"Laajakaistaliittymäsi nopeus on nyt muutettu"

  • 11 December 2023
  • 15 kommenttia
  • 306 katselukerrat

Sain tekstiviestin "Laajakaistaliittymäsi nopeus on nyt muutettu".
Boottasin reitittimenkin, mutta mikään ei vaan muuttunut.
Onkohan taas kyse jostain kosmeettisesta markkinatempusta, vai mitä oikein “on nyt muutettu”?

sakarialanne 2 kuukautta sitten

FTTC VDSL2-liittymien paluusuuntien nopeuksia on muutettu.

100/10 on jatkossa 100/25 ja 50/10 on jatkossa 50/15.

Katso alkuperäinen viesti

15 kommenttia

FTTC VDSL2-liittymien paluusuuntien nopeuksia on muutettu.

100/10 on jatkossa 100/25 ja 50/10 on jatkossa 50/15.

Itsekin sain tänään tämän viestin. Uudelleenkäynnistin modeemin ja nopeustestin mukaan lähetysnopeus todella oli noussut tutusta 10 Mbit/s → 25 Mbit/s. Speedtestin mukaan nopeudet ovat nyt siis suunnilleen 85/25 ja yhteydet ovat olleet vakaat.

Eli mukava päivitys, prosentuaalisesti jopa erinomainen. Nyt vain jännityksellä toivon, ettei Elisa päätä lopettaa kokonaan taloyhtiön VDSL2-yhteyttä, kun valokuidutkin jo kaivettiin melkein yhtiön nurkalle.

Kommunikaatiossa olisi kyllä ollut parantamisen varaa, kun yli viikko sitten tuli spammilta kalskahtavasta numerosta “Päivitämme uuden lähetysnopeuden liittymällesi saman päivän aikana” -viesti. Tämä valmistumisviestihän tuli ihan normaalista Elisan numerosta.

 

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +2

FTTC VDSL2-liittymien paluusuuntien nopeuksia on muutettu.

100/10 on jatkossa 100/25 ja 50/10 on jatkossa 50/15.

Sain myös viestin nopeuden muutoksesta. Aspakaan ei osannut sanoa liittymääni asia koski. Kyseessä on ilmeisesti erään yhdistyksen VDSL2-liittymä, jonka asiakkuuden yhteyshenkilöksi vaihtui toinen 22 kuukautta sitten. Onkohan Elisa jättänyt päivittämättä lomakkeella ilmoitettua puhelinnumeroa asiakkuuden tietoihin?

Itsekin sain tänään tämän viestin. Uudelleenkäynnistin modeemin ja nopeustestin mukaan lähetysnopeus todella oli noussut tutusta 10 Mbit/s → 25 Mbit/s. Speedtestin mukaan nopeudet ovat nyt siis suunnilleen 85/25 ja yhteydet ovat olleet vakaat.

Eli mukava päivitys, prosentuaalisesti jopa erinomainen. Nyt vain jännityksellä toivon, ettei Elisa päätä lopettaa kokonaan taloyhtiön VDSL2-yhteyttä, kun valokuidutkin jo kaivettiin melkein yhtiön nurkalle.

Kommunikaatiossa olisi kyllä ollut parantamisen varaa, kun yli viikko sitten tuli spammilta kalskahtavasta numerosta “Päivitämme uuden lähetysnopeuden liittymällesi saman päivän aikana” -viesti. Tämä valmistumisviestihän tuli ihan normaalista Elisan numerosta.

 

 

Ei ole suunnitelmia FTTB VDSL2-yhteyksien lopettamisesta, mutta g.fast päivityksiä saatetaan tehdä.

Olet oikeassa, että viestit tulivat kahdesta eri numerosta, ne lähetettiin eri prosessilla ja eri lähteistä.

Jatkossa emme viesti muutoksen tapahtuvan saman päivän aikana, ellemme tiedä siinä varmuudella onnistuvamme. Tuli vähän mutkia matkaan ja siitä johtuen nopeudenmuutokset vähän viivästyivät, pahoittelut omasta puolestani.

FTTC VDSL2-liittymien paluusuuntien nopeuksia on muutettu.

100/10 on jatkossa 100/25 ja 50/10 on jatkossa 50/15.

Jaa Elisahan taitaa sitten “kusettaa”, mitä katselin parilla osoitteella eli kummassakin edelleen se 10Mbit/s uppi.

 

 

FTTC VDSL2-liittymien paluusuuntien nopeuksia on muutettu.

100/10 on jatkossa 100/25 ja 50/10 on jatkossa 50/15.

Jaa Elisahan taitaa sitten “kusettaa”, mitä katselin parilla osoitteella eli kummassakin edelleen se 10Mbit/s uppi.

 

 

Noissa infoteksteissä voi olla vielä päivityksiä kesken.

Muutokset eivät myöskään koske yhtiövastikehinnoiteltuja kohteita.

Jos sellaisessa asuu ja on tarvetta isommalle paluukaistalle, kannattaa kysellä g.fastin perään.

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

Minulle eilen ja tänää on soitettu 0800 464646 jos on viihde myyntiä niin ei kiinnosta jos ois g.fastin myyntiä nii sit vähä kiinnostaa

 

minullakin vielä 10 uppina vdsl

Elisan kommunikointi asiassa on todella ala-arvoista.
Typerä tekstari, joka ei kerro yhtään mitään “nopeus on nyt muutettu".
Näin saatiin aikaan turha hulabaloo, jossa ei kyllä Elisalle tule yhtään pistettä.
Odottaisin pörssiyhtiöltä hieman parempaa otetta asiakkaiden palvelussa ja kommunikoinnissa.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

Vielä jos tuo uppi nousee niin ois joululahjana Elisalta. Vähä Viha Rakkjaus suhde elisaan minulla.

Tuon tuostakin Elisalta soitellaan ja kerrotaan, että kuparit puretaan pian pois, eikä VSDL-laajakaista enää toimi.
Pitää nyt heti vaihtaa 5G-nettiin, “edulliseen” tarjoushintaan.
Aivan käsittämätöntä asiakkaiden manipulointia ja faktojen vääristelyä.
Ei niitä kupareita pois pureta, eikä niitä tarvitse edes vaihtaa, kuten joku myyjä innostui kerran väittämään.

 

Vielä jos tuo uppi nousee niin ois joululahjana Elisalta. Vähä Viha Rakkjaus suhde elisaan minulla.

Eiköhän se sinullekin kohtapuolin nouse. VDSL-liittymiä on määrällisesti niin paljon, että kaikkia muutoksia ei saada ihan hetkessä ajettua verkkoon.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

Kattoin modeemin kättelyn

 

Operational Status VDSL2-17A Annex A,SHOWTIME.
Upstream Speed 26736 kbps 
Downstream Speed 94487 kbps 

Kattoin modeemin kättelyn

 

Operational Status VDSL2-17A Annex A,SHOWTIME.
Upstream Speed 26736 kbps 
Downstream Speed 94487 kbps 

Joo, ton lisäksi tarvitaan vielä sopimuksellesi päivitys, verkon puolella edellytykset ovat jo kunnossa.

Elisan kommunikointi asiassa on todella ala-arvoista.
Typerä tekstari, joka ei kerro yhtään mitään “nopeus on nyt muutettu".
Näin saatiin aikaan turha hulabaloo, jossa ei kyllä Elisalle tule yhtään pistettä.
Odottaisin pörssiyhtiöltä hieman parempaa otetta asiakkaiden palvelussa ja kommunikoinnissa.

Kiitos palautteesta.

Tässä on meillä käynyt inhimillinen virhe, kun ennakkotekstiviesti, jossa kerrotaan nopeuden muuttumisesta, lähti liian aikaisin liikkeelle. Tuo jälkimmäinen vahvistusviesti muutoksen jälkeen taasen on ihan vakioviesti, siinä ei oteta kantaa mistä nopeudesta mihin on muutettu.

Emme kuitenkaan halunneet tehdä muutoksia kertomatta niistä asiakkaalle mitään. 

Elisan kommunikointi asiassa on todella ala-arvoista.
Typerä tekstari, joka ei kerro yhtään mitään “nopeus on nyt muutettu".
Näin saatiin aikaan turha hulabaloo, jossa ei kyllä Elisalle tule yhtään pistettä.
Odottaisin pörssiyhtiöltä hieman parempaa otetta asiakkaiden palvelussa ja kommunikoinnissa.

Kiitos palautteesta.

Tässä on meillä käynyt inhimillinen virhe, kun ennakkotekstiviesti, jossa kerrotaan nopeuden muuttumisesta, lähti liian aikaisin liikkeelle. Tuo jälkimmäinen vahvistusviesti muutoksen jälkeen taasen on ihan vakioviesti, siinä ei oteta kantaa mistä nopeudesta mihin on muutettu.

Emme kuitenkaan halunneet tehdä muutoksia kertomatta niistä asiakkaalle mitään. 

Selkeä kommunikointi on kuitenkin olennaista, myös pörssiyhtiöille.
Nyt meni aikas huitaisten, ilman järjen häivää.

Osallistu keskusteluun