Skip to main content
Vastaus

Laajakaistan päivittämisen jälkeen internetyhteys katosi

  • August 11, 2021
  • 5 kommenttia
  • 156 katselukerrat

Sain tänään puhelun kolmen aikaan, jossa minulle tarjottiin parin kuukauden ajan ilmaista 100MB nettiyhteyttä. Minulla oli valmiiksi ilmainen taloyhtiölaajakaista 10MB nopeudella. Puolisen tuntia puhelun jälkeen lähdin kotoa ja palattuani viisi tuntia myöhemmin minulla ei ollutkaan enää nettiyhteyttä. En ole koskenut kytkentöihin millään tavalla eikä puhelussa sanottukaan että mihinkään pitäisi koskea. OmaElisan mukaan tilaukseni on valmis. Tunnin ajan olen tässä odotellut, eikä mikään auta. Mitähän tässä pitäisi tehdä?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MoiVaan

Enpä näköjään ehtinyt lisätä, kun asentaja ehti käydä jo ja netti toimii taas. En tiedä missä vika oli, mutta hyvä että nyt toimii taas!

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

5 kommenttia

  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • August 11, 2021

Ja näköjään OmaElisassa tehtävän vikailmoituksen jättämiseen vaaditaan laajakaistamodeemin MAC-osoite. Vaan kun koneeni on suoraan kiinni seinässä ilman modeemia siis, niin sellaista on vaikea keksiä. Ensin koko nettiyhteyden siirtämisessä DNA:lta Elisalle kului 1,5 kuukautta ja nyt tämä.


irritus
Forum|alt.badge.img+22
  • Superstara
  • August 11, 2021

Kun tietokoneesi on kytketty suoraan Elisan yhteyteen, ilmoitat tietokoneesi verkkokortin MAC-osoitteen. Katso se sovittimen ominaisuuksista tai komentoriviltä ipconfig- tai ifconfig-komennoilla. MAC-osoitteesta käytetään myös nimityksiä physical address ja hardware address.


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • August 11, 2021

Kiitos paljon! Vaati vielä “ \all” -tekstin loppuun, mutta löysin MAC-osoitteen.


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • August 12, 2021

Tervetuloa OmaYhteisöön @MoiVaan 

Jos lisäilet vielä sun osoitteen ja asiakasnumeron tonne sun profiilin yksityisiin tietoihin niin me voidaan myös tätä kautta vilkaista, että mitähän kummaa siellä yhteydessä on tapahtunut kun ei nyt toimi. :) 


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • Vastaus
  • August 12, 2021

Enpä näköjään ehtinyt lisätä, kun asentaja ehti käydä jo ja netti toimii taas. En tiedä missä vika oli, mutta hyvä että nyt toimii taas!