Vastattu

Modeemin vaihto, Areena ei toimi

  • 2 June 2023
  • 4 kommenttia
  • 173 katselukerrat

  • Tulokas
  • 1 kommentti

Vaihdoin langattoman kotimodeemini, sain netin toimimaan muilla laitteilla, mutta TV:n Areena ei toimi, väittää, että modeemin verkkokaapeli ei ole kiinni. Vanhalla modeemilla toimi moitteettomasti vielä eilen. Meillä on Elisan verkko talossa. Olen buutannut kaikki laitteet, ei auta. Missä vika?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez 3 June 2023, 07:52

Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Onko television areena ainoa joka ei televisiossa toimi vai onko koko televisio ilman verkkoa ?

 Vinkkinä, kun langattoman modeemin tai reitittimen vaihtaa, kannattaa sinne asettaa vanhan verkon SSID (verkon laitteille näkyvä nimi) ja sama salasana kuin vanhassa verkossa, tällöin ei tarvitse muille laitteille tehdä mitään, vaan ne osaavat yhdistyä uuden modeemin verkkoon automaattisesti kuten ennenkin.

 

Kiitos. Koko tv on ilman verkkoa. Ja minä joudun nyt muuttamaan tv:lle uuden modeemin tiedot.  Vielä kun keksin, miten se tehdään…

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +17

TV:n asetuksissa on varmastikin jokin “verkkoasetukset” tai “verkkoyhteydet”. Jokin Wi-Fi asetus.

 

Kerro TV:n tarkka malli niin voidaan miettiä tarkempaa ohjetta.

 

Käyttäjätaso 7

Kiitos. Koko tv on ilman verkkoa. Ja minä joudun nyt muuttamaan tv:lle uuden modeemin tiedot.  Vielä kun keksin, miten se tehdään…

 

Tuolla ohjetta:

Smart TV:n yhdistäminen Wi-Fi-verkkoon

Yhdistääksesi laitteen langattomaan verkkoon (SSID) tarvitset siihen verkon nimen ja salasanan (Wlan/Wi-Fi Key). Tiedot löytyvät yleensä reitittimen pohjasta tai sen mukana tulleesta pikaohjeesta.

Saattaa olla tuo salasana myös WPA key

Toivottavasti apua.

 

 

Osallistu keskusteluun