Kaapeliyhteys pätkii Arris 2492s

  • 22 January 2021
  • 1 kommentti
  • 362 katselukerrat

Moi,

 

kirjoittelen nyt tänne kuvausta ongelmista, kun tuntuu että asiakaspalveluun kun laittaa viestiä, saa samat asiat kertoa joka kerta uudestaan.

 

Eli ongelmana on että kaapeliyhteys katkeilee satunnaisesti. Yhteys palaa yleensä melkein heti takaisin, minuutin tai parin aikana. Katko on niin nopea etten yleensä kerkeä edes boksille katselemaan valoja, mutta luulisin että silloin modeemissa vilkkuu se kolmas valo ylhäältä eli “online” valo. Tilanne turhauttaa, koska katkon takia esim zoom/teams yhteydet katkeavat, sekä nettipeleissä tipahtaa ulos servereiltä. Sijainti Riihimäki/Koivuranta.

Olen tehnyt seuraavat muutokset, pätkinnän ehkäisemiseksi:

  • Modeemi siirretty pois TV:n vierestä toiseen huoneeseen
  • Modeemi resetoitu
  • Modeemi asetettu siltaavaksi ja wlan yhteydet ja lähes kaikki laitteet menevät apple airport extremen kautta, pc edelleen suoraan Arriksesta.

Käytössä modeemin mukana tullut antennikaapeli ja TV/DATA splitteri.

Vuosia sitten oli samanoloista ongelmaa elisan kaapelimodeemin kanssa (ei tämä uusi modeemi), eli katkoi nettiä 2-3 kertaa päivässä. Silloin auttoi siltaavaksi asettaminen ja sisäverkon yhteyksien hoitaminen toisella laitteella, laite kävi siis liian kuumana tai ei prosessointiteho riittänyt.

Pätkiminen on mahdollisesti vähentynyt näiden muutosten jälkeen, mutta edelleen sitä on tapahtunut joitakin kertoja. Eihän niitä kaikkia katkoja huomaa kun ei yhteydet ole käytössä 24/7.

Lisähuomiona, että discordin puhekanava näyttää huonoa yhteyttä, vaikka samaan aikaan speedtestien mukaan yhteys toimii täydellä nopeudella. Muilla chatissa olevilla ei ole yhteydessä vikaa samaan aikaan.

 

Alla logeja, joita olen lähetellyt asiakaspalveluun aikaisemmin, kun olen huomannut yhteyksien katkeavat:

 

Date Time Event ID Event Level Description

12/25/2020 10:18 84000500 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=98:f7:81:5a:e1:d8;CMTS-MAC=fc:bc:d1:d2:72:e2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12/25/2020 10:18 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=98:f7:81:5a:e1:d8;CMTS-MAC=fc:bc:d1:d2:72:e2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12/25/2020 10:18 82000300 3 Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=98:f7:81:5a:e1:d8;CMTS-MAC=fc:bc:d1:d2:72:e2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12/25/2020 10:18 82000600 3 Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=98:f7:81:5a:e1:d8;CMTS-MAC=fc:bc:d1:d2:72:e2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12/25/2020 10:18 82000300 3 Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=98:f7:81:5a:e1:d8;CMTS-MAC=fc:bc:d1:d2:72:e2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12/25/2020 10:18 82000600 3 Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=98:f7:81:5a:e1:d8;CMTS-MAC=fc:bc:d1:d2:72:e2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12/25/2020 10:18 82000300 3 Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=98:f7:81:5a:e1:d8;CMTS-MAC=fc:bc:d1:d2:72:e2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12/25/2020 10:18 82000600 3 Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=98:f7:81:5a:e1:d8;CMTS-MAC=fc:bc:d1:d2:72:e2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12/25/2020 10:18 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=98:f7:81:5a:e1:d8;CMTS-MAC=fc:bc:d1:d2:72:e2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12/25/2020 10:18 82000300 3 Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=98:f7:81:5a:e1:d8;CMTS-MAC=fc:bc:d1:d2:72:e2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 12/25/2020 10:18 82000

 

Nämä alla olevat toistuvat monta kertaa vuorokaudessa, joskus kerran kaksi tunnissa, saako näistä mitään irti?

68010300 4 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=98:f7:81:5a:e1:d8;CMTS-MAC=fc:bc:d1:d2:72:e2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12/27/2020 21:58 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=98:f7:81:5a:e1:d8;CMTS-MAC=fc:bc:d1:d2:72:e2;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Alla tiedot lähetys/vastaanottotehoista

 

Onko mitään muuta mitä itse voisi tehdä/kokeilla? Pitääkö vaihtaa laadukkaampaan modeemiin, esim fritzbox?


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

1 kommentti

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Moro.  Sulla olikin tuo asiakasnumero profiilissa niin kävin mittaamassa tuota linjaa niin arvojen puolesta hyvältä näyttää ainakin tännepäin. 

Jos mahdollista niin kannattaa kokeilla toisesta antennipistokkeesta ja ilman splitteriä. Ja toki kannattaa myös toisella antennijohdollakin testata niin sitten on testattu kaikki mitä oikeastaan vielä voi. 
Että mahdollisimman hyvin kun sen sisäverkon osuuden eli johtojen yms. osuuden saa rajattua pois niin voidaan sitten vikailmoitus laittaa eteenpäin asentajalle, että saataisiin pätkiminen loppumaan. :)