Skip to main content

Kuituliittymä ei toimi luvatulla nopeudella

  • 16. tammikuuta 2022
  • 29 kommenttia
  • 4010 katselukerrat

Oliko tästä hyötyä?
Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

29 kommenttia

sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3834 kommenttia
  • 19. toukokuuta 2022
Marsa4 2017 kirjoitti:

Elisan sivuilla olevan nopeustestin yritin varovasti sivuuttaa kysymällä ‘riippumatonta’ testiä. Tilanne on myöhemmin tasaantunut, mutta vielä reilut neljä kuukautta sitten se antoi huomattavasti muita testejä parempia tuloksia, mistä herää epäilys, että tuota testiä olisi jotenkin viritetty. Vaikka se taustalla käyttääkin samaa Ooklan speedtestiä, on ilmeisesti mahdollista, että sen tulos eroaa paljonkin esimerkiksi speedtest.net:n kautta Elisan palvelinta vasten ajetun testin tuloksesta. Joku Elisalainen voisi ehkä hieman valaista mistä tällainen voi johtua...

Katsotaan kun tuo toimihenkilölakko aikanaan loppuu, josko selviäisi sopiva henkilö joka osaisi kertoa, mikä tuollaista “heittelyä” voisi aiheuttaa. En usko testipalvelinten “virittämiseen”. Valehtelemisesta jää aina kiinni.


  • Keskustelun aloittaja
  • Osallistuja
  • 11 kommenttia
  • 12. kesäkuuta 2022

Jälleen on syytä tulla antamaan julkisesti kriittistä palautetta. Taas on kulunut lähes kuukausi siitä, kun asia on viimeksi edes jotenkin edennyt ja mitään uutta tietoa en ole vieläkään saanut. Elisa on pitänyt radiohiljaisuutta, jollei muutamaa automaattista "asia on selvityksessä - pahoittelemme viivästyksiä" sähköpostia lasketa. Enää ei toimihenkilölakkokaan voi estää kertomasta asiakkaalle miten tätä tapausta lähdetään edellisen vastoinkäymisen jälkeen jatkoselvittämään, joten odotan, että minuun ollaan mahdollisimman pian yhteydessä.

Liittymäongelmani yhdeksänkuukautista historiaa juhlitaan ensi viikolla, joten olisiko jo pian aika ryhtyä oikeasti töihin? Voimatel, aspa, laatutiimi hoi! Tietääkö Elisa enää itsekään kenen vastuulla liittymävikani korjaaminen on? Tässä vaiheessa olisi jopa toivottavaa, että joku pro-toimihenkilö ottaisi tämän vastuulleen ja lupaisi asiakkaalle vievänsä homman maaliin asti. Tämä voi toki olla liikaa toivottu - pelkään, ettei tämän tikettipingiksen loppua ole vieläkään nähty...


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2088 kommenttia
  • 12. kesäkuuta 2022
Marsa4 2017 kirjoitti:
sakarialanne kirjoitti:

Itse olen PC:llä testatessani tottunut käyttämään cli-pohjaista speedtest.net sovellusta. Elisan palvelimen id on 22669.

Selvä. Kiitän.

CLI Speedtestin hyvänä puolena on sekin, että selaimen mahdollisesta vaikutuksesta tuloksiin ei tarvitse keskustella. Tulokset tuota Elisan palvelinta vasten näyttävät tällä hetkellä tältä:

@tontze Elisan sivuilla olevan nopeustestin yritin varovasti sivuuttaa kysymällä ‘riippumatonta’ testiä. Tilanne on myöhemmin tasaantunut, mutta vielä reilut neljä kuukautta sitten se antoi huomattavasti muita testejä parempia tuloksia, mistä herää epäilys, että tuota testiä olisi jotenkin viritetty. Vaikka se taustalla käyttääkin samaa Ooklan speedtestiä, on ilmeisesti mahdollista, että sen tulos eroaa paljonkin esimerkiksi speedtest.net:n kautta Elisan palvelinta vasten ajetun testin tuloksesta. Joku Elisalainen voisi ehkä hieman valaista mistä tällainen voi johtua...

Ajatuksena olikin juuri käyttää Elisan hyväksymää testiä :)


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2088 kommenttia
  • 12. kesäkuuta 2022
Marsa4 2017 kirjoitti:

Jälleen on syytä tulla antamaan julkisesti kriittistä palautetta. Taas on kulunut lähes kuukausi siitä, kun asia on viimeksi edes jotenkin edennyt ja mitään uutta tietoa en ole vieläkään saanut. Elisa on pitänyt radiohiljaisuutta, jollei muutamaa automaattista "asia on selvityksessä - pahoittelemme viivästyksiä" sähköpostia lasketa. Enää ei toimihenkilölakkokaan voi estää kertomasta asiakkaalle miten tätä tapausta lähdetään edellisen vastoinkäymisen jälkeen jatkoselvittämään, joten odotan, että minuun ollaan mahdollisimman pian yhteydessä.

Liittymäongelmani yhdeksänkuukautista historiaa juhlitaan ensi viikolla, joten olisiko jo pian aika ryhtyä oikeasti töihin? Voimatel, aspa, laatutiimi hoi! Tietääkö Elisa enää itsekään kenen vastuulla liittymävikani korjaaminen on? Tässä vaiheessa olisi jopa toivottavaa, että joku pro-toimihenkilö ottaisi tämän vastuulleen ja lupaisi asiakkaalle vievänsä homman maaliin asti. Tämä voi toki olla liikaa toivottu - pelkään, ettei tämän tikettipingiksen loppua ole vieläkään nähty...

Kuluttajasuojaan yhteyttä. Itse en kyllä katselisi muutamaa kk pidempää tällaista asiakkaan kyykyttämistä.