Mistä löydän tiedon jakaako Elisa tähän reitittimeen päivityksiä?
Miten päivitätte tätä reitintä?
EDIT: 23.9.2024 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi. -Burnett
Mistä löydän tiedon jakaako Elisa tähän reitittimeen päivityksiä?
Miten päivitätte tätä reitintä?
Tuolla:
Huawei WA8021V5 Ethernet WAN -reititin ohjeet
Ohjelmistopäivitykset
“Lähetämme meiltä hankituille Huawei WA8021V5 -WiFi-reitittimille uusimman ohjelmistoversion automaattisesti. Pidä laiteasetuksissa automaattiset päivitykset päällä, niin huolehdimme että laitteesi ohjelmisto pysyy ajan tasalla.”
Kyllä, löysin tuon. Mutta missä on täppi ”automaattiset laiteasetukeset” ?
Kyllä, löysin tuon. Mutta missä on täppi ”automaattiset laiteasetukeset” ?
Siinä on valmiiksi automaattiset päivitykset päällä.
Tuolla vanhassa ketjussa aiheesta:
Huawei WA8021v5 ja Elisan firmware
Pieni ote:
“Manuaalinen päivitys käyttäjän toimesta ei ole tuettuna.”
(Päivitykset kyllä tulee, kun aika on. Aika harvakseltaanhan niitä tulee.)
Ostin Elisalta kaksi kappaletta näitä purkkeja aikoinaan ja lisäksi Elisan ulkoseinään laitettavan ZTE:n 5G reitittimen niin koskaan ei Elisa saanut settiä toimimaan ilman että vähintään kerran päivässä piti boottailla ulkopurkkia. Vaihdoin Telian simmin Elisan tilalle ja toiminut siitälähtien kuin junan vessa. Mutta, vaikka Elisalta tulee tekstiviestejä että päivitetään yönä X ja Y reittittimien firmikset niin KOSKAAN päivityksiä ei kuitenkaan ole tullut. Johtuen varmaan että simminä on Telia nykyään. Mutta miksi sitten edes Elisa lähettää minulle ko tekstiviestejä. “Ostit tämän meiltä joten päivitämme sen bla bla bla”. Eivät päivitä. Ja koomista ylipäänsä kun lehdissä sanotaan että kannattaa ostaa reitittimet operaattoreilta niin HE sit huolehtivat päivityksistä. Nyt näitä purkkeja ei päivitä kukaan. Eli Elisa eikä Telia. Ja itse ei voi päivittää kun mistään ei näille firmiksiä löydy. Olisi pitänyt alunperin ostaa aivan jotain muuta kuin operattoreiden purkkeja niin voisi itse jopa pitää purkit ajantasalla ja turvallisena.
Voisiko Elisa lähettää pyydettäessä vaikka sähköpostilla firmistiedostot sekä näihin Huawein purkkeihin ja ZTE:n ulkopurkkiin niin voisin itse sen sitten päivittää manuaalisesti? Kummassakin laitteessa kun on kohta missä voi asennusfilen tuupata laitteeseen.
Ostin Elisalta kaksi kappaletta näitä purkkeja aikoinaan ja lisäksi Elisan ulkoseinään laitettavan ZTE:n 5G reitittimen niin koskaan ei Elisa saanut settiä toimimaan ilman että vähintään kerran päivässä piti boottailla ulkopurkkia. Vaihdoin Telian simmin Elisan tilalle ja toiminut siitälähtien kuin junan vessa. Mutta, vaikka Elisalta tulee tekstiviestejä että päivitetään yönä X ja Y reittittimien firmikset niin KOSKAAN päivityksiä ei kuitenkaan ole tullut. Johtuen varmaan että simminä on Telia nykyään.
Kyllä päivitysten pitäisi tulla, vaikka onkin toinen operaattori.
Ota yhteyttä asiakaspalveluun, niin eiköhän lutviudu:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
ChattaaOmaelisassa ma-pe 8-19 ja la 9-17.
Lähetä viesti Facebookissa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Tai (Nopeampi): Omaelisa /Varaa soittoaika
Asiakaspalvelupuhelu:
010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)
Omaelisassa, oiva vaihtoehto:
Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Elisan työntekijöiden kirjautuminen Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi