Skip to main content
Vastaus

Elisan verkossa olevat Avoin Kuitu liittymät poistuvat

  • November 5, 2025
  • 5 kommenttia
  • 219 katselukerrat

Ohessa lainaus sähköpostistani:

Elisan verkoissa olevat Avoin Kuitu -liittymät poistuvat Avoin Kuitu -palvelusaatavuudesta.
 

Valokuitupäätteenne siirtyy Elisan omistukseen ja hallintaan, jonka vuoksi Kuuskaista ei voi enää toimittaa palveluita valokuituliittymäänne 9.12.2025 jälkeen.
 

Tästä syystä joudumme irtisanomaan palvelusopimuksenne valokuituliittymäänne päättymään 9.12.2025. Myös Kuuskaistan laskutus päättyy tuohon ajankohtaan.

Ylläolevan ymmärrän, kun valokuituinfra siirtyi Telialta Elisalle joitakin vuosia sitten alueellani (Pirkanmaa).

Yritin tehdä tilausta nettiliittymästä valokuituliittymääni Elisan verkkosivujen kautta, mutta sivut tarjoavat ainoastaan mobiililaajakaistaliittymiä.

Onko nettiliittymää edes mahdollista vielä tilata vai pitääkö odottaa tuonne 9.12 asti jolloin valokuitupäätteeni on Elisan hallinnassa ? Mieluiten olisin sen tilannut jo ennakkoon.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi sakarialanne

Kyllä se myyntisaatavuus pitäisi ihan kohta näkyä verkkokaupassa, ei tarvitse odottaa 9.12. asti. Kokeile vaikka ensi viikolla uudelleen. 

Vaikka tilaus menisi viimeiseen hetkeen, ei se haittaa koska erillistä asentajan käyntiä ei tarvita, vaan yhteys saadaan auki ihan “lennossakin”.

5 kommenttia

sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • November 5, 2025

Kyllä se myyntisaatavuus pitäisi ihan kohta näkyä verkkokaupassa, ei tarvitse odottaa 9.12. asti. Kokeile vaikka ensi viikolla uudelleen. 

Vaikka tilaus menisi viimeiseen hetkeen, ei se haittaa koska erillistä asentajan käyntiä ei tarvita, vaan yhteys saadaan auki ihan “lennossakin”.


Ihaa-na
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+10
  • OmaYhteisön moderaattori
  • November 6, 2025

Sakari tuossa kertoi samaa mitä minäkin meinasin eli useimmiten yhteys tulee tilattavaksi jo viikkoja aiemmin kuin varsinainen ensimmäinen mahdollinen kytkentäpäivä. 👍🏻

 

Jos kaipailet apua esim. reitittimen kytkennässä tai wifin parantamisessa niin jeesaillaan täällä. 😊

 

Tervetuloa OmaYhteisöön, ​@teetee !😊


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • November 6, 2025

Kiitos kiitos, kokeillaan uudestaan myöhemmin 👍 Ja kiitän myös avun tarjoamisesta ​@Ihaa-na reitittimen yms. kytkennässä.  Eiköhän tuokin mene “automaattisesti” kun vain palveluntarjoaja vaihtuu kuitupäätteessä.  Kaksi erillistä reititintä, useampi Wifi toistin sekä yksi langaton linkki rakennusten välillä saadakseni internet yhteyden sinnekkin . Haja-asutus-/maaseutualueen huonoja ja hyviä puolia 😅


  • Tulokas
  • November 13, 2025

Kyllä se myyntisaatavuus pitäisi ihan kohta näkyä verkkokaupassa, ei tarvitse odottaa 9.12. asti. Kokeile vaikka ensi viikolla uudelleen. 

Vaikka tilaus menisi viimeiseen hetkeen, ei se haittaa koska erillistä asentajan käyntiä ei tarvita, vaan yhteys saadaan auki ihan “lennossakin”.

Itselläni sama päiväys, eli 9.12. pitäisi tapahtua muutoksia. Sain tänään oikein oikean paperisen kirjeen, missä asiaa pyöritellään, mutta se ei tarjoa ratkaisua. Siellä on jopa virheelistä tietoa (mukamas Telian liittymä ja on irtisanonut, ei ole, on Bahnhof, joka on kyllä irtisanonut ja lähettänyt viimeisen laskunkin) ja pyydetään ottamaan yhteyttä elisa.fi/netti , tai soittelemaan palvelunumeroon 0800 962 60 (maksuton).

Kun menen tuohon verkko-osoitteeseen, se ei tarjoa muuta, kuin 300€ hintaista aloituspalvelua ja 5G+ liittymiä, joista en nyt luonnollisestikkaan ole kiinnostunut.

Onko mitään näkemystä, milloin oikeat valokuituliittymät nostetaan tarjolle verkkopalveluun?


sakarialanne
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+24
  • OmaYhteisön moderaattori
  • November 13, 2025

Kyllä se myyntisaatavuus pitäisi ihan kohta näkyä verkkokaupassa, ei tarvitse odottaa 9.12. asti. Kokeile vaikka ensi viikolla uudelleen. 

Vaikka tilaus menisi viimeiseen hetkeen, ei se haittaa koska erillistä asentajan käyntiä ei tarvita, vaan yhteys saadaan auki ihan “lennossakin”.

Itselläni sama päiväys, eli 9.12. pitäisi tapahtua muutoksia. Sain tänään oikein oikean paperisen kirjeen, missä asiaa pyöritellään, mutta se ei tarjoa ratkaisua. Siellä on jopa virheelistä tietoa (mukamas Telian liittymä ja on irtisanonut, ei ole, on Bahnhof, joka on kyllä irtisanonut ja lähettänyt viimeisen laskunkin) ja pyydetään ottamaan yhteyttä elisa.fi/netti , tai soittelemaan palvelunumeroon 0800 962 60 (maksuton).

Kun menen tuohon verkko-osoitteeseen, se ei tarjoa muuta, kuin 300€ hintaista aloituspalvelua ja 5G+ liittymiä, joista en nyt luonnollisestikkaan ole kiinnostunut.

Onko mitään näkemystä, milloin oikeat valokuituliittymät nostetaan tarjolle verkkopalveluun?

Kyllä ne tämän tai ensi viikon aikana pitäisi verkkokaupassa näkyä. Onneksi ei vielä mitään kiirettä ole tilata.