Skip to main content
Vastattu

Laajakaistan irtisanominen

  • September 1, 2025
  • 6 kommenttia
  • 225 katselukerrat

Katsoin laskustani, että kiinteää laajakaistaa ei ole lopetettu ostettuani kesäkuussa Elisan ovensuukauppiailta valokuituliittymisen sijaan Elisa Netin (mobiilinettiyhteys).  Ilmoittivat, että kiinteä laajakaista tulee poistumaan tuotevalikoimasta kuluvan vuoden aikana. Huomasin, että nyt maksan molemmista laajakaistoista (kiinteä eli tarpeeton 37e/kk) eikä sen lopettamisesta ovensuukauppiaat mitään maininneet. Nyt katsoin, että ei voi verkossa irtisanoa/lopettaa, vaan pitää soittaa tai varata soittoaika. Siitä huolimatta, että kuluttaja-asiamies on asiaan puuttunut epäkohtaan.

IS 27.8. 11:26 Ote uutisesta:

“Kuluttaja-asiamies puuttui ongelmiin Elisan laajakaistan irtisanomisessa. Elisa oli muun muassa poistanut sähköisen irtisanomiskanavan (OmaElisa) käytöstä, eikä Elisan verkkosivuilla ollut helposti löydettävissä muitakaan keinoja irtisanoa laajakaistapalvelu netin kautta.”

Elisan ohje:

“Soita meille päättääksesi sopimuksesi

Harmi, että olet luopumassa liittymästäsi. Soita maksuttomaan numeroomme, jossa varmistamme vaivattoman siirtymisen uusiin palveluihin. Samalla voimme tarkistaa että asiakasetusi ovat ajan tasalla.

0800 96065

Jätä yhteydenottopyyntö

Jos asiallasi ei ole kiire, voit jättää yhteydenottopyynnön.”

No soitin ja jonotin 1h ja 31 min, kunnes käämit kärysi jo hiileksi. Jonotuksen aikana koitin Chatin kautta saada yhteyttä, mutta tyhmä robotti ei osannut auttaa ja ihmischatista tuli ilmoitus, että on ruuhkautunut eikä saa yhteyttä. Lisäksi yritin varata soittoaikaa ko. aiheelle. Tuli ilmoitus:

“Valitettavasti valitsemallesi aiheelle ei ole vapaita soittoaikoja”

Kuitenkin ilmoitetaan:

Varaa soittoaika

Aukioloaikoina arkisin 8-19 soitamme sinulle mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 2 tunnin kuluessa.

Muina aikoina voit varata itsellesi sopivan ajan kalenterista, ja soitamme sinulle 30 min sisällä varaamastasi ajasta.”

Miten Elisa selittää tämän. En kaipaa voivottelua ja että olisi tilapäinen ongelma, koska tietoa kroonisista ongelmista oikein pursuaa joka tuutista. Miten ja millä aikataululla asiakaspalvelu saatetaan tasolle, että sitä voi kutsua palveluksi?


EDIT: 1.9.2025 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -Jaakop

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Burnett

Aiemmat viestit eivät edusta Elisaa. 🤔 Tilanne olisi hyvä käydä asiakaspalvelumme kanssa läpi. Aiemmissa viesteissä on tuotu ilmi oikeita yhteydenottokanaviamme. Jos puhelinpalvelun ja chatin puolella on ruuhkaa etkä voi odottaa, voit laittaa viestiä OmaElisan kautta ja saat vastauksen 2-4 päivän sisällä. 🤗

6 kommenttia

Forum|alt.badge.img+1
  • Kommentaattori
  • September 1, 2025

Olen itse käyttänyt tätä lomaketta Asiakaspalvelun kanssa viestintään. Se on kylläkin harmillisen piilossa mutta palvelu itsessään varsin nopeaa.

 

https://verkkoasiointi.elisa.fi/viestit/uusi-viesti


  • September 1, 2025

Katsoin laskustani, että kiinteää laajakaistaa ei ole lopetettu ostettuani kesäkuussa Elisan ovensuukauppiailta valokuituliittymisen sijaan Elisa Netin (mobiilinettiyhteys).  Ilmoittivat, että kiinteä laajakaista tulee poistumaan tuotevalikoimasta kuluvan vuoden aikana. Huomasin, että nyt maksan molemmista laajakaistoista (kiinteä eli tarpeeton 37e/kk) eikä sen lopettamisesta ovensuukauppiaat mitään maininneet. Nyt katsoin, että ei voi verkossa irtisanoa/lopettaa, vaan pitää soittaa tai varata soittoaika. Siitä huolimatta, että kuluttaja-asiamies on asiaan puuttunut epäkohtaan.




EDIT: 1.9.2025 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -Jaakop

OmaElisan Chatti vaatii sinnikyyttä. Kokeile viiden jälkeen jatkuvasti.

Kirjoittamalla: Asiakaspalvelu, pääsee joskus helpommin.

Lähempänä kuutta yleensä pääsee asiakaspalvelijan pakeille.

Viesti OmaElisan kautta on oiva vaihtoehto ja hoituu kyllä:

Omaelisa /Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • September 2, 2025

Oliko tosiaan tämä Elisan vastaus? Jos, niin voi hyvää päivää. Ei voi uskoa, että viestin kuvausten perusteella vastaus voisi olla että soita, jos on jonottanut juuri puolitoistatuntia! Aivan oikeasti, onko ainoastaan kokemusten laaja julkistaminen keino vaikuttaa asioihin? Vaikea pysyä aivan asiallisessa sävyssä, kun reagointi on tämänkaltaista. Vai vastaako näihinkin myös rajallisesti ajatteleva robotti?

“Harmi, että olet luopumassa liittymästäsi. Soita maksuttomaan numeroomme, jossa varmistamme vaivattoman siirtymisen uusiin palveluihin. Samalla voimme tarkistaa että asiakasetusi ovat ajan tasalla.”


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • September 4, 2025

Aiemmat viestit eivät edusta Elisaa. 🤔 Tilanne olisi hyvä käydä asiakaspalvelumme kanssa läpi. Aiemmissa viesteissä on tuotu ilmi oikeita yhteydenottokanaviamme. Jos puhelinpalvelun ja chatin puolella on ruuhkaa etkä voi odottaa, voit laittaa viestiä OmaElisan kautta ja saat vastauksen 2-4 päivän sisällä. 🤗


tontze
Forum|alt.badge.img+19
  • Superstara
  • September 4, 2025

Oliko tosiaan tämä Elisan vastaus? Jos, niin voi hyvää päivää. Ei voi uskoa, että viestin kuvausten perusteella vastaus voisi olla että soita, jos on jonottanut juuri puolitoistatuntia! Aivan oikeasti, onko ainoastaan kokemusten laaja julkistaminen keino vaikuttaa asioihin? Vaikea pysyä aivan asiallisessa sävyssä, kun reagointi on tämänkaltaista. Vai vastaako näihinkin myös rajallisesti ajatteleva robotti?

“Harmi, että olet luopumassa liittymästäsi. Soita maksuttomaan numeroomme, jossa varmistamme vaivattoman siirtymisen uusiin palveluihin. Samalla voimme tarkistaa että asiakasetusi ovat ajan tasalla.”

Jos luet uudestaan nuo viestit, niin ei niissä kyllä soittamisesta mitään puhuttu. Tää on julkinen palsta ja täälä on ihan tavallisia ihmisiä yrittämässä auttaa muita.


  • September 4, 2025

Aiemmat viestit eivät edusta Elisaa. 🤔 Tilanne olisi hyvä käydä asiakaspalvelumme kanssa läpi. Aiemmissa viesteissä on tuotu ilmi oikeita yhteydenottokanaviamme. Jos puhelinpalvelun ja chatin puolella on ruuhkaa etkä voi odottaa, voit laittaa viestiä OmaElisan kautta ja saat vastauksen 2-4 päivän sisällä. 🤗

Pitääkö tässä ruveta toimitusjohtajan vai hallituksen kanssa keskustelemaan asioista vai mikä se oikea taho on?