Skip to main content
Vastaus

Netti pätkinyt jo kahden viikon ajan.

  • August 16, 2025
  • 5 kommenttia
  • 96 katselukerrat

Eli netti toimii parhaimmillaan muutaman tunnin ilman ongelmia ja sitten yhteys katkeaa ja palautuu taas itsestään. Kyseessä on Kotinetti 100M. Päivän mittaan yhteys katkeilee useammin. Olen kokeillut myös toista moodeemireititintä ja sama ongelma jatkuu. Yhteys löytyy ja signaali on erinomainen mutta yhteys ei vain pysy vakaana. Olen myös kokeillut resetointia ja uusia piuhoja ja jopa puhelinpistoketta. Epäilen että vika ei ole täällä päässä koska ongelma alkoi ilman mitään syytä. 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

Totta on se että elisalts ostettu Huawein modeemi on yli 4 vuotta vanha (ei listalla) mutta olen kokeillut tp-link merkkistä uutta modeemi/reititintä nyt parin päivän ajan ja yhteysongelmat pysyvät (tosin nyt on toiminut kaikki hyvin 2 tuntia putkeen) huomasin että teidän verkkokaupassa ei ole mahdollista tilata esim postiin zyxelin vdsl modeemia vaan haettava myymälästä. Asun Helsingissä ja Helsingin myymälässä ei ollut haku mahdollisuutta. 

Tee vaan vika/häiriöilmoitus, kun toisellakin modeemilla pätkii.

Selviää mistä kiikastaa.

5 kommenttia

  • August 16, 2025

Eli netti toimii parhaimmillaan muutaman tunnin ilman ongelmia ja sitten yhteys katkeaa ja palautuu taas itsestään. Kyseessä on Kotinetti 100M. Päivän mittaan yhteys katkeilee useammin. Olen kokeillut myös toista moodeemireititintä ja sama ongelma jatkuu. Yhteys löytyy ja signaali on erinomainen mutta yhteys ei vain pysy vakaana. Olen myös kokeillut resetointia ja uusia piuhoja ja jopa puhelinpistoketta. Epäilen että vika ei ole täällä päässä koska ongelma alkoi ilman mitään syytä. 

Eli sama jatkuu, kuin tuollakin aloittamassasi ketjussa:

Oletko tarkistellut/tehnyt vika/häiriöilmoituksen?

Tarkista tuolta tilannetta:

https://elisa.fi/verkkoapuri/

“Verkkoapuri auttaa ratkaisemaan nettiyhteyksien, puheliittymien ja palveluiden vikatilanteita.”

Tee vika/häiriöilmoitus:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Soittakaa minulle / Häiriöilmoitus

Nopeuta asiakaspalvelun yhteydenottoa!
Varaa soittoaika OmaElisassa › /Häiriöilmoitus

Tai:  Omaelisa Tuki/Varaa soittoaika/Häiriöilmoitus

Omaelisassa:

Omaelisa Tuki>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti> Häiriöilmoitukset


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • August 16, 2025

Esim nyt on netti toiminut tunnin ajan kaikilla laitteilla tunnin ajan (tietokone, tv ja puhelin). Nollasin kaikki asetukset ja asensin kaiken uusiksi. Toistaiseksi kaikki pelittää mutta jos taas alkaa pätkimään niin sitten en ymmärrä mistä voi olla kyse. Olen myös kaikki laskut maksanut ajallaan. 


  • August 16, 2025

Jos se modeemi on tuolla listalla, niin voisi uuden hankinta

olla paikallaan:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/laitteet/vanhat-laitteet/

Milloin laite kannattaa vaihtaa uuteen

Vanhat modeemit


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • August 16, 2025

Totta on se että elisalts ostettu Huawein modeemi on yli 4 vuotta vanha (ei listalla) mutta olen kokeillut tp-link merkkistä uutta modeemi/reititintä nyt parin päivän ajan ja yhteysongelmat pysyvät (tosin nyt on toiminut kaikki hyvin 2 tuntia putkeen) huomasin että teidän verkkokaupassa ei ole mahdollista tilata esim postiin zyxelin vdsl modeemia vaan haettava myymälästä. Asun Helsingissä ja Helsingin myymälässä ei ollut haku mahdollisuutta. 


  • Vastaus
  • August 16, 2025

Totta on se että elisalts ostettu Huawein modeemi on yli 4 vuotta vanha (ei listalla) mutta olen kokeillut tp-link merkkistä uutta modeemi/reititintä nyt parin päivän ajan ja yhteysongelmat pysyvät (tosin nyt on toiminut kaikki hyvin 2 tuntia putkeen) huomasin että teidän verkkokaupassa ei ole mahdollista tilata esim postiin zyxelin vdsl modeemia vaan haettava myymälästä. Asun Helsingissä ja Helsingin myymälässä ei ollut haku mahdollisuutta. 

Tee vaan vika/häiriöilmoitus, kun toisellakin modeemilla pätkii.

Selviää mistä kiikastaa.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • August 19, 2025

Laitoin eilen viestin tukipalveluun. En tiedä mitä siellä päässä tekivät mutta sen jälkeen on netti toiminut moitteetta ja nopeus se kun pitääkin.

 

Kovasti kiitoksia Elisan väki🙂