Skip to main content
Vastattu

Huutomerkki wifi tunnuksen vieressä

  • 29 January 2019
  • 1 kommentti
  • 1598 katselukerrat

Hei! Olisin kysynyt apua seuraavaan tilanteeseen Minulla Elisalta hankittu nettimodeemi Kotiboksi Zyxel VMG3925. Tämän kautta käytän langatonta nettiä tabletissani Samsung Galaxy Tab S2:ssa. Tätä yhdistelmää käyttäessäni törmään kuitenki jatkuvasti tilanteeseen, jossa tabletin wifi kuvakkeen viereen ilmestyy huutomerkki ja yhteys pätkäisee vaikka taajuudet ovat täydet ja yhteys vaikuttaa muodostuneen. Käytön kannalta siis rasittava asia kun yhteys välillä toimii ja välillä ei. Osaisitteko siis sanoa mistä tämmöinen voisi johtua ja mitä asialle voisi tehdä? Onko vika nettimodeemissa, tabletissa vai kenties jossain muussa?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God

Tervetuloa OmaYhteisöön @epit!

Vastaavanlaista ongelmaa on ollut aiemminkin noiden Zyxelin modeemien kanssa. Tähän yleensä auttaa se, että modeemin resetoi. Tämä tapahtuu painamalla esim. avatulla klemmarilla tai hammastikulla laitteen takaa löytyvää reset -painiketta yhtäjaksoisesti 10-20sek kunnes modeemin valot sammuvat / välähtävät yhtä aikaa.

Mikäli tuo temppuilu jatkuu edelleen resetoinneista huolimatta, kannattaa olla yhteyksissä Elisan asiakaspalveluun ja pyytää uutta modeemia, mikäli nykyisessä on takuu voimassa.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Toinen vaihtoehto on hankkia ihan oma modeemi muualta kuin Elisalta. Itse käytin aikoinaan Elisan yhteydellä Telewellin modeemia ja se toimi täysin ilman mitään ongelmia. Tällä hetkellä kyseinen modeemi palvelee anopilla ja toimii sielläkin paremmin kuin yksikään Elisan toimittama laite koskaan.
Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 30. tammikuuta 2019
Tervetuloa OmaYhteisöön @epit!

Vastaavanlaista ongelmaa on ollut aiemminkin noiden Zyxelin modeemien kanssa. Tähän yleensä auttaa se, että modeemin resetoi. Tämä tapahtuu painamalla esim. avatulla klemmarilla tai hammastikulla laitteen takaa löytyvää reset -painiketta yhtäjaksoisesti 10-20sek kunnes modeemin valot sammuvat / välähtävät yhtä aikaa.

Mikäli tuo temppuilu jatkuu edelleen resetoinneista huolimatta, kannattaa olla yhteyksissä Elisan asiakaspalveluun ja pyytää uutta modeemia, mikäli nykyisessä on takuu voimassa.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Toinen vaihtoehto on hankkia ihan oma modeemi muualta kuin Elisalta. Itse käytin aikoinaan Elisan yhteydellä Telewellin modeemia ja se toimi täysin ilman mitään ongelmia. Tällä hetkellä kyseinen modeemi palvelee anopilla ja toimii sielläkin paremmin kuin yksikään Elisan toimittama laite koskaan.