Vastattu

Kaapelimodeemilaajakaistassa ongelmia

  • 20 May 2023
  • 4 kommenttia
  • 391 katselukerrat

Koitetaan nyt täältä vielä löytää apua.

Eli 300/20 kaapelinetti mennyt täysin käyttökelvottomaksi viimeisen neljän viikon aikana.

Neljä viikkoa sitten huomasin twitch streamien ja pelien alkavan pätkimään.
 Tietyt nopeus testit olivat pudonneet n:20mbps kohdille esim: Telian ja dna omien sivujen testit, speedtest.net - elisa, dna, telia, valoo).
 Elisan oman sivun nopeustesti antoi täydet 300 ja speedtest.net esim RETN ja Suomi Communications toimi normaalisti.
 Käyttäessä VPN:ää kaikista speedtesteistä tuli noin samat 270+ eikä streamit pätkineet.
 Upload on toiminut normaalisti kokoajan.

Tein vika ilmoituksen ja elisalta sanottiin että yhteyksissä ei pitäisi olla vikaa, elisa lähetti asentajan katsomaan talon kaapeliyhteyksiä.
 Hän testasi omalla modeemillaan ja 1000/50 liittymällään ja sai Elisan omasta speedtestitä vähän yli 700 ja pyysin häntä tekemään telian testin josta hän sai n:50mbps.
 Tämän jälkeen asentaja totesi "kun kaapelista tulee luvattu nopeus niin hänen työ loppuu tähän"...
 Asentaja kävi vielä seuraavana päivänä taloyhtiön sähkökaapissa säätelemässä.

Maanantaina 15.5 tein uuden vikailmoituksen.
 Tiistaina tapahtui jotain ja kaikki speedtestit mitkä toimivat vielä normaalisti alkoivat tippumaan.
 Speedtestit jotka olivat jumittuneet 20:n kohdille ovat  nyt  noin 1Mbps.
 Twitch streamit pätkivän 480p:llä ja verkkopeleissä loputonta desynciä.
 Nettisivut lataa myös erittäin hitaasti jos lataavat ollenkaan, (tuntuu että google ja youtube ovat ainoat sivut jotka toimivat edes jotenkin).
 VPN:stä ei ole enään apua, nostaa vähän nopeuksia mutta ne laskevat nopeasti.
 Tälläviikolla olen huomannut myös kaksi kertaa kaapeli yhteyden tippuneen muutamaksi minuutiksi modeemista, samaan aikaan tv kanavat lakkasivat näkymästä. (Tv:n ja Modeemin antennipiuhat tulevat eri seinä pistokkeista).
 
 Kuvassa läjä speedtestejä - https://i.imgur.com/e3MbjeL.png

Vika ilmenee kaikilla laitteilla jotka on kytketty modeemiin ethernetillä tai wifilla,(kolme eri tietokonetta, puhelin, tv ja firestick).
Käytössä Frizbox 6660 noin 10kk vanha, kokeiltu myös vanhalla arris boxilla samat nopeudet molemmilla, modeemit päivitetty ja resetoitu useampaan kertaan, kokeiltu eri DNS:iä, kaapeleita ja tv antenni pistokkeita. jne.

 Netti täysin käyttökelvoton tällähetkellä.

 Löytyisikö täältä vielä ideoita vai pitääkö vaan odottaa ja toivoa että vikailmoituksesta olisi apua tälläkertaa. :(

 


 

EDIT 23.5.2023 // muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -draakki

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Burnett 23 May 2023, 15:33

Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Tuleeko TV:tä katsottua ja onko siinä mahdollisesti havaittu häiriöitä? Laitatko myös asiakasnumeron OmaYhteisön profiiliin, sille kuuluvalle paikalle. 👍

Oikein mukava saada sinut myös matkaamme OmaYhteisöön @mm22! 🔥

Viime viikolla netti katkesi kaksi kertaa pariksi minuutiksi kokonaan jolloin myös kaikki tv kanavat pimeni.

Yhtenä iltana tv1, mtv3 ja sub oli pimeena, muut kanavat ja netti olivat päällä.

Muuten tv kanavat toimii normaalisti.

Lisäsin asiakasnumeron.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Viime viikolla netti katkesi kaksi kertaa pariksi minuutiksi kokonaan jolloin myös kaikki tv kanavat pimeni.

Yhtenä iltana tv1, mtv3 ja sub oli pimeena, muut kanavat ja netti olivat päällä.

Muuten tv kanavat toimii normaalisti.

Lisäsin asiakasnumeron.

Kiitos! Tarkistin asiaa ja nyt on isompaa vikaa kaapelitv:ssä alueellasi ja viankorjaus on kesken vielä. 🤔 15.5. tekemäsi vikailmoituksen perusteella saat viestein ilmoitukset viankorjauksen etenemisestä ja valmistumisesta. Pahoittelut tilanteesta! 😥

Kuukauden ehti netti toimia täydellisesti mut nyt tuli identtinen vika takasin. :(

23.5 Elisan viesti “Vianrajaus etenee, Liittymän vika liittyy palvelussamme havaittuun laajempaan vikaan”
23.5 - 25.5   Vika korjaantui täysin
25.5 - Elisan viesti “Korjaus viivästyy, Saat lisätietoa korjauksen edetessä”
25.6 - Vika palannut

Edelleen tuo sama vikailmoitus auki mutta ei elisalta ole mitään kuulunut, toivottavasti ei mene taas kahta kuukautta löytää tota samaa vikaa, Muistaakseeni viime puhelun aikana mainitsitte jostain päälaite viasta mikä piti ohjelmoida uudelleen / vaihtaa.

Osallistu keskusteluun