Vastattu

Kiinteän netin nopeuden nosto oikeaoppisesti?

  • 16 November 2022
  • 17 kommenttia
  • 704 katselukerrat

Olisi tarkoitus nostaa nykyisen nettiyhteyden nopeutta ja en kyllä keksi miten se tehdään oikeaoppisesti.

Uuden liittymän saisi tilattua ilmeisen helposti Elisan sivuilta halutulla nopeudella tähän meidän osoitteeseen ja tekniikkakin olisi sama. Mutta koska edellisen kerran liittymää tilatessa laskutuksen toimiminen oikein (kuluttajaliittymä kuluttajan nimissä, mutta laskut verkkolaskuna yritykselle) kesti kuukausia niin haluaisin vain päivittää nykyisen liittymän nopeammaksi.

Mutta siinä taas on ongelmana se, että en vaan keksi miten saisin liittymän päivitettyä nopeampaan. Sivulla jossa päivitys tehdään ei ole pelkkiä nettiliittymiä tarjolla ollenkaan, vaan niihin on aina bundlattuna Elisan viihde kovaan hintaan mukaan.

Onko ainoa vaihtoehto tilata kokonaan uusi liittymä, vai voinko jotenkin päivittää vanhan nopeammaksi? Nykyinen on 250M ja tarkoitus olisi päivittää se 1000M nopeuteen.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Snouppi 16 November 2022, 16:12

Katso alkuperäinen viesti

17 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Uusihan  se päivitettykin liittymä (liittymätyypin vaihto) on.

OmaElisassa: Etusivulla:Tarkastele tuotteitasi. Klikkaa liittymääsi, tai: Tarkastele nykyistä liittymääsi.

Valitse: Näytä muut päivitysvaihtoehdot.

Sitten verkkokaupan sivulla valitset: Vaihda liittymää.

Sitten: Valitse uusi liittymä.

Sitten vaan kassalle.

Ihan pelkän liittymän saa, ilman kytkyjä.

 

 

 
 

 

 

 

 

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Moi @JohkoJahko ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Voit muokata nykyistä kiinteää laajakaistaa osoitteessa https://elisa.fi/kauppa/nettiliittymat/kiinteat-laajakaistat. Sinun tulee olla kirjautuneena/tunnistautuneena palveluun, että muokkaus onnistuu painamalla kohdasta “Muokkaa nykyistä liittymääsi”. Mikäli päivitys ei syystä tai toisesta onnistu, niin olethan yhteydessä @OmaYhteisö-tiimiin yksärillä, niin voidaan tarkistaa mistä kiikastaa ja tarvittaessa tehdä päivitys puolestasi. 🤔

Itteä kiinnostaa vähän sama, ei siellä ole tosiaan tarjolla muuta kuin noita Elisa viihde -paketteja. Ja ne on vielä 24kk määräaikaisia. On se kumma kun ei vanhoille asiakkaille tarjota parempaa. Ja missä viipyy symmetriset kuituliittymät?

Käyttäjätaso 7

Tuonne minä päädyn OmaElisan

Näytä muut päivitysvaihtoehdot, valinnalla.

Ei oo semmoista vaihtoehtoa mulla.

Käyttäjätaso 7

OmaElisassa näyttää tältä.

Näyttänyt iät ajat.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Morjes @tmuc ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊 

Nykyisen kiinteän laajakaistan päivittäminen pitäisi onnistua Elisan verkkokaupassa. Palveluun pitää olla kirjautuneena sisään ja tunnistautuneena, esim. verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai Elisa Tunnuksella, jotta laajakaistan päivittäminen onnistuu painamalla kohdasta “Muokkaa nykyistä liittymääsi” 🔍 

Mikäli päivitäminen ei tunnu onnistuvan, niin laitathan yksityisviestiä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta niin voidaan tarkistaa mistä kiikastaa ja tarvittaessa tehdä haluamasi päivitys puolestasi. 👍🏼 

Kyllähän se siellä toki onnistuu, mutta nuo vaihtoehdot ei oikein miellytä:

 

Käyttäjätaso 7

Morjes @tmuc ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊 

Nykyisen kiinteän laajakaistan päivittäminen pitäisi onnistua Elisan verkkokaupassa. Palveluun pitää olla kirjautuneena sisään ja tunnistautuneena, esim. verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai Elisa Tunnuksella, jotta laajakaistan päivittäminen onnistuu painamalla kohdasta “Muokkaa nykyistä liittymääsi” 🔍 

Mikäli päivitäminen ei tunnu onnistuvan, niin laitathan yksityisviestiäMuokkaa nykyistä liittymääsi. profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta niin voidaan tarkistaa mistä kiikastaa ja tarvittaessa tehdä haluamasi päivitys puolestasi. 👍🏼 

Voi vaikka painaa ensin: Muokkaa nykyistä liittymääsi, ja kirjautua.

 

 

 

No sitähän tässä olen ihmetellyt, että kun klikkaan vaikka tuota “Vaihda liittymää” niin mitä sen jälkeen? Sillä seuraava sivu on tämä:
 

 

Käyttäjätaso 7

No sitähän tässä olen ihmetellyt, että kun klikkaan vaikka tuota “Vaihda liittymää” niin mitä sen jälkeen? Sillä seuraava sivu on tämä:

 

 

 

Auttaisikohan toisella selaimella kokeileminen.

Vällehden/Sivun päivitys.

Selaimen välimuistin tyhjennys auttaa usein, ei välttämättä tässä.

Kannattaa tyhjentää kuitenkin.

Tietokoneenkin käynnistäminen uudelleen.

 

 

 

Tuolta pitäisi näyttää alkuasetelma verkkokaupan sivulla:

Muokkaa nykyistä liittymääsi valinnan jälkeen:

Rajasin osoitteen ja hinnan pois.

Kunniamerkki

Yritän tässä myös päivittää nopeutta 100M->300M, ei onnistu halutulla tavalla.

 

Ekalla sivulla tarjoaa vain Premium liittymää, tästä ei pääse eteenpäin kuin valitsemalla premium liittymän. Seuraavalla sivulla tulee näkyviin myös ilman premium liittymiä. Valitsen 300M normiliittymän ja sitten siirryn kassalle. Kassalla näkyy premium paketin hinta ja toimituskulut ovat kaksinkertaiset. On vaikeaksi tehty, pientä bugia havaittavissa. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Yritän tässä myös päivittää nopeutta 100M->300M, ei onnistu halutulla tavalla.

Onko sinulla kiinteän verkon liittymä, joita tämä keskusteluketju koskee ?

 

Kunniamerkki

Yritän tässä myös päivittää nopeutta 100M->300M, ei onnistu halutulla tavalla.

Onko sinulla kiinteän verkon liittymä, joita tämä keskusteluketju koskee ?

 

On, kaapelimodeemista on kyse.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Yritän tässä myös päivittää nopeutta 100M->300M, ei onnistu halutulla tavalla.

Onko sinulla kiinteän verkon liittymä, joita tämä keskusteluketju koskee ?

 

On, kaapelimodeemista on kyse.

Kun kerroit, että tarjotaan Premiumia, oletan että sinulla on käytössä “Viihde laajakaistalla” palvelu ja siinä “Classic” versio Viihteestä ja 100M netti.

Itsepalveluna tuota yhdistelmää ei tällä hetkellä voi päivittää, mutta haluamasi muutos onnistuu kyllä asiakaspalvelumme kautta.

Kunniamerkki

Yritän tässä myös päivittää nopeutta 100M->300M, ei onnistu halutulla tavalla.

Onko sinulla kiinteän verkon liittymä, joita tämä keskusteluketju koskee ?

 

On, kaapelimodeemista on kyse.

Kun kerroit, että tarjotaan Premiumia, oletan että sinulla on käytössä “Viihde laajakaistalla” palvelu ja siinä “Classic” versio Viihteestä ja 100M netti.

Itsepalveluna tuota yhdistelmää ei tällä hetkellä voi päivittää, mutta haluamasi muutos onnistuu kyllä asiakaspalvelumme kautta.

 

Joo, Classic Viihde ja 100M on.

Ok, täytyy asiakaspalvelun kautta sitten hoitaa asia.

 

Osallistu keskusteluun