Potuttaa ylläpidon kevytmielinen toiminta: kuitupäätelaitteen salasana oli vaihdettu eikä asiasta asiakkaalle tiedotettu mitään.
Ennen sisään kirjautui admin + admin, nyt admin + WAP salasana. Tuohon tuhrautui aikaa ja hermot kului.
Sivu 1 / 1
Hallinta-IP / Oletusyhdyskäytävä: 192.168.10.1
Käyttäjätunnus: admin tai user
Salasana: WPA-key (löytyy laitteeseen kiinnitetystä tarrasta). Vanhemmilla firmware-versioilla: admin tai user
Jospa noista Intenon kuitupäätelaitteista saisi lopultalta tehtyä ihan oikean ohjeenkin jonnekkin. Se että purkkiä pääsisi hallitsemaan OmaEisan tai vastaavan kautta (en edes uskalla unelmoida). Minulla on FG101 (vuodelta 2012). Siinä on vain valmistajan ohje mukana. Mitään tietoja / ohjeita laitteeseen liittyen en ole Elisalta saanut.
T:Tuomas
T:Tuomas
Meillä viides(!) Inteno tänä vuonna menossa. Ja aina sama juttu, tunnukset hukassa ja päiväkaupalla kaikki tärkeät asiat hukassa verkkoasemalla. Nyt on kokeiltu user-userit, admin-adminit ja WPA-WPA sekä kaikki mahdolliset niiden sekoitukset. Mikään ei toimi, eikä myöskään entiset yhdistelmät. Uskomatonta, kyllä boxiin pitää laittaa kaikki ohjeet mukaan miten sen saa toimimaan ja mikä versio on menossa. Kannattaisiko kysyä vaikka kuluttajaviranomaisilta? Vai onko asiakkaiden kyykyttäminen oikeasti näin kivaa?
tapoja kirjoitti:inteno FG500 kanssa olen kuullut, että jotkuvat ovät päässeetkin purkkiin sisään. Aikaisemmin viestikejussa mainituilla konsteilla. Minulla on Intenon FG101. Ero FG500 ja FG101:n välillä taitaa olla vain, että 500:ssa on uudempi CPU ja se tukee nopeuksia 1G asti, kun FG101 vain 100M. 500:ssa taitaa olla myös nopeampi wlan- piiria ?
Meillä viides(!) Inteno tänä vuonna menossa. Ja aina sama juttu, tunnukset hukassa ja päiväkaupalla kaikki tärkeät asiat hukassa verkkoasemalla. Nyt on kokeiltu user-userit, admin-adminit ja WPA-WPA sekä kaikki mahdolliset niiden sekoitukset. Mikään ei toimi, eikä myöskään entiset yhdistelmät. Uskomatonta, kyllä boxiin pitää laittaa kaikki ohjeet mukaan miten sen saa toimimaan ja mikä versio on menossa. Kannattaisiko kysyä vaikka kuluttajaviranomaisilta? Vai onko asiakkaiden kyykyttäminen oikeasti näin kivaa?
En jaksa Elisan kanssa enää taistella, kun vaihtoehto on olemassa. Pitäköön siis "tunkkinsa". Siinä olen samaa mieltä, että asian voisi viedä kuluttajaviranomaisille. Koska tuntuu että noihin FTTH- toteutusten kuitumuuntimiin ei vieläkään saa oikein tukea / ohjeita. Mikä on minusta aika luokatonta toimintaa Elisan kokoiselta operaattorilta. Myös nopeusvaihtoehdot laahaavat kilpailijoiden perässä. Myös sinnikäs pitäytyminen epäsymmetrisissä nopeuksissa kuten 100/10M ei ole tätä päivää.
Toisaalta asia enää jaksa minua kiinnostaa, koska mulla tuo Elisan Inteno jää vain kaapeliTV:n kuitumuuntimeksi kuukauden sisällä. Uudessa osuuskunnan yhteydessä nopeus on 1G. Sen tulen todennäköisesti päättämään ihan kunnolliseen kytkimeen (joka on purettu yhdestä konesalista, jonka laitteet uusittiin). Siihen pitää vain metsästää sopiva SFP- moduuli. Eipä jää netin nopeus kiinni sitten raudasta kiinni. Vaika kytkimet ovat 5-6 vuotta vanhoja ;)
T: Tuokki
Hallinta-IP / Oletusyhdyskäytävä: 192.168.10.1
Käyttäjätunnus: admin tai user
Salasana: WPA-key (löytyy laitteeseen kiinnitetystä tarrasta). Vanhemmilla firmware-versioilla: admin tai user
Olipas erittäin mukava mietttiä miksi verkossa oleva tulostin oli lakannut toimimasta eikä siihen enää päässyt kiinni. Ilmeisesti tuon Intenon softaa oli päivitetty / asetukset resetoitu kun sieltä oli vaihtunut admin-salasana ja lisäksi verkkoasetukset ovat nyt aivan erit sisäverkon osalta kuin mitä ne aikaisemmin olivat. Eikä mitään ilmoitusta tällaisesta toimenpiteestä asiakkaalle laitettu. Tulostin ei hae dhcp:lta IP:tä vaan siihen on se asennettu kiinteästi ja kappas, nyt se onkin eri osoitealueella sitten kuin mitä tuo Inteno haluaa jaella.
Kiitos paljon siis tällaisesta toiminnasta...
Olipas erittäin mukava mietttiä miksi verkossa oleva tulostin oli lakannut toimimasta eikä siihen enää päässyt kiinni. Ilmeisesti tuon Intenon softaa oli päivitetty / asetukset resetoitu kun sieltä oli vaihtunut admin-salasana ja lisäksi verkkoasetukset ovat nyt aivan erit sisäverkon osalta kuin mitä ne aikaisemmin olivat. Eikä mitään ilmoitusta tällaisesta toimenpiteestä asiakkaalle laitettu. Tulostin ei hae dhcp:lta IP:tä vaan siihen on se asennettu kiinteästi ja kappas, nyt se onkin eri osoitealueella sitten kuin mitä tuo Inteno haluaa jaella.
Kiitos paljon siis tällaisesta toiminnasta...
Ehe... no ei jaksa naurattaa. Kuvaa hyvin Elisan tyyliä. Kuluttajaliittymiin tehdää usein muutoksia (firmikset + asetukset). Sen enempää asiakasta infoamatta (puhumattakaan, että jossain pitäisi hyväksyttää / kuittauttaa saako muutoksia tehdä). Tämä takia olen jo pitkän ajan eristänyt operaattorin purkit / laittee täysin omasta verkosta. Siten että operaattorin laite on siltaavassa tilassa. Otan sielä se 1-5 osoittetta, mutta kaikki "äly" + hallinta (DHCP yms). tehdään tässä erillisessä palomuurilaitteessa. Ei ole nimittäin mun netin käytön historias ekä eikä tokakaan kerta, kun kaikki menee sekaisin + stop juuri kuvaamasi "pikku" päivityksen seurauksena.
T: Tuokki
En pääse taas sisälle boksiin, mielestäni en ole salasanoja vaihdellut, admin/user kokeiltu. Mitäs seuraavaksi?
Palautus tehdasasetuksille niin pääset alkuperäisillä tehtaan asettamilla sisään.
https://www.tampereenpuhelin.fi/fi-fi/tuki/yksityisille/tuki/ID/767/Inteno-FG500
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi