Skip to main content

Kohteelle Ethernet ei ole kelvollista IP-määritystä


  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
Käyttöjärjestelmä Windows 10. Netti toimii välillä ja sitten yht'äkkiä lakkaa toimimasta, alkaa toimia uudestaan joskus ja lakkaa toimimasta jne. Langatonkotiverkko toimii. Modeemi on Zyxel VMG3925-B10B. Missähän vika mahtaa olla ja miten korjataan?
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

12 kommenttia

Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • 6127 kommenttia
  • 29. huhtikuuta 2019
Moro @qsefb ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 Kuulostaisi että ongelma jää tuohon verkkokaapeliyhteyteen reitittimen ja tietokoneen välillä. Melkein ensimmäisenä testaisin toista ethernet-johtoa tuohon väliin ja samalla varmuuden vuoksi vaihtaisin modeemista LAN-porttia mihin tietokoneen kytken. Jos se ei auta niin tietokoneelta verkkokortin ajurit tarkistukseen että päivitykset on ajantasalla ja tarvittaessa vielä vaikka toisella ethernet-kaapelia käyttävällä laitteella testaus että pätkiikö langallinen yhteys silläkin

  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 29. huhtikuuta 2019
Kiitos vastauksestasi! Olin jo aiemmin kokeilllut neuvojasi, mutta ne eivät auttaneet. Löysin tältä palstalta jostain neuvon, jossa käskettiin irrottaa virtajohto ja kaikki muutkin keskusyksiköstä ja pitää virtanappia painettuna 15 sek. Se näytti auttavan parin päivän ajan, mutta nyt vika palasi taas.

Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • 6127 kommenttia
  • 30. huhtikuuta 2019
Hmm... Olitko siis testannut jo toisen laitteenkin LAN ja eth-kaapelin ohella?

  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 1. toukokuuta 2019
En kokeillut toista laitetta. Kokeilin taas korjaustoimintoa: Verko ja Internet -> Näytä verkontila ja tehtävät -> Muuta sovittimen asetuksia -> Ethernet -> Tee yhteyden vian määritys. Ensin tulos oli sama: Kohtelle Ethernet ei ole.. Toistin korjauskehoituksen ja yhteys korjaantui. Jään jännityksellä odottamaan kauanko se toimii. Onko näistä tiedoista hyötyä ongelman selvittämisessä.

Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 6895 kommenttia
  • 1. toukokuuta 2019
Hmm.. Ongelman voi aiheuttaa joko itse modeemi, jonka firmware tai LAN -portit eivät toimi kuten niiden kuuluisi toimia tai sitten koneen verkkokortissa tai sen ajureissa on jotain vialla.

Mitäs Windowsin laitehallinta sanoo tuosta verkkokortista? Onko laitehallinnassa verkkosovittimen kuvakkeen yhteydessä keltaista huutomerkkiä tms.? Jos ei, Windowsin mukaan laite toimii tällöin oikein. Tästäkin huolimatta verkkokortin ajurit kannattaa kokeilla asentaa uudelleen.

Jos verkkokortin sörkkimisellä ei ole mitään vaikutusta tähän ongelmaan, voi ongelman aiheuttaja olla itse modeemi. Mikäli mahdollista, kannattaa testata toista modeemia. Tämä auttaisi vianrajauksessa merkittävästi. Jos tuossa modeemissa on sisällä Elisa10 -firmware, voisit pyytää Elisaa rullaamaan modeemiin aiemman Elisa9 -version ja testata sillä toimivuutta.

  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 1. toukokuuta 2019
Kiitos vastauksestasi. Verkkokortti toimii oikein. Verkkokortin ajurit olen päivittänyt. Miten ajureiden uudelleen asennus tehdään? Kokelin myös USB-väylään liitettävää uutta ulkoistaverkkokorttia. Siitäkään ei ollut apua.

Sokrates
  • 11374 kommenttia
  • 1. toukokuuta 2019
qsefb kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Verkkokortti toimii oikein. Verkkokortin ajurit olen päivittänyt. Miten ajureiden uudelleen asennus tehdään? Kokelin myös USB-väylään liitettävää uutta ulkoistaverkkokorttia. Siitäkään ei ollut apua.

Jos ulkoisestakaan verkkokortista ei ollut apua , niin vika lienee modeemissa. Jos mahdollista , niin kokeile toisella modeemilla.

  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 1. toukokuuta 2019
Kiitos vastauksestasi!

Rantomeister
Forum|alt.badge.img+1
  • Entinen elisalainen
  • 486 kommenttia
  • 2. toukokuuta 2019
Vielä jos sen verran voin pyytää @qsefb niin huikkaatko vielä, miten tässä kävi, kun oot ehtinyt testata 🙂

  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 2. toukokuuta 2019
Ongelman syy ei selvinnyt. Elisa vaihtoi modeemin ja nyt netti toimii. Kiitos kaikille neuvoja antaneille.

error404
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 647 kommenttia
  • 3. toukokuuta 2019
Hyvä juttu kuitenkin että homma korjaantui toisella modeemilla 🙂

  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 6 kommenttia
  • 3. toukokuuta 2019
Totta, se oli pääasia.