Tässä nyt viimeisen kaksi vuotta on yhtiö antanut pelkkää huonoa asiakkailleen. Ja erityisesti laajakaista puolella.
2022 maaliskuulla meni ADSL-yhteys yhtäkkiä poikki josta tein kaikki proseduurit ennenkö otin yhteyttä. Sen jälkeen kesti pari viikkoa ennenkö yhtäkkiä “kytkennät korjattiin”.
Silloinkin itse huomasin yhteyden toimivan ennenkö tuli vikakorjaukseen liittyviä viestejä…
Tästä meni 2 kuukautta kun taas meni yhteys poikki. Asiakaspalvelu oli pihalla kun tuuliviiri eikä mistään saanut mitään tietoa. Kunnes heti kolmen viikon jälkeen semmonen ihan pieni tieto tuli että alueellamme on kerätty kuparikaapelit veke eikä yhteyttä voi ikinä koskaan milloinkaan palauttaa. Tilalle tarjottiin hitaampaa, epävakaampaa mobiilidädä yhteyttä joka ei olisi toiminut koska oman puhelinliittymäni 5G ei juuri koskaan verkkoa löytänyt kotioloissa.
Sitten marras-joulukuulla kun pahuuttani katselin yhteyksiä, tulikin eteeni että taas olisi saatavilla DSL-yhteys. Kysyin aspasta tätä että miten se nyt on saatavilla kun puoli vuotta sitten ei ollut enää mitenkään mahdollista. Kerrottiin että todennäköisesti ei ole saatavilla, mutta lupasi selvittää asian loppuun saakka.
No, en ollut yllättynyt ettei koskaan minulle asti kerrottu mikä se lopputulos on…
Tuli huhtikuu 23, ja Elenia-Elisa combo kertoi kuinka haluavat jatkaa alueen valokuidun rakentamista 1800€ hintaan. Tuli sitten haksahdettua tähän.
Tästä hetki ja työkaverini joka asuu noin 10 km päässä (sama kaupunki) kertoi kuinka hänelle Elisa kertoi asentavansa ilmaiseksi kuidun….
Kun kesällä sai varmistuksen, että tähän riistohintaan tullaan vielä tämän vuoden aikana tämä piuha maahan tungettua, meni muutama viikko kun katujen varsille tuli kilpailijan kyltit joka lupasi noin 500€ halvemmalla ja saisi itse valita operaattorin. Elenia-Elisa kun on kytketty toisiinsa….
Ja tänään sitten kehtaatte laittaa tällaisen sähköpostin:
https://elisa-news.elisa.fi/a/s/14871514-43e17f657185934486f96fcbbabcc1a6/5553221
Eli ilmeisesti minäkin saan sen tuohon hintaan!
Elenian lappu voidaan repiä ja säästämme kaikki tässä!?
Kirosanoja olen pyrkinyt välttämään kun ne tuntuu olevan Elisalle niin kova kielto mutta ne tuntuu olevan oikeastaan ainoita sanoja mitä tämän kapitalistisen yrityksen toiminta asiakasta kohtaan on!
En voi käsittää miten tämä on mahdollista!!
2022 kesällä ei ollut mitään muuta vaihtoehtoa kuin huono mobiiliyhteys josta olisi kanssa pitänyt maksaa asennuksesta 500€ kun samaan aikaan paikalliset ilmaislehdet mainosti ilmaista asennusta.
Siihenkin asiakaspalvelu sanoi: “Ei kuulu teidän alueelle”.
Miten voi olla että asun sellaisessa paikassa, johon ei mitään muuta saa kuin luokatonta palvelua operaattorilta, isoja laskuja asennuksista, ja ihan ärsyttääkseen lähettävät jälkeenpäin “ilmaisasennus” viestejä!??
EDIT 18.9.2023 // Muokattu otsikkoa ja viestiä asiallisemmaksi. -Burnett