Vastattu

Kaapelimodeemilaajakaista rikki alueella Tampere/Hervanta?


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Jotain mätää yhteyksissä nyt paraikaa.. Dhcp not working properly ja pari upstream kanavaa hukassa..




EDIT 28.1.2023 // muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -draakki

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi roopeg 31 January 2023, 17:29

Katso alkuperäinen viesti

22 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Nyt enää yksi upstream

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

No, nyt pelittää taas. Onneksi on tulossa kuitu..

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Äh, pahoittelut @tontze että kaapelimodeemi kyykkäsi yöksi! 😰 En nopsaan löytänyt tietoa mistään laajemmasta viasta tai huoltotyöstä mikä tuon kyykkäyksen olisi nopeasti selittänyt, joten olisi melkeinpä pitänyt päästä vian ollessa päällä nuuskimaan ongelman mahdollista lähdettä enemmän. Nyt taitaa jäädä harmillisesti mysteeriksi viime yön osalta. Jos yhteys kyykkää uudestaan ota ihmeessä yhteyttä Elisan vianrajauspuolelle esimerkiksi soittamalla, päivystellään vikailmoitusten osalta 24/7 onneksi kuitenkin. 

Tärkeintä nyt joka tapauksessa, että yhteys taas pelittää 👍🏼 ja tietysti laihana lohtuna myös tulevaisuudessa odotteleva kuitu! 😅 Toivottavasti kuidun asennus tapahtuu pian!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Mobiilisti kävin tuolloin OmaElisassa ja siellä vianhaku laajakaistaan totesi päällä olevan laajemman vian. Mikä sitten oli, en tiedä. Vika kartassanne ei näkynyt mitään(ylläri ylläri).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

 Ja taas yhteys kuollut ..  @draakki 

 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Pahoittelut @tontze että yhteys on nyt menneen viikonlopun aikana tökkinyt 😕 me moderaattorit ei pääsääntöisesti päivystetä OmaYhteisössä viikonloppuisin, joskus harvoin saatamme käydä muiden työtehtävien ohessa vilkaisemassa miten Yhteisössä menee jos satumme olemaan viikonlopussa päivystämässä. Vikatilanteissa kannattaa erityisesti iltaisin ja viikonloppuisin aina ehdottomasti pirauttaa vianrajauksesta vastaavalle ja häiriöilmoituksia vastaanottavalle taholle, joka päivystää 24/7 vuoden jokaisena päivänä. Vikailmoituksen voi jättää samassa numerossa missä palvelee myös asiakaspalvelu arkisin 8-18 välillä. 

Tarkistin profiilisi tietojen perusteella tuota kiinteän laajakaistan elämää tarkemmin, ja ainakin juuri nyt mitään vikaa ei näyttänyt olevan päällä ja yhteys näytti hyvältä. Noina aikoina milloin raportoit että yhteys tökki viikonlopun aikana oli automaation huomaamia ja myös korjaamia yksittäisiä laajempia vikoja, jotka saatiin onneksi nopeasti kuitenkin kuntoon ennen kuin niitä kerkesi edes tarkemmin ihmettelemään kukaan viankorjauksen puolelta. Jos yhteys nyt vielä köhii, niin kannattaa ehdottomasti jättää yhteydestä vikailmoitus vielä esimerkiksi puhelimitse. 👍🏼

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Ja taas pätkii. Mistä voi jättää vikailmoituksen soittamatta kellekkään ?

Elisan sivuilta löytyy kaksi paikkaa mistä voi tarkastaa onko laajakaistassa ongelmaa. Toinen on suoraan tuotteen tiedoista, joka kertoo olevan laajempi vika, toinen osoitehaulla joka kertoo että kaikki on kunnossa…

Todellakin pätkii kaapelimodeemiyhteys Hervannassa, iltapäivästä lähtien on pätkinyt varsin tasaisesti.

Käyttäjätaso 7

Ja taas pätkii. Mistä voi jättää vikailmoituksen soittamatta kellekkään ?

 

Tuolta voi:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/

 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Yleinen häiriötilanne päällä Hervannassa, vikaa on jo lähdetty selvittämään. Jos vian korjauksesta haluaa oman kuittauksen, onnistuu se asiakaspalvelun kautta. Tässä ketjussa onkin jo kerrottuna monta kätevää tapaa yhteydenottoon. 🙂

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Yleinen häiriötilanne päällä Hervannassa, vikaa on jo lähdetty selvittämään. Jos vian korjauksesta haluaa oman kuittauksen, onnistuu se asiakaspalvelun kautta. Tässä ketjussa onkin jo kerrottuna monta kätevää tapaa yhteydenottoon. 🙂

Kiitos tiedosta, en jaksa sitten vaivautua tämän enempää.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Taitaa olla niin pieni vika kun ollut vain kolme päivää että häiriökarttaan asti ei päädy .. Näyttäishän se pahalta jos olis häiriökartassa häiriöitä. Ilmeisesti kartalla onkin tarkoitus mainostaa että häiriöirä ei mukamas ole.. Edelleen pätkii.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Vähän erikoisempaa kohinavikaa. Vika tulee ja menee miten lystää, joka tekee sen paikallistamisesta haastavaa. Korjaukset käynnissä jälleen ja asentaja tutkii verkkoa. 🙂

Kartalle viat tulee näkyviin, kun vian laajuus on riittävän suuri, en osaa sanoa että missä se raja näissä menee.

Erittäin hauskaa yrittää tehdä etätöitä tällaisella yhteydellä.

Saisipa tästä edes hyvitystä liittymän hintaan, ansionmentyksestä puhumattakaan.

Kiitos vaan Elisa tästäkin!

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Erittäin hauskaa yrittää tehdä etätöitä tällaisella yhteydellä.

Saisipa tästä edes hyvitystä liittymän hintaan, ansionmentyksestä puhumattakaan.

Kiitos vaan Elisa tästäkin!

Ymmärrän kyllä, että etätöihin tällainen vaikuttaa heti. 🤔 Tilanne on kuitenkin työn alla ja teemme parhaamme, että vika löytyy mahdollisimman pian. 👍

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

No, nyt ei sentäs katkea ihan kokonaan, mutta tuo nopeus .. 150/10 pitäs olla .. Välillä kulkee entiseen tapaan,. mut sit tulee noita notkahduksia ?

 

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

@tontze Ainakin nyt on tuo vikatilanne selvitetty ja korjattu. 🤔 Mikäli ongelmat jatkuu, täytyy sitten rajailla tarkemmin tuota siun yhteyttä. Onko muilla samoja ongelmia vielä? @wollukka 

Käytin tänään mobiilia varayhteyttä, sillä oli pidempi siivu etäpalaveria, enkä halunnut riskeerata pätkivän kaapelimodeemin kanssa.

 

Toistaiseksi tuntuu nyt työpäivän jälkeen tämä kaapelimodeemiyhteys toimivan.

 

Edit: Upload on kyllä aikamoisen epätasainen nopeuden puolesta, ja lisäksi paketteja hukkuu speedtest-kierroksen aikana 0.4 -- 1.2 %. Eli ei tämä nyt ihan vielä kunnossa ole.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Jes, nyt näyttäisi pelittävän taas :)

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Käytin tänään mobiilia varayhteyttä, sillä oli pidempi siivu etäpalaveria, enkä halunnut riskeerata pätkivän kaapelimodeemin kanssa.

 

Toistaiseksi tuntuu nyt työpäivän jälkeen tämä kaapelimodeemiyhteys toimivan.

 

Edit: Upload on kyllä aikamoisen epätasainen nopeuden puolesta, ja lisäksi paketteja hukkuu speedtest-kierroksen aikana 0.4 -- 1.2 %. Eli ei tämä nyt ihan vielä kunnossa ole.

Suosittelen vikailmoituksen tekemistä yhteydestäsi. Voit jättää yhteydenottopyynnön https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/ tai soittaa suoraan asiakaspalveluun. 🤔

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Tekikö joku mun puolesta vikailmoituksen kun sellainen on putkahtanut omaelisaan ?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Tekikö joku mun puolesta vikailmoituksen kun sellainen on putkahtanut omaelisaan ?

Voi olla automaation tuotoksia myös mikäli linjalla on suurtakin heittoa ollut 😊

Osallistu keskusteluun