Vastattu

Kaapeliyhteys lakkasi toimimasta

  • 27 April 2022
  • 7 kommenttia
  • 525 katselukerrat

Moi,

Olisiko yhteisöllä mitään arvauksia tähän: 

Arris TG2492S yhteys katkesi yhtäkkiä kuin seinään tänään aamulla. Modeemin US/DS valo vilkkuu ja online koko ajan pimeänä. Kokeiltu/havaintoja:

  1. uudelleenkäynnistys
  2. modeemin reset
  3. eri antennipiuhaa ja signaalinjakajaa
  4. eri antennipistoketta
  5. Kaapeli-TV toimii ok koko ajan.
  6. modeemi ollut käytössä minulla pari vuotta ja toiminut moitteettomasti. modeemin hallintasivuille pääsee nyt selaimella kuten normaalistikin.
  7. soitto aspaan, tunnin jonotuksen jälkeen ottivat vikailmoituksen vastaan muttei annettu mitään muuta apua. Varmistin kuitenkin, että oikea MAC osoite heillä. Nyt koko päivän ilman yhteyttä katseltu modeemin vilkkuvaa valoa. Kauanko tällaisissa yleensä menee? 

Telian puhelinliittymän hotspot toimii onneksi backuppina nyt. Varmaan sieltäpäin pitää alkaa  kohta katsoa 5g-reititintä kiinteän yhteyden tilalle.

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez 27 April 2022, 19:40

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Varmaan olet noinkin jo tehnyt:

Modeemin uudelleenkäynnistys

  1. Irrota virtajohto ja Ethernet-johto modeemista. ...
  2. Odota 2–3 minuuttia, jotta modeemin virta katkeaa kokonaan. ...
  3. Kytke virtajohto ja Ethernet-johto takaisin modeemiin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Älä nyt sentään mobiiliin kiinteätä vaihda, siitä tulee vain suuri v***tus.

Varmaan olet noinkin jo tehnyt:

Modeemin uudelleenkäynnistys

  1. Irrota virtajohto ja Ethernet-johto modeemista. ...
  2. Odota 2–3 minuuttia, jotta modeemin virta katkeaa kokonaan. ...
  3. Kytke virtajohto ja Ethernet-johto takaisin modeemiin.

Juu toki on kokeiltu.

 

Älä nyt sentään mobiiliin kiinteätä vaihda, siitä tulee vain suuri v***tus.

Suuri ketutus tälläkin hetkellä.

 

 

Modeemi vain jatkaa vilkkumistaan ja laskutus juoksee varmaan normaaliin tapaan. Meni jo yli 5€ puheluun aspan kanssa eikä tekisi mieli toista kertaa tuntia käyttää sinne jonottamiseen. Olisihan se kiva jos Elisa edes ilmoittaisi, että vika on selvityksessä ja miten homma etenee. 

 

 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Meni jo yli 5€ puheluun aspan kanssa eikä tekisi mieli toista kertaa tuntia käyttää sinne jonottamiseen.

 

Koska tilaamassasi palvelussa on virhe, voit reklamoida puhelukustannukset Elisalta.

Sinun vain tulee olla aloitteellinen asiassa. Automaattisesti Elisa ei puhelukuluja vikailmoitukseen korvaa.

Älä nyt sentään mobiiliin kiinteätä vaihda, siitä tulee vain suuri v***tus.

Kaapelimodeemi on jaettua kaistaa kuten mobiilikin. Häiriöherkkyydeltään se on jopa mobiilia huonompi.

Itse en kyllä arvosta kaapelimodeemia yhtään mobiilia paremmaksi. Pitäisi olla valokuidulla toteutettu valokuitu tai Ethernet, ennen kuin suosittelisin olemaan vaihtamatta mobiiliin.

Tein modeemille taas rebootin ja nyt nousi yllättäen taas linjoille ja yhteys pelaa. luvattua viestiä ongelman korjaamisesta ei ole Elisalta vielä tullut. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

 

 

Kaapelimodeemi on jaettua kaistaa kuten mobiilikin. Häiriöherkkyydeltään se on jopa mobiilia huonompi.

Itse en kyllä arvosta kaapelimodeemia yhtään mobiilia paremmaksi. Pitäisi olla valokuidulla toteutettu valokuitu tai Ethernet, ennen kuin suosittelisin olemaan vaihtamatta mobiiliin.

Kyllähän hyvin toimiva kaapeliyhteys hakkaa nämä mobiiliviritykset mennen tullen. Itselläni on ollut ainakin vuodesta 2015 lähtien kaapeliyhteys ja toki muutamia häiriötilanteita matkan varrella on ollut, mutta ei mitään ihmeempiä. Nopeutta on riittänyt, jopa ruuhka-aikaan. Asunnossani toimii vain yhden operaattorin 4G yhteys jollain lailla säälillisellä tasolla, mutta siinäkin nopeudet laskee iltaisin. 5G:tä mainostetaan, mutta kun ei tahdo kuulua tässä. Kaapelilla tässä on nyt pari vuotta tullut tehtyä etätöitä hyvällä ilman verkko-ongelmia. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Meni jo yli 5€ puheluun aspan kanssa eikä tekisi mieli toista kertaa tuntia käyttää sinne jonottamiseen.

 

Koska tilaamassasi palvelussa on virhe, voit reklamoida puhelukustannukset Elisalta.

Sinun vain tulee olla aloitteellinen asiassa. Automaattisesti Elisa ei puhelukuluja vikailmoitukseen korvaa.

Älä nyt sentään mobiiliin kiinteätä vaihda, siitä tulee vain suuri v***tus.

Kaapelimodeemi on jaettua kaistaa kuten mobiilikin. Häiriöherkkyydeltään se on jopa mobiilia huonompi.

Itse en kyllä arvosta kaapelimodeemia yhtään mobiilia paremmaksi. Pitäisi olla valokuidulla toteutettu valokuitu tai Ethernet, ennen kuin suosittelisin olemaan vaihtamatta mobiiliin.

Ainakin kaapelissa on luvattu toimittaa järkevämpiä nopeuksia kuin mobiilissa. Sekin kertoo jo jostain jonka operaattorikin on tajunnut.

Itellä tämä kaapeli on toiminut loistavasti jo 6v lukuunottamatta tuota pientä ongelmaa kun nopeutta nostin, sekin oli talon omissa vanhoissa jakajissa se ongelma. Kaistantäydeltä on tullut muuten kokoajan.

Ja tuskin tulee kyykkäämään vaikka tulisi stadionillinen väkeä naapuriin, kuten voi mobiilissa käydä.

Omasta kokemuksesta on kyllä pakko olla eri mieltä asiasta kanssasi.