Satunnaisin väliajoin laajakaista alkaa vaatimaan “kirjautumista”, jossa ikäänkuin ei olisi laajakaistaa tilattu osoitteeseen. Näkyy vain portaali jossa laajakaista normaalisti tilataan ja muuten netti ei toimi.
Ongelma ratkeaa aina käynnistämällä modeemi uudestaan muutamia kertoja, mutta se on äärimmäisen turhauttavaa, varsinkin kun elokuvan katsominen tai jokin lataus keskeytyy.
Tämä tapahtuu aina useita kertoja päivässä.
Onko kyseessä yleinen ongelma johon löytyisi ratkaisu jostain, itse en löytänyt mitään puhetta mistään tämän tyylisestä.
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi sakarialanne
Hei @SimppaMies ja tervetuloa OmaYhteisöön! Laitatko @OmaYhteisö-tiimi:lle viestiä, niin voidaan hieman tarkemmin asiaa käsitellä ja tutkia. 🔎 Oudolta kieltämättä kuulostaa!
@sakarialanne Onko tää Elisalta tarkoituksella tehty, että ajavat taloyhtiölaajakaistat (valokuitu) alas ja halutaan siirtää kaikki 5G:een käyttäjäksi?
Tässä on teknisesti kyse siitä, että jostain syystä ei pystytä tunnistamaan, että osoitteessa on jo aktiivinen laajakaistasopimus ja virheellisesti ohjataan IP-liikenne Elisan verkkokauppaan tuon tilauksen tekemiseksi "captive portalin" avulla.
Asialla ei ole mitään tekemistä mobiiliverkkojen kanssa, vaan jonkin sortin satunnaisesti esiintyvästä häiriötilanteesta kyse.
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Jos et halua näin julkisesti kertoa mitään tarkempaa esim. käytössä olevasta yhteystyypistä ja laitteistosta, olethan laittanut asiakasnumerosi palstan profiiliin, jotta elisalaiset voivat katsoa liittymäsi tietoja?
Tilapäisenä kiertotienä voit yrittää vaihtaa nimipalvelimiksi jotakin muuta kuin Elisan nimipalvelimet. Esimerkiksi Cisco 208.67.222.222, 208.67.220.220, Cloudflare 1.1.1.1, 1.0.0.1, Google 8.8.8.8, 8.8.4.4, Quad9 9.9.9.9, 149.112.112.112, Trex 195.140.195.21, 195.140.195.22.
Hei @SimppaMies ja tervetuloa OmaYhteisöön! Laitatko @OmaYhteisö-tiimi:lle viestiä, niin voidaan hieman tarkemmin asiaa käsitellä ja tutkia. 🔎 Oudolta kieltämättä kuulostaa!
Mun mielestä ei auttanut edes toi nimipalvelinten vaihto, samalla tavalla alkoi oikuttelemaan. Tekee kerran pari per päivä. Kaapelimodeemin kanssa ei ollut tämmöisiä ongelmia, onko tämä kuituspesifistä?
Kovasti toivoisi että tämä ratkeaisi tämän viikon aikana, ensi viikolla alkaa taas työt ja pitää sitten keksiä jotakin muuta, tällä ei voi nyt tehdä työhommia...
Hei @SimppaMies ja tervetuloa OmaYhteisöön! Laitatko @OmaYhteisö-tiimi:lle viestiä, niin voidaan hieman tarkemmin asiaa käsitellä ja tutkia. 🔎 Oudolta kieltämättä kuulostaa!
@sakarialanne Onko tää Elisalta tarkoituksella tehty, että ajavat taloyhtiölaajakaistat (valokuitu) alas ja halutaan siirtää kaikki 5G:een käyttäjäksi?
Hei @SimppaMies ja tervetuloa OmaYhteisöön! Laitatko @OmaYhteisö-tiimi:lle viestiä, niin voidaan hieman tarkemmin asiaa käsitellä ja tutkia. 🔎 Oudolta kieltämättä kuulostaa!
@sakarialanne Onko tää Elisalta tarkoituksella tehty, että ajavat taloyhtiölaajakaistat (valokuitu) alas ja halutaan siirtää kaikki 5G:een käyttäjäksi?
Tässä on teknisesti kyse siitä, että jostain syystä ei pystytä tunnistamaan, että osoitteessa on jo aktiivinen laajakaistasopimus ja virheellisesti ohjataan IP-liikenne Elisan verkkokauppaan tuon tilauksen tekemiseksi "captive portalin" avulla.
Asialla ei ole mitään tekemistä mobiiliverkkojen kanssa, vaan jonkin sortin satunnaisesti esiintyvästä häiriötilanteesta kyse.
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.