Fritz!Box 6490 Cable


Jokohan on heti kohta nyt tulossa Elisan puolelta päivitys otsikon mukaiseen laitteeseen? Tuota kampetta ei pysty itse päivittämään, vaan asia on hoidettava verkon kautta operaattorin toimesta. Laite on ostettu Anvialta, jonka Elisa osti. Eli asia on Elisan asia nyt. Olen soittanut asiasta muutama kuukausi sitten asiakaspalveluun, mutta ei näköjään auttanut. Noita laitteita on paljon entisen Anvian asiakkailla eli nykyisillä Elisan asiakkailla ja paljon ominaisuuksia jää käyttämättä kun ei saa päivitystä. Tällä hetkellä ainakin tuossa mun kamppeessa on sisässä versio 6.51 ja sen jälkeen on tullut jo monta päivitystä, mutta ei Elisa halua jakaa päivitystä.

105 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +17
Tähän mennessä asiakkaat joilta on mennyt rikki joku vanhempi anvian aikuinen laite, ovat ostaneet uuden modeemin joko meiltä tai muualta.

Poikkeuksena jotkin YV-kohteet joissa on veloituksena lähetetty Elisan valikoimasta viimeisin modeemimalli ( tällä hetkellä Kotiboksi Arris TG2492s )

Fritz!Boxeja kun ei ole ollut valikoimissa, en usko että noihin päivityksiäkään tulisi.
FRITZ! Box 6490 Cable
FRITZ! OS asennettu: 6.51
(Kuten: Helmikuu 1, 2018 09:23:40 CET)
(Versio ajan tasalla)

Tuon ostin Anvialta vajaa 2v sitten kun saimme nopean kuituliittymän taloyhtiölle ja tuo on parempi kuin Elisan myymät laitteet sekä toimii todella hyvin. Ei ole mitään katkoksia laitteesta johtuen jotka vaatisi jatkuvaa resetointia.
Elisa nyt vain tekee kiusaa Anvialaisille kun ei anna uusinta päivitystä vaikka niitä on kyllä valmistajalla tarjolla.
Tuo yllämainittu päivitys on ollut myyntihetkellä laitteessa.
Tähän mennessä asiakkaat joilta on mennyt rikki joku vanhempi anvian aikuinen laite, ovat ostaneet uuden modeemin joko meiltä tai muualta.

Poikkeuksena jotkin YV-kohteet joissa on veloituksena lähetetty Elisan valikoimasta viimeisin modeemimalli ( tällä hetkellä Kotiboksi Arris TG2492s )

Fritz!Boxeja kun ei ole ollut valikoimissa, en usko että noihin päivityksiäkään tulisi.


Jos tämä on näin niin vaadin kyllä jonkinmoista hyvitystä Elisan suunnalta. Minulla on tismalleen sama kaapelimodeemi kuin tämän keskustelun avaajalla ja huom. tuo fakta:

Noita laitteita on paljon entisen Anvian asiakkailla eli nykyisillä Elisan asiakkailla ja paljon ominaisuuksia jää käyttämättä kun ei saa päivitystä. Tällä hetkellä ainakin tuossa mun kamppeessa on sisässä versio 6.51 ja sen jälkeen on tullut jo monta päivitystä, mutta ei Elisa halua jakaa päivitystä.

Jokin ratkaisu asiaan on löydettävä! Tuntuisi oudolta jättää hyvä toimiva laite pian pois käytöstä kun ei sitä saa vain päivitettyä... laitoin viestiä asiakaspalveluun.



FritzBox uusin firmisversio. Tosin ei meille saannissa. Vodafone kyllä jakaa sitä asiakkailleen.



FritzBox uusin firmisversio. Tosin ei meille saannissa. Vodafone kyllä jakaa sitä asiakkailleen.


Sain vastauksen Elisalta:

"Olet varmaan saanut kyseisen modeemin Anvialta. Valitettavasti Elisalla ei ole kyseiselle modeemille ohjelmistopäivitystä saatavilla. Voidaan tilata uusi kaapelimodeemi mikäli nykyisen kanssa on ongelmia. Uusi kaapelimodeemi on maksullinen."

Toisin sanoen:
PÄIVITYSTÄ EI OLE TULOSSA.

Paremman laitteen ominaisuudet jäävät siis käyttämättä. 😞
Käyttäjätaso 2
https://en.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7390/knowledge-base/publication/show/1574_Updating-FRITZ-OS-manually/
https://en.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7390/knowledge-base/publication/show/1574_Updating-FRITZ-OS-manually/
Kiitos kauniista ajatuksesta mutta tuossa ohjeessa 7390-mallin päivittäminen. Ei taida onnistua tuolla vanhemmalla mallilla ilman operaattorin toimia.
Käyttäjätaso 2
https://en.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7390/knowledge-base/publication/show/1574_Updating-FRITZ-OS-manually/
Kiitos kauniista ajatuksesta mutta tuossa ohjeessa 7390-mallin päivittäminen. Ei taida onnistua tuolla vanhemmalla mallilla ilman operaattorin toimia.


Huomasin itsekin ja olin tulossa poistamaan viestiä.

Elisalle terveisiä.

Firmwaren lisääminen jakeluun ei ole teiltä millään lailla pois. Kyseinen boxi tarjoaa palveluita, joita teiltä ei saa rahallakaan, esim. VoIP ja paremmin hallittavat palomuuri ym. asetukset.

Vaikka firmware olisi jakelussa, voi silti todeta, ettei kyseiselle modeemille anneta virallista tukea. Itse kylläkin havaitsin tämän modeemin käyttöönoton jälkeen, että yhteysasetukset oli Elisan puolella väärin konfiguroitu ja tuleva nopeus oli alle mega/s ja tulokanavia oli vain yksi kytkettynä. Kuinka kauan lie ollutkin näin?

Elisankin kannattaisi pyrkiä asiakaspalvelun parantamiseen, eikä käyttämään hallitsevaa markkinointiasemaansa ylimielisen asenteensa perusteena. Somessa on voimaa, viime aikoina siitä on saatu esimerkkejä: #meetoo, Aku Louhimies, #gunban, suuri ja mahtava asejärjestö NRA on sortumassa. Toivottavasti ei tarvitse nähdä esim. #FuElisa, #NoElisa tai muita kampanjoita, että teilläkin ymmärretään, mistä asiakastyytyväisyys syntyy ja muodostuu.
Tähän mennessä asiakkaat joilta on mennyt rikki joku vanhempi anvian aikuinen laite, ovat ostaneet uuden modeemin joko meiltä tai muualta.

Poikkeuksena jotkin YV-kohteet joissa on veloituksena lähetetty Elisan valikoimasta viimeisin modeemimalli ( tällä hetkellä Kotiboksi Arris TG2492s )

Fritz!Boxeja kun ei ole ollut valikoimissa, en usko että noihin päivityksiäkään tulisi.


Miksi me Frizbox asiakkaat ostaisimme Elisalta huonompia laitteita kuin me olemme Anvialta ostaneet.
Toiseksi Anvian ostossa oli kyse liikkeen luovutuksesta jolloin vastuu laitteista siirtyi Elisalle Ja laitteessa on Anvian antama 5v takuu joka on edelleen voimassa joten Elisalla on velvollisuuksia Anvialaisia kohtaan.
Tuostahan voimme tehdä valituksen kuluttajaviranomaiselle jolloin määritellään Elisan vastuut kuluttajia kohtaan.
Joten tähän asiaan palaamme vielä virallisesti.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Kiitos palautteista. Välitän kysymykset ja toiveet eteenpäin oikeille tahoille :)
Palaamme asiaan kun saamme lisätietoja.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +11
Tarkkaa aikataulua mahdollisille päivityksille ei ole vielä tässä kohtaa antaa, mutta varmastikin tulevaisuudessa. Haluamme ensin olla varmoja, että ohjelmistoversio toimii.
Tarkkaa aikataulua mahdollisille päivityksille ei ole vielä tässä kohtaa antaa, mutta varmastikin tulevaisuudessa. Haluamme ensin olla varmoja, että ohjelmistoversio toimii.

Kiitos lupauksesta mutta tuntien Elisan aikataululupaukset tuo voi kestää vuosia ja sitten unohdetaan, mutta odottelemme nyt toistaiseksi ja palataan asiaan ellei mitään kuulu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Tarkkaa aikataulua mahdollisille päivityksille ei ole vielä tässä kohtaa antaa, mutta varmastikin tulevaisuudessa. Haluamme ensin olla varmoja, että ohjelmistoversio toimii.

😃 😃 😃 Aprillipäivä meni jo
Onko tämän eteen tehty mitään ?
Käyttäjätaso 7
Onko tämän eteen tehty mitään ?
Reilu viikko sitten joku Elisalla tajusi, että heidän täytyy oikeasti tehdä tälle asialle jotain. Seuraavan puoli vuotta konsernin sisällä tapellaan siitä, minkä osaston vastuulle tällainen Anvian perintö kuuluu. Sitten vastuu hommasta nakiteteaan jollekin, joka nakittaa jonkun seuraavan suunnittelemaan ohjelmistopäivityksen suunnittelun ulkoistusta...
Täälläkin entinen anvialainen odottelee koska Elisa ottaa tämän suositun kaapelimodeemin hoivaaviin käsiinsä!

Toivottavasti pian... 🙂
Olin AMV tukeen yhteydessä ja tuli vastaus seuraavasti;
Michael Ellguth (AVM)
Kiitos pyynnön AVM tuki.

Sinun FRITZ! BOX on antanut kaapelitelevisiotuottaja. Näissä laitteissa kaapelitelevisiotuottaja asentaa automaattisesti uuden FRITZ! Käyttöjärjestelmä. Sen vuoksi ei ole mahdollista asentaa päivityksen FRITZ! Box.
Vain kaupasta ostettu FRITZ! Box 6490 tuotenumerolla 20002778, voit asentaa uusimman FRITZ! OS itse.

Ystävällinen terveisiä Berliini
Michael Ellguth (AVM Support)

Joten tämä päivitys on Elisan tehtävä. Anviahan myi näitä asiakashinnalla n.80e/kpl ja ostotilanteessa kysyin on näissä ohjelmisto tehtaan jäljiltä niin vakuuttivat olevan joten se siitä rehellisyydestä. Valehdella saa kun halvalla myy.
Mutta vastuu on kuitenkin siirtynyt 5v takuineen Elisalle.
Täällä sama asia 6490 fritz.box modeemi ja toimii hyvin. mutta päivitystä vaille.
toimii hyvin.. toimii paremmin kuin mikään, aivan aluksi kun otettiin 2v kytky anvialta, saatiin TP-link.. pätki ja katoili wlan kuormituksen takia, vaihtoehdot annettiin ja lopuksi saatiin fritz.box ja toiminu siitä lähtien

samoin, oon soittanu anv.. elisalle siis ja kysynyt päivityksiä, vastaus oli, ettei ole tulossa, eikä ole ajateltu.. kysyi myös että toimiiko modeemi oikein.. nojoo mutta miksi pitää vanhaa firmistä?

mutta niin, mutta jos joku on ostanut tehdasasennetun fritzboxin, niin eikös niissä näy update valikko?, ja sen puolesta jollekin palstalle(tänne?) vois tuon suoran update sivun urlin postata? ja sais kaikki ite päivittää, jos vaan käytössämme(anvian) firmis antaa päivittää täysin tehdaspuhtaan firmiksen..
Jokohan on heti kohta nyt tulossa Elisan puolelta päivitys otsikon mukaiseen laitteeseen? Tuota kampetta ei pysty itse päivittämään, vaan asia on hoidettava verkon kautta operaattorin toimesta. Laite on ostettu Anvialta, jonka Elisa osti. Eli asia on Elisan asia nyt. Olen soittanut asiasta muutama kuukausi sitten asiakaspalveluun, mutta ei näköjään auttanut. Noita laitteita on paljon entisen Anvian asiakkailla eli nykyisillä Elisan asiakkailla ja paljon ominaisuuksia jää käyttämättä kun ei saa päivitystä. Tällä hetkellä ainakin tuossa mun kamppeessa on sisässä versio 6.51 ja sen jälkeen on tullut jo monta päivitystä, mutta ei Elisa halua jakaa päivitystä.

Ehkä kannattaisi koettaa kuitenkin ohjeiden mukaan ja sitten ottaa vaikka yteyttä uudelleen valmistajaan ka kertoa tilanne

Muutama linkki
Lukekaa ohjeita netístä
Fritz päivitetään tietoturvayuístä suoraan Fritzun sivuita ei olperaattoreidn sivuolta

Paras ja monipulisin modemi mitä p itkän urani aikana olen nähnyt

https://avm.de/service/downloads/update-fritzos-kabelanbieter/

https://en.avm.de/products/fritzbox/

https://en.avm.de/search/?q=firmware+update&x=0&y=0

https://en.avm.de/products/fritzos/fritzos-68x/

Laita googleen teksti niin saat erittäin paksun ja hyvän käyttöohjeen
fritzbox-6490-cable_man_en_GB.pdf
Täällä sama asia 6490 fritz.box modeemi ja toimii hyvin. mutta päivitystä vaille.
toimii hyvin.. toimii paremmin kuin mikään, aivan aluksi kun otettiin 2v kytky anvialta, saatiin TP-link.. pätki ja katoili wlan kuormituksen takia, vaihtoehdot annettiin ja lopuksi saatiin fritz.box ja toiminu siitä lähtien

samoin, oon soittanu anv.. elisalle siis ja kysynyt päivityksiä, vastaus oli, ettei ole tulossa, eikä ole ajateltu.. kysyi myös että toimiiko modeemi oikein.. nojoo mutta miksi pitää vanhaa firmistä?

mutta niin, mutta jos joku on ostanut tehdasasennetun fritzboxin, niin eikös niissä näy update valikko?, ja sen puolesta jollekin palstalle(tänne?) vois tuon suoran update sivun urlin postata? ja sais kaikki ite päivittää, jos vaan käytössämme(anvian) firmis antaa päivittää täysin tehdaspuhtaan firmiksen..


Lueppa tuo toinen vastauksenija lataa manuska
Jokohan on heti kohta nyt tulossa Elisan puolelta päivitys otsikon mukaiseen laitteeseen? Tuota kampetta ei pysty itse päivittämään, vaan asia on hoidettava verkon kautta operaattorin toimesta. Laite on ostettu Anvialta, jonka Elisa osti. Eli asia on Elisan asia nyt. Olen soittanut asiasta muutama kuukausi sitten asiakaspalveluun, mutta ei näköjään auttanut. Noita laitteita on paljon entisen Anvian asiakkailla eli nykyisillä Elisan asiakkailla ja paljon ominaisuuksia jää käyttämättä kun ei saa päivitystä. Tällä hetkellä ainakin tuossa mun kamppeessa on sisässä versio 6.51 ja sen jälkeen on tullut jo monta päivitystä, mutta ei Elisa halua jakaa päivitystä.

Ehkä kannattaisi koettaa kuitenkin ohjeiden mukaan ja sitten ottaa vaikka yteyttä uudelleen valmistajaan ka kertoa tilanne

Muutama linkki
Lukekaa ohjeita netístä
Fritz päivitetään tietoturvayuístä suoraan Fritzun sivuita ei olperaattoreidn sivuolta

Paras ja monipulisin modemi mitä p itkän urani aikana olen nähnyt

https://avm.de/service/downloads/update-fritzos-kabelanbieter/

https://en.avm.de/products/fritzbox/

https://en.avm.de/search/?q=firmware+update&x=0&y=0

https://en.avm.de/products/fritzos/fritzos-68x/

Laita googleen teksti niin saat erittäin paksun ja hyvän käyttöohjeen
fritzbox-6490-cable_man_en_GB.pdf


Anvialta ostetusta modeemista puuttuu tuolta Wizards sivulta tuo Update osio, eli Anvia on tuon omatoimisen päivityksen plokannut pois.
Muutenhan tuo päivitys olisi hyvin yksikertainen toimenpide valmistajan sivulta. Syytä tuolle tempulle ei voi käsittää.
Päivitys kuuluu silloin selvästi Elisan suorittaa.
Boxihan toimii noinkin paremmin kuin Elisan myymä mikään modeemi, ei koskaan ole tarvinnut resettiä, tms.
Jokohan on heti kohta nyt tulossa Elisan puolelta päivitys otsikon mukaiseen laitteeseen? Tuota kampetta ei pysty itse päivittämään, vaan asia on hoidettava verkon kautta operaattorin toimesta. Laite on ostettu Anvialta, jonka Elisa osti. Eli asia on Elisan asia nyt. Olen soittanut asiasta muutama kuukausi sitten asiakaspalveluun, mutta ei näköjään auttanut. Noita laitteita on paljon entisen Anvian asiakkailla eli nykyisillä Elisan asiakkailla ja paljon ominaisuuksia jää käyttämättä kun ei saa päivitystä. Tällä hetkellä ainakin tuossa mun kamppeessa on sisässä versio 6.51 ja sen jälkeen on tullut jo monta päivitystä, mutta ei Elisa halua jakaa päivitystä.

Ehkä kannattaisi koettaa kuitenkin ohjeiden mukaan ja sitten ottaa vaikka yteyttä uudelleen valmistajaan ka kertoa tilanne

Muutama linkki
Lukekaa ohjeita netístä
Fritz päivitetään tietoturvayuístä suoraan Fritzun sivuita ei olperaattoreidn sivuolta

Paras ja monipulisin modemi mitä p itkän urani aikana olen nähnyt

https://avm.de/service/downloads/update-fritzos-kabelanbieter/

https://en.avm.de/products/fritzbox/

https://en.avm.de/search/?q=firmware+update&x=0&y=0

https://en.avm.de/products/fritzos/fritzos-68x/

Laita googleen teksti niin saat erittäin paksun ja hyvän käyttöohjeen
fritzbox-6490-cable_man_en_GB.pdf


Anvialta ostetusta modeemista puuttuu tuolta Wizards sivulta tuo Update osio, eli Anvia on tuon omatoimisen päivityksen plokannut pois.
Muutenhan tuo päivitys olisi hyvin yksikertainen toimenpide valmistajan sivulta. Syytä tuolle tempulle ei voi käsittää.
Päivitys kuuluu silloin selvästi Elisan suorittaa.
Boxihan toimii noinkin paremmin kuin Elisan myymä mikään modeemi, ei koskaan ole tarvinnut resettiä, tms.


Nuo on tosi hyviä purkkeja DNA yritti häätää minun fritzin pois mutta valitin viestintävirstoon joka totesi niiden rikkovan lakeja ja nyt on sitten pakko antaa sinne liittää muitakin modeemeja. Kerrassaaan törkeää määräävän markkina aseman väärinkäyttöä myydä valehtelemalla vain omia ja väittää ettei muita saa käyttää.Kaveri joka soitti ja vaati minut poistamaan modeemini heti linjalta sillä uhalla että katkaisevat muuten linjan kehtasi vielä väittää ettei kukaan suomessa anna friziä linjaan liittää. Kerroin kyllä pojalle että satutko tietämään että esim. Anva niitä käyttää :)

Viestintäviraston tehtävänä on valvoa tietoyhteiskuntakaaren säännöksiä ja niiden perusteella annettuja määräyksiä. Lain mukaan teleyritys ei saa lähtökohtaisesti estää käyttäjää liittämästä yleiseen viestintäverkkoon lain vaatimusten mukaista telepäätelaitetta (246 §). Samoin niin sanotun EU:n verkkoneutraliteettiasetuksen (2015/2120) 3 artiklan mukaan internetyhteyspalvelun käyttäjällä on muun ohella oikeus käyttää valitsemiaan päätelaitteita.
Jokohan on heti kohta nyt tulossa Elisan puolelta päivitys otsikon mukaiseen laitteeseen? Tuota kampetta ei pysty itse päivittämään, vaan asia on hoidettava verkon kautta operaattorin toimesta. Laite on ostettu Anvialta, jonka Elisa osti. Eli asia on Elisan asia nyt. Olen soittanut asiasta muutama kuukausi sitten asiakaspalveluun, mutta ei näköjään auttanut. Noita laitteita on paljon entisen Anvian asiakkailla eli nykyisillä Elisan asiakkailla ja paljon ominaisuuksia jää käyttämättä kun ei saa päivitystä. Tällä hetkellä ainakin tuossa mun kamppeessa on sisässä versio 6.51 ja sen jälkeen on tullut jo monta päivitystä, mutta ei Elisa halua jakaa päivitystä.

Ehkä kannattaisi koettaa kuitenkin ohjeiden mukaan ja sitten ottaa vaikka yteyttä uudelleen valmistajaan ka kertoa tilanne

Muutama linkki
Lukekaa ohjeita netístä
Fritz päivitetään tietoturvayuístä suoraan Fritzun sivuita ei olperaattoreidn sivuolta

Paras ja monipulisin modemi mitä p itkän urani aikana olen nähnyt

https://avm.de/service/downloads/update-fritzos-kabelanbieter/

https://en.avm.de/products/fritzbox/

https://en.avm.de/search/?q=firmware+update&x=0&y=0

https://en.avm.de/products/fritzos/fritzos-68x/

Laita googleen teksti niin saat erittäin paksun ja hyvän käyttöohjeen
fritzbox-6490-cable_man_en_GB.pdf


Anvialta ostetusta modeemista puuttuu tuolta Wizards sivulta tuo Update osio, eli Anvia on tuon omatoimisen päivityksen plokannut pois.
Muutenhan tuo päivitys olisi hyvin yksikertainen toimenpide valmistajan sivulta. Syytä tuolle tempulle ei voi käsittää.
Päivitys kuuluu silloin selvästi Elisan suorittaa.
Boxihan toimii noinkin paremmin kuin Elisan myymä mikään modeemi, ei koskaan ole tarvinnut resettiä, tms.

Meni taas tuo tekstia lempaan juttuun

Syy noihin operaattorikohtaisiin päivityksiin on vasmasti siinä että niissä on jotain operaattorikohtaisia asetuksia joita ei vapaan markkinan koneissa ole

Toisaalta joskus mietin sitäkin että onko operaattorilla vapaat kädet ronkkia toisen omistamaa päätelaitetta?
Siis jos modeemi on ostettu kaupasta niin minusta ei operaattorilla pidä olla pääsyä sen päivityksiinkään vaan ne tulee tehdä asiakaan suoraan valmistajan kautta.
Näin välttää juuri operaattorikohtaiset "koukut" ja mahdollisesti myös viat joita operaattorin koodimuutokset voivat saada aikaan.
Kysyin avm:ltä asiaa:

Detailed description:
Hi. I bought 6490 about 4years ago and it has been great. Now I have asked my ISP to update it. But they say there is no updates .

My ISP is currently Elisa. previously it was Anvia. Anvia updated the router once 2015..

I cannot update the router myself. There is no update page.

Do you have solution for this?

Thanks

Ja vastaus:

Dear Joakim Nikola,

Thank you very much for your enquiry and for contacting the AVM Support.  

If your FRITZ!Box does not offer any manu item "Update" then I assume that you have received this FRITZ!Box with an adapted FRITZ!OS from your cable provider. The following guide will explain the situation why only the cable provider may update this FRITZ!Box:

https://en.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-6490-cable/knowledge-base/publication/show/3280_Update-menu-is-missing-from-the-FRITZ-Box-user-interface

Eli Elisan pitää se päivittää.
Eikö kukaan palstan ylläpitäjistä ymmärrä pistää ylemmälle taholle viestiä ja ajaa tätä eteenpäin myös?

Ja sen jälkeen Elisa päivittää meille Fritz Boxiin orkkis firmiksen että saadaan tuo tehdas kuntoon!!

Verkkokauppa myy 6490 mallia vielä melkein 190euron hintaan. Eli jälleenmyynti arvoa olis vielä, MUTTA EI ELISA VERSIONA!!
Kysyin avm:ltä asiaa:

Detailed description:
Hi. I bought 6490 about 4years ago and it has been great. Now I have asked my ISP to update it. But they say there is no updates .

My ISP is currently Elisa. previously it was Anvia. Anvia updated the router once 2015..

I cannot update the router myself. There is no update page.

Do you have solution for this?

Thanks

Ja vastaus:

Dear Joakim Nikola,

Thank you very much for your enquiry and for contacting the AVM Support.

If your FRITZ!Box does not offer any manu item "Update" then I assume that you have received this FRITZ!Box with an adapted FRITZ!OS from your cable provider. The following guide will explain the situation why only the cable provider may update this FRITZ!Box:

https://en.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-6490-cable/knowledge-base/publication/show/3280_Update-menu-is-missing-from-the-FRITZ-Box-user-interface

Eli Elisan pitää se päivittää.
Eikö kukaan palstan ylläpitäjistä ymmärrä pistää ylemmälle taholle viestiä ja ajaa tätä eteenpäin myös?

Ja sen jälkeen Elisa päivittää meille Fritz Boxiin orkkis firmiksen että saadaan tuo tehdas kuntoon!!

Verkkokauppa myy 6490 mallia vielä melkein 190euron hintaan. Eli jälleenmyynti arvoa olis vielä, MUTTA EI ELISA VERSIONA!!

Juridisesti aika mielenkiintoinen asia olisi tietää että voiko Elisa jättää vantat asiakaat oman onnensa nojaan jos kerran liiittymät ovat jatkuneet vai onko Anvian liittymät irtisanottu ja olette joutunbeet ottamaan uuden sopparin linjaan?
Jos liittymä on jatkunut "lennosta" Elisana epäilen että Anvian velvoitteet olisivat myös voimassa eli ottakaapa yhteys kuluttajaviranomaisiin ja kyselkää sieltä

Modeemissa on "takuu" tai virhevastuu ja jokuhan siitä vastaa koskaa eu säädösten mukaan kaikilla tuotteilla on 2 vuoden turva eikä sitä voi niin vain keskeyttää
Asiaa hankaloittaa se että ensikädessä asiakas aina reklamoi myyjälle ja jos myyjä katoaa on tie mutkaisempi mutta koska Elisa on ostanut Anvian ja muuttanut vain nimen niin luulenpa että lakiteitse viimeistään asia selviäisi mutta vaatii omatoimista aktiivisuutta.
Laitetahan ei voida pitää toimintavarmana jos sen päivitys evätään joka on nykyaikana tärkeä juttu juuri nettitarvikkeiden osalla

Jos aikaa on kulunut yli a vuotta on asia hankalampi
Joissakin tapauksissa valmistaja itse myöntää pidempiäkin takuita jotka sitten taas ovat hankalampia j´hoitaa jos myyjäliike ei niitä hoida

Osallistu keskusteluun