

  1. Sillattua?

 


 

Edellisellä sivulla kuukauden takaa:

“Eipä tue CGA437 ainakaan Elisalta tulleen firmiksen kanssa siltausta.”

“Nykyisessä firmiksessä siltaus on piilotettu, mutta työn alla että siltatilan asetukset saataisiin näkyviin kun laitetta otetaan käyttöön, eli päivitystä ilmeisesti pukkaisi jossain kohtaa tuohon.”

 

 


Kiitos. Tuon huomasin itsekin vanhemmista viesteistä. 

Toimiiko tuossa NAT:attuna sitten nuo porttiohjaukset eli saanko siihen auki esimerkiksi OpenVPN serveri laitteelle porttia auki yleisestä internetistä sisäverkkoon?