Mulla ei ole ikinä ennen ollut ongelmia netin kanssa, tai uuden netin asentamisessa. Nyt uudesssa asunnossa Korttelikuitu 50M (sama kuin edellisessä) ollut kuukauden ja ei vaan toimi. DSL valo ei siis syty lainkaan. Kerran kävi asentaja ja totesi vaan että kyllähän tämä toimii ja sen jälkeen toimikin viikon ja kerkesin jo iloita. Nyt ei taas toimi. Aspasta sanottiin että laitteessa vika, sillä heidän päässään ei näy ongelmaa. Ostin uuden modeemin TP LINK VDSL/ADSL, mutta senkään kanssa ei toimi. Yritän asentaa uutta TP link modeemia, mutta asennus tökkää aina viimeiseen vaiheeseen, missä asennussivu vain toteaa “asennus epäonnistu, sillä ei ole internet yhteyttä”.
Olenko nyt missannut jotain todella olennaista uuden modeemin asentamisesta?
Korttelikuitu 50M VDSL ei toimi
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MiikaMoi
Kyllä. Meillä on kotona kaksi paikkaa puhelinpistokkeelle. Kun huoltomies kävi kerran katsomassa tilannetta, hän totesi ettei toiseen tule yhteyttä, mutta toinen toimii moitteettomasti. Hän saikin modeemin toimimaan tässä toisessa pistokkeessa (teki jotain, jollain laitteella, jota en osaa nyt kuvailla tarkemmin) ja siinä se pyörikin viikon, mutta nyt tosiaan ollut 18. päivä asti pimeänä. Uuteenkaan modeemiin ei syttynyt DSL valoa kun sen yhdistimme. Sama tuon vanhemman modeemin kanssa.
Koska eikös modeemin DSL valon pitäisi kuitenkin palaa, kunhan johdot on kiinni ja nettisopimus hanskassa, vaikka uutta modeemia ei oltaisikaan vielä asennettu käyttöön modemmin ohjeiden mukaisesti?
Okei aivan. Eli nyt toinenkin puhelinpistoke on tuntunut pistävän sopimuksensa poikki? 😓 Tuo DSL-valon palaminen onkin juuri tuo elonmerkki modeemin puolelta kun seinästä on jotain yhteyttä saatavilla. Suosittelen tässä kohtaa olemaan meidän vikapäivystykseen yhteydessä, niin saamme vikaa vielä rajattua puhelimessa ja tarvittaessa lähetettyä vikailmoituksen asentajalle eteenpäin.
Vikapäivystyksen tavoittaa kellon ympäri numerosta puh. 010190240 (klo 8-18 asiakaspalvelun kautta) tai vikapuolelta voi varata itselleen suoraan soiton tätä kautta: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/ 📞🛠
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
KIRJAUDU TAI REKISTERÖIDY ELISA TUNNUKSELLA
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi