Vastattu

Kaapelimodeemissa jatkuva laajempi vika, mistä johtuu?

  • 12 May 2023
  • 6 kommenttia
  • 296 katselukerrat

Rovaniemellä on nyt 1,5kk ollut valokuituyhteyksissä "laajempi vika". Kiinteä valokuituyhteys siis pätkii lukuisia kertoja päivässä koko taloyhtiössä (28 asuntoa). Vika alkoi maaliskuun lopussa jolloin Elisa teki laajempia "korjauksia" alueella tai ainakin lähettivät tekstiviestillä ilmoituksen, että yöllä tehdään muutoksia ja netti on poikki tunnin tai kaksi. Tuota ennen netti toimi lähes täydellisesti pätkimättä kertaakaan syksystä jolloin taloyhtiö liitettiin valokuituun. Tuon jälkeen verkko pätkii päivittäin, lukuisia kertoja päivässä, koko talossa (mahdollisesti laajemmallakin alueella). Vikailmoituksia ei voi tehdä, koska mittaus antaa aina tuon punaisen ikkunan "alueella olevasta laajasta viasta". Tätä on jatkunut nyt 1,5kk. Kuinkahan kauan tuollaisten korjaaminen kestää? Etätyö, striimaus ja monet arjen askareet ovat todella hankalia kun verkkoyhteys pätkii jatkuvasti. 

 

 

EDIT 23.5.2023 // muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -draakki

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Burnett 19 May 2023, 10:10

Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Mitäs kummaa! Laitatko asiakasnumeron OmaYhteisön profiiliin sille kuuluvalle paikalle, niin kurkataan täältä tuota tarkemmin. Vaihtoehtoisesti voit rimpautella meidän vikapalveluun, että saataisiin tuohon nopeasti selvyyttä!

Lisäksi oikein mukava saada sinut mukaan OmaYhteisöön @Ristiharju! 🔥

Lisätty profiiliin. Elisan liikkeessä käyty puolenkymmentä kertaa. Teidän vikapalveluun ei jaksa enää edes soitella kun mitään ei tapahdu. Harvase päivä kun yrittää vikailmoitusta edes laittaa niin huutaa tätä.

 

 

 

9.5., 13.5., 15.5., tänään... Joka päivältä ei jaksa edes kuvankaappausta ottaa. Ja koko talo tosiaan, ei vaan yksittäinen asunto. Pelasi hyvin tuonne maalis-huhtikuun vaihteeseen kunnes alueella tehtiin "korjauksia".

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Kyseessä on siis kaapelimodeemitekniikalla toteutettu yhteys ja tosiaan jotain isompaa vikaa tuolla on, joten suosittelen suoraan olemaan vikapalveluumme yhteydessä täältä. Voit myös vaihtoehtoisesti jättää soittopyynnön itsellesi täältä. 🤔

Päivitetääs tilannetta tännekin. Elisa ei suostunut tekemään asialle mitään vaan väitti että vika on taloyhtiön kaapeloinneissa. Palkkasimme siis asentajan joka kävi vaihtamassa jokaiseen asuntoon uudet kaapelirasiat ja varmisti että kaikki muu on asianmukaisessa kunnossa tehden muun muassa kolme päivää signaalien voimakkuuksien mittauksia. Asentajan lopullinen tuomio oli että ELISAN asentama vahvistin oli liian heikkotehoinen talon kokoon nähden. Odottelemme nyt miten Elisa korvaa tämän kolme kuukautta kestäneen sotkun jonka aikana laskut ovat tulleet täysimääräisinä ja vikaa on vyörytetty asiakkaiden niskaan vaikka vika oli ammattilaisen asentajan mukaan Elisan asennuksessa....

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Ikävä kuulla kurjasta kokemasta! 😕 Tästä olikin ilmeisesti selvitys jo käynnissä meidän asiakaspalvelussa, sekä myöskin häiriöilmoitusten puolella.

Osallistu keskusteluun