Skip to main content

Kaapeliverkon huoltotyöilmoitusten epätarkkuus

  • December 14, 2022
  • 3 kommenttia
  • 109 katselukerrat

Forum|alt.badge.img+3

Kun tässä taas kaapelimodeemiyhteys kävi poikki ilman mitään huoltoilmoitusta niin rupesin miettimään että pitävätköhän nuo huoltotiedotteiden alueet ollenkaan paikkaansa…

Eli, Itse asun Tuusulan Mattilassa ja olen huomannut jo useammankin kerran että kun Keravan toisella laidalla on tiedotesivun mukaan kaapeliverkossa huoltotöitä niin aika monesti samoihin aikoihin itsellänikin käy yhteys alhaalla. Tänäänkin tuoltotiedotteessa on mainittu  Sorsakorpi, Ali-Kerava ja Kurkela jotka ovat ihan toisella puolella Keravaa ja tosiaan itse asustelen Tuusulan puolella mutta tosin ihan keravan rajalla.

Olisikohan jossakin verkkodokkareissa kenties virhe tai verkossa joku dokumentoimaton kludge että nuo muutokset vaikuttavat monen kilometrin päähän huoltoalueesta. Sinänsä tuo ei itseäni haittaa, etätöiden takia minulla on kilpailijan mobiiliyhteys varayhteytenä ja yhteys vaihtuu siihen käytännössä katkottomasti mutta kunhan tässä ihmettelen. On vaan sattunut sen verran monta kertaa tuo oman yhteyden katkos juuri silloin kun on jossain muualla on ollut huoltotyö menossa etten enää usko tuon olevan sattumaa. (Ja joskus kun on pitänyt omalla alueella olla huoltotyö niin en ole huomannut mitään katkosta)

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

3 kommenttia

Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • December 15, 2022

Moro @hyrava!

Pahan pistit ja suorilta tähän ei ole kyllä vastausta antaa. Onhan se varmasti mahdollista, että jokin tieto jossakin ei täsmää. Laitatkos vielä OmaYhteisön profiiliin asiakasnumerosi ja huomioithan, että asiakasnumero menee sille kuuluvalle paikalle. Katsotaan täältä linkittyykö yhteytesi noihin huoltotöihin.


Forum|alt.badge.img+3
  • Keskustelun aloittaja
  • Kommentaattori
  • December 16, 2022

Lisäilin asiakasnumeron profiiliin. Mielestäni sen olin joskus aiemmin lisännytkin mutta kenttä näytti olevan tyhjä.

Tosiaan, itse seuraan jonkun verran eri operaattoreiden häiriötiedotteita ihan töihinkin liittyen niin tuli tuo yhtäläisyys huomattua. Kovin suurta häiriötähän noista odottamattomista katkoksista ei tule mutta ajattelin kuitenkin aiheesta ilmoittaa jos jossain järjestelmässä onkin jotain virheitä tiedoissa. Suurin vaivahan noissa on yleensä se, että kaapelimodeemi ei aina toivu omin avuin noista katkoista vaan pitää IVO-bootata että saa taas yhteyden ylös.


Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • December 16, 2022

@hyrava Kävin läpi viimeisimpien vikatilanteiden sekä muutostöiden vaikutusalueen ja vaikuttaa kyllä olevan mallillaan nämä. 🤔 Esimerkiksi 9.12. Tuusulan Nummenharjussa on ollut kaapelia koskeva häiriöä, jolla ei ole kuitenkaan ollut vaikutusta siun asuinalueelle. Viimeisin hikka asuinalueesi yhteyksissä on tapahtunut 30.11. En pysty äkkiseltään yhdistämään, että mihin tuo on ollut liittyväinen, mutta selkeästi yhteydet ovat hetkellisesti alhaalla käyneet. Lisäksi linja-arvoissasi ei ihan kaikki ole OK, niin voinee tälläkin olla oma lusikka sopassa!

Lämpimästi suosittelen, että olisit yhteydessä katkoksista meidän vikapalveluun, niin saadaan tarvittaessa vikailmoitus tehtyä. 🔎