Vastattu

Kokemuksia FRITZ!Box 6660 kaapelimodeemista



Näytä ensimmäinen kirjoitus

115 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +7

Kiitos paljon @JJesseJ !!! Vihdoinkin modeemi toimii ja pikaisen testauksen perusteella tämä toimii paremmin kuin Arriksen modeemi. Latausnopeus on hieman parempi ja ping vasteaika tasaisempi. Intel on siis saanut puma7 piirisarjassa korjattua puma6:ssa esiintyneet ongelmat.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Kiitos paljon @JJesseJ !!! Vihdoinkin modeemi toimii ja pikaisen testauksen perusteella tämä toimii paremmin kuin Arriksen modeemi. Latausnopeus on hieman parempi ja ping vasteaika tasaisempi. Intel on siis saanut puma7 piirisarjassa korjattua puma6:ssa esiintyneet ongelmat.

Mahtava juttu, että saatiin tämä nyt lopulta kuntoon! :) 

Ja aivan loistavaa että toimivuuskin nyt parantunut! :) 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +7

Tänään huomasin, että Fritz!Boxin signaalin laatu MSE dB oli parantunut n. 36:sta 40:een, mutta samalla sisääntulevat 24 kanavaa olivat tippuneet 16kanavaan. Tuolla 16 kanavalla ei ihan täyttä gigan nopeutta pysty saavuttamaan. Laitoinkin tästä jo elisan chattiin viestiä, jos saisi ne puuttuvat kanavat ja täyden gigan vauhdin takaisin.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +8

Verkkokauppa.com tarjous tällä hetkellä ko. boksista on 179,90€. Kävin moisen apparaatin hakemassa. Saa nähdä kuinka nousee tulille...

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +7

Verkkokauppa.com tarjous tällä hetkellä ko. boksista on 179,90€. Kävin moisen apparaatin hakemassa. Saa nähdä kuinka nousee tulille...

Suosittelen boxia lämpimästi. Aivan eri luokkaa toiminnaltaan kuin Arris. Arris hukkasi yhteyden pari kertaa päivässä ja fritz!box ei vielä kertaakaan. Nyt vaan elisalla tekivät jotain muutoksia ja kanavien määrä tippui 24:sta 16:sta millä saa vain n. 600Mbs nopeutta. Pitänee pyytää hyvitystä kuukausimaksusta, kun kuitenkin gigan yhteydestä maksan.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +2

No niin! Eipä toimi kuten Strömsössä…

Pitäisi ilmoittaa uuden modeemin MAC ELISAlle, mutta eivät vastaa puhelimeen, eikä CHAT-palveluakaan näy...

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

No niin! Eipä toimi kuten Strömsössä…

Pitäisi ilmoittaa uuden modeemin MAC ELISAlle, mutta eivät vastaa puhelimeen, eikä CHAT-palveluakaan näy...

Laitatko meille vaikka yksityisviestiä OmaYhteisö-tiimi tai sitten hiukkasen nopeammin asia saattaisi hoitua puhelimitse 010190240 tai sitten jos mahdollista niin meidän Sometiimi päivitystää aina tuonne 21 saakka Facebookin ja Twitterin puolella. :)

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +8

Tuo FRITZ!BOX on nyt jonkin aikaa toiminut tiedon valtaväylän solmukohtana kaapeliverkkoon, ja hyvin näyttää pelaavan. Mitään ongelmia ei ole ollut, paitsi se sama ongelma, joka muillakin näkyi olevan, eli kanavien putoaminen joksikin aikaa pois käytöstä. Onneksi palasi takaisin… Laitteessahan on muutama ominaisuus, joita olen kaivannutkin. Siinä on mm. VPN ja mahdollisuus dynDNS palvelun käyttämiseen. Tuohon dynDNS palvelun asetuksiin voi vieläpä itse määrätä mitä palvelua käyttää, eli ei tarvitse käyttää mitään maksullista. Yksi kotimainen ilmainen on dy.fi.

Tänään tilasin FRITZ!NET 3000 Repeaterin, jonka kanssa saa tuon kaapeliboksin muodostettua MESH verkon. Saa nähdä josko se riittää siihen, että voin poistaa kaapeliyhteyden kahden kerroksen väliltä. Lisäksi on tarve parantaa langattoman verkon kattavuutta. Vaikka nyt tuossa lanissa on toinen access point (jossa on myös 5GHz verkko), niin en ole oikein ollut tyytyväinen langattomien laitteiden tukiasemavaihdoksiin. Samoin tuo 5GHz:n verkon kattavuus on ongelma.

Niin tai näin. Jos tuon MESHin avulla ei pysty tuota kerrosten välistä kaapelointia poistamaan, niin saanen ainakin tuon 5GHz:n verkon kattavuuden paremmaksi.

Kunniamerkki

Ilmeisesti tämä 6660 toimii nyt hyvin Elisan kaapelissa vai onko vielä jotain aluekohtaisia rajoituksia ?

Riittääkö pelkkä MAC-osoitteen ilmoittaminen Elisalle vai täytyykö jotain ylimääräistä 6660 kanssa säätää ? 

 

Ilmeisesti tämä 6660 toimii nyt hyvin Elisan kaapelissa vai onko vielä jotain aluekohtaisia rajoituksia ?

Riittääkö pelkkä MAC-osoitteen ilmoittaminen Elisalle vai täytyykö jotain ylimääräistä 6660 kanssa säätää ? 

 

Pitäisi riittää MAC:n ilmoittaminen. 

Pahoittelen huonoa suomen kieltäni - olen uusi Suomessa ja vasta oppimassa.

Olen ostamassa Fritzbox 6591 tai 6660, jossa on uusi kaapeliliitäntä Nokian alueella. Osaako joku kertoa toimiiko 6591 tai 6660 Elisan kaapeliverkossa Nokian alueella? Vai ovatko täällä käsitellyt asiat vielä kesken?

 

kiiti

Käyttäjätaso 5

Pahoittelen huonoa suomen kieltäni - olen uusi Suomessa ja vasta oppimassa.

Olen ostamassa Fritzbox 6591 tai 6660, jossa on uusi kaapeliliitäntä Nokian alueella. Osaako joku kertoa toimiiko 6591 tai 6660 Elisan kaapeliverkossa Nokian alueella? Vai ovatko täällä käsitellyt asiat vielä kesken?

 

kiiti

Moi @helloabunai ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😄 Nuo Fritzbox! -kaapelimodeemit toimivat meidän kaapelilaajakaistoissa. Jotta kyseinen modeemi saa yhteyden muodostettua niin joutuu siitä ilmoittamaan MAC-osoitteen meidän asiakaspalveluun: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ jossa voidaan kyseinen laite provisioida yhteyteen. 🛠️

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

FritzBox 6660 versiopäivitys.

FRITZ! OS: 07.27 - Versio päivitettävissä hallintasivulta. Ei tarvitse pyydellä operaattorilta.

Minulla ei nouse yhteyteen tuo 6660 vaikka on MAC ilmoitettu Elisalle 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Minulla ei nouse yhteyteen tuo 6660 vaikka on MAC ilmoitettu Elisalle 

Ei olisi ensimmäinen kerta kun Elisa kämmää osoitteen kanssa, tarkista uudelleen soittamalla aspaan.
Kannatta kuitenkin tehdä modeemi virrattomaksi ja käynnistää uudelleen.

Itselläni tuo laite noussut 10min. linjoille.

Käyttäjätaso 5

Minulla ei nouse yhteyteen tuo 6660 vaikka on MAC ilmoitettu Elisalle 

Ikävä kuulla, @Laslotin . :disappointed_relieved:  Tässä tapauksessa suosittelen ottamaan yhteyttä meidän vikapuolen asiantuntijoihin: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/ josta toimivuus tarkistetaan kanssasi. 📞

 

Vaihtoehtoisesti me moderaattorit voimme tarkistaa MAC:in olevan oikein ja mittailla laajakaistan toimintaa jos lisäät profiilisi muistiinpanoihin tuon MAC-osoitteen sekä asiakasnumerosi. Nuo tiedot ovat vain moderaattoreiden nähtävissä. 🛠

Moikka

Frizt!box 6660 kaapelimodeemi lopetti toimintansa Tampereen Iidesrannassa 9.9-21, Elisan verkkoinsinöörien tapahtuneesa taidonnäytteessä. Keskusteltuani Elisan asiakaspalvelun kanssa sovin että hankin takuuseen vekkokaupasta uuden Frizt!box 6660 modeemin. MAC osoitteen saaminen asiakaspalvelulle meni 10.9-21. Ei toiminut. Huoltomies kävi 11.9-21 mittaamassa sisäverkon (oli kunnossa). Testasi omalla Arris modeemilla yhteyden toimivan. Huoltomiehen diagnoosi oli ettei Frizt!box toimi Elisan verkossa. Soitto asiakaspalveluun josta luvattiin että “tekniikka” ryhmä selvittää viikonlopun aikana voiko Frizt!box ongelmaa ratkaista. Muussa tapauksessa ma 13.9 -21 saisin uuden modeemin Elisan myymälästä. Ma 13.9-21 ei kuulunut mitään joten soitin asiakaspalveluun josta vahvistettiin että nyt voin noutaa uuden modeemin myymälästä. Eipä onnistunut koska minulla ei ole ajokorttia. Soitto asiakaspalveluun (onneksi sama kaveri vastasi). Lupasi toimituksen seuraavalle päivälle siis 14.9-21.

14.9-21 sain viestin jostain “budbee” kuljetuspalvelusta että toimitus tapahtuu 15.9-21 klo 17 - 22 välillä. 15.9-21 sain ilmoiituksen tältä kuljetuspalvelulta että toimitusaika menee seuraavlle päivälle.

Tässä vaiheessa hermostuin ja soitin taas asiakaspalvelulle ja sovin että menen Elisan myymälästä ostamaan omalla rahalla kyseisen Arris modeemin. kello oli silloin 17. Sovittiin myös että minulle soitetaan tunnin päästä että voin antaa tuon MAC osoitteen. Soitto tuli 19.45. Netti lähti toimimaan klo 20.00.

Minulla on useita nettiyhteyksiä käyttäviä laitteita mm. puhelimet, tabletit, TVt sekä laitteita jotka lähettävät tietonsä ensin Wi-Fin kautta pilveen josta saan ne käyttööni. Tämän tyyppinen katkos oli todella harmillinen ja aiheutti meidän perheessä paljon mielipahaa.

Asiakaspalvelijoille joiden kanssa olin tekemisissä anna hyvän arvosanan. Heitä oli varmaan 6 -7 henkilöä. He joutuvat tekemään töitä ITIL ympäristössä joka ei huomio nopeita ratkaisuja vaativia tilanteita.

Elisan verkkoinsinööreille sellainen viesti. Älkää korjatko toimivaa. 

 

Kiitoksia jos jaksoit lukea tämän vuodatukseni. 

PS. Jos haluat tarkennuksia tarinastani, niin kerron mielelläni

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Moikka

Frizt!box 6660 kaapelimodeemi lopetti toimintansa Tampereen Iidesrannassa 9.9-21, Elisan verkkoinsinöörien tapahtuneesa taidonnäytteessä. Keskusteltuani Elisan asiakaspalvelun kanssa sovin että hankin takuuseen vekkokaupasta uuden Frizt!box 6660 modeemin. MAC osoitteen saaminen asiakaspalvelulle meni 10.9-21. Ei toiminut. Huoltomies kävi 11.9-21 mittaamassa sisäverkon (oli kunnossa). Testasi omalla Arris modeemilla yhteyden toimivan. Huoltomiehen diagnoosi oli ettei Frizt!box toimi Elisan verkossa. Soitto asiakaspalveluun josta luvattiin että “tekniikka” ryhmä selvittää viikonlopun aikana voiko Frizt!box ongelmaa ratkaista. Muussa tapauksessa ma 13.9 -21 saisin uuden modeemin Elisan myymälästä. Ma 13.9-21 ei kuulunut mitään joten soitin asiakaspalveluun josta vahvistettiin että nyt voin noutaa uuden modeemin myymälästä. Eipä onnistunut koska minulla ei ole ajokorttia. Soitto asiakaspalveluun (onneksi sama kaveri vastasi). Lupasi toimituksen seuraavalle päivälle siis 14.9-21.

14.9-21 sain viestin jostain “budbee” kuljetuspalvelusta että toimitus tapahtuu 15.9-21 klo 17 - 22 välillä. 15.9-21 sain ilmoiituksen tältä kuljetuspalvelulta että toimitusaika menee seuraavlle päivälle.

Tässä vaiheessa hermostuin ja soitin taas asiakaspalvelulle ja sovin että menen Elisan myymälästä ostamaan omalla rahalla kyseisen Arris modeemin. kello oli silloin 17. Sovittiin myös että minulle soitetaan tunnin päästä että voin antaa tuon MAC osoitteen. Soitto tuli 19.45. Netti lähti toimimaan klo 20.00.

Minulla on useita nettiyhteyksiä käyttäviä laitteita mm. puhelimet, tabletit, TVt sekä laitteita jotka lähettävät tietonsä ensin Wi-Fin kautta pilveen josta saan ne käyttööni. Tämän tyyppinen katkos oli todella harmillinen ja aiheutti meidän perheessä paljon mielipahaa.

Asiakaspalvelijoille joiden kanssa olin tekemisissä anna hyvän arvosanan. Heitä oli varmaan 6 -7 henkilöä. He joutuvat tekemään töitä ITIL ympäristössä joka ei huomio nopeita ratkaisuja vaativia tilanteita.

Elisan verkkoinsinööreille sellainen viesti. Älkää korjatko toimivaa. 

 

Kiitoksia jos jaksoit lukea tämän vuodatukseni. 

PS. Jos haluat tarkennuksia tarinastani, niin kerron mielelläni

Jaaha että Elisalla taas kämmättiin ja pakkomyytiin oma laite. Itse olen ollut noin 6v Elisan verkossa, ja koko ajan eri FritzBox versioilla ja aina on toiminut, nytkin kirjoittelen tässä 6660 mallin välityksellä. Tosin täällä ollaan entisesessä Anvian verkossa jonka Elisan piti saada väkisin haltuunsa.
Ohessa näyte toimivuudesta. Vai eikö vain osata?

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Moikka

Frizt!box 6660 kaapelimodeemi lopetti toimintansa Tampereen Iidesrannassa 9.9-21, Elisan verkkoinsinöörien tapahtuneesa taidonnäytteessä. Keskusteltuani Elisan asiakaspalvelun kanssa sovin että hankin takuuseen vekkokaupasta uuden Frizt!box 6660 modeemin. MAC osoitteen saaminen asiakaspalvelulle meni 10.9-21. Ei toiminut. Huoltomies kävi 11.9-21 mittaamassa sisäverkon (oli kunnossa). Testasi omalla Arris modeemilla yhteyden toimivan. Huoltomiehen diagnoosi oli ettei Frizt!box toimi Elisan verkossa. Soitto asiakaspalveluun josta luvattiin että “tekniikka” ryhmä selvittää viikonlopun aikana voiko Frizt!box ongelmaa ratkaista. Muussa tapauksessa ma 13.9 -21 saisin uuden modeemin Elisan myymälästä. Ma 13.9-21 ei kuulunut mitään joten soitin asiakaspalveluun josta vahvistettiin että nyt voin noutaa uuden modeemin myymälästä. Eipä onnistunut koska minulla ei ole ajokorttia. Soitto asiakaspalveluun (onneksi sama kaveri vastasi). Lupasi toimituksen seuraavalle päivälle siis 14.9-21.

14.9-21 sain viestin jostain “budbee” kuljetuspalvelusta että toimitus tapahtuu 15.9-21 klo 17 - 22 välillä. 15.9-21 sain ilmoiituksen tältä kuljetuspalvelulta että toimitusaika menee seuraavlle päivälle.

Tässä vaiheessa hermostuin ja soitin taas asiakaspalvelulle ja sovin että menen Elisan myymälästä ostamaan omalla rahalla kyseisen Arris modeemin. kello oli silloin 17. Sovittiin myös että minulle soitetaan tunnin päästä että voin antaa tuon MAC osoitteen. Soitto tuli 19.45. Netti lähti toimimaan klo 20.00.

Minulla on useita nettiyhteyksiä käyttäviä laitteita mm. puhelimet, tabletit, TVt sekä laitteita jotka lähettävät tietonsä ensin Wi-Fin kautta pilveen josta saan ne käyttööni. Tämän tyyppinen katkos oli todella harmillinen ja aiheutti meidän perheessä paljon mielipahaa.

Asiakaspalvelijoille joiden kanssa olin tekemisissä anna hyvän arvosanan. Heitä oli varmaan 6 -7 henkilöä. He joutuvat tekemään töitä ITIL ympäristössä joka ei huomio nopeita ratkaisuja vaativia tilanteita.

Elisan verkkoinsinööreille sellainen viesti. Älkää korjatko toimivaa. 

 

Kiitoksia jos jaksoit lukea tämän vuodatukseni. 

PS. Jos haluat tarkennuksia tarinastani, niin kerron mielelläni

Eipähän tämä missään nimessä kuulosta hyvältä :( Pahoitteluni omasta puolestani! 
Kiitos palautteesta. Palaute on viety eteenpäin jatkoa ajatellen.

Ilmeisesti asia on kuitenkin nyt tullut kuntoon?

Hei!

Netti tuli kuntoon 15.9-21 klo 20.00 ja toimii hyvin.

Minulle ei pakkomyyty mitään koska olen saanut maksamani modeemin hinnan palautuksena.

Kysehän oli siitä että asiakaspalvelija oli merkannut minun tietoihin että kyseisen modeemin olisi saanut minulle antaa veloituksetta. Mutta Elisan myymälässä kelpaa vain kuvallinen ajo-, henkilökortti tai passi. Minulla ei ole mitään näistä. Sen vuoksi myymälähenkilö ei suostunut edes avaamaan tietojani päätteeltään.

Elisan asiakaspalvelun kanssa sovin rahansiirroista/ym tilauksista ilmoittamalla vain syntymäaikani ja osoitteeni. Pankeissa on käytössä vahva tunnistautuminen, sinne ei edes kelpaa ajokortti. 

 

Mutta toinen asia.

Miten tuohon Arrikseen saa päivityksen, nyt siinä on 9.1.103ES

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Hei!

Netti tuli kuntoon 15.9-21 klo 20.00 ja toimii hyvin.

Minulle ei pakkomyyty mitään koska olen saanut maksamani modeemin hinnan palautuksena.

Kysehän oli siitä että asiakaspalvelija oli merkannut minun tietoihin että kyseisen modeemin olisi saanut minulle antaa veloituksetta. Mutta Elisan myymälässä kelpaa vain kuvallinen ajo-, henkilökortti tai passi. Minulla ei ole mitään näistä. Sen vuoksi myymälähenkilö ei suostunut edes avaamaan tietojani päätteeltään.

Elisan asiakaspalvelun kanssa sovin rahansiirroista/ym tilauksista ilmoittamalla vain syntymäaikani ja osoitteeni. Pankeissa on käytössä vahva tunnistautuminen, sinne ei edes kelpaa ajokortti. 

 

Mutta toinen asia.

Miten tuohon Arrikseen saa päivityksen, nyt siinä on 9.1.103ES

 

 

Kun tilausta noudetaan myymälästä, niin tunnistautumisen vuoksi tarvitaan tosiaan kuvallinen henkilöllisyystodistus. 

Jos tuota päivitystä ei löydy suoraan hallintasivun kautta, niin lisäätkö tuon Arriksen CMAC-osoitteen ja asiakasnumerosi profiiliisi, niin voitaisiin tuota päivityksen puolta tutkia?

Hei!

Netti tuli kuntoon 15.9-21 klo 20.00 ja toimii hyvin.

Minulle ei pakkomyyty mitään koska olen saanut maksamani modeemin hinnan palautuksena.

Kysehän oli siitä että asiakaspalvelija oli merkannut minun tietoihin että kyseisen modeemin olisi saanut minulle antaa veloituksetta. Mutta Elisan myymälässä kelpaa vain kuvallinen ajo-, henkilökortti tai passi. Minulla ei ole mitään näistä. Sen vuoksi myymälähenkilö ei suostunut edes avaamaan tietojani päätteeltään.

Elisan asiakaspalvelun kanssa sovin rahansiirroista/ym tilauksista ilmoittamalla vain syntymäaikani ja osoitteeni. Pankeissa on käytössä vahva tunnistautuminen, sinne ei edes kelpaa ajokortti. 

 

Mutta toinen asia.

Miten tuohon Arrikseen saa päivityksen, nyt siinä on 9.1.103ES

 

 

Kun tilausta noudetaan myymälästä, niin tunnistautumisen vuoksi tarvitaan tosiaan kuvallinen henkilöllisyystodistus. 

Jos tuota päivitystä ei löydy suoraan hallintasivun kautta, niin lisäätkö tuon Arriksen CMAC-osoitteen ja asiakasnumerosi profiiliisi, niin voitaisiin tuota päivityksen puolta tutkia?

Asiakasnumero ja CMAC lisätty profiiliin. Kiitoksia etukäteen.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Hei!

Netti tuli kuntoon 15.9-21 klo 20.00 ja toimii hyvin.

Minulle ei pakkomyyty mitään koska olen saanut maksamani modeemin hinnan palautuksena.

Kysehän oli siitä että asiakaspalvelija oli merkannut minun tietoihin että kyseisen modeemin olisi saanut minulle antaa veloituksetta. Mutta Elisan myymälässä kelpaa vain kuvallinen ajo-, henkilökortti tai passi. Minulla ei ole mitään näistä. Sen vuoksi myymälähenkilö ei suostunut edes avaamaan tietojani päätteeltään.

Elisan asiakaspalvelun kanssa sovin rahansiirroista/ym tilauksista ilmoittamalla vain syntymäaikani ja osoitteeni. Pankeissa on käytössä vahva tunnistautuminen, sinne ei edes kelpaa ajokortti. 

 

Mutta toinen asia.

Miten tuohon Arrikseen saa päivityksen, nyt siinä on 9.1.103ES

 

 

Kun tilausta noudetaan myymälästä, niin tunnistautumisen vuoksi tarvitaan tosiaan kuvallinen henkilöllisyystodistus. 

Jos tuota päivitystä ei löydy suoraan hallintasivun kautta, niin lisäätkö tuon Arriksen CMAC-osoitteen ja asiakasnumerosi profiiliisi, niin voitaisiin tuota päivityksen puolta tutkia?

Asiakasnumero ja CMAC lisätty profiiliin. Kiitoksia etukäteen.

 


Kiitos! Vein asiasta pyyntöä eteenpäin, palaamme asiaan. :)

Kun yritän testata yhteyttä tuolla verkkoapurilla, tulee ilmoitus että tapahtuma 35989122 on työn alla. Yhteys kyllä pätkii aika ajoin ja modeemissakin on edelleen vanha käyttis.

Mitähän siellä tehdään?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Tämä on @hts123 meillä yhä selvityksessä, hoputin tätä lisää mutta nyt viikonloppuna ei varmasti asia etene, pahoittelut siitä. Seuraamme tätä kyllä silmä kovana. Kiitos kärsivällisyydestäsi!

Osallistu keskusteluun