Netti pätkii päivittäin, mistä johtuu?

  • 3 January 2023
  • 7 kommenttia
  • 831 katselukerrat

  • Kommentaattori
  • 42 kommenttia

Netti katkeilee ja jo pidemmän aikaa päivittäin Kangasalla. Katkee ja menee uudestaan päälle jne.

Taloyhtiön kaapeli. Varmaan jotain pitäs tapahtua. Modeemi on ok ja resetoitu, käynnistelty uudestan. Telian mobiili on luotettavampi kun Elisan kaapeli, erikoista.

 

Ja kehotukset ottaa yhteyttä sinne ja tänne ei tuota mitään edistystä asiaan, vaan saatta tulla isojakin kuluja. Ehkä joku asiantuntija ja työntekijä vois jotain saada aikaan? En kyllä hirveitä odota.

Snouppi 1 vuosi sitten

Netti katkeilee ja jo pidemmän aikaa päivittäin Kangasalla. Katkee ja menee uudestaan päälle jne.

Taloyhtiön kaapeli. Varmaan jotain pitäs tapahtua. Modeemi on ok ja resetoitu, käynnistelty uudestan. Telian mobiili on luotettavampi kun Elisan kaapeli, erikoista.

 

Ja kehotukset ottaa yhteyttä sinne ja tänne ei tuota mitään edistystä asiaan, vaan saatta tulla isojakin kuluja. Ehkä joku asiantuntija ja työntekijä vois jotain saada aikaan? En kyllä hirveitä odota.

@Pete8 Akuuteissa vikatilanteissa suosittelen soittamaan meidän vikapalveluun, että saadaan asiaa tutkittua ja tarvittaessa vikailmoitus matkaan. Linja-arvot on muuten OK, mutta kohinaa on havaittavaissa. Vaihdattaisin modeemin kaapelit vielä ja jos on toista rasiaa mistä testata, niin tätäkin on hyvä kokeilla. Ei vaikuta olevan kuitenkaan yleinen ongelmatilanne, niin uskoisinpa noilla korjaantuvan.

Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Samaa tekee Kotkassa. Lähes päivittäin kaapelimodeemi käynnistyy uudelleen pari kertaa ja netti poikki pari minsaa tämän takia.

Ja tätä myös tehnyt jo useamman kuukauden.

 

Huomasin yhtenä päivänä kun katseltiin pitkästä aikaa lineaarista telkkua, että kuva meni hetkeksi mössöksi ja täsmälleen samalla hetkellä kaapelimodeemi boottasi itsestään.

Eli voisko kyseessä olla jokin piikki koaksiaalia pitkin joka tuon aiheuttaa?

 

En ole jaksanut olla tukeen jälleen yhteydessä, kun niiden ratkasu on vaan lähettää uusi modeemi joka kerta kun sinne viestiä laitan. Ei riitä kaapissa enää tila noille entisillekään.

Myöhemmin tänä vuonna tulossa oikea kuitu, niin saa vähän vakaamman ja nopeamman yhteyden halvemmalla. 

Eikö talokuitu = valokuitu?

Elisan puhelinmyyjät soittelevat ja kertovat meillä olevan kuparikaapeliliittymän. Olen luullut että 2016 tilaamamme talokuitu on valokuitua eikä mitään kuparikaapelia.  Kumpi osapuoli tässä nyt mahtaa olla pihalla?
 

Liittymän tiedot

Elisa Netti kotiin M

  • Elisa Talokuidussa toimiva laajakaista.
  • Nopeus: 150M/50M
  • Tekniikka: FTTH

Vähän kyllä ohi aiheen, mutta tuo FTTH (Fiber to the home) pitäisi olla toki oikea kuitu. Ei siis kuparia. Eli eiköhän se puhelinmyyjä taas ole pihalla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Eikö talokuitu = valokuitu?
Elisan puhelinmyyjät soittelevat ja kertovat meillä olevan kuparikaapeliliittymän.

Talokuitu = valokuitu = FTTH. Jos katsot OmaElisaasi, onko siellä ainoana sinulla talokuitulaajaista, ettei ole jäänyt tietoihin “roikkumaan” joku vanha liittymä, jonka “ansiosta” sinulle soitettaisiin ?

Voin halutessasi selvittää asiaa tarkemmin, jos laitat minulle yksityisviestin.

Käyttäjätaso 7

Tuolla netin pätkimisestä vuoden

takaisessa ketjussa:

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Netti katkeilee ja jo pidemmän aikaa päivittäin Kangasalla. Katkee ja menee uudestaan päälle jne.

Taloyhtiön kaapeli. Varmaan jotain pitäs tapahtua. Modeemi on ok ja resetoitu, käynnistelty uudestan. Telian mobiili on luotettavampi kun Elisan kaapeli, erikoista.

 

Ja kehotukset ottaa yhteyttä sinne ja tänne ei tuota mitään edistystä asiaan, vaan saatta tulla isojakin kuluja. Ehkä joku asiantuntija ja työntekijä vois jotain saada aikaan? En kyllä hirveitä odota.

@Pete8 Akuuteissa vikatilanteissa suosittelen soittamaan meidän vikapalveluun, että saadaan asiaa tutkittua ja tarvittaessa vikailmoitus matkaan. Linja-arvot on muuten OK, mutta kohinaa on havaittavaissa. Vaihdattaisin modeemin kaapelit vielä ja jos on toista rasiaa mistä testata, niin tätäkin on hyvä kokeilla. Ei vaikuta olevan kuitenkaan yleinen ongelmatilanne, niin uskoisinpa noilla korjaantuvan.

 

Talokuitu = valokuitu = FTTH. Jos katsot OmaElisaasi, onko siellä ainoana sinulla talokuitulaajaista, ettei ole jäänyt tietoihin “roikkumaan” joku vanha liittymä, jonka “ansiosta” sinulle soitettaisiin ?

Voin halutessasi selvittää asiaa tarkemmin, jos laitat minulle yksityisviestin.

Asia kunnossa. 👍

 

Osallistu keskusteluun