Skip to main content
Vastattu

Elisan mielestä verkko toimii normaalisti. Mitä tehdä?

  • 18. maaliskuuta 2025
  • 32 kommenttia
  • 427 katselukerrat

Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

32 kommenttia

  • Keskustelun aloittaja
  • 8 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2025

3d tulostimet ja sisäverkko nyt on ollut se pienin ongelma, kuten aluperäisessä postauksessa mainitaan.

Jostain syystä tähän sisäverkkoon nyt tarrauduttiin isoimmalla kädellä täällä keskustelussa, vaikka se oli ongelmista pienin. 

Ei selvinnyt missä vika. Pari päivää sitä seurattiin ja se toimi ihan hyvin, ja vastaus oli että ei havaittu pätkimistä ja modeemi päivitetty uusimpaan softaan. Ironisesti heti seuraavana päivänä ratkaisusta sama paska jatkuu. Kolmatta kertaa nyt en jaksa samasta aiheesta vikailmoitusta tehdä kun ei se mitään selvästi ratkaise, ja ainoana palveluntarjoajana ei muita vaihtoehtoja kuin tyytyä siihen mitä on saatavilla kunnes tilanne muuttuu tai kunnes löytää paremmin toimivan mobiilinetin, josta tulikin mieleen vaihtaa myös elisan puhelinliittymä toiselle palveluntarjoajalle.

Parhaan vastauksen lienee valinnut joku admin itse koska sain saman ilmoituksen ja otsikko muuttunut vastattu tilaan.


Burnett
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+15
  • Elisalainen
  • 1978 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2025

Mikä modeemi siulla on käytössäsi ​@TomTomTom2 ? 🤔


  • Keskustelun aloittaja
  • 8 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2025
Burnett kirjoitti:

Mikä modeemi siulla on käytössäsi ​@TomTomTom2 ? 🤔

Se arriksen modeemi mitä elisa tarjoaa, kuten aikaisemmin mainittu.


Burnett
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+15
  • Elisalainen
  • 1978 kommenttia
  • Vastaus
  • 26. maaliskuuta 2025

Selvä juttu. 😊 Suosittelen tekemään vikailmoituksen vielä kolmannen kerran vaikka ymmärrän, että ajatuskin sen tekemisestä ottaa päähän. 😣


Forum|alt.badge.img+5
  • Valmentaja
  • 124 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2025

Se sisäverkko ongelma saattaa kertoa vaan sen että modeemissa on vikaa. Eli jos Wifi katkeaa laitteilta samaanaikaan kun ulkoverkkoon pääsy pätkäisee, on ongelma hyvin todennäköisesti modeemissa. Ellei wifi:n katkeamisella tarkoiteta että laitteilta katoaa ulkoverkkoon yhteys, mutta wifi pysyy käynnissä, niin silloin ei voi päätellä mitään.

No Arriksen modeemille on myös ohjeita annettu, mutta ne ei kiinnostaneet, joten täysin mahdotonta kenenkään täällä foorumilla auttaa asiassa millään tavalla.


  • Keskustelun aloittaja
  • 8 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2025
MultiSIMmi kirjoitti:

Se sisäverkko ongelma saattaa kertoa vaan sen että modeemissa on vikaa. Eli jos Wifi katkeaa laitteilta samaanaikaan kun ulkoverkkoon pääsy pätkäisee, on ongelma hyvin todennäköisesti modeemissa. Ellei wifi:n katkeamisella tarkoiteta että laitteilta katoaa ulkoverkkoon yhteys, mutta wifi pysyy käynnissä, niin silloin ei voi päätellä mitään.

No Arriksen modeemille on myös ohjeita annettu, mutta ne ei kiinnostaneet, joten täysin mahdotonta kenenkään täällä foorumilla auttaa asiassa millään tavalla.

Ei ole mikään ohje laittaa asiakasta bridgettämään useampaa modeemia mitä palveluntarjoaja ei tarjoa vaan pitää ostaa, vain siksi että saisi sisäverkon pysymään pystyssä kun ulkoverkko katkeaa. Ongelmahan ei poistunut vaikka wifin otti kokonaan pois eikä sitä ole käyttänyt viikkoon, mutta se tuskin kiinnostaa, pääsitpähän pätemään ja “näpäyttämään” netissä tuntemattomille. Hyvää jatkoa sinulle. Kysymyshän oli mitä pitäisi tehdä kun netti katkeilee mutta elisan mielestä se toimii normaalisti. YP voinee poistaa koko threadin, lienee ollut väärä palsta kysyä tätä aihetta muutenkin =)


Forum|alt.badge.img+5
  • Valmentaja
  • 124 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2025
TomTomTom2 kirjoitti:
MultiSIMmi kirjoitti:

Se sisäverkko ongelma saattaa kertoa vaan sen että modeemissa on vikaa. Eli jos Wifi katkeaa laitteilta samaanaikaan kun ulkoverkkoon pääsy pätkäisee, on ongelma hyvin todennäköisesti modeemissa. Ellei wifi:n katkeamisella tarkoiteta että laitteilta katoaa ulkoverkkoon yhteys, mutta wifi pysyy käynnissä, niin silloin ei voi päätellä mitään.

No Arriksen modeemille on myös ohjeita annettu, mutta ne ei kiinnostaneet, joten täysin mahdotonta kenenkään täällä foorumilla auttaa asiassa millään tavalla.

Ei ole mikään ohje laittaa asiakasta bridgettämään useampaa modeemia mitä palveluntarjoaja ei tarjoa vaan pitää ostaa, vain siksi että saisi sisäverkon pysymään pystyssä kun ulkoverkko katkeaa. Ongelmahan ei poistunut vaikka wifin otti kokonaan pois eikä sitä ole käyttänyt viikkoon, mutta se tuskin kiinnostaa, pääsitpähän pätemään ja “näpäyttämään” netissä tuntemattomille. Hyvää jatkoa sinulle. Kysymyshän oli mitä pitäisi tehdä kun netti katkeilee mutta elisan mielestä se toimii normaalisti. YP voinee poistaa koko threadin, lienee ollut väärä palsta kysyä tätä aihetta muutenkin =)

Juu, ei liittynyt viestisi kirjoitukseeni millään tavalla. Tarkoitus oli yrittää selvittää tuota kautta olisiko koko vika modeemissa. Wifi:n poistaminen käytöstä ei kerro ratkaisua kysymykseen tai sisäverkon pitäminen hengissä kun netti katkeaa ei ollut tarkoitus missään vaiheessa. Mutta ei näköjään kannata vaivata asian kanssa mieltään sen enempää.