Skip to main content
Vastaus

Mistä johtuu katkokset

  • September 29, 2025
  • 2 kommenttia
  • 100 katselukerrat

Mt Jaarli
Forum|alt.badge.img+5

Mitähän johtuu yhteyden katkomiset

Ollut nyt 3 päivää pieniä katkoja yhteydessä mutta sitten yhteys palaa onneksi. 

Minusta vaan tuntuu että kalliissa liittymässä ei saisi olla näin paljon katkoksia.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Anspandeemus

Jos perus vianrajaus on tehty, niin soittoa Elisan häiriöpuolelle ja päästään katsomaan tarkemmin tilannetta. Yhteystiedot tuossa ylempänä onkin. Perus vianrajaukseen kuuluu esim. virtabuutti, johtojen tarkistus ja laitteen resetointi. Tämän jälkeen voi olla nettitekniikkaan sidonnaisia tarkistuksia kuten esimerkiksi mobiilireitittimen uudelleen sijoittamista, kaapelimodeemin mahdollisen haarottimen tarkistamista, useammasta pistokkeesta kokeilemista ja mahdollista kokeilemista suoraan jakamosta. Hyvähän olisi jos saisi kokeiltua toisella laitteella yhteytta, mutta harvemmalla löytyy ylimääräistä modeemia, jolla kokeilla yhtyettä.

2 kommenttia

  • September 29, 2025

Tarkista tilanne tuolta:

https://elisa.fi/verkkoapuri/

Tai aloita vianselvitys OmaElisassa.

Voi vaikka tehdä vika/häiriöilmoituksen:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Soittakaa minulle / Häiriöilmoitus

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa › /Häiriöilmoitus

Tai:  Omaelisa Tuki/Varaa soittoaika/Häiriöilmoitus

Omaelisassa:

Omaelisa Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset

 


Anspandeemus
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+11
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • September 30, 2025

Jos perus vianrajaus on tehty, niin soittoa Elisan häiriöpuolelle ja päästään katsomaan tarkemmin tilannetta. Yhteystiedot tuossa ylempänä onkin. Perus vianrajaukseen kuuluu esim. virtabuutti, johtojen tarkistus ja laitteen resetointi. Tämän jälkeen voi olla nettitekniikkaan sidonnaisia tarkistuksia kuten esimerkiksi mobiilireitittimen uudelleen sijoittamista, kaapelimodeemin mahdollisen haarottimen tarkistamista, useammasta pistokkeesta kokeilemista ja mahdollista kokeilemista suoraan jakamosta. Hyvähän olisi jos saisi kokeiltua toisella laitteella yhteytta, mutta harvemmalla löytyy ylimääräistä modeemia, jolla kokeilla yhtyettä.