Vastattu

Kaapelimodeemilaajakaista hitaampi kuin pitäisi

  • 22 August 2023
  • 7 kommenttia
  • 153 katselukerrat

Kyseessä ainakin oman ymmärryksen mukaan toimiva modeemi nimeltä FRITZ!Box 6360 Cable. Laajakaista mulla on 150M/10M, mutta Speedtestillä saan tulokseksi tasaisen 45M/10M. Eli lataus huomattavasti hitaampi kuin mikä seinästä pitäis tulla. Ensimmäinen kaapelinetti niin oon vähän pihalla kuinka nää toimii.

Kävin admin sivuilla kuitenkin kattomassa mitä tietoa voisin löytää, ja sieltä näki kyllä, että pitäs ainakin tulla boxille se 150M/10M. Ei vaan tähän koneelle asti tule sellasena. Tulos Ethernet kaapelilla ja Wifillä sama, puhelimessa ja tietokoneessa.

Mulla on seinässä perinteinen antennipistorasia, ja mulla on se suoraan kiinni siinä TV-pistokkeessa, kun ei datahaaroitinta löydy. Onko sillä niinkin paljon väliä? Haaroittimen tilasin ihan varulta tänään niin kattoo sitten, mutta jos joku viisaampi osais neuvoo oonko menossa oikeeseen suuntaan niin olis hienoa.

Tätä kirjoittaessa huomasin myös, että admin sivuilla lukee, että käytössä olis EuroDOCSIS 2.0, joka kai voi tähän sitten myös vaikuttaa…? Modeemin pitäis kyllä tukea EuroDOCSIS 3.0, mutta syystä tai toisesta se ei ole käytössä.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Burnett 23 August 2023, 13:20

Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Moikka @Rasmus K !

Helpoin tapa tuossa olisi testata toisella modeemilla, että saa suljettua laitevian pois. Toki tuo malli tukee Eurodocsis 3.0:aa, mutta nyt se ei syystä tai toisesta sitä käytä. 🤔 Kokeilitko jo palauttaa tehdasasetukset modeemille?

Teretulemast mukaan OmaYhteisöön @Rasmus K !

Moikka @Rasmus K !

Helpoin tapa tuossa olisi testata toisella modeemilla, että saa suljettua laitevian pois. Toki tuo malli tukee Eurodocsis 3.0:aa, mutta nyt se ei syystä tai toisesta sitä käytä. 🤔 Kokeilitko jo palauttaa tehdasasetukset modeemille?

Teretulemast mukaan OmaYhteisöön @Rasmus K !


Jos näet ajoittajan asiakasnumeron, niin voisit käydä tarkistuttamassa oikean profiilin/syöttää modeemin tiedot uudestaan systeemiin?

Moikka @Rasmus K !

Helpoin tapa tuossa olisi testata toisella modeemilla, että saa suljettua laitevian pois. Toki tuo malli tukee Eurodocsis 3.0:aa, mutta nyt se ei syystä tai toisesta sitä käytä. 🤔 Kokeilitko jo palauttaa tehdasasetukset modeemille?

Teretulemast mukaan OmaYhteisöön @Rasmus K !

Ei nyt heti ole toista modeemia, jolla voisin testata, niin onko mitään muuta vielä ennen sitä, mitä vois yrittää? Palautin tehdasasetukset, mutta ei auttanut.

Käyttäjätaso 7

Moikka @Rasmus K !

Helpoin tapa tuossa olisi testata toisella modeemilla, että saa suljettua laitevian pois. Toki tuo malli tukee Eurodocsis 3.0:aa, mutta nyt se ei syystä tai toisesta sitä käytä. 🤔 Kokeilitko jo palauttaa tehdasasetukset modeemille?

Teretulemast mukaan OmaYhteisöön @Rasmus K !

Ei nyt heti ole toista modeemia, jolla voisin testata, niin onko mitään muuta vielä ennen sitä, mitä vois yrittää? Palautin tehdasasetukset, mutta ei auttanut.

Voihan tehdä vaikka vika/häiriöilmoituksenkin,

niin varmaan selviää:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Vaihtoehtoja muutenkin yhteydenottoon:

ChattaaOmaelisassa 

Lähetä viesti Facebookissa 
Lähetä viesti Twitterissä

Soittakaa minulle Häiriöilmoituksetkin.

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.(Nopein)

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

OmaElisassa:

Omaelisa/Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit>

(Häiriöilmoituksetkin onnistuu)

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Moikka @Rasmus K !

Helpoin tapa tuossa olisi testata toisella modeemilla, että saa suljettua laitevian pois. Toki tuo malli tukee Eurodocsis 3.0:aa, mutta nyt se ei syystä tai toisesta sitä käytä. 🤔 Kokeilitko jo palauttaa tehdasasetukset modeemille?

Teretulemast mukaan OmaYhteisöön @Rasmus K !


Jos näet ajoittajan asiakasnumeron, niin voisit käydä tarkistuttamassa oikean profiilin/syöttää modeemin tiedot uudestaan systeemiin?

@Rasmus K Lisäätkö profiilisi tietoihin asiakasnumerosi, että voin tarkistaa liittymäsi. 😊

Moikka @Rasmus K !

Helpoin tapa tuossa olisi testata toisella modeemilla, että saa suljettua laitevian pois. Toki tuo malli tukee Eurodocsis 3.0:aa, mutta nyt se ei syystä tai toisesta sitä käytä. 🤔 Kokeilitko jo palauttaa tehdasasetukset modeemille?

Teretulemast mukaan OmaYhteisöön @Rasmus K !


Jos näet ajoittajan asiakasnumeron, niin voisit käydä tarkistuttamassa oikean profiilin/syöttää modeemin tiedot uudestaan systeemiin?

@Rasmus KLisäätkö profiilisi tietoihin asiakasnumerosi, että voin tarkistaa liittymäsi. 😊

Nyt on lisätty.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Moikka @Rasmus K !

Helpoin tapa tuossa olisi testata toisella modeemilla, että saa suljettua laitevian pois. Toki tuo malli tukee Eurodocsis 3.0:aa, mutta nyt se ei syystä tai toisesta sitä käytä. 🤔 Kokeilitko jo palauttaa tehdasasetukset modeemille?

Teretulemast mukaan OmaYhteisöön @Rasmus K !


Jos näet ajoittajan asiakasnumeron, niin voisit käydä tarkistuttamassa oikean profiilin/syöttää modeemin tiedot uudestaan systeemiin?

@Rasmus KLisäätkö profiilisi tietoihin asiakasnumerosi, että voin tarkistaa liittymäsi. 😊

Nyt on lisätty.

Kurkkasin liittymää ja kaikki edellytykset ovat toimivuudelle olemassa. Tuosta kannattaa kyllä olla yhteydessä vikapuolelle, kun linja-arvoissa on heittoa. 🤔 @Kimblez listasikin jo hienosti yhteystiedot ja yhteydenottotavat.

Osallistu keskusteluun