Skip to main content

Onko muilla ollut  VDSL2 modeemin (Zyxel DX3300-T0) vaihdon jälkeen päivittäin lyhyitä katkoksia ?

Mulla katkoksia ollut lähes jokapäivä  kestoltaan noin minuutin  voi olla yksi tai useampi päivässä.

Jos jollekkin tuttu aihe ja saanut asian korjattua niin olisin kiitollinen avusta.


EDIT: 17.1.2025 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -Jaakop

Resetoituhan modeemi tietenkin on varmaankin monesti.

Tarkista, että johto on hyvin kiinni modeemissa ja puhelinpistokkeessa, ja kokeile

toisessa puhelinpistokerasiassa, jos mahdollista.

Voihan tehdä vika/häiriöilmoituksenkin, niin selviää:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Soittakaa minulle Häiriöilmoitus

Tai (Nopeampi): Omaelisa /Varaa soittoaika/ Häiriöilmoitus

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen  24h ympäri vuoden pyhät/arjet (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>uusi viesti>Häiriöilmoitukset

 

 


Selviskö asia jo ​@Mt Jaarli? 🤔 Toimiko siis aiemmalla modeemilla ihan ilman katkoksia? Ja resetointia olit varmaan testannut jo?


Selviskö asia jo ​@Mt Jaarli? 🤔 Toimiko siis aiemmalla modeemilla ihan ilman katkoksia? Ja resetointia olit varmaan testannut jo?

Hei

Vanhemmalla modeemilla toimi juu oli vain hitautta.  Nyt uudempi modeemi parin resetoinin jälkeen toiminnu  muutamia  katkoja ollut vain


Selviskö asia jo ​@Mt Jaarli? 🤔 Toimiko siis aiemmalla modeemilla ihan ilman katkoksia? Ja resetointia olit varmaan testannut jo?

Hei

Vanhemmalla modeemilla toimi juu oli vain hitautta.  Nyt uudempi modeemi parin resetoinin jälkeen toiminnu  muutamia  katkoja ollut vain

Mahdollisesti puhelinlinjassa on häiriöitä ja se saattaa aiheuttaa pahimmoillaan , että yhteys katkeaa kokonaan ja laite kättelee uuden yhteyden. Proseduuri vie aikaa minuutin verran.

Manuaalin mukaan laitteen DSL-asetuksista pitäisi löytyä SRA-toiminto (Seamless Rate Adaptation) , joka lyhentää katkoja tai parhaimmillaan estää kokonaan. Jos SRA ei ole päällä , niin suosittelen laittamaan.


Kannattaa myös tarkistaa se seinäpistokkeen ja modeemin välinen kaapeli, eli että se on kunnossa. Se kun voi aiheuttaa myös pätkimisiä jos säikeet kaapelin sisällä on nippanappa poikki eli välillä toimii välillä ei.


Osallistu keskusteluun