Vastattu

Kaapelimodeemi ei toimi

  • 28 heinäkuu 2019
  • 3 kommenttia
  • 362 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Terve!

Nyt on vuorokauden ollut netti pimeänä. Ciscon EPC3928 on boottiloopissa ja käynnistää itseään loputtomasti uudelleen.

Tein vikailmoituksen kun resetti eikä virtajohdon tuulettelu auttanut.

Nyt aamuyöstä tajusin ottaa data/tv-haaroittimen välistä pois ja kas, netti alkoi toimia välittömästi. Ajattelin että hätä ei ole tämän näköinen, mulla kun on käytössä teiltä jo kolmas kaapelimodeemi ja kahden uusimman mukana on tullut myös uusi haaroitin jota en ole ottanut käyttöön vaan olen pitänyt seinässä ensimmäisen modeemin mukana tullutta. kaivelin kaapista molemmat käyttämättömät data/tv-haaroittimet (Tratec) jotka oli vielä ihan muoveissa ja ajattelin että nyt toimii.

Vaan ei toimi, aina kun haaroittimen laittaa väliin modeemi jää siihen loputtomaan boottilooppiin. En mitenkään usko että kaikki t-haaroittimet (3kpl) olisivat viallisia.

Onko nyt niin että tuo modeemi on lahonnut? Vikailmoituksen tehdessä mulle mainittiin että jos vika löytyy ns. minun päästä niin siitä tulee mulle kuluja. Mut onko noissa modeemeissa takuu? Saako teiltä uutta?

Alkaa olla hermot kireällä.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Ihaa-na 28 heinäkuu 2019, 15:06

En usko että modeemissa vikaa on, mutta kannattaa testata tosiaan ihan eri kaapelipistorasiassa ja eri johdolla. Jos ongelmat jatkuu niin sitten kannattaa pitää se vikailmoitus päällä, sillä todennäköisesti signaali ei tule kovin vahvana sinne asuntoon ja siksi haaroittimet heikentää entisestään sitä huonoa signaalia.
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Paitsi että ei, päätin sitten kytkeä ilman t-haaroitinta nettipiuhan seinään niin tällä kertaa sama boottilooppi modeemissa. Eli kyse ei ollutkaan liittimestä. Kiukuspäiteen laitoin kaikki alkuperäiset hilut haaroittimineen ja piuhoineen kiinni ja kappas, ainakin toistaiseksi modeemi nousi linjalle ja tätä kirjoittaessa pysyykin.

Voiko huonot yhteydet kaapelissa oireilla edellisessä viestissä mainitulla tavalla? Pitääkö mun soitella, että nyt toimii ja vikailmoitusta ei enää tarvita? Vai kannattaako tutkia kuitenkin? Mua ei nimittäin huvita maksella minkään asentajan vianrajaamisia sisäverkkoon.

Vikailmoitusta tehdessäni aspa kyllä sanoi että jotain häiriöitä linjoissa näkyy. Tiedä sitten mitä se tarkoittaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Suosittelen perumaan vikailmoituksen.

Jos kaapelimodeemi toimii nyt hyvin, se kannattaa vielä resetoida, ja katsoa onko korjaus pysyvä. Kun ongelma uusiutuu ja jos uusiutuu, niin sitten vasta soitat tuoreeltaan vikailmoituksiin, kun ongelma on päällä. Kannattaa myös kysyä naapureilta onko heillä ollut vastaavaa ongelmaa.

Nyt soi Frontliner - Weekend Warriors (Defqon.1 Anthem 2013) (Endymion Remix).

Lämmintä kesää ja runsaasti musiikkia!
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
En usko että modeemissa vikaa on, mutta kannattaa testata tosiaan ihan eri kaapelipistorasiassa ja eri johdolla. Jos ongelmat jatkuu niin sitten kannattaa pitää se vikailmoitus päällä, sillä todennäköisesti signaali ei tule kovin vahvana sinne asuntoon ja siksi haaroittimet heikentää entisestään sitä huonoa signaalia.

Osallistu keskusteluun