Miten saan työpaikan etäyhteyden toimimaan?
Vaihdoin jokin aika sitten reitittimen uuteen - Zyxel NBG6604 AC 1200. Samassa rytäkässä otin taloyhtiön netin käyttöön. Muutosten jälkeen työkoneeni etäyhteys ei ole toiminut niin kuin sen pitäisi.
Välillä yhteys muodostuu työpaikan verkkoon, mutta varsinaista verkkoyhteyttä ei ole, tai kone ei avaa mitään sivuja. Etäyhteyden yhdistymiseen saattaa mennä jopa tunteja ja joinain päivinä en saa luotua yhteyttä ollenkaan. Nettisivut ilmoittavat ongelmaksi mm. :
-DNS address could not be found
-Your internet access is blocked Firewall or antivirus software may have blocked the connection
Jos saan yhteyden muodostettua, toimii se yleensä ihan normaalisti koko työpäivän. Netti toimii puolison työkoneen etäyhteydessä, chromecastissa ja muissa laittessa täysin normaalisti.
Puhelimen netillä etäyhteyteen yhdistäminen onnistuu sekunneissa.
Olen yrittänyt mm:
-DNS-palvelimen osoitteiden lisääminen
-Cmd-sovelluksessa lukuisat komennot
-Työkoneen vaihtaminen
-Reitittimen resetointi
-Katsoa asiaa kuntoon työpaikan käytön tuen kanssa, mutta osaaminen on tasoa: käynnistä kone uudelleen.
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi irritus
Katso alkuperäinen viesti