Vastattu

modeemi/reititin

  • 17 maaliskuu 2021
  • 26 kommenttia
  • 633 katselukerrat

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Taloyhtiössä tulee  huhtikuussa  elisan netti  ja sen mukana  jonkinlainen reititin  kai

eli kysyisin  että  pystyykö  elisan  laitteissa  estään tarvittaessa  päivityksen  asentamisen  jos  tarvii  nettiä sillä hetkellä  eikä netti saa katketa sen takia  .

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 22 maaliskuu 2021, 13:31

Mites muuten on

Annetaanko näissä elisan bokseissa

Kaikki oikeudet elisalle

Eli pystyykö elisa vaikka sitä kautta tunkeutuun asiakkaan koneelle eli pystyykö elisa  muuttaan asetuksia reitittimeltä

Ei pitäisi. Etähallinta tarkoittaa vain modeemin päivitystä  ja joidenkin sen asetusten hallinnointia. Sisäverkkoosi ei pääse ja sinulla lienee koneessasi kaiken lisäksi palomuuri , jonka pitäisi estää pääsy koneellesi.

Katso alkuperäinen viesti

26 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Moi @mmalinen! Hieno juttu, että ilmeisimmin teille on taloyhtiölaajakaista tulossa. :relaxed: Suoraan ei taida pystyä päivityksiä estämään. Näistä lähetetään kuitenkin aina tekstiviestitse ennakkotieto, joten ihan yllättäen tuo päivitys ei pääse tapahtumaan. Päivityksiä tapahtuu pari kertaa vuodessa ja aina öisin, joten kovin monesti tuo tuskin käyttöä keskeyttää! Toki, jos saat ilmoituksen että päivitys on tulossa huonoon aikaan, voit olla meihin yhteydessä niin hoidamme sen manuaalisesti jo etukäteen.

Moi @mmalinen! Hieno juttu, että ilmeisimmin teille on taloyhtiölaajakaista tulossa. :relaxed: Suoraan ei taida pystyä päivityksiä estämään. Näistä lähetetään kuitenkin aina tekstiviestitse ennakkotieto, joten ihan yllättäen tuo päivitys ei pääse tapahtumaan. Päivityksiä tapahtuu pari kertaa vuodessa ja aina öisin, joten kovin monesti tuo tuskin käyttöä keskeyttää! Toki, jos saat ilmoituksen että päivitys on tulossa huonoon aikaan, voit olla meihin yhteydessä niin hoidamme sen manuaalisesti jo etukäteen.

Ei pidä aina paikkaansa tuokaan tieto. Hommasin joskus Elisalta kivijalkaliikkeestä vmg3925-b10b ja tämähän ei saanut päivityksiä ollenkaan. Vaikka takuulappu näkyi omaelisan kautta. Ilmoitin palstatiimille modeemin tiedot ja sen jälkeen vasta jälkeen modeemi rupesi saamaan päivityksiä.

Moi @mmalinen! Hieno juttu, että ilmeisimmin teille on taloyhtiölaajakaista tulossa. :relaxed: Suoraan ei taida pystyä päivityksiä estämään. Näistä lähetetään kuitenkin aina tekstiviestitse ennakkotieto, joten ihan yllättäen tuo päivitys ei pääse tapahtumaan. Päivityksiä tapahtuu pari kertaa vuodessa ja aina öisin, joten kovin monesti tuo tuskin käyttöä keskeyttää! Toki, jos saat ilmoituksen että päivitys on tulossa huonoon aikaan, voit olla meihin yhteydessä niin hoidamme sen manuaalisesti jo etukäteen.

Ei pidä aina paikkaansa tuokaan tieto. Hommasin joskus Elisalta kivijalkaliikkeestä vmg3925-b10b ja tämähän ei saanut päivityksiä ollenkaan. Vaikka takuulappu näkyi omaelisan kautta. Ilmoitin palstatiimille modeemin tiedot ja sen jälkeen vasta jälkeen modeemi rupesi saamaan päivityksiä.

Yksittäistapauksia on ollut, joissa laitteen sarjanumero ei ole ollut etähallintapalvelimen tietokannassa, eikä siksi ole päivitystä saanut.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Yksi vaihtoehto on hankkia laite vapailta markkinoilta, jolloin voit päivittää sen silloin kun se itsellesi parhaiten sopii. Monesti myös vapailta markkinoilta hankitut laitteet saattavat olla hinta-laatu-suorituskyky -suhteeltaan parempia kuin operaattorin tarjoamat laitteet. Myös asetuksia saattaa päästä muokkaamaan monipuolisemmin kuin operaattorin tarjoamissa laitteissa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Yksi vaihtoehto on hankkia laite vapailta markkinoilta, jolloin voit päivittää sen silloin kun se itsellesi parhaiten sopii. Monesti myös vapailta markkinoilta hankitut laitteet saattavat olla hinta-laatu-suorituskyky -suhteeltaan parempia kuin operaattorin tarjoamat laitteet. Myös asetuksia saattaa päästä muokkaamaan monipuolisemmin kuin operaattorin tarjoamissa laitteissa.

Vastapainoksi vaakakuppiin toiselle puolelle että operaattorien myymät omilla päivityksillä varustetut laitteet on pääsääntöisesti aina tietoturvallisempia (oletussalasanat muutettu yms) ja päivitykset tapahtuvat automaatiolla eikä asiakkaan tarvitse itse tarkistella ja päivitellä laitetta :) 

Käyttäjätaso 7

Vastapainoksi vaakakuppiin toiselle puolelle että operaattorien myymät omilla päivityksillä varustetut laitteet on pääsääntöisesti aina tietoturvallisempia (oletussalasanat muutettu yms) ja päivitykset tapahtuvat automaatiolla eikä asiakkaan tarvitse itse tarkistella ja päivitellä laitetta :) 

Jopas nyt.  :grinning::blush:

Elisa päivittää päätelaitteitaan suurinpiirtein kerran vuodessa. Ainakin minun laitetoimittaja päivittää ohjelmistojaan vähintään kymmenen kertaa useammin ja ei se päivitysten tarkistus ole vaikeaa. Ei tarvitse tehdä muuta kuin ladata ja päivittää ja tietoturva on satavarmasti paremmalla tasolla kuin missään Elisan laitteissa jo ihan päivytystiheydestä johtuen.

Tuon osaa tehdä ihan kuka tahansa.

Vastapainoksi vaakakuppiin toiselle puolelle että operaattorien myymät omilla päivityksillä varustetut laitteet on pääsääntöisesti aina tietoturvallisempia (oletussalasanat muutettu yms) ja päivitykset tapahtuvat automaatiolla eikä asiakkaan tarvitse itse tarkistella ja päivitellä laitetta :) 

Jopas nyt.  :grinning::blush:

Elisa päivittää päätelaitteitaan suurinpiirtein kerran vuodessa. Ainakin minun laitetoimittaja päivittää ohjelmistojaan vähintään kymmenen kertaa useammin ja ei se päivitysten tarkistus ole vaikeaa. Ei tarvitse tehdä muuta kuin ladata ja päivittää ja tietoturva on satavarmasti paremmalla tasolla kuin missään Elisan laitteissa jo ihan päivytystiheydestä johtuen.

Tuon osaa tehdä ihan kuka tahansa.

Voi kun osaisikin. Et uskokaan kuinka moni käyttäjä käyttää nettisivuja menemällä haluamaansa paikkaan aina Googlen kautta hakusanaa käyttäen. Heillä ei ole aavistustakaan, mikä on modeemin hallintaosoite ja miten sinne kirjaudutaan ja etsitään “update software” valikko.

 

Käyttäjätaso 7

Vastapainoksi vaakakuppiin toiselle puolelle että operaattorien myymät omilla päivityksillä varustetut laitteet on pääsääntöisesti aina tietoturvallisempia (oletussalasanat muutettu yms) ja päivitykset tapahtuvat automaatiolla eikä asiakkaan tarvitse itse tarkistella ja päivitellä laitetta :) 

Jopas nyt.  :grinning::blush:

Elisa päivittää päätelaitteitaan suurinpiirtein kerran vuodessa. Ainakin minun laitetoimittaja päivittää ohjelmistojaan vähintään kymmenen kertaa useammin ja ei se päivitysten tarkistus ole vaikeaa. Ei tarvitse tehdä muuta kuin ladata ja päivittää ja tietoturva on satavarmasti paremmalla tasolla kuin missään Elisan laitteissa jo ihan päivytystiheydestä johtuen.

Tuon osaa tehdä ihan kuka tahansa.

Voi kun osaisikin. Et uskokaan kuinka moni käyttäjä käyttää nettisivuja menemällä haluamaansa paikkaan aina Googlen kautta hakusanaa käyttäen. Heillä ei ole aavistustakaan, mikä on modeemin hallintaosoite ja miten sinne kirjaudutaan ja etsitään “update software” valikko.

No kaikki on suhteellista ja teillä on mielestäni hieman aliarvioiva käsitys asiakkaista keskimäärin. En epäile etteikö myös kuvaamasi kaltaisia asiakkaita ole , mutta ei se ole asian koko kuva.

Jos se teidän automaattipäivitys toimisi ja päivityksiä jaettaisiin yhtä tiheään kuin minun toimittajani , niin eipä siinä mitään. Valitettavasti todellisuus on hieman karu. Päivityksiä tulee ihan liian harvoin , joka vaarantaa tietoturvan pitkäksi aikaa ja ei se automaattisuuskaan pelaa , vaan vähän väliä pitää asiakkaiden pyytää teiltä manuaalista päivitystä. Ei sitäkään suurin osa osaa tehdä ilman opastusta.

PS. Minun modeemissa ei tarvitse kuin kirjautua hallintaan ja päivitysosiossa napauttaa automaattipäivitysnappulaa ja sitten vain odotetaan hetki , kun kaikki tapahtuu automaattisesti.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

No kaikki on suhteellista ja teillä on mielestäni hieman aliarvioiva käsitys asiakkaista keskimäärin. En epäile etteikö myös kuvaamasi kaltaisia asiakkaita ole , mutta ei se ole asian koko kuva.

Tarkoitus ei ole aliarvioida ketään, ihan vain oman siivilipuolen toiminnankin kautta on tullut havaittua että tietotaito ei kaikilla riitä siihen ylläpitoon. Ja toki sitten on myös ihmiset jotka - vaikka osaisivatkin tai helposti oppisivat - haluavatkin ennemmin ns. avaimet käteen palvelun eli että itse ei tarvitse murehtia näistä vaan että kriittiset päivitykset hoituvat automaattisesti :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Vastapainoksi vaakakuppiin toiselle puolelle että operaattorien myymät omilla päivityksillä varustetut laitteet on pääsääntöisesti aina tietoturvallisempia (oletussalasanat muutettu yms) ja päivitykset tapahtuvat automaatiolla eikä asiakkaan tarvitse itse tarkistella ja päivitellä laitetta :) 

Jopas nyt.  :grinning::blush:

Elisa päivittää päätelaitteitaan suurinpiirtein kerran vuodessa. Ainakin minun laitetoimittaja päivittää ohjelmistojaan vähintään kymmenen kertaa useammin ja ei se päivitysten tarkistus ole vaikeaa. Ei tarvitse tehdä muuta kuin ladata ja päivittää ja tietoturva on satavarmasti paremmalla tasolla kuin missään Elisan laitteissa jo ihan päivytystiheydestä johtuen.

Tuon osaa tehdä ihan kuka tahansa.

 

Paitsi mun Huawein. Reilut pari vuotta meni päivitysten välillä eikä olisi varmaan tullut sekään, jos en olisi täällä palstalla kysellyt. :rage:

Käyttäjätaso 7

Tarkoitus ei ole aliarvioida ketään, ihan vain oman siivilipuolen toiminnankin kautta on tullut havaittua että tietotaito ei kaikilla riitä siihen ylläpitoon. Ja toki sitten on myös ihmiset jotka - vaikka osaisivatkin tai helposti oppisivat - haluavatkin ennemmin ns. avaimet käteen palvelun eli että itse ei tarvitse murehtia näistä vaan että kriittiset päivitykset hoituvat automaattisesti :)

Ajatus sinänsä ei ole huono. Ongelma oikeastaan on , että teidän palvelu ei käytännössä toimi muun kuin laskutuksen osalta.

Päivityksiä tulee liian harvoin , jos tulee. Kyllä ne teidän kriittiset tietoturvaan liittyvät päivitykset pitäisi tulla heti eikä vain ehkä kerran vuodessa.

Minä saan kriittiset korjaukset muutamassa viikossa ja muita parannuksia kymmenkunta vuodessa.

Käyttäjätaso 2

 

Tarkoitus ei ole aliarvioida ketään, ihan vain oman siivilipuolen toiminnankin kautta on tullut havaittua että tietotaito ei kaikilla riitä siihen ylläpitoon. Ja toki sitten on myös ihmiset jotka - vaikka osaisivatkin tai helposti oppisivat - haluavatkin ennemmin ns. avaimet käteen palvelun eli että itse ei tarvitse murehtia näistä vaan että kriittiset päivitykset hoituvat automaattisesti :)

Ajatus sinänsä ei ole huono. Ongelma oikeastaan on , että teidän palvelu ei käytännössä toimi muun kuin laskutuksen osalta.

Päivityksiä tulee liian harvoin , jos tulee. Kyllä ne teidän kriittiset tietoturvaan liittyvät päivitykset pitäisi tulla heti eikä vain ehkä kerran vuodessa.

Minä saan kriittiset korjaukset muutamassa viikossa ja muita parannuksia kymmenkunta vuodessa.

Ei se aavistuksen vanhempi versio mahdollista mitään helppoa hakkeroimista jos tietoturva on muuten kunnossa ja tuskin siltikään vaikka ei oliskaan. Jos joku tämmöinen sattuis se olis aika iso uutisaihe 

Käyttäjätaso 7

Ei se aavistuksen vanhempi versio mahdollista mitään helppoa hakkeroimista jos tietoturva on muuten kunnossa ja tuskin siltikään vaikka ei oliskaan. Jos joku tämmöinen sattuis se olis aika iso uutisaihe 

https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000007851807.html

Vastapainoksi vaakakuppiin toiselle puolelle että operaattorien myymät omilla päivityksillä varustetut laitteet on pääsääntöisesti aina tietoturvallisempia (oletussalasanat muutettu yms) ja päivitykset tapahtuvat automaatiolla eikä asiakkaan tarvitse itse tarkistella ja päivitellä laitetta :) 

Jopas nyt.  :grinning::blush:

Elisa päivittää päätelaitteitaan suurinpiirtein kerran vuodessa. Ainakin minun laitetoimittaja päivittää ohjelmistojaan vähintään kymmenen kertaa useammin ja ei se päivitysten tarkistus ole vaikeaa. Ei tarvitse tehdä muuta kuin ladata ja päivittää ja tietoturva on satavarmasti paremmalla tasolla kuin missään Elisan laitteissa jo ihan päivytystiheydestä johtuen.

Tuon osaa tehdä ihan kuka tahansa.

Voi kun osaisikin. Et uskokaan kuinka moni käyttäjä käyttää nettisivuja menemällä haluamaansa paikkaan aina Googlen kautta hakusanaa käyttäen. Heillä ei ole aavistustakaan, mikä on modeemin hallintaosoite ja miten sinne kirjaudutaan ja etsitään “update software” valikko.

 

Käyttäjissä on niitä, jotka taatusti osaavat ja hallitsevat itse hankkimiensa laitteiden päivitykset ja huolehtivat siitä, että viimeisimmät versiot on aina asennettu. Näitä tuntuu olevan moni elisalaisistakin.

Käyttäjissä on niitä, jotka eivät hallitse tai eivät edes halua hallita päivityksiä, heille sopii silloin parhaiten operaattorin toimittama laite ja siihen operaattorin ohjaamat päivitykset. He tosin tuskin osaavat tarkistaakaan, jotta onko päivitys tullut. Silloin operaattorin velvollisuus on aina huolehtia, että jokainen laite on ajantasainen. Aiemmin todettiin, että operaattorin päivitysprosessit eivät aina toimi. Näinhän ei voi olla.

Tässäkin ketjussa tuli heti esille Elisan strategia, että kaikki asiakkaat ovat yhtä massaa ja heille ehdottomasti ainoa ja oikea on se, minkä operaattori on päättänyt. Näinhän ei voi olla, koska asiakkailla on erilaiset olosuhteet, tarpeet, käyttötavat jne,. Hekin ovat maksavia asiakkaita, joten heidän vähättelyään olisi syytä välttää ja osaamistaan aliarvioida.

Ja mitä tulee omaan verkkokonfiguraatioon, niin päivitykset tapahtuvat automaattisesti tai hallinta ilmoittaa tietyn laitteen päivityksestä. Jokainen laite on siis aina ajantasainen.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Mites muuten on

Annetaanko näissä elisan bokseissa

Kaikki oikeudet elisalle

Eli pystyykö elisa vaikka sitä kautta tunkeutuun asiakkaan koneelle eli pystyykö elisa  muuttaan asetuksia reitittimeltä

En epäile ketään 

 kaikkihan nykyään on mahdollista 

 

 

Käyttäjätaso 7

Mites muuten on

Annetaanko näissä elisan bokseissa

Kaikki oikeudet elisalle

Eli pystyykö elisa vaikka sitä kautta tunkeutuun asiakkaan koneelle eli pystyykö elisa  muuttaan asetuksia reitittimeltä

Ei pitäisi. Etähallinta tarkoittaa vain modeemin päivitystä  ja joidenkin sen asetusten hallinnointia. Sisäverkkoosi ei pääse ja sinulla lienee koneessasi kaiken lisäksi palomuuri , jonka pitäisi estää pääsy koneellesi.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Kävin tänään   Hakemassa  reitittimen  kytketään 8.4

yllätyin  että ei  alettu kaupitteleen  virustetorjuntaa ja hyvä niin   itse hankkimalla saa halvemmalla .

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Päätin  nyt että en ota  käyttöön  sitä elisan  antamaa poksia

 syystä  että  taloyhtriön tiedotteessa

 oli että  olisin  korvausvastuusssa siittä jos hajoo eli  olis taloyuhtiön omaisuutta

ja  poksissa kuitenkin elisan softa   missä mulla ei ole täyttä  hallinta oikeutta niinkuin kaupasta ostetulle   eli ei myöskään ole varmaan operaattori papaa 

 vaikka elisan puolelta se onkin mun  nimissä 

 mikä on aikas hassua miksi    operaattorit  ei voi  tehdä taloyhtiöiden kanssa sopimusta että  ne tulis suoraan taloyhtiön nimiin 

 ja samalla takuulaput menis taloyhtiölle  mulla on jo edellisestä sopimuksesta  telian poksi  kaapissa käyttämättönänä  siksi  että  kuuluu jättää asuntoon sitten kun joskus muutan  että eikö  operaattoreitten kannattais   sopia asiat tgoisin  vai   halutaanko että asiakkaat laittaa  poksit  vaan   kaappiin .

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Päätin  nyt että en ota  käyttöön  sitä elisan  antamaa poksia

 syystä  että  taloyhtriön tiedotteessa

 oli että  olisin  korvausvastuusssa siittä jos hajoo eli  olis taloyuhtiön omaisuutta

ja  poksissa kuitenkin elisan softa   missä mulla ei ole täyttä  hallinta oikeutta niinkuin kaupasta ostetulle   eli ei myöskään ole varmaan operaattori papaa 

 vaikka elisan puolelta se onkin mun  nimissä 

 mikä on aikas hassua miksi    operaattorit  ei voi  tehdä taloyhtiöiden kanssa sopimusta että  ne tulis suoraan taloyhtiön nimiin 

 ja samalla takuulaput menis taloyhtiölle  mulla on jo edellisestä sopimuksesta  telian poksi  kaapissa käyttämättönänä  siksi  että  kuuluu jättää asuntoon sitten kun joskus muutan  että eikö  operaattoreitten kannattais   sopia asiat tgoisin  vai   halutaanko että asiakkaat laittaa  poksit  vaan   kaappiin .

Jos Elisan boksi hajoaa takuun voimassaoloaikana, menee takuuseen. Jos takuun päättymisen jälkeen, joudut hankkimaan uuden. Ostat oman boksin ja se hajoaa takuun jälkeen, joudut ostamaan uuden, eli maksat kaksi kertaa enemmän. Jos boksi ei hajoa takuun voimassaoloaikana, se tuskin hajoaa seuraavan kymmenen vuoden aikana.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Päätin  nyt että en ota  käyttöön  sitä elisan  antamaa poksia

 syystä  että  taloyhtriön tiedotteessa

 oli että  olisin  korvausvastuusssa siittä jos hajoo eli  olis taloyuhtiön omaisuutta

ja  poksissa kuitenkin elisan softa   missä mulla ei ole täyttä  hallinta oikeutta niinkuin kaupasta ostetulle   eli ei myöskään ole varmaan operaattori papaa 

 vaikka elisan puolelta se onkin mun  nimissä 

 mikä on aikas hassua miksi    operaattorit  ei voi  tehdä taloyhtiöiden kanssa sopimusta että  ne tulis suoraan taloyhtiön nimiin 

 ja samalla takuulaput menis taloyhtiölle  mulla on jo edellisestä sopimuksesta  telian poksi  kaapissa käyttämättönänä  siksi  että  kuuluu jättää asuntoon sitten kun joskus muutan  että eikö  operaattoreitten kannattais   sopia asiat tgoisin  vai   halutaanko että asiakkaat laittaa  poksit  vaan   kaappiin .

Jos Elisan boksi hajoaa takuun voimassaoloaikana, menee takuuseen. Jos takuun päättymisen jälkeen, joudut hankkimaan uuden. Ostat oman boksin ja se hajoaa takuun jälkeen, joudut ostamaan uuden, eli maksat kaksi kertaa enemmän. Jos boksi ei hajoa takuun voimassaoloaikana, se tuskin hajoaa seuraavan kymmenen vuoden aikana myy.

Näissä operaattoreitten kautta tilattavissa laitterissa on sekin heikkous 

 että   huolto tapauksissa  helposti joutuu  eka soitteleen  kaiken maailman omagurut   todennäköisesti mitkä maksaa maltaita

 ennen kuin laite viedään huoltoon  kokemusta on   vaikka  en soittanu 

 tietysti   operaattoreitten kautta  hankituissa tuotteissa on  etunsa myös  varsinkin  jos ei  osaa päivittää  laitteita 

 operaattoreille ei enään  kuulu meinaan  asiakaspalvelu kaikki ohjataan  maksullisiin palveluihin .

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Tähän  minä haluaisin elisalta vastauksen  ainakin 

 kattelin takuulappua siinä on  mun asiakasnumero ja osote

  osote nyt tietysti  muuttuu  jos lähtee asunnosta mutta   kun   laite pitää jättää asuntoon  niin  silloinhan periaatteessa   pitäis myös 

 jättää takuulappu  niin  mites  tietoturvan elisa on ajatellu kun asiakasnumero  näkyy takuulapulla

siksikin       poksi pitäis laittaa taloyhtiön nimiin ei  asukkaan nimiin  tai sitten takuulappuun ei tulisi asiakanumeroo  ollenkaan eihän normaalisti  kaupassakaan takuukuittiin tuu asiakasnumeroo Nimi ja osotetiedotkin vois poistaa .

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Jos laite on rikki, noudatetaan kyseisen laitevalmistajan huoltoprosessia ja asiakaspalvelu/vikapalvelu auttaa vian rajailussa ja asian selvittämisessä. OmaGurulle ei näissä tilanteissa tarvitse, soittaa, heiltä saa sitten apua mm. laitteen asetuksien ja yleisesti käytön kanssa kyllä. :slight_smile: Jos laite jää tulevalle asukkaalle, ei takuulappua tarvitse hänelle välittää, modeemin tiedoilla saamme kyllä asiat hoidettua!

 

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Huomenna pitäis   liittymän vaihtua 

  saisinko vielä vastauksen siihen onko noi    operaattoripoksit  operaattori vapaita

 sitten toinen asia  pystyykö ite  vaihtaan  ton  sähköpostiosoitteen  mihin tulee uusista viesteistä ilmotukset en huomannu kohtaa .

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Tarkoitatko @mmalinen  Elisan kautta hankittua modeemia/reititintä? Aikoinaan olivat kyllä operaattorilukittuja, mutta eivät sitä ole olleet enää piiiitkään aikaan. :slight_smile:

Tuosta sähköpostiosoitteen vaihtamisesta kannattaa laittaa meille yksityisviestiä, niin hoidetaan asia. :slight_smile:

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Tarkoitatko @mmalinen  Elisan kautta hankittua modeemia/reititintä? Aikoinaan olivat kyllä operaattorilukittuja, mutta eivät sitä ole olleet enää piiiitkään aikaan. :slight_smile:

Tuosta sähköpostiosoitteen vaihtamisesta kannattaa laittaa meille yksityisviestiä, niin hoidetaan asia. :slight_smile:

Jep

 Mietin vaan  pystyykö  noita  elisan  poksien ohjelmistoja  päivittään   muitten operattorien verkossa

 kun nythän elisa ne päivittää   sitä lähinnä tarkotin 

 vaikkakin  poksi jääkin  asuntoon kun joskus muutan  

mutta  kyllä tämmösetkin on hyvä  tietää   kuitenkin   päivittäminen on tärkeetä tietoturvan kannalta .

 

Osallistu keskusteluun