Vastattu

Huutomerkki wifi tunnuksen vieressä

  • 29 tammikuu 2019
  • 1 kommentti
  • 443 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Hei! Olisin kysynyt apua seuraavaan tilanteeseen Minulla Elisalta hankittu nettimodeemi Kotiboksi Zyxel VMG3925. Tämän kautta käytän langatonta nettiä tabletissani Samsung Galaxy Tab S2:ssa. Tätä yhdistelmää käyttäessäni törmään kuitenki jatkuvasti tilanteeseen, jossa tabletin wifi kuvakkeen viereen ilmestyy huutomerkki ja yhteys pätkäisee vaikka taajuudet ovat täydet ja yhteys vaikuttaa muodostuneen. Käytön kannalta siis rasittava asia kun yhteys välillä toimii ja välillä ei. Osaisitteko siis sanoa mistä tämmöinen voisi johtua ja mitä asialle voisi tehdä? Onko vika nettimodeemissa, tabletissa vai kenties jossain muussa?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 30 tammikuu 2019, 09:45

Tervetuloa OmaYhteisöön @epit!

Vastaavanlaista ongelmaa on ollut aiemminkin noiden Zyxelin modeemien kanssa. Tähän yleensä auttaa se, että modeemin resetoi. Tämä tapahtuu painamalla esim. avatulla klemmarilla tai hammastikulla laitteen takaa löytyvää reset -painiketta yhtäjaksoisesti 10-20sek kunnes modeemin valot sammuvat / välähtävät yhtä aikaa.

Mikäli tuo temppuilu jatkuu edelleen resetoinneista huolimatta, kannattaa olla yhteyksissä Elisan asiakaspalveluun ja pyytää uutta modeemia, mikäli nykyisessä on takuu voimassa.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Toinen vaihtoehto on hankkia ihan oma modeemi muualta kuin Elisalta. Itse käytin aikoinaan Elisan yhteydellä Telewellin modeemia ja se toimi täysin ilman mitään ongelmia. Tällä hetkellä kyseinen modeemi palvelee anopilla ja toimii sielläkin paremmin kuin yksikään Elisan toimittama laite koskaan.
Katso alkuperäinen viesti

1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tervetuloa OmaYhteisöön @epit!

Vastaavanlaista ongelmaa on ollut aiemminkin noiden Zyxelin modeemien kanssa. Tähän yleensä auttaa se, että modeemin resetoi. Tämä tapahtuu painamalla esim. avatulla klemmarilla tai hammastikulla laitteen takaa löytyvää reset -painiketta yhtäjaksoisesti 10-20sek kunnes modeemin valot sammuvat / välähtävät yhtä aikaa.

Mikäli tuo temppuilu jatkuu edelleen resetoinneista huolimatta, kannattaa olla yhteyksissä Elisan asiakaspalveluun ja pyytää uutta modeemia, mikäli nykyisessä on takuu voimassa.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Toinen vaihtoehto on hankkia ihan oma modeemi muualta kuin Elisalta. Itse käytin aikoinaan Elisan yhteydellä Telewellin modeemia ja se toimi täysin ilman mitään ongelmia. Tällä hetkellä kyseinen modeemi palvelee anopilla ja toimii sielläkin paremmin kuin yksikään Elisan toimittama laite koskaan.

Osallistu keskusteluun