Vastattu

Nettiliittymän vaihtomaksu sekä muu närästys Elisan palveluista ja hinnoittelusta

  • 17 March 2023
  • 2 kommenttia
  • 196 katselukerrat

En löytänyt perinteistä “Anna palautetta”-laatikkoa tai sivua. Tämä ei varsinaisesti ole kysymys eikä keskustelu eikä ainakaan idea. On vain paha mieli, kun Elisa vie rahat eikä oikeasti palvele. Eikä sitäkään voi valittaa mihinkään järkevästi vaan pitää kirjautua palveluun ja osallistua keskusteluun. No, asiaan.

Tuli soitto Elisan myyjältä. Hän kertoi, että nettiliittymää pitäisi päivittää, koska tarjous loppuu ja hinta nousee. Ei tietty olisi pakko päivittää, mutta hinta nousisi. Ja ei muuten enää tollasta liittymää edes myydä eikä siihen ole tarjouksia. Kovat mainospuheet tuli, että vaan kymppi lisää ja saan tuplanopeuden. Ja sitten loppuun tuli myös sivulauseessa, että “sitten on tää liittymänvaihtomaksu 7,99€”. Siis mitä tolla rahalla saa? Vuosi sitten se oli vielä vitosen luokkaa. Nyt alkaa olla kipurajoilla jo se, että jatkanko enää Elisan asiakkaana jos jokaisesta liittymänvaihdosta  kerran vuodessa palkitaan ylimääräisellä maksulla, kuukausimaksujen korotuksella ja muutoksella, mikä ei oikeasti edes vaikuta mihinkään. Luulisi, että Elisa päinvastoin palkitsisi siitä, että jaksaa olla asiakkaana eikä yrittäisi saada kuukausihintaa isommaksi. Hinnoittelu pitäisi perustua johonkin muuhun kuin noihin liittymänvaihtomaksuihin, kun ei se kerro asiakkaalle mitään, mitä sillä rahalla oikeasti saa. Juokseeko joku nyt johonkin koppiin ja ährää siellä sen 5 min vai miksi toi raha? Miksi se nousee joka vuosi? Miksi ei tarjota enää samaa vanhaa nopeutta vanhaan hintaan parin euron korotuksella? Miksi tuplanopeus ja kymppi lisää kuukaudessa? Kuinka monta vuotta noin voi tehdä?

Taloon tuli putkirempan yhteydessä valokuitu, joten voipi olla, että tuosta Elisan kaistasta voi luopua melko kivuttomasti. Kun ei tämä nykyinen kaista edes yhdellä laitteella anna sitä luvattua 600 Mpbs 6 km Helsingin keskustasta.

Ja ei kiitos. Ei haluta sitä Elisan matolaatikkoa, joka näyttää kaikki kanavat ja suoratoistokanavat netin kautta. Siitä on nyt soiteltu kerran kuussa ja joka kerta ärsyttää jo pikkasen enempi kuin edellisellä kerralla, kun tarjoukseen ei ole tullut mitään uutta. Ymmärtäisin jos tarjottaisiin jotain vähän enempi tai erilaista joka kerta. Mutta ei. Sama tarjous “maksa kymppi enempi ja saat mustan laatikon telkun kylkeen ja näet sieltä kaikki broadcast-kanavat ja suoratoistot”. En tajuu, miksi pitäisi maksaa joka kuukausi kymppi enempi siitä, mitä jo on. Miksi maksaisin nyt siitä jos tulevaisuudessa perinteiset tv-kanavat ei tulekaan seinästä kaapelia pitkin? Haluanko edes katsoa broadcast-kanavia tulevaisuudessa? Ja siis pelottelua siitä, että nykyisissä älytöllöissä ei toimisi noi suoratoistosovellukset enää kovinkaan pitkään. Melkoista sanahelinää. Eihän noi nykytöllöt edes kestä 5 vuotta kauempaa ja kyllä ne sovellukset nyt sen aikaa siellä kestää. Joka kuukausi siis kertaan Elisan myyäjäälle tämän saman, että en ymmärrä, miksi se pieni musta laatikko pitäisi hankkia ja maksaa 10 euroa enemmän kuukaudessa.

Toivoisin Elisalta pikkuisen tolkkua tuohon hinnoitteluun ja kaupitteluun.

 

P.S. noi aiheeseen liittyvät keskustelut on melko huvittavia ja toivon, ettei ne tule tämän keskustelun linkeiksi…. ja noi tunnisteet on myös hienosti valittu. Eikä noita voi edes poistaa.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez 17 March 2023, 17:10

Katso alkuperäinen viesti

2 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Puhelinmyyjistä pääset halutessasi

eroon tuolla:

Markkinointiluvat ja asiakasviestintä - Elisa

Puhelinmarkkinointi.

Voit kieltää Elisan puhelinmarkkinoinnin ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme elisa.fi/yhteydenotto

Palautettahan voi laittaa

vaikka tuonne:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

Tai:

asiakaspalvelu.liittymat@elisa.fi 

Mikseipä OmaElisassakin:

OmaElisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

 

 

Käyttäjätaso 7

Nyt alkaa olla kipurajoilla jo se, että jatkanko enää Elisan asiakkaana jos jokaisesta liittymänvaihdosta  kerran vuodessa palkitaan ylimääräisellä maksulla,

Eihän se tuolla taktiikalla kannata muutenkaan. Parhaat tarjoukset annetaan firmanvaihtotarjouksena ja sitä nokittavana vastatarjouksena.

 

sovellukset nyt sen aikaa siellä kestää. Joka kuukausi siis kertaan Elisan myyäjäälle tämän saman, että en ymmärrä, miksi

Puhelinmyyjien kanssa rupattelu on täysin oma valinta.

Jos ei halua rupatella myyjien kanssa, heistä pääsee kätevästi, kohteliaasti ja nopeasti eroon taktiikalla “ei kiinnosta, hyvää päivänjatkoa, hei” + punainen luuri. Vielä parempi tietysti, jos ei tuhlaa kummankaan aikaa edes tuon vertaa, vaan jättää vastaamatta koko puheluun.

Osallistu keskusteluun