Skip to main content

Laajakaista lakkaa toimimasta (yhteys katkeaa tasaisin väliajoin)

  • September 18, 2025
  • 5 kommenttia
  • 73 katselukerrat

Tästä samasta ongelmasta on keskusteluja parin vuoden takaa. En löytänyt varsinaista vastausta niistä. 

Kun avaan tietokoneen aamulla, laajakaista ei toimi ja yhdistä 5G verkkoon automaattisesti, vaan vaatii selaimen avaamista (ikäänkuin laajakaistaa ei olisi tilattu osoitteeseeni).

Yhteys palautuu kun avaan selaimen ja sivu  ‘’captive-portal.csf.elisa.fi’’  -aukeaa, ei vaadi muita toimia.

Internet on silti hitaampi kuin normaalisti, minulla on käytössä Rajaton 5G+ 600M.

Netti toimii ehkä pari tuntia, katkeaa, ja vaatii saman jutun eli selaimen avaamisen.

Olen käynnistänyt reitittimen uudestaan useamman kerran ja se oli pois päältä yön yli.

En pysty tekemään töitäni normaalisti ja ongelma pitäisi saada kuntoon heti.

5 kommenttia

  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • September 18, 2025

Kun klikkaan Avaa selain ja yhdistä, tämä sivu aukeaa ja netti alkaa toimimaan heti (huonosti).

 


Forum|alt.badge.img+8
  • OmaYhteisön moderaattori
  • September 18, 2025

Akuuteissa vikatilanteissa suosittelen aina olemaan yhteydessä meidän vikapalveluun joko puhelimitse tai asiakaspalvelun chatin kautta.😊 Chatin löytää kirjautumalla OmaElisaan ja puhelinasiakaspalveluun pääsee soittamalla numeroon 010 190 240 (mpm/pvm, myös jonotusajalta). Puhelimitse arkisin 8-18 puhelu ohjautuu ensin asiakaspalvelun puolelle, mutta asiakaspalvelun aukioloajan ulkopuolella puhelu menee suoraan vikapalveluun. 👍

Varmistan vielä, että oliko tässä kyse mobiilinetistä, missä on talon ulkoseinässä reititin + sisäverkon laitteet vai kiinteä laajakaista reitittimellä?🤔 Tuo Rajaton-liittymä on nimittäin meidän puhelinliittymä, minkä vuoksi myöskin varmistelen.😊


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • September 18, 2025

Kiinteä laajakaista reitittimellä. Kirjoitin tuohon väärän liittymän nimen.

Minulla on siis myös Elisa Netti 600M


Forum|alt.badge.img+8
  • OmaYhteisön moderaattori
  • September 18, 2025

Voisit kokeilla vielä tässä vaiheessa resetoida reitittimen.😊 Paina siis esim. hammastikulla laitteen takaa/pohjasta löytyvään “reset”-merkattuun reikään kunnes laitteen valot sammuvat. Sen jälkeen painamisen voi lopettaa ja laite käynnistyy itsekseen hetken kuluttua. Yhteys sulla taisikin olla koneelle ethernetpiuhalla? Piuhan paikkaa reitittimessä voi toki vaihtaa tässä vaiheessa myös toiseen porttiin ja koko johdonkin vaihtaa jos kotoa löytyy jokin vähintään cat5e laatua oleva datapiuha.👍

Sitten jos edelleen sama homma jatkuu niin ehdottomasti yhteyttä vikapalvelun puoleen.😊


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • September 19, 2025

Resetointi kokeiltu, mutta ei auttanut. Minulla on cat8 piuha.

Otan yhteyttä vikapalveluun. Kiitos vinkeistä kuitenkin!