Resetoituhan modeemi tietenkin on varmaankin monesti.
Tarkista, että johto on hyvin kiinni modeemissa ja puhelinpistokkeessa, ja kokeile
toisessa puhelinpistokerasiassa, jos mahdollista.
Voihan tehdä vika/häiriöilmoituksenkin, niin selviää:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
Soittakaa minulle Häiriöilmoitus
Tai (Nopeampi): Omaelisa /Varaa soittoaika/ Häiriöilmoitus
Asiakaspalvelupuhelu:
010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)
Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden pyhät/arjet (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)
Omaelisassa:
Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit
>uusi viesti>Häiriöilmoitukset
Selviskö asia jo @Mt Jaarli?
Toimiko siis aiemmalla modeemilla ihan ilman katkoksia? Ja resetointia olit varmaan testannut jo?
Selviskö asia jo @Mt Jaarli?
Toimiko siis aiemmalla modeemilla ihan ilman katkoksia? Ja resetointia olit varmaan testannut jo?
Hei
Vanhemmalla modeemilla toimi juu oli vain hitautta. Nyt uudempi modeemi parin resetoinin jälkeen toiminnu muutamia katkoja ollut vain
Selviskö asia jo @Mt Jaarli?
Toimiko siis aiemmalla modeemilla ihan ilman katkoksia? Ja resetointia olit varmaan testannut jo?
Hei
Vanhemmalla modeemilla toimi juu oli vain hitautta. Nyt uudempi modeemi parin resetoinin jälkeen toiminnu muutamia katkoja ollut vain
Mahdollisesti puhelinlinjassa on häiriöitä ja se saattaa aiheuttaa pahimmoillaan , että yhteys katkeaa kokonaan ja laite kättelee uuden yhteyden. Proseduuri vie aikaa minuutin verran.
Manuaalin mukaan laitteen DSL-asetuksista pitäisi löytyä SRA-toiminto (Seamless Rate Adaptation) , joka lyhentää katkoja tai parhaimmillaan estää kokonaan. Jos SRA ei ole päällä , niin suosittelen laittamaan.
Kannattaa myös tarkistaa se seinäpistokkeen ja modeemin välinen kaapeli, eli että se on kunnossa. Se kun voi aiheuttaa myös pätkimisiä jos säikeet kaapelin sisällä on nippanappa poikki eli välillä toimii välillä ei.