Vastattu

Onko Elisan kaapeliverkoissa/laitteissa joku pysyväluontoinen ongelma, mitä on hankala korjata?

  • 19 November 2023
  • 6 kommenttia
  • 286 katselukerrat

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +4

4.10. tein vikailmoituksen yhteysongelmien vuoksi ja huoltomiehetkin on käyneet tarkistamassa ja säätämässä laitteita ja vaihtoi rasian seinään. Ongelmat kuitenkin jatkuu edelleenkin, eli nettiyhteys pätkii (ei katkea kokonaan), nettisivut latautuu välillä todella hitaasti, striimit pysähtelee latamaan ja resoluutio saattaa pudota hetkeksi, ja on pakettikatoa aika karut määrät välillä. Verkkopelaaminenkin on ihan mahdotonta. Samat ongelmat oli sekä Fritzboxilla että nyt Elisan Arriksella. Johtoja on kokeiltu useampia, ajurit päivitetty, käyttis päivitetty jne. 

Löysin samankaltaista ongelmaa jopa kahden vuoden takaa, että modeemi ei “kuule” kanavaa 1 ja lähtötaajuutta 410 mhz, vaan aloittaa 9-kanavalla 474 mhz:llä. 

 

Liittyneekö tähän sama logitieto:

Missing Mandatory MDD TLV on primary DS Channel;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; eli joku laitevika tai jopa ominaisuus?

Sen päiväyskin on kummallinen. 1.1.1970. Sitkeä ongelma näyttää olevan saada kuntoon. Jos ei tämä tästä tokene, niin sitten ei ole kuin yksi vaihtoehto jäljellä.

Eihän tää ihan hyvältä näytä:

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Burnett 28 November 2023, 12:54

Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Onko sulla mahollisesti tuossa IPv6 käytössä? 🤔 Jos on, niin melkeen kokeilisin ottaa sen pois Arriksen asetuksista ja kattoisin että vaikuttaako se mitään tohon. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +4

Onko sulla mahollisesti tuossa IPv6 käytössä? 🤔 Jos on, niin melkeen kokeilisin ottaa sen pois Arriksen asetuksista ja kattoisin että vaikuttaako se mitään tohon. 

Se on pois päältä, samoin reitittimestä ja PC:n NIC-asetuksista.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Onko sulla mahollisesti tuossa IPv6 käytössä? 🤔 Jos on, niin melkeen kokeilisin ottaa sen pois Arriksen asetuksista ja kattoisin että vaikuttaako se mitään tohon. 

Se on pois päältä, samoin reitittimestä ja PC:n NIC-asetuksista.


Hyvä juttu että se on testattu 👍🏼 

Sitten ei auttane muu kuin katsoa miten häiriöilmoituksen tutkinnassa käy. 😕 Uskomattoman harmillinen tapaus, vastaavia tilanteita ei tule kyllä lähes koskaan vastaan, eli kun on näin pitkään jo tutkittu ja jumpattu useammat eri vianrajaustoimet läpi niin tilanne on kyllä tosi kinkkinen ja haastava.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +4

Onko sulla mahollisesti tuossa IPv6 käytössä? 🤔 Jos on, niin melkeen kokeilisin ottaa sen pois Arriksen asetuksista ja kattoisin että vaikuttaako se mitään tohon. 

Se on pois päältä, samoin reitittimestä ja PC:n NIC-asetuksista.


Hyvä juttu että se on testattu 👍🏼 

Sitten ei auttane muu kuin katsoa miten häiriöilmoituksen tutkinnassa käy. 😕 Uskomattoman harmillinen tapaus, vastaavia tilanteita ei tule kyllä lähes koskaan vastaan, eli kun on näin pitkään jo tutkittu ja jumpattu useammat eri vianrajaustoimet läpi niin tilanne on kyllä tosi kinkkinen ja haastava.

Se tutkinta lienee loppu, kun huoltomies sanoi, että voi olla mahdotonta löytää sitä paikkaa missä kohinaa tms. häiriötä ilmenee. Netti toimi hyvin siihen asti, kunnes Jpäässä tehtiin verkon “parannustyö”. Sen jälkeen laatu on ollut tätä kuraa. Jos tällaista ei tule juuri koskaan vastaan, niin ilmeisesti ollaan aika laiskoja tekemään vikailmoituksia ja vain tyydytään siihen mitä saa. Tuskin nimittäin olen ainoa, jonka verkko kohisee.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +4

VMP! Uppauksen modulointikin putosi jo 16QAM:iin ja yhdessä lukee QPSK. Pingi pomppii vähän väliä jo yli 1500 ms:iin. Maanantaina taas soitin myös modeemin ohjelmistopäivityksestä, niin ei ole edennyt yhtään mihinkään. Taas luvattiin “pistää jonoon”. Se on viittä vaille, että irtisanon liittymän.

 

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Kuten toisessa ketjussa laitoit, että taloyhtiön osuuden tulee asentaja tarkistelemaan, miten onko asia edenny @rampage ? 🙂

 

Osallistu keskusteluun