Vastattu

Neuvoja kaapelimodeemin kanssa

  • 21 November 2023
  • 3 kommenttia
  • 152 katselukerrat

Mitä tehdä uuden Arris-kaapelimodeemin kanssa, kun siihen ei tule muuta eloa kuin sähköt?

Meillä oli tätä päivää ennen sähkökaapista dsl-yhteys mutta nyt kuulemma Elisan mukaan toimii tv-kaapelista. Mutta kun ei toimi. 
 

Olen ihan tumpelo modeemien kanssa, mutta tämän osasin asentaa. On vilkuttanut kanavaetsintää nyt nelisen tuntia tuloksetta. Samassa taloyhtiössä ei ongelmia yhteyden kanssa, joten tuskin laajempi yhteysongelma. 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JJJku 21 November 2023, 19:26

Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Onko se modeemi rekisteröity Elisalle:

Ostitko uuden modeemin? Jos sinulla on uusi modeemi ja jo aiemmin tilattu kaapelimodeemilaajakaista, aktivoi modeemisi käyttöön ilmoittamalla sen CMAC-osoite asiakaspalveluumme. CMAC-osoitteen löydät modeemin tarrasta. Koodi on 12-merkkinen numero- ja kirjainsarja, kuten esimerkiksi 001234AABBCC. 

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/nettiliittymat/kiintean-netin-kayttoonotto/

 

Jos tuo on kunnossa, niin onko asunnossa toista rasiaa josta voisi kokeilla? Lopulta kannattaa tarkistaa vielä asiakaspalvelusta, että se yhteys on oikeasti kytketty...

Kiitos vastauksesta! Soitin tänään asiakaspalveluun kun ihmettelin miksi dsl-modeemin sijaan minulle tuli kaapelimodeemi. Samassa puhelussa ystävällinen asiakaspalvelija totesi CMAC-koodin olevan rekisteröity. 
 

Huoneistossani on vain yksi kaapeli-tv:n pistoke. Ehkä pitää soittaa taas huomenna aspaan. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Kiitos vastauksesta! Soitin tänään asiakaspalveluun kun ihmettelin miksi dsl-modeemin sijaan minulle tuli kaapelimodeemi. Samassa puhelussa ystävällinen asiakaspalvelija totesi CMAC-koodin olevan rekisteröity. 
 

Huoneistossani on vain yksi kaapeli-tv:n pistoke. Ehkä pitää soittaa taas huomenna aspaan. 

Niin tuo CMAC-koodi tuli tarkistettua suoraan modeemista tuossa puhelussa?

Osallistu keskusteluun