Jotain mätää yhteyksissä nyt paraikaa.. Dhcp not working properly ja pari upstream kanavaa hukassa..
EDIT 28.1.2023 // muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -draakki
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi roopeg
Katso alkuperäinen viestiJotain mätää yhteyksissä nyt paraikaa.. Dhcp not working properly ja pari upstream kanavaa hukassa..
EDIT 28.1.2023 // muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -draakki
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi roopeg
Katso alkuperäinen viestiÄh, pahoittelut
Tärkeintä nyt joka tapauksessa, että yhteys taas pelittää 👍🏼 ja tietysti laihana lohtuna myös tulevaisuudessa odotteleva kuitu! 😅 Toivottavasti kuidun asennus tapahtuu pian!
Mobiilisti kävin tuolloin OmaElisassa ja siellä vianhaku laajakaistaan totesi päällä olevan laajemman vian. Mikä sitten oli, en tiedä. Vika kartassanne ei näkynyt mitään(ylläri ylläri).
Pahoittelut
Tarkistin profiilisi tietojen perusteella tuota kiinteän laajakaistan elämää tarkemmin, ja ainakin juuri nyt mitään vikaa ei näyttänyt olevan päällä ja yhteys näytti hyvältä. Noina aikoina milloin raportoit että yhteys tökki viikonlopun aikana oli automaation huomaamia ja myös korjaamia yksittäisiä laajempia vikoja, jotka saatiin onneksi nopeasti kuitenkin kuntoon ennen kuin niitä kerkesi edes tarkemmin ihmettelemään kukaan viankorjauksen puolelta. Jos yhteys nyt vielä köhii, niin kannattaa ehdottomasti jättää yhteydestä vikailmoitus vielä esimerkiksi puhelimitse. 👍🏼
Ja taas pätkii. Mistä voi jättää vikailmoituksen soittamatta kellekkään ?
Elisan sivuilta löytyy kaksi paikkaa mistä voi tarkastaa onko laajakaistassa ongelmaa. Toinen on suoraan tuotteen tiedoista, joka kertoo olevan laajempi vika, toinen osoitehaulla joka kertoo että kaikki on kunnossa…
Todellakin pätkii kaapelimodeemiyhteys Hervannassa, iltapäivästä lähtien on pätkinyt varsin tasaisesti.
Ja taas pätkii. Mistä voi jättää vikailmoituksen soittamatta kellekkään ?
Tuolta voi:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/
Yleinen häiriötilanne päällä Hervannassa, vikaa on jo lähdetty selvittämään. Jos vian korjauksesta haluaa oman kuittauksen, onnistuu se asiakaspalvelun kautta. Tässä ketjussa onkin jo kerrottuna monta kätevää tapaa yhteydenottoon. 🙂
Yleinen häiriötilanne päällä Hervannassa, vikaa on jo lähdetty selvittämään. Jos vian korjauksesta haluaa oman kuittauksen, onnistuu se asiakaspalvelun kautta. Tässä ketjussa onkin jo kerrottuna monta kätevää tapaa yhteydenottoon. 🙂
Kiitos tiedosta, en jaksa sitten vaivautua tämän enempää.
Taitaa olla niin pieni vika kun ollut vain kolme päivää että häiriökarttaan asti ei päädy .. Näyttäishän se pahalta jos olis häiriökartassa häiriöitä. Ilmeisesti kartalla onkin tarkoitus mainostaa että häiriöirä ei mukamas ole.. Edelleen pätkii.
Vähän erikoisempaa kohinavikaa. Vika tulee ja menee miten lystää, joka tekee sen paikallistamisesta haastavaa. Korjaukset käynnissä jälleen ja asentaja tutkii verkkoa. 🙂
Kartalle viat tulee näkyviin, kun vian laajuus on riittävän suuri, en osaa sanoa että missä se raja näissä menee.
Erittäin hauskaa yrittää tehdä etätöitä tällaisella yhteydellä.
Saisipa tästä edes hyvitystä liittymän hintaan, ansionmentyksestä puhumattakaan.
Kiitos vaan Elisa tästäkin!
Erittäin hauskaa yrittää tehdä etätöitä tällaisella yhteydellä.
Saisipa tästä edes hyvitystä liittymän hintaan, ansionmentyksestä puhumattakaan.
Kiitos vaan Elisa tästäkin!
Ymmärrän kyllä, että etätöihin tällainen vaikuttaa heti. 🤔 Tilanne on kuitenkin työn alla ja teemme parhaamme, että vika löytyy mahdollisimman pian. 👍
No, nyt ei sentäs katkea ihan kokonaan, mutta tuo nopeus .. 150/10 pitäs olla .. Välillä kulkee entiseen tapaan,. mut sit tulee noita notkahduksia ?
Käytin tänään mobiilia varayhteyttä, sillä oli pidempi siivu etäpalaveria, enkä halunnut riskeerata pätkivän kaapelimodeemin kanssa.
Toistaiseksi tuntuu nyt työpäivän jälkeen tämä kaapelimodeemiyhteys toimivan.
Edit: Upload on kyllä aikamoisen epätasainen nopeuden puolesta, ja lisäksi paketteja hukkuu speedtest-kierroksen aikana 0.4 -- 1.2 %. Eli ei tämä nyt ihan vielä kunnossa ole.
Käytin tänään mobiilia varayhteyttä, sillä oli pidempi siivu etäpalaveria, enkä halunnut riskeerata pätkivän kaapelimodeemin kanssa.
Toistaiseksi tuntuu nyt työpäivän jälkeen tämä kaapelimodeemiyhteys toimivan.
Edit: Upload on kyllä aikamoisen epätasainen nopeuden puolesta, ja lisäksi paketteja hukkuu speedtest-kierroksen aikana 0.4 -- 1.2 %. Eli ei tämä nyt ihan vielä kunnossa ole.
Suosittelen vikailmoituksen tekemistä yhteydestäsi. Voit jättää yhteydenottopyynnön https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/ tai soittaa suoraan asiakaspalveluun. 🤔
Tekikö joku mun puolesta vikailmoituksen kun sellainen on putkahtanut omaelisaan ?
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi