Skip to main content
Vastattu

Korttelikuitu 50M VDSL ei toimi

  • 21. maaliskuuta 2021
  • 5 kommenttia
  • 692 katselukerrat

Mulla ei ole ikinä ennen ollut ongelmia netin kanssa, tai uuden netin asentamisessa. Nyt uudesssa asunnossa Korttelikuitu 50M (sama kuin edellisessä) ollut kuukauden ja ei vaan toimi. DSL valo ei siis syty lainkaan. Kerran kävi asentaja ja totesi vaan että kyllähän tämä toimii ja sen jälkeen toimikin viikon ja kerkesin jo iloita. Nyt ei taas toimi. Aspasta sanottiin että laitteessa vika, sillä heidän päässään ei näy ongelmaa. Ostin uuden modeemin TP LINK VDSL/ADSL, mutta senkään kanssa ei toimi. Yritän asentaa uutta TP link modeemia, mutta asennus tökkää aina viimeiseen vaiheeseen, missä asennussivu vain toteaa “asennus epäonnistu, sillä ei ole internet yhteyttä”. 

Olenko nyt missannut jotain todella olennaista uuden modeemin asentamisesta?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MiikaMoi

MalviinaS kirjoitti:

Kyllä. Meillä on kotona kaksi paikkaa puhelinpistokkeelle. Kun huoltomies kävi kerran katsomassa tilannetta, hän totesi ettei toiseen tule yhteyttä, mutta toinen toimii moitteettomasti. Hän saikin modeemin toimimaan tässä toisessa pistokkeessa (teki jotain, jollain laitteella, jota en osaa nyt kuvailla tarkemmin) ja siinä se pyörikin viikon, mutta nyt tosiaan ollut 18. päivä asti pimeänä. Uuteenkaan modeemiin ei syttynyt DSL valoa kun sen yhdistimme. Sama tuon vanhemman modeemin kanssa. 

MalviinaS kirjoitti:

Koska eikös modeemin DSL valon pitäisi kuitenkin palaa, kunhan johdot on kiinni ja nettisopimus hanskassa, vaikka uutta modeemia ei oltaisikaan vielä asennettu käyttöön modemmin ohjeiden mukaisesti?

Okei aivan. Eli nyt toinenkin puhelinpistoke on tuntunut pistävän sopimuksensa poikki? 😓 Tuo DSL-valon palaminen onkin juuri tuo elonmerkki modeemin puolelta kun seinästä on jotain yhteyttä saatavilla. Suosittelen tässä kohtaa olemaan meidän vikapäivystykseen yhteydessä, niin saamme vikaa vielä rajattua puhelimessa ja tarvittaessa lähetettyä vikailmoituksen asentajalle eteenpäin. 

Vikapäivystyksen tavoittaa kellon ympäri numerosta puh. 010190240​ (klo 8-18 asiakaspalvelun kautta) tai vikapuolelta voi varata itselleen suoraan soiton tätä kautta: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/ 📞🛠

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

5 kommenttia

sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3823 kommenttia
  • 21. maaliskuuta 2021

Laita asiakasnumero Yhteisöprofiilisi niin tutkitaan ongelmaa tarkemmin.


Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • 2872 kommenttia
  • 22. maaliskuuta 2021

Moro @MalviinaS ja tervetuloa OmaYhteisöön! Kiitos asiakasnumerosta :) Ootko nyt siis testannut kaikissa pistokkeissa ja mistään ei tällä hetkellä tule signaalia edes tuolla uudella modeemilla?


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 23. maaliskuuta 2021

Kyllä. Meillä on kotona kaksi paikkaa puhelinpistokkeelle. Kun huoltomies kävi kerran katsomassa tilannetta, hän totesi ettei toiseen tule yhteyttä, mutta toinen toimii moitteettomasti. Hän saikin modeemin toimimaan tässä toisessa pistokkeessa (teki jotain, jollain laitteella, jota en osaa nyt kuvailla tarkemmin) ja siinä se pyörikin viikon, mutta nyt tosiaan ollut 18. päivä asti pimeänä. Uuteenkaan modeemiin ei syttynyt DSL valoa kun sen yhdistimme. Sama tuon vanhemman modeemin kanssa. 


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 23. maaliskuuta 2021
MalviinaS kirjoitti:

Kyllä. Meillä on kotona kaksi paikkaa puhelinpistokkeelle. Kun huoltomies kävi kerran katsomassa tilannetta, hän totesi ettei toiseen tule yhteyttä, mutta toinen toimii moitteettomasti. Hän saikin modeemin toimimaan tässä toisessa pistokkeessa (teki jotain, jollain laitteella, jota en osaa nyt kuvailla tarkemmin) ja siinä se pyörikin viikon, mutta nyt tosiaan ollut 18. päivä asti pimeänä. Uuteenkaan modeemiin ei syttynyt DSL valoa kun sen yhdistimme. Sama tuon vanhemman modeemin kanssa. 

Koska eikös modeemin DSL valon pitäisi kuitenkin palaa, kunhan johdot on kiinni ja nettisopimus hanskassa, vaikka uutta modeemia ei oltaisikaan vielä asennettu käyttöön modemmin ohjeiden mukaisesti?


MiikaMoi
  • Entinen elisalainen
  • 1279 kommenttia
  • Vastaus
  • 24. maaliskuuta 2021
MalviinaS kirjoitti:

Kyllä. Meillä on kotona kaksi paikkaa puhelinpistokkeelle. Kun huoltomies kävi kerran katsomassa tilannetta, hän totesi ettei toiseen tule yhteyttä, mutta toinen toimii moitteettomasti. Hän saikin modeemin toimimaan tässä toisessa pistokkeessa (teki jotain, jollain laitteella, jota en osaa nyt kuvailla tarkemmin) ja siinä se pyörikin viikon, mutta nyt tosiaan ollut 18. päivä asti pimeänä. Uuteenkaan modeemiin ei syttynyt DSL valoa kun sen yhdistimme. Sama tuon vanhemman modeemin kanssa. 

MalviinaS kirjoitti:

Koska eikös modeemin DSL valon pitäisi kuitenkin palaa, kunhan johdot on kiinni ja nettisopimus hanskassa, vaikka uutta modeemia ei oltaisikaan vielä asennettu käyttöön modemmin ohjeiden mukaisesti?

Okei aivan. Eli nyt toinenkin puhelinpistoke on tuntunut pistävän sopimuksensa poikki? 😓 Tuo DSL-valon palaminen onkin juuri tuo elonmerkki modeemin puolelta kun seinästä on jotain yhteyttä saatavilla. Suosittelen tässä kohtaa olemaan meidän vikapäivystykseen yhteydessä, niin saamme vikaa vielä rajattua puhelimessa ja tarvittaessa lähetettyä vikailmoituksen asentajalle eteenpäin. 

Vikapäivystyksen tavoittaa kellon ympäri numerosta puh. 010190240​ (klo 8-18 asiakaspalvelun kautta) tai vikapuolelta voi varata itselleen suoraan soiton tätä kautta: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/soittakaa-minulle/ 📞🛠