Vastattu

Netti katkeilee päivittäin

  • 19 tammikuu 2021
  • 3 kommenttia
  • 397 katselukerrat

Nyt alkaa mennä hermo, sillä tästä joutuu kuitenkin maksamaan kuukausittain. Laajakaistan nettiyhteys katkeaa päivittäin. Saan ongelman poistumaan, kun käyn laittamassa modeemin uudelleen päälle, mutta voiko ihan oikeasti olla todellista, että joudun tekemään näin jatkuvasti?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi draakki 22 tammikuu 2021, 16:37

Morjes @Hawna, vieläkö samainen ongelma kiusaa? :slight_smile:  Autellaan asiassa mielellään. Asian selvittelyssä auttaisi jos kerrot vaikka heti kättelyssä laajakaistan tekniikan (ADSL, VDSL, valokuitu jne.) ja käytössäsi olevan modeemin tarkan merkin ja mallin. Voit myös lisätä asiakasnumerosi ja/tai katuosoitteen profiilisi yksityisiin lisätietoihin, niin pääsemme kurkkaamaan tilannetta tarkemmin. Modeemi kannattaa joka tapauksessa koittaa resetoida eli palauttaa tehdasasetuksille näin heti kättelyssä :thumbsup_tone2:

Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 2

Kun et enempää kerro, niin lienet aloittelija ja/tai et liene mikään bittivirtuoosi. Varmaan helpointa kun laitat jollekin elisalaiselle täällä palstoilla yksityisviestiä. Heillä on yleensä joku ‘e’ siinä logossaan merkkinä (toisenlainen kuin mulla tossa). Modeemin merkistä ja mallista vois varmaan aloittaa, sitten modeemin lokeista.

Toinen vaihtoehto on että tänne tulee iso ketju ja sulta nyhdetään tipoittain tietoa mm. sieltä modeemin lokeista yms. Voi mennä pidemmän aikaa tällä tapaa.

Se että modeemi katkoo yhteyttä itsekseen ei ole outoa (bugi firmwaressa riittää), mutta ei sitä yleensä itse joudu käynnistelemään vaan modeemi hoitaa sen itse. Mulla oli vähän aikaa käytössä Asus DSL-N16 modeemi joka pätki tunnin välein lokiensa mukaan.

Käyttäjätaso 1

Katkeaako nimen omaan DSL yhteys eikä vaikka wifi yhteys sisäverkkoon ?
Tai jäätyykö modeemi niin ettei modeemiin pääse kiinni selaimella ?

Jos DSL yhteys katkeaa, niin modeemin lokeista tosiaan näkee, jos yhteydessä on ongelmia, mutta niiden tulkitseminen vaatii osaamista.

Käyttäjätaso 4

Morjes @Hawna, vieläkö samainen ongelma kiusaa? :slight_smile:  Autellaan asiassa mielellään. Asian selvittelyssä auttaisi jos kerrot vaikka heti kättelyssä laajakaistan tekniikan (ADSL, VDSL, valokuitu jne.) ja käytössäsi olevan modeemin tarkan merkin ja mallin. Voit myös lisätä asiakasnumerosi ja/tai katuosoitteen profiilisi yksityisiin lisätietoihin, niin pääsemme kurkkaamaan tilannetta tarkemmin. Modeemi kannattaa joka tapauksessa koittaa resetoida eli palauttaa tehdasasetuksille näin heti kättelyssä :thumbsup_tone2:

Osallistu keskusteluun